Pełniący obowiązki prezesa PKP Cargo dr Marcin Wojewódka ogłosił zamiar ubiegania się o dalsze kierowanie spółką. W razie utrzymania stanowiska zapowiada kontynuowanie restrukturyzacji przewoźnika. Trwa konkurs na członków zarządu spółki.
Agnieszka Wasilewska-Semail prezesem zarządu PKP Cargo
Po przeprowadzonym postępowaniu kwalifikacyjnym 20 grudnia 2024 r. został powołany nowy zarząd PKP Cargo. Stanowisko prezesa obejmuje Agnieszka Wasilewska-Semail. Do zarządu, który rozpocznie pracę w styczniu 2025 r., wchodzą ponadto Artur Warsocki, Sebastian Miller i Paweł Miłek.
Władysław Szczepkowski, przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Cargo, złożył oświadczenie o rezygnacji z członkostwa w Radzie ze skutkiem na dzień 31 stycznia 2025 roku.
Jak przebiegało postępowanie kwalifikacyjne na stanowiska w zarządzie PKP Cargo?
PKP Cargo opublikowało protokół z powtórzonego postępowania kwalifikacyjnego na stanowiska prezesa oraz pięciu członków zarządu. Łącznie wpłynęło 46 zgłoszeń.
No i znowu partia obsadza stołki, czyli wraca stare. Zobaczycie, nic się nie zmieni. Przewodniczącym RN też działacz, chociaż ukryty. Pani Prezes już się z ZZM dogadała.
W PKP CARGO SERVICE sp. z o.o. zakończył się konkurs na Członka Zarządu.
Rada Nadzorcza powołała na to stanowisko z dniem 10 marca 2025 r. pana Piotra Sylwestrzaka.
Piotr Sylwestrzak to doświadczony menadżer poruszający się w obszarze zarządzania strategicznego, posiadający szerokie kompetencje z zakresu planowania i realizacji inwestycji. W trakcie dotychczasowej kariery zawodowej współpracował m.in. z Łódzką Koleją Aglomeracyjną czy PKP S.A.
Zarząd PKP Intercity właśnie pomniejszył się o jedną osobę. Ze swojej funkcji została odwołana Dagmara Zawadzka, dotychczasowa wiceprezeska spółki odpowiedzialna za finanse. Do czasu wyboru następcy jej obowiązki przejmie prezes spółki, Janusz Malinowski.
Rada nadzorcza PKP Intercity powołała na stanowisko członka zarządu Joannę Siecińską. To menedżer związana z koleją od wielu lat – karierę zawodową rozpoczęła w 2004 roku w PKP SA w Biurze Zarządzania Finansami. Będzie odpowiadała za finanse, zastępując odwołaną z końcem lipca Dagmarę Zawadzką.
Pierdu, pierdu laurka w temacie przebiegu pracy zawodowej. Owszem wykształcenie i doświadczenie bez zastrzeżeń ale nie byłoby awansu na to stanowisko gdyby nie była wieloletnią kumpelą Malinowskiego.
Trochę historii. Jak znalazła się J.S. w PKP? Oczywiście miała krewnego w ówczesnym zarządzie PKP, to Paweł O. Bardzo szybko po studiach i rozpoczęciu pracy w PKP awansowała na stanowisko dyrektora biura audytu.
W tym podobnym okresie czasu zaczął też robić karierę w PKP Maliniak. Ten był przez pewien czas od razu dyrektorem projektu (któremu nikt nie podlegał) w biurze strategii a następnie przez około 3 miesiące zastępcą dyrektora biura. Następnie został prezesem PKP Intercity (2011 r.). To m.in. jego i innych cwaniaków pomysł zakupu Pendolino dla PKP IC. Kupili pociąg na prędkość 250 km/h, który nigdy takiej prędkości w Polsce nie rozwinął. Co więcej przez pierwsze 10 lat użytkowania od zakupu pociągi te (20 sztuk) nie rozwinęły nawet 200 km/h. Teraz ta sama grupa brnie w zakup pociągów na prędkość 350 km/h.
Obydwoje byli określani jako "cudowne dzieci Andrzeja Wacha" (-prezesa PKP). Biologicznie nie mieli nic z nim wspólnego. Politycznie nie wiem. Jednakże terytorialnie A. Wach urodzili się i wychowali w Skierniewicach a Janusz tam się nie urodził ale mieszka tam od dziesięcioleci do dzisiaj. Obserwatorom zapewne dało się zauważyć, że trwa oblężenie posadowe ludźmi zamieszkałymi na terenie województwa łódzkiego. Mnóstwo ludzi z woj. łódzkiego dostało posady dyrektorskie w PKP Intercity.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum