krzysztoff, myślę, że PKP Intercity będzie zmuszone zrezygnować z usługi gastronomicznej w pociągach do/z Lipska, ze względu na tłok w tychże pociągach. Po prostu z tym wózkiem nie da się przecisnąć przez korytarz nawalony pasażerami.
Proszę sobie wyobrazić, że w popołudniowym IC Przemyśl - Lipsk już na trzy godziny przed odjazdem z Wrocławia nie było wolnych miejsc w wagonach drugiej klasy (można to sprawdzić na graficznej rezerwacji miejsc). Co to w praktyce oznacza? Że pociąg będzie nawalony po dach, że frekwencja przekroczy grubo ponad 100 proc.
Dzisiejszy pociąg IC Lipsk - Przemyśl od Bolesławca 100 proc. frekwencji (zostało parę wolnych miejsc).
Powiem wam szczerze, że nawet ja nie spodziewałam się, że pociągi do/z Lipska tak szybko osiągną tak spektakularny sukces frekwencyjny. Myślę, że jest to ewenement na skalę kraju. PKP Intercity musi albo dołożyć wagonów do składów, albo uruchomić dodatkowe połączenia na tej trasie. Albo najlepiej jedno i drugie.
A jeśli chodzi o dzisiejszy pociąg IC „Łużyce” Warszawa - Zgorzelec, to wg graficznej rezerwacji miejsc od Wrocławia ma już zarezerwowane ok. 70 proc. miejsc. Spodziewam się, że do wieczora wszystkie miejsca będą zajęte i tak jak wczoraj IC „Łużyce” będzie do Bolesławca miał prawie 100 proc. frekwencji.
Wnioski końcowe.
Jeśli planujecie podróż pociągiem IC do/z Lipska to bilety kupujcie z wyprzedzeniem, gdyż w dniu wyjazdu może brakować wolnych miejsc siedzących i czeka was jazda na korytarzu. Podobnie jest z IC „Łużyce” do Zgorzelca, z tą tylko różnicą, że w Darcie na stojąco nie pojedziecie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Stella, tak będzie nie tylko jutro, ale codziennie. Co do tego nie mam żadnych wątpliwości.
A propos mego poprzedniego posta sprzed południa...
Za pół godziny z Wrocławia startuje IC „Łużyce” do Zgorzelca. Sprawdziłam w graficznej rezerwacji miejsc jak wygląda frekwencja w tym pociągu i jest dokładnie tak jak się spodziewałam. Frekwencja ~100 proc. Zostało dosłownie parę wolnych miejsc, ale jestem przekonana, że za chwilę i one się sprzedadzą. Z tego co widzę, większość pasażerów wysiądzie w Bolesławcu. Czyli powtórka z dnia wczorajszego!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Wbrew malkontentom i tzw. ekspertom ("Między Legnicą a Lipskiem są niemal wyłącznie pola i lasy..."), ja jedna, prosta baba z prowincji, która zawodowo nie ma nic wspólnego z koleją, od początku twierdziłam, że pociągi do/z Lipska odniosą sukces frekwencyjny. I miałam rację, nie pierwszy raz i pewnie nie ostatni. Nie spodziewałam się tylko, że miejsc w pociągach zacznie brakować już kilka dni po ich uruchomieniu, co nawet mnie zaskoczyło.
Wiceprezesa CPK Piotra Rachwalskiego jadącego pod kiblem w zatłoczonym pociągu do Lipska bym chciała najbardziej zobaczyć. Mieszka w Legnicy, więc nie jest to nierealne.
Zrobiłam screena dla potomnych na wypadek gdyby wpis pana Piotra przypadkiem gdzieś się zawieruszył.
Nie mam wątpliwości, że te pociągi będą dobrze żreć. Każdy kto jeździ A-4 widzi jaki jest ruch. Większość aut kieruje się w stronę południa (A-4) a nie północy (A-18) Niemiec. Podobnie w Bolesławcu kolej jest wybitnie popularna i z dworca w Bolesławcu korzysta znacznie więcej pasażerów niż np. w Lubinie. I to pomimo tego, że to Lubin ma ofertę dalekobieżną, a Bolesławiec jak dotąd homeopatyczną. Także jestem spokojny o frekwencję. Być może Bolesławiec, Chojnów i Legnica będą robiły tu więcej pasażerów niż część niemiecka.
Brakuje jeszcze porannej pary w kierunku Krakowa. Być może wagony do IC Matejko łączone we Wrocławiu z tymi szczecińskimi?
Do tego po elektryfikacji Goerlitz należałoby tam skierować drugiego darta, jako przeciwstawną parę do "Łużyc". Idealny byłby tu IC Baczyński. I wtedy mielibyśmy elegancki rozkład w kierunku Bolesławca.
- ok. 9:30 - IC Saxonia (Chełmoński) do Lipska
- ok. 11:30 - IC Baczyński do Zgorzelca/Goerlitz
- ok. 13:30 - IC Via Regia (Wyczółkowski) do Lipska
- ok. 17:30 - IC (Matejko) do Lipska
- ok. 20:00 - IC Łużyce do Zgorzelca/Goerlitz.
Dzisiejsze pociągi. Frekwencja na podstawie graficznej rezerwacji miejsc (stan na godz. 13:00).
IC Przemyśl - Lipsk
Frekwencja od Wrocławia ~100 proc. (zostało kilka wolnych miejsc).
IC Lipsk - Przemyśl
Frekwencja od Bolesławca ~100 proc. (zostało kilkanaście wolnych miejsc).
IC Warszawa - Zgorzelec
Frekwencja od Wrocławia (7 godzin przed odjazdem) ~70 proc. Do wieczora będzie ~100 proc. zajętych miejsc, tak jak wczoraj i przedwczoraj.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Zdecydowanie widać, że ten późniejszy poc. (do Krakowa) ma zdecydowanie mniejsze obłożenie niż ten wcześniejszy do Przemyśla, pewnie dlatego że jeździ mniej Ukraińców. Teraz chciałem kupić bilet na odc. od Bolesławca do Wrocławia i zajętych jest może z 40% miejsc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum