Rewitalizacja linii 274 Jelenia Góra – Zgorzelec odłożona na nową perspektywę unijną.
Rewitalizacja linii 274 kolejowej Jelenia Góra – Zgorzelec wraz z elektryfikacją odcinka Lubań – Zgorzelec została odłożona na nową perspektywę unijną. Wszystko dlatego, że projekt zakładał rozwieszenie sieci trakcyjnej na torach szlakowych stacji Zgorzelec.
Coś sprawa ucichła i dawno nic się na tej linii nie dzieje.
Biorąc pod uwagę rewitalizację odcinka Gryfów Śląski - Świeradów-Zdrój stan torowiska szczególnie od Gryfowa Śl. jest bardzo kiepski a od Olszyny do Lubania dosłownie tragedia. Pociągi - szynobusy wleką się.
Nadal fatalny stan torowiska jest od Lubania do Gierałtowa Wykr. Od lat nic się tutaj nie poprawia. Nawet by przyspieszyć nieco pociągi z Lubania do Wrocławia.
...stan torowiska szczególnie od Gryfowa Śl. jest bardzo kiepski a od Olszyny do Lubania dosłownie tragedia. Pociągi - szynobusy wleką się.
Nadal fatalny stan torowiska jest od Lubania do Gierałtowa Wykr. Od lat nic się tutaj nie poprawia. Nawet by przyspieszyć nieco pociągi z Lubania do Wrocławia.
Wiele się nie dzieje ale coś tam dłubią Między Rybnicą a Starą Kamienicą tną drzewa przy linii... W Gryfowie rozpoczęli prace remontowe na II peronie tzw. świeradowskim. Na st. w Zgorzelcu stawiają trakcję elektryczną. Co do samej nawierzchni torowej to faktycznie najgorszy odcinek to chyba jest pomiędzy Gryfowem a Lubaniem. Tam w pierwszej kolejności przydał by się kapitalny remont.
Peron do Swieradowa w remoncie. No cudownie.. szkoda tylko ze przez ten czas az do teraz nie znalazl sie zaden prywatny przewoznik ktory chcialby jeździć do Swieradowa
Wysłany: 12-05-2025, 09:23 Jelenia Góra - (Lubań) - Zgorzelec
czy coś będzie działo się na tej linii? Miał być robiony drut do Zgorzelca z Lubania już lata temu, i przesunięto to na następną (chyba obecną) perspektywę finansową. I jakoś cisza. Zanim weszła Armia Czerwona, były tu dwa tory z prądem.... to dość istotna trasa z gęstym ciągiem urbanizacyjnym, czemu ma tak niski priorytet?
Kolejowe połączenie ze Studnisk do Zgorzelca i Lubania coraz bliżej
Mieszkańcy Studnisk Dolnych i Górnych jeszcze w tym roku będą mogli dojechać pociągiem do Zgorzelca i Lubania. Między Jerzmankami a Mikułową widoczna jest budowa nowego peronu oraz pochylni. Przystanek Studniska to inwestycja o wartości ponad 4 mln zł, finansowana z Rządowego Programu Budowy i Modernizacji Przystanków.
Kilka dni temu pisalem, o pilnym remoncie i rewitalizacji linii kolejowej Jelenia Gora-Gryfow Slaski- Luban-Zgorzelec.
Na juz potrzebna jest naprawa totalnie zdezolowanej linii kolejowej i budowy trakcji pomiedzy Lubaniem a Zgorzelcem i puszczenie skladow elektrycznych ta linia.
Potoki podroznych rosna, szczegolnie z Görlitz / Zgorzelca do Jeleniej Gory. Coraz wiecej pasazerow chce jechac do Karpacza, do Szklarskiej Poreby, do Swieradowa-Zdroju a na lini Görlitz-Jelenia Gora puszcza sie jednoczlonowe, krotkie szynobusy, ktore od lat juz nie mieszcza ludzi.
KD i UMW zrobcie cos z tym w koncu! Jadac z Wroclawia do Lubania (przesiadka w Lubaniu) na pociag rel. Görlitz- JG, trzeba stac z bagazami od Lubania w kierunku JG. Nikt sie juz nie miesci w tych szynobusach!
Linie kolejowe pootwieraliscie, a na glownej trasie jezdza krotkie szynobusy.
Rafi, kwestia tłoku w małych szynobusach na linii lubańskiej jest banalnie prosta do rozwiązania.
Linia Węgliniec - Lubań - Jelenia Góra jest w całości zelektryfikowana i tu powinny jeździć wyłącznie EZT-y (wystarczy skład 3-członowy). Szynobusy natomiast powinny obsługiwać tylko odcinki Zgorzelec - Lubań oraz Gryfów Śl. - Świeradów Zdr. (plus kursy dojazdowe i zjazdowe do/z Legnicy). Czyli EZT-y w relacjach Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra oraz Zgorzelec - Węgliniec - Jelenia Góra i skomunikowane z nimi szynobusy w Lubaniu i Gryfowie. Tak to powinno wyglądać. To co jest obecnie to burdel na szynach!
Jeśli chodzi o EZT-y z Legnicy i Zgorzelca do Jeleniej Góry, powinny to być dodatkowe pociągi, obok już kursujących na linii zgorzeleckiej. EZT-ów w KD nie brakuje, jest ich aż nadto.
Mieszkańcy Legnicy, Chojnowa i Bolesławca nie mają żadnego dogodnego dojazdu w Karkonosze, tak więc moja propozycja bezpośrednich połączeń na trasie Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra powinna być wcielona w życie bez zbędnej zwłoki. Niestety planiści z KD to dorosłe dzieci we mgle...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Zgadzam się że sa135 na trasę Luban-Zgorzelec jest za mały... ale przecież pamiętamy składy z lokomotywa elektryczna+2 wagony które jeździły na trasie Wegliniec-Jelenia Góra (onę nie przewoziły zbyt wielu pasazerow) a linia Luban-Zgorzelec była nieczynna w ruchu pasażerskim. A czy nie mozna hybryd skierować? Te hybrydy co teraz kursują na Trzebnice jak rozpocznie się remont Trzebnickiej linii, to pewnie te hybrydy będą wolne.. można by że 2 skierować na Jelenia Gora-Zgorzelec, to trzeba by pisać do KD...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum