Wysłany: 12-01-2023, 23:53 Przyczyny zapaści kolei w Polsce
Ten czeski pomysł mógłby zrewolucjonizować polską kolej. Nasi politycy odmówili współpracy
Dotowana z budżetu państwa, czyli z naszych pieniędzy spółka PKP Intercity, nie jest w stanie przewieźć wszystkich chętnych pasażerów. Rozwiązaniem mogłoby być wzięcie przykładu z Czech i wpuszczenie na polskie tory komercyjnych przewoźników. Ale nic z tego, bo Urząd Transportu Kolejowego uparcie stoi na straży polskich magistrali. Karol Trammer, redaktor naczelny dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" i autor książki "Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej" — w specjalnym tekście dla Onetu tłumaczy przyczyny zapaści kolei w Polsce.
Od środy 11 stycznia, tuż przed feriami, bilety PKP podrożały. O 11,8 proc. dla pociągów IC i TLK, 17,4 dla EIC i 17,8 proc. EIP, czyli Pendolino. To nie pierwsza podwyżka w ostatnich latach, od grudnia 2021 przewoźnicy podnieśli ceny biletów już dwukrotnie. Minister infrastruktury przekonuje, że państwo jest w tej sprawie bezradne, a Lewica pokazuje, co można zrobić, żeby bilety jednak były tańsze. Kto ma rację?
"Polska jest krajem kontrastów. Trudno namawiać do podróży pociągiem, którego nie ma"
Odchodzimy od podejścia, że jak ktoś nie ma samochodu albo prawa jazdy, to niech siedzi w domu. I że nie ma sensu uruchamiać pociągów czy autobusów na trasach, na których nie da się zarobić. Każdy obywatel powinien mieć możliwość dojechania do lekarza, szkoły czy pracy. Również w sytuacji, kiedy nie jest kierowcą - opowiada Jakub Majewski, prezes zarządu Fundacji ProKolej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum