Pociągi PKP Intercity znikną z trasy Legnica – Żagań – Zielona Góra
Narodowy przewoźnik zlikwiduje łącznik do pociągu IC „Mehoffer” relacji Zielona Góra – Wrocław – Przemyśl. Pociągi dalekobieżne znikną więc m. in. z Żar i Żagania. Spółka tłumaczy, że jej kursy były wykorzystywane głównie do podróży na niewielkie odległości, a liczba połączeń regionalnych wzrośnie.
Właśnie patrzę na nowy rozkład 25/26 na portalu pasażera i rozbawiła mnie oferta pociągów do/z Lipska.
Lipsk - Wrocław - Przemyśl. Pociąg z Niemiec dojeżdża do Wrocławia i postój - 48 minut.
Lipsk - Wrocław - Kraków. Pociąg z Niemiec dojeżdża do Wrocławia i uwaga proszę mocno trzymać się - 1h 3 minuty.
W drugą stronę na szczęście jest lepiej.
Kraków - Wrocław - Lipsk. Pociąg z Krakowa przyjeżdża do Wrocławia 9:01 i postój 32 minuty.
Przemyśl - Wrocław - Lipsk. Pociąg z Przemyśla przyjeżdża do Wrocławia 13:05 i postój 25 minut.
I tak powinny te postoje wyglądać. A temu kto wymyślił te 48 min i 63 min postoju to chyba sufit na łeb spadł. Przecież te pociągi w 70% przypadków zapełniać będą osoby jeżdżące w komunikacji krajowej, a jak kogoś do podróży koleją na trasie Bolesławiec-Kraków ma zachęcić 63 minutowy postój we Wrocławiu. Pewnie tak czy siak takie połączenie będzie czasowo porównywalne z przesiadką 20 min we Wrocławiu z KD na IC, ale mimo wszystko jajko będzie można znieść na takim długim postoju.
krzysztoff, tak długie postoje we Wrocławiu spowodowane są manewrami (przełączanie wagonów) i nie są niczym szczególnym. Pamiętam z dawnych lat, że skład Kraków - Frankfurt/M stał we Wrocławiu ok. 1,5 godz. (łączenie ze składem z Warszawy).
Przeciętny pasażer najbardziej ceni sobie bezpośrednie połączenia i jest uczulony na przesiadki, tak więc długie postoje we Wrocławiu nie mają większego znaczenia. Jeden pociąg, jeden bilet, bez biegania po peronach i martwienia się o przesiadkę w przypadku opóźnienia pociągu.
Pociągi KD tez długo stoją na stacjach pośrednich, np. pociąg z Wrocławia o 4:22 do Lubania ma w Legnicy zaplanowany 26-minutowy postój. Spośród wszystkich pierwszych porannych pociągów KD wyjeżdżających z Wrocławia, ten do Lubania ma największą frekwencję (na starcie kilkudziesięciu pasażerów). Pociągi KD o tej porze w innych kierunkach (Oleśnica, Ścinawa, Ziębice, Jelcz-Laskowice, Trzebnica) wożą powietrze, tak samo pociągi PR do Opola i Ostrowa Wlkp.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Dolny Śląsk z nowymi połączeniami PKP Intercity w rozkładzie 2025/2026
Stolica województwa dolnośląskiego w rozkładzie jazdy na sezon 2025/2026 otrzyma 4 nowe połączenia z innymi większymi miastami w kraju. Dzięki uruchomieniu pociągu IC Ursa Wrocław zyska nocne połączenie z Berlinem. Oprócz tego uruchomione zostaną 2 połączenia z Lipskiem.
Nowy rozkład Kolei Dolnośląskich. Sprintery do Brzegu i więcej przystanków na żądanie
W nowym rozkładzie jazdy, który będzie obowiązywał od 14 grudnia 2025 roku, Koleje Dolnośląskie nie tylko pojadą do nowych miejscowości jak Brzeg czy Namysłów, ale też zwiększą liczbę par połączeń na większości tras, po których jeżdżą. Ponadto KD rozszerzają również ofertę przystanków kolejowych na żądanie.
Wydłużone zostaną też kursy niektórych pociągów - dodatkowa para obsłuży Bolesławiec czy Lubań. Dodatkowy pociąg dotrze także z Wrocławia, przez Legnicę i Bolesławiec, do Zgorzelca.
Chciałabym zobaczyć tę dodatkową parę pociągów KD do/z Lubania, bo patrzę w nowy rozkład jazdy i nie mogę jej dostrzec. Jak jest 8 pociągów z Wrocławia do Lubania, tak będzie po 14 grudnia br. Niestety, ale Lubań absolutnie nic nie zyskuje w nowym rozkładzie jazdy!
Jeśli chodzi o Bolesławiec to tutaj też autor informacji prasowej KD mija się z prawdą. Obecnie kursujący poranny pociąg relacji Bolesławiec - Zgorzelec zostanie wydłużony i będzie startował z Legnicy. To dobra zmiana, ale gdzie tu ta "dodatkowa para"?
Prawdą jest tylko dodatkowy przedpołudniowy pociąg Wrocław - Zgorzelec (dublujący się z pociągiem przyspieszonym do Lubania). Jest to kropla w morzu potrzeb, ponieważ w godzinach szczytu, gdy pociągi są najbardziej zatłoczone, żadnych nowych połączeń KD na linii zgorzeleckiej nie będzie. Mało tego, nowy rozkład jazdy będzie gorszy, ponieważ ostatnie w dobie połączenie z Wrocławia do Bolesławca i Zgorzelca będzie pół godziny wcześniej niż obecnie, konkretnie o 21:43. Pisałam o tym tutaj:
W dość obszernej informacji prasowej KD dot. nowego rozkładu jazdy, linii zgorzeleckiej (odcinek Legnica - Zgorzelec) poświęcono tylko dwa krótkie zdania, z czego jedno to stek bzdur niemających nic wspólnego z rzeczywistością. Świadczy to o tym, że wierchuszka UMWD/KD linię zgorzelecką ma kompletnie w dupie, o czym piszę na forum od wielu lat przedstawiając niezbite dowody. To już dużo większy pożytek od połowy grudnia będzie z PKP IC, które nie dość, że uruchomi dwie dodatkowe pary pociągów IC do/z Lipska, to na dodatek wozi ludzi dużo taniej niż KD, o czym przeczytacie tutaj:
Reasumując: trochę prawdy, trochę kłamstw i pominięcie niewygodnych faktów. Biuro propagandy KD na pełnych obrotach!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum