Lepszy rozkład jazdy na trasie Legnica – Kamieniec Ząbkowicki
Poprawa parametrów technicznych Magistrali Podsudeckiej pozwala na ułożenie atrakcyjniejszego rozkładu jazdy. Pierwsze zmiany podróżni mają odczuć już w grudniu, gdy kolejne kursy będą rozłożone równomierniej w ciągu dnia. Kolejne udogodnienia pojawią się do 2027 r.
Co do Szklarskiej Poręby. Znamy tą trasę bardzo dobrze i wiemy, że ma ona charakter mocno turystyczny. O ile linia do Karpacza jest konkurencyjna względem samochodów i autobusów PKS o tyle tutaj jest problem. Często jest tak, że na odcinku Jelenia Góra- Szklarska nawet w ciągu dnia poza weekendami pociągi jeżdżą mocno pustawe i pchanie jeszcze czegoś dodatkowego od Jeleniej w stronę Szklarskiej nie ma żadnego wytłumaczenia.
Co do sezonowości tej linii oczywiście masz rację. Usprawiedliwiasz beton KD, ale jak wytłumaczysz fakt, że pociągi IC też jeżdżą puste, a mimo to całorocznych połączeń dalekobieżnych do/z Szklarskiej Poręby sukcesywnie przybywa? Parę dni temu media donosiły, że w pociągu IC „Karkonosze” do Szklarskiej Poręby było aż... 10 pasażerów.
Pociągi KD nie jeździłyby puste, gdyby rozkład jazdy był dostosowany do potrzeb lokalsów. Jeśli np. ktoś mieszka w Szklarskie Porębie a pracuje w Jeleniej Górze (albo odwrotnie) to nie kupi biletu miesięcznego na pociąg, skoro po pracy nie będzie miał czym wrócić. Ktoś taki pojedzie swoim autem. Ludzie pracują w różnych godzinach, często mają nienormowany czas pracy, a rozkład jazdy układają biurwy pracujące od 7:00 do 15:00, które myślą, że wszyscy tak pracują. I rozkład jazdy tworzą pod siebie.
Światowid napisał/a:
Na początku przyszłego roku 2026 utworzymy wykaz poprawek do wprowadzenia na poszczególnych liniach do UMWD. Pozbieramy wszystkie opinie i skargi i wyślemy do władz województwa.
Sprawa jest na CITO. Moje postulaty znasz, są od lat kolportowane na forum. Wystarczy skopiować i wysłać do UMWD i KD. Najważniejsze to kwestia ostatnich połączeń w dobie z Wrocławia. Ja tego nie zrobię, bo mnie oleją, beton KD mnie nienawidzi i na Zgorzelec reagują alergicznie. KODLK ma dużo większą siłę rażenia.
Miłego dnia!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jeśli np. ktoś mieszka w Szklarskie Porębie a pracuje w Jeleniej Górze (albo odwrotnie) to nie kupi biletu miesięcznego na pociąg, skoro po pracy nie będzie miał czym wrócić. Ktoś taki pojedzie swoim autem.
Ostatni pociąg z Jeleniej Góry do Szklarskiej jest po 19 (to ten co wyjeżdża z Wrocławia o 17). Jest co całkiem sensowna pora bo późniejszy pociąg jakby miał jechać pusty na 5 członów to jest bez sensu. To już lepiej te 3 samochody więcej na drodze.
Wieczorem dla miejscowych jeszcze jeździ PKS.
Wielokrotnie powtarzałem że nie jestem zwolennikiem pchania codziennych IC do Szklarskiej i jakichkolwiek IC do Karpacza. To Jelenia Góra jest centrum regionu a o położeniu węzła kolejowego, który stanowi świetną bazę wypadową dla połączeń zasilających pośrednio Zgorzejecką czy Podsudecką to nie będę się już powtarzał.Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Zamiast płacić PLK za dłuzszy postój wagonów w Jeleniej pociąg jedzie do Szklarskiej i tam stoi krócej. Nie jestem za tym rozwiązaniem u ważam że jest to publiczne wywalanie pieniędzy w błoto. W ostatnim piśmie do Ministerstwa poruszyłem ten temat i zasugerowałem że za te pieniądze ważniejsze jest uruchomienie połaczeń do Szczecina, które poprzez zatrzymanie w Węglińcu byłoby świetną alternatywą podróży w stronę północną również dla mieszkańców Zgorzelca i Bolesławca nie mówiąc o aglomeracji Żarsko- Żagańskiej. Pociągi IC do Karpacza to również parodia.
Co do KD . Kilka osób z mojej grupy pracuje w Szklarskiej i widzi jak to wygląda. Problem jest bardziej złożony. Położenie dworca jest bardzo nieatrakcyjne ( wysoko i daleko). Dla turystów to żaden problem ale pracownik czy mieszkaniec nie będzie codziennie pokonywał takiej trasy gdzie dużo bliżej ma autobus. Mieszkańcy i pracownicy nawet w ciągu dnia z pociągów tu mało korzystają.
Na marginesie. Ministerstwo odpisało nam na propozycje dotyczące połączeń Zgorzelca od rj 26/27. Przyjżą się temu i przeanalizują sprawę.
Światowid, nie znam waszych lokalnych uwarunkowań, jednak uważam, że ostatni pociąg z Wrocławia do Szklarskiej Poręby jest zbyt wcześnie.
Co do połączenia dalekobieżnego na trasie Jelenia Góra - Szczecin nie wiem czy jest na to szansa bez remontu linii lubańskiej, aczkolwiek jest ono potrzebne. Jednak to co można zrobić na już to uruchomienie bezpośrednich połączeń KD (2-3 pary dziennie) na trasie Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra. Mieszkańcy Legnicy, Chojnowa, Bolesławca w zasadzie nie mają żadnego dojazdu w pobliskie Karkonosze. Alternatywą jest kilkugodzinna jazda z przesiadkami w Lubaniu i Gryfowie, co nie ma żadnego sensu. Mam znajomych w Bolesławcu, z którymi chodzę po górach i oni bardzo narzekają na brak dojazdu koleją, w rozsądnym czasie i bez zbędnych przesiadek. Efekt jest taki, że w góry jeżdżą samochodem.
W tej sprawie jako KODLK też uderzajcie do UMWD/KD, bo to jest absurd i skandal, żeby z Legnicy łatwiej można było dojechać pociągiem KD nad Morze Bałtyckie niż w pobliskie Karkonosze.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jednak to co można zrobić na już to uruchomienie bezpośrednich połączeń KD (2-3 pary dziennie) na trasie Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra. Mieszkańcy Legnicy, Chojnowa, Bolesławca w zasadzie nie mają żadnego dojazdu w pobliskie Karkonosze. Alternatywą jest kilkugodzinna jazda z przesiadkami w Lubaniu i Gryfowie, co nie ma żadnego sensu. Mam znajomych w Bolesławcu, z którymi chodzę po górach i oni bardzo narzekają na brak dojazdu koleją, w rozsądnym czasie i bez zbędnych przesiadek. Efekt jest taki, że w góry jeżdżą samochodem.
Jako, że bez przesiadki tak czy siak się nie obejdzie to pierwsze co przyszło mi do głowy to wydłużenie porannej relacji Wrocław/Lubań (przyj. 7:11) do Gryfowa Śląskiego. Tam robimy skomunikowanie z pociągiem rel. Świeradów/JG ( odj. 7:38), które finalnie wydłużamy do Karpacza. Natomiast poranny kurs Karpacz/JG wydłużamy do Świeradowa (odj. 8:35). EZT z Gryfowa jedzie do Węglińca na skomunikowanie z sprinterem KD w relacji Zgorzelec/Wrocław. Oczywiście bez niewielkiej korekty minutowej w RJ się nie obejdzie. Obiegowo w przypadku SZT trzeba byłoby pozmieniać tak aby ze Świeradowa jechał SA 134. Generalnie przy tej koncepcji nie potrzeba dodatkowego taboru. Mamy dodatkowe połączenie (z przesiadką) ze Świeradowa w kierunku Lubania, Węglińca i bezpośrednie do Karpacza. Od strony Legnicy uzyskujemy dogodny dojazd z jedną przesiadką do Karpacza (przyj. około godz. 9). Do chodzenia po górach w sam raz.
kociol2009, wszystko się da, trzeba tylko chcieć. Niestety, dopóki rozkład jazdy będą układać idioci, to będzie padaka. Twoja propozycja jest doraźna, a tu potrzeba całkowitej przebudowy siatki połączeń.
Linia Węgliniec - Lubań - Jelenia Góra jest w całości zelektryfikowana i tu powinny jeździć wyłącznie EZT-y. Szynobusy natomiast powinny obsługiwać tylko odcinki Zgorzelec - Lubań oraz Gryfów Śl. - Świeradów Zdr. Czyli EZT-y w relacjach Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra oraz Zgorzelec - Węgliniec - Jelenia Góra i skomunikowane z nimi szynobusy w Lubaniu i Gryfowie. Tak to powinno wyglądać. To co jest obecnie to burdel na szynach!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
wszystko się da, trzeba tylko chcieć. Niestety, dopóki rozkład jazdy będą układać idioci, to będzie padaka. Twoja propozycja jest doraźna, a tu potrzeba całkowitej przebudowy siatki połączeń.
No właśnie się nie da. O moją propozycję doraźną w KD, UMWD apeluję praktycznie od początku, kiedy to uruchomiono połączenia do Świeradowa i teraz po uruchomieniu Karpacza. Aby to idealnie spiąć potrzeba dosłownie 3-5min korekty. Wszelkie odpowiedzi z urzędu są na nie. Argumenty typu, że brakuje połączenia do Lubania że Świeradowa, Mirska, Gryfowa na godzinę 8, czy brak połączenia od strony Węglińca, Lubania żeby dojechać do JG przed 9 nie przemawiają.
Ze Świeradowa w kierunku Lubania można dojechać o godzinie 6:06 i potem dopiero o 10:06. Tym o 7:10 ze Świeradowa owszem można ale w Gryfowie trzeba czekać 40 min. więc mało kto zdecyduje się na takie rozwiązanie. Nie wspomnę o tym, że w/w rozwiązanie pozwoliłoby na dojazd do Wrocławia ze Świeradowa, Mirska, Gryfowa, Olszyny przed godziną 10.
Noema napisał/a:
Linia Węgliniec - Lubań - Jelenia Góra jest w całości zelektryfikowana i tu powinny jeździć wyłącznie EZT-y. Szynobusy natomiast powinny obsługiwać tylko odcinki Zgorzelec - Lubań oraz Gryfów Śl. - Świeradów Zdr. Czyli EZT-y w relacjach Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra oraz Zgorzelec - Węgliniec - Jelenia Góra i skomunikowane z nimi szynobusy w Lubaniu i Gryfowie.
Jak najbardziej mogłoby tak być po warunkiem, że z 2-3 kursy w dobie byłyby bezpośrednio z Gryfowa do Wrocławia. Większa ilość przesiadek mimo wszystko dla większości jest dość problematyczna. Sam byłem świadkiem sytuacji w której konduktor (poc. rel. Świeradów/Goerlitz) zachęcał oczekujących (z walizkami) w Świeradowie na poc. do JG, że tym mogą również dojechać z tym, że muszą się przesiąść w Gryfowie. Argument, że będą szybciej w JG ich nie przekonał. Woleli poczekać godzinę na bezpośredni do JG.
Mając SZT na wahadle Gryfów/Świeradów i Lubań/Zgorzelec + EZT w relacji JG /Węgliniec/Legnica można by ogólnie zagęścić takt na tych liniach.
No właśnie się nie da. O moją propozycję doraźną w KD, UMWD apeluję praktycznie od początku, kiedy to uruchomiono połączenia do Świeradowa i teraz po uruchomieniu Karpacza. Aby to idealnie spiąć potrzeba dosłownie 3-5min korekty. Wszelkie odpowiedzi z urzędu są na nie.
A w jakim języku do nich pisałeś? Domniemam że po polsku. To błąd! Napisz po ukraińsku, korzystając z translatora Google. I wcale nie żartuję. Polacy w zukrainizowanej Polsce są obywatelami drugiej, a nawet trzeciej kategorii. Polskie urzędy obwieszone ukraińskimi flagami Polaka oleją. Nad Ukraińcem gorliwie się pochylą. Sama zamierzam wystosować pismo do UMWD w języku ukraińskim z wnioskiem o kosmetyczne zmiany w rozkładzie jazdy.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Ale szto zdjełać? Gra się tak jak przeciwnik pozwala.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum