jajo31 - "czysty" czas przejazdu z Gorzowa do Szczecina Gł. p. Kostrzyn to 1h 43', więc faktycznie ok. 20 minut dłużej niż autobus. Cenowo kolej wychodzi dużo lepiej - bazowa cena na pociąg pospieszny to 43,00 zł, natomiast na autobus to 57,97 zł, czyli aż 35% (!) drożej.
No właśnie czysty czas przejazdu przez Kostrzyn to dopiero po wybudowaniu tej łącznicy o ile ją wybudują bo już różne info chodzi. A skąd ty wziąłeś cenę biletu na autobus do Szczecina 57 zł? Flixbus to koszt 23-30 zł.
jajo31 - "czysty" czas przejazdu z Gorzowa do Szczecina Gł. p. Kostrzyn to 1h 43', więc faktycznie ok. 20 minut dłużej niż autobus. Cenowo kolej wychodzi dużo lepiej - bazowa cena na pociąg pospieszny to 43,00 zł, natomiast na autobus to 57,97 zł, czyli aż 35% (!) drożej.
No właśnie czysty czas przejazdu przez Kostrzyn to dopiero po wybudowaniu tej łącznicy o ile ją wybudują bo już różne info chodzi. A skąd ty wziąłeś cenę biletu na autobus do Szczecina 57 zł? Flixbus to koszt 23-30 zł.
Oczywiście, że porównuję ceny bazowe - inaczej dyskusja jest pozbawiona jakiegokolwiek sensu.
TFZ napisał/a:
jajo31 napisał/a:
skąd wziąłeś cenę biletu na autobus do Szczecina 57 zł? Flixbus to koszt 23-30 zł.
Zapewne jest to tzw. cena bazowa, stosowana tylko przy komplecie pasażerów. W chwili obecnej na 18 sierpnia widzę max po 50 zł.
Doliczyłeś w gumowozie cenę za wybór miejsca? Jak porównujemy ceny to dla tego samego zakresu usługi - inaczej uwaga jak powyżej
Czy weekendowa Kinga z Olsztyna do Krakowa nadal bedzie jezdzic w polaczeniu ze Skarbkiem, czy tez w koncu jako osobny pociag przez zmodernizowana Ostrode i przez Ilawe?
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Od grudnia 2025 r. nocny pociąg Baltic Express będzie kursował trasą przez Bydgoszcz, Toruń i Iławę (nie przez Działdowo). Zmiana ta umożliwi rozbudowę oferty przewozowej dla Torunia i Iławy o połączenie międzynarodowe z Pragą – mówi nam Rafał Jaśkowski, dyrektor Biura Komunikacji w resorcie infrastruktury.
Co za bzdury, ten pociąg nigdy nie jeździł przez Działdowo. Po prostu od Tczewa do Inowrocławia zamiast przez Laskowice, Bydgoszcz, pojedzie przez Malbork, Iławę, Toruń.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Zastanawia mnie dlaczego w tym rozwoju polączeń międzynarodowych jest pominięta Bratysława i Słowacja po za kilkoma polączeniami w rejonie przygranicznym.
Bratysława nie jest żadnym istotnym generatorem ruchu, tak jak cała Słowacja. Kolej Słowacja też nie bardzo jest zainteresowana tworzeniem takich połączeń. Tu raczej jest szansa jedynie na połączenia tranzytowe, np do Budapesztu i połączenia lokalne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum