Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Następny
Prezes PKP S.A. syci rodzinę kolejową kasą!

Czy prezes Wach powinien zostać odwołany / podać się do dymisji?
TAK
96%
 96%  [ 133 ]
NIE
3%
 3%  [ 5 ]
Głosowań: 138
Wszystkich głosów: 138

Autor Wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-10-2008, 13:17    Odpowiedz z cytatem

UZP skontroluje El-In

1 października minister infrastruktury Cezary Grabarczyk wystąpił do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o przeprowadzenia kontroli zamówień udzielanych przez PKP PLK SA na rzecz spółki jawnej El-In lub w których wyżej wymieniona spółka była podwykonawcą.

Właścicielem firmy jest Tomasz Wach, brat prezesa PKP SA, Andrzeja Wacha.

źródło: Ministerstwo Infrastruktury / RK

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 02-10-2008, 15:19    Odpowiedz z cytatem

Przedstawiam kolejne fakty...

Według mojej wiedzy rada nadzorcza PKP S.A. zażądała od prezesa Wacha spisu wszystkich inwestycji na kolei, w których firma EL-IN brała i bierze udział. I on, mimo że teoretycznie to nie jego spółka, taki spis dostarczył. Wokół tego kręcą się dziennikarze jednej z ogólnopolskich stacji TV. Nie wiem tylko czy po to żeby się kręcić, czy po to żeby coś z tego zrobić.

A teraz najciekawsze. Z wiarygodnego źródła dowiedziałam się, że prezes Wach już za rządów PiS musiał tłumaczyć się z powiązań firmy EL-IN należącej do jego brata z inwestycjami na kolei. Jednak wtedy sprawę jakoś zatuszowano! Nie znam szczegółów (może jeszcze wyjdą na jaw?), ale wiem, że było bardzo gorąco! Pytanie - jaką cenę Wach musiał zapłacić za utrzymanie się na stołku?

Ocenie PiS podlegały wcześniejsze przetargi. Być może ten z 2001 roku. I te, których nie znamy, bo mogły być konkursy ofert, zamówienia z wolnej ręki. Jak widać prezes Wach czuł się tak pewny siebie, że nawet po przejęciu władzy przez PO-PSL firma jego brata nadal ssie kolejową kasę!

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szpak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sty 2006
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: 02-10-2008, 15:37    Odpowiedz z cytatem

Krycha napisał/a:
Pytanie - jaką cenę Wach musiał zapłacić za utrzymanie się na stołku?

Włoszczowa?

_________________
Marcin Szpakowski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 02-10-2008, 17:27    Odpowiedz z cytatem

Krycha przedstawia nowe fakty:
Cytat:
prezes Wach już za rządów PiS musiał tłumaczyć się z powiązań firmy EL-IN należącej do jego brata z inwestycjami na kolei. Jednak wtedy sprawę jakoś zatuszowano! Nie znam szczegółów (może jeszcze wyjdą na jaw?), ale wiem, że było bardzo gorąco! Pytanie - jaką cenę Wach musiał zapłacić za utrzymanie się na stołku?
Jak tak dalej pójdzie to niebawem dowiemy się, że Wach był szantażowany. Stał się bezwolnym narzędziem w rękach PiS. W ten sposób można by wytłumaczyć wiele decyzji kadrowych ale również oskarżyć pana prezesa o działanie na szkodę przedsiębiorstwa. Jacek Prześluga się nie przyzna, ale gdy był pytany na tym forum, dlaczego zrezygnował, to odpowiedział, że nie zamierzał być odwołany. PiS odpuścił Wachowi prokuratora i zrobił z niego marionetkę. PO też by mogła to kontynuować, gdyby nie wydarzenia tego tygodnia i hałas wokół sprawy.

Wychodzi na to, Krycha, że zdjęłaś Wachowi wielki ciężar z serca, ale wysłałaś mu wezwanie do prokuratora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 02-10-2008, 19:09    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli te zarzuty się potwierdzą, to będzie totalny blamaż Wacha. Hochstaplerstwem pachnie na wiele kilometrów dobrych tras IC. Tutaj kolejarze na stanowiskach operacyjnych proszą się o marne grosze podwyżki, a tu takie pieniądze płyną szerokim strumieniem do prywatnych kieszeni. To niesamowite, jak kasa i władza robią z człowieka potwora i maszynę, usuwają coś takiego, co się nazywa sumienie i pozwalają trwać niemalże w boskim mniemaniu. Polska kolej zipie, szykuje się, jak już ktoś napisał, NAJWIĘKSZY SKANSEN KOLEJOWY EUROPY, a tu takie numery.

Wstyd i hańba: dymisja byłaby w takim przypadku jedynym rozwiązaniem.

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 02-10-2008, 19:52    Odpowiedz z cytatem

Po analizie prawnej, na podstawie opisanych faktów, na chwilę obecną, moim osobistym zdaniem nie ma podstaw aby prezes A. Wach trafił do więzienia za kraty. Jednak te same fakty w pełni upoważniają Radę Nadzorczą PKP S.A. do zdymisjonowania prezesa.
Reszta należy do prokuratury wzmocnionej przez CBA.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

teolog Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lut 2008

PostWysłany: 02-10-2008, 21:08    Odpowiedz z cytatem

Należałoby sprawdzić także podwykonawstwo EL-INa na dla energetyki kolejowej w której była liderem,a Elin otrzymywał to bez przetargu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kolejarz cargo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Paź 2008

PostWysłany: 02-10-2008, 22:11   Bład Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie ilu z was pracuje i ma związek z koleja?
Czy szanowna pani, która wypisuje propagande zdaje sobie sprawe z tego co robi?
Prezes Andrzej Wach , którego mogłem osobiście poznać służbowo jest człowiekiem wiary w kolej.
Ludzie którzy go wybrali wiedzieli co robia. Większość z was myśli ze prezesowanie to branie czy PRANIE pieniędzy,łapówek, ustawienia przetargów. Zdobądźcie się na kunszt swojej odwagi i tak na prawde spojrzyjcie tak szczerze od środka kolei czy pracy wykonywanej na stanowiskach kierowniczych. Sami ocenicie i w pewnym czasie powiecie ze nie zawiścicie pracy prezesa PKP, ani jego problemów czy przeżyć związanych z jego praca.
Większość z was za pewne da tutaj nieprzychylne komentarze, już nie mówiąc ze kogoś bronie.
Ale tak zastanówcie się i sami jako miłośnicy kolei czy zwykli pracownicy pomyście przez chwile jak to jest

[ Dodano: 02-10-2008, 22:13 ]
Krycha, szuka pani propagandy czy jakiegoś twórczego wątku?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dominik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 02-10-2008, 22:56    Odpowiedz z cytatem

To, że bronisz Wacha to fakt. Po to jest to forum aby dyskutować i wymieniać poglądy. Nie zauważyłeś chyba tylko, że Krycha nie szuka propagandy. To samo pewnie powiesz o dziennikarzach którzy opisali machlojki z Wachem i jego bratem w rolach głównych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 02-10-2008, 23:11    Odpowiedz z cytatem

Krycha:

Cytat:
Słowa uznania należą się przede wszystkim osobom, które mi pomagają (współpracują ze mną) i które dla Was pozostaną anonimowe. Sama niewiele bym zdziałała!

Cieszę się, że temat przekrętów w PKP podjęły wreszcie media ogólnopolskie, o co od dawna zabiegałam. Jednak nie wszyscy dziennikarze połasili się na Złote Karty Intercity...


Oj! Pojeździł człowiek troszkę ICE-kami na normalnej (niemieckiej) kolei, pobył na InnoTransie, przyjechał, odetchnął od wrażeń (dużych) - a tu takie rzeczy. O co chodzi z tym Kartami Intercity? Czyżby próbowano nimi przekupywać dziennikarzy etatowych? No, niestety, ja się nie załapię, bom pismak nieetatowy Smile

Duże gratulacje, a drugie gratulacje za odrobinę skromności (choć przesadna skromność też nie jest wskazana).

Tak się jednak zastanawiam kto by tu na nowego prezesa pasował i ewentualnie co to zmieni. Od lat bowiem powtarzam - to SYSTEM jest chory. System popeerelowskiej kolei jako "przetransformowanego" związkowego państwa w państwie. Ludzie są jedynie do tego systemu jakby "wpasowani". Łącznie z prezesami (wyjątki - jak JP - potwierdzają regułę).

Od lat też powtarzam: tego systemu NIEDASIĘ zrestrukturyzować. Musi wymrzeć jako system przestarzały i być zastąpiony nowym - co trwa i potrwa całe lata (lub dziesięciolecia). Ale - dodam - takie oraz inne akcje i wysiłki dokładają jakże cenną cegiełkę do uwalenia chorego systemu. Dokłada też konkurencja, którą za wszelką cenę stary zramolały system chce uwalić (jak w Kuj Pomie).

Podobnie było z (jak na razie) UWALENIEM usamorządowienia, co spowodowane było ponad rocznym uświadamianiem samorządów, że jest to szwindel i oszustwo na potęgę. Dużo ludzi brało w tym udział - w każdym województwie - naprawdę. Chwała im również. Podobnie jak chwała Krysze i forum InfoKolej oraz innym forom.

Uwalenie usamorządowienia uważam za sukces podobny do przełamania monopolu przez Arrivę. A Wacha przestałem kompletnie lubieć właśnie wtedy, kiedy zaczął ten szit i jawny przekręt (wpuszczenie UM-ów w olbrzymie koszty stałe PR itp.) publicznie wciskać samorządom. I chyba tak już zostanie...

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
PS. A tak naprawdę dopiero w grudniu będzie "ciekawie"...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kolejarz cargo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Paź 2008

PostWysłany: 03-10-2008, 00:23    Odpowiedz z cytatem

Wsumie między bogiem a prawdą jakby ci nasi kochani dyrektorzy czy prezesi spółek czytali forum kolejowe z danej tematyki to kolej może w minimalnym stopniu by jakoś ruszyła. Przecież tam wypowiadają się i fachowcy i miłośnicy kolei a każdy z nich ma jakieś tam pojęcie czy swoje uwagi. Ale nasze kochane państwo polskie woli zaczerpnąć opini określe słowem" KRETYŃSKIEJ" co nie mają zielonego pojęcia.
Pewnym przykładem jest zdarzenie, którego byłem świadkiem. Siedząc w centrali PKP Cargo w Warszawie koledzy zaczeli się chwalić nowymi pracownikami jacy przyszli pracować na PKP. W pewnym momencie jedenkolega bierze telefon i dzwoni do nowo przyjętej pracownicy wrecz dosłownie pani mgr. inż transportu kolejowego i mówi.
Klijent chciał zamówić wagon platforme i przewieść w nim pszczoły luzem. Wiec ta owa szanowna nowo przyjeta pracownica przyjeła zgłoszenie i szuka w wotach, taryfach i mowi ze przepisy sa mało precyzyjnie złozone, stwierdza ze zadzwoni do głownego spejalisty. Po tym momencie dopiero jej dalsze plany działania zostaly wstrzymane.
Sami szanowni koledzy i koleżanki macie przykład jacy pracownicy siedza w sektorze zarżadzającym na PKP.

_________________
Kolejarz Cargo człowiek koleji, przyjaciel starconego roku w PKP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 03-10-2008, 01:32    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Mam pytanie ilu z was pracuje i ma związek z koleja


Cytat:
Prezes


Cytat:
Ludzie którzy go wybrali wiedzieli co robia...


Abstrahuje od tego co pan Kolejarz z Cargo otrzymał od A.W., że ma taką pozytywną opinię o prezesie.
Co pan za bzdury pisze? Ludzie go wybrali ? Którzy ludzie ? Sitwa rodem z ex konfidentów bezpieki + karierowicze, obecnie także nawet w Opus Dei. To są też ludzie ale bardziej trafnym określeniem jest zdeprawowani degeneraci społeczni.
Właśnie pisemne wypowiedzi i komentarze na INFOKOLEJ pojawiają się pod wpływem analizy mizernych efektów pracy nadmiernej ilości naczelników, dyrektorów i innych „funkcjonariuszy”. Ludzie, którzy tu piszą czują się na co dzień źle, kiedy widzą, że kolej, która jest utrzymywana z ich podatków jest okradana z powodu niczym nieuzasadnionych wysokich pensji indolentów na kierowniczych stanowiskach. Tym bardziej jest to wstrętne, że o kolejowych szajkach udają, że nic nie wiedzą hierarchowie kościelni pośrednio mający udział w rekomendowaniu swoich krewnych na dobrze płatne stanowiska w spółkach skarbu państwa. Faworyzowanie w PKP osób niekompetentnych ale za to z teologicznym wykształceniem to norma w rozrośniętej absurdalnie kolejowej administracji. Fałsz, obłuda, łapówkarstwo, złodziejstwo, dyskryminacja płacowa i chamstwo to nieodłączne elementy stosowane w codziennej pracy większości dyrektorów i naczelników z PKP.
Panie Kolejarzu, rzekomo z Cargo, czy pan też jest niewrażliwym na krzywdę ludzką zastygniętym betonem. Twierdzi pan, że: „Prezes Andrzej Wach , którego mogłem osobiście poznać służbowo jest człowiekiem wiary w kolej”. Chyba wiary w swoich kolegów a nie w kolej. Może to dobre wrażenie odniesione podczas spotkania, to tzw. efekt halo lub efekt charyzmy. Tacy ludzie jak Hitler i Stalin też mieli charyzmę.

Czy dobry przedsiębiorca pozwala aby zatrudniano do pracy z tak wysokim wynagrodzeniem ludzi niekompetentnych. Czy pan zdaje sobie sprawę jaka jest skala tego zjawiska w PKP. Czy nie psuje to więzi koleżeńskich w zakładzie pracy. Może o to chodzi (metoda esbecka). Czy to nie w okresie prezesury A.W. częściej używa się określenia współpracownicy zamiast koledzy z pracy.
To wszystko nie wynika z ogólnopolskiej sytuacji. To nie tylko wina upolitycznienia. W innych instytucjach; urzędach, spółkach skarbu państwa ludzie podli, niekompetentni z wysoką pensją jako kierownicy też się zdarzają. Są to jednak osoby, które są zatrudniani ale i po pewnym czasie zwalniani. A w PKP co się działo w ciągu ostatnich 4 lat. Jak muchy w miodzie utkwili chamscy indolenci, do których co pewien czas dokoptowuje się jeszcze gorszych, niewykluczone, że za łapówki. Przez kilka lat prezes PKP będąc również przewodniczącym Rady Nadzorczej w niektórych spółkach z Grupy PKP, nie znalazł sposobu aby usunąć szkodników. Jakie płace mają dobrze wykwalifikowani kolejarze nie pracujący na stanowiskach kierowniczych/funkcyjnych. Im dłużej pracujący w PKP, tym większa różnica płacy w porównaniu z nowozatrudnionym, na niekorzyść tego z dłuższym stażem i lepszymi kwalifikacjami. A co z premiami, co decyduje o wysokości jej przyznawania efektywność i zaangażowanie czy sympatie i antypatie wodza. Co zrobił prezes aby wyeliminować takie patologie, które stały się złą normą. A co z przewozami, jest koniunktura w transporcie a w PKP jak zwykle niewiele lepiej.

Nie jesteśmy bezmyślni w formułowaniu komentarzy (postów) jak to pan być może chciał zasugerować w końcowej części wypowiedzi. Zastanawialiśmy się wielokrotnie…
Nie zawiścimy i nie zazdrościmy pracy prezesa. Aczkolwiek to nas bardzo zmotywowałoby do dalszej walki z przyspawanymi do stołków nieokrzesanymi prymitywnymi ciemniakami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 03-10-2008, 08:02    Odpowiedz z cytatem

Witam. Dziś krótko. Redakcję forum poinformowałam już o tym kilka dni temu, dziś robię to publicznie.

Z wiarygodnego źródła dotarły do mnie informacje, że chłopaki z PKP Informatyka mają zadanie od dyrektora finansowego PKP S.A. i prezesa PKP Informatyka zamknąć (uwalić, udupić) to forum.

Na bieżąco monitorujemy logi naszego serwera i od jakiegoś czasu notujemy wzmożoną aktywność z PKP Informatyki - wszystko możemy udowodnić! Na nasz serwer są próby włamania, w tym nawet na moje konto e-mail.

Nie jestem biegła w tych sprawach, ale komunikat antyspamowy na moim koncie mówi sam za siebie:

The Postfix program
'mzz.rew.tab@so.pkpik.pl': host mail.so.pkpik.pl [81.219.116.10] said: 554 5.7.1
Sender refused by FortiGuard-AntiSpam.


www.pkpik.pl to stary ale wciąż aktywny adres PKP Informatyki.
IP nie pozostawia wątpliwości: 81.219.116.10

Jeśli nasze forum nagle padnie to będzie to zasługą betonu PKP, a konkretnie ludzi ze spółki PKP Informatyka, którzy są tak nieudolni, że jak dotąd nawet porządnie włamać się na serwer nie potrafią!

Beton PKP Informatyki informuję, że codziennie robimy kopię zapasową bazy danych, więc z odtworzeniem forum nie będzie żadnego problemu! Jeśli nie w Polsce to forum postawimy na serwerze w innym kraju, np. na Białorusi!

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Śrem / Zgorzelec

PostWysłany: 03-10-2008, 08:16    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli już nawet kolejową Informatykę na forum nasyłają, to nie można tego nazwać inaczej jak MAFIĄ. A czytając między wierszami, zaryzykowałbym twierdzenie, że nawet sami prezesi i dyrektorowie mają więcej do ukrycie, niż Krycha w tej chwili ma na nich haków.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 03-10-2008, 09:20    Odpowiedz z cytatem

Jesteśmy bardzo niewygodnym dla PKP forum, które co chwilę opisuje przekręty kolesi, pociotek, dyrektorków, naczelników. Skala kumoterstwa, łapówkarstwa jest niesamowicie wysoka, sięga najwyższych szczebli. Pokazuje tak naprawdę nędzny obraz zarządzania PKP na niekorzyść wszystkich podatników. Bardzo dobrze , że mamy to forum, oraz dziennikarzy, którzy nie boją sie opisać tych wszystkich przekretów, lub nie daja sie zmanipulować PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 15 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl