Powstawało wiele koncepcji budowy połączeń kolejowych Katowic z lotniskiem w Pyrzowicach , tymczasem nie wzięto pod uwagę najprostszego i jak się wydaję najszybszego w realizacji pomysłu: wykorzystania czynnej linii kolejowej Mierzęcice - Łazy/Zawiercie.
Warto, promować ten pomysł, aby skłonić wszystkie zainteresowane strony do ponownego przeanalizowania tej koncepcji i podjęcia działań zmierzających do realizacji projektu przed 2012 rokiem.
http://www.pasazer.com/in...a,pyrzowice.php http://www.pasazer.com/knp/popieram.php
Ależ brano także pod uwagę i trasę przez Zawiercie i Mierzęcice do Pyrzowic! Ale z tego co pamiętam, nie traktowane jej powaznie ze wględu na zbyt długą trasę i czas przejazdu - moim zdaniem słusznie.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-11-2008, 12:29
W dzisiejszym "Dzienniku Zachodnim" jest artykuł na temat połączenia z Pyrzowicami.
W innym temacie jest podanych kilka ciekawych linków...
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=47361#47361
Minister oczywiście włada piękną polszczyzną, ale jego argumenty są dość przekonujące.
@Krzysztof21. Mógłbyś streścić co wypisują w Dzienniku Zachodnim?
Obiektywnie mówiąc bez szans... z Katowic do Zawiercia, tam zmiana czola i na Pyrzowice? A któz z Katowic czy Sosnowca skusi sie na takie kółeczko? No chyba ze byloby to rozwiazanie tymczasowe do momentu "zrobienia" trasy przez GOP. A potem trasa z Zawiercia do Pyrzowic byłaby zwykłą lokalką z dajmy na to 3 parami osobówek
A może by pomyśleć o reaktywowaniu linii na lotnisko od strony Tarnowskich Gór ? Wprawdzie nie ma już wiaduktu nad drogą w Miasteczku Śląskim ,ale było by to chyba taniej i szybciej niż budowanie od podstaw nowej linii z Katowic, bo odpada np. sprawa wykupu gruntów i wyburzeń . Pociągi od tej strony zabrały też pasażerów nie tylko z Katowic ale tez Bytomia i Tarnowskich Gór i mogłyby jeździć przez lotnisko dalej do Zawiercia.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-11-2008, 10:58
Jestem jak najbardziej za! Jeśli dobrze zrozumiałem Twojego posta, to wiązałoby się to z modernizacją odcinka Tarnowskie Góry-Katowice. Niestety wątpię, aby ktoś o tym pomyślał. Znając życie i "nasze" szczęście, zabraknie kasy na modernizację tej trasy. Aczkolwiek można by dzięki temu podwójnie skorzystać. Dlaczego? Ano dlatego, że gdyby skrócił się czas przejazdu pociągiem z TG do Katowic, pasażerowie może by się przesiedli z przepełnionych autobusów i tramwajów do pociągów, ale pod warunkiem, że tych pociągów będzie więcej niż obecnie.
Darek -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-11-2008, 11:10
Dokładnie o to mi chodzi. Po co budować coś od nowa jak można za ta sama kasę zmodernizować to co już jest z korzyścią dla i dla pasażerów na lotnisko ,i innych podróżnych na tej linii.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-11-2008, 11:17
Darek napisał/a:
Po co budować coś od nowa
To akurat była decyzja czysto polityczna. Polaczek odszedł od władzy i o prowadzeniu kolei przez Piekary Śląskie wszyscy zapomnieli.
Darek napisał/a:
można za ta sama kasę zmodernizować to co już jest z korzyścią dla i dla pasażerów na lotnisko, i innych podróżnych na tej linii.
Gdyby stworzyć pociągi relacji Tarnowskie Góry-Katowice z częstotliwością 20/30 minut w szczycie, a niektóre kursy wydłużyć do Pyrzowic miałoby to jakiś sens. Poza tym Gliwice też by mogły na tym skorzystać, ponieważ czas przejazdu z Gliwic do Katowic, przez Bytom by się skrócił i byłby konkurencyjny do czasu przejazdu przez Zabrze.
Taki mały OT, posiada ktoś link do takiej strony, gdzie znajduje się wykaz prędkości na wszystkich liniach PLK w Polsce? Z góry dziękuję.
Co do Linii TG-Katowice:
http://www.plk-inwestycje.pl/index.php?id=136 - studium modernizacji
linii (Tczew)-TG-Bytom-Katowice. Mają czas na przygotowanie studium chyba
do kwietnia 2010. Potem przetargi i budowa. Czyli parę lat to jeszcze potrwa.
Co do linii Katowice-Zawiercie:
Linia Katowice-Sosnowiec-Zawiercie-(Warszawa przez CMK) ma mieć swoje
studium dopiero podpisane: http://www.plk-inwestycje.pl/index.php?id=140
Czyli trochę później może się rozpocząć tam modernizacja.
Co do linii na Lotnisko Pyrzowice:
Obecnie są wykonywane jest "Opracowanie analiz przedrealizacyjnych projektu Zintegrowane połączenie Aglomeracji Górnośląskiej z Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice-Pyrzowice."
http://bip.um.bytom.pl/bip/dokumenty/podglad/mini?kod=i4egwqlrf2.h9vpy2lrf
Zlecone to zostało przez UM w Bytomiu (pieniądze na to były wygrane w jakimś konkursie). Podobno UM się dogadało z PLK, więc będzie to przez PLK wykorzystane. Pod powyższym linkiem macie już trochę tekstu - m.in. można zobaczyć zalety i wady różnych wariantów (jest ich tam chyba 6).
Każdy wariant poza tym przez Piekary, Będzin lub Siemianowice jest ma długi czas przejazdu - wątpie w powodzenie takiego połączenia jeżeli pociąg z Katowic do TG dojedzie (po całkowitej modernizacji linii!) w 30-40 minut a potem jeszcze będzie miał 20 minut na dojazd do Pyrzowic. To jest prawie godzina! To ma być połączenie konkurencyjne, a nie takie "aby było". Za 2-4 lata ma być autostrada zbudowana A1 do Pyrzowic. Ma być także zbudowany drugi pas S-1 do Pyrzowic. Połączenie przez Łazy albo TG ma być konkurencyjne dla Autostrady?
A linia przez Piekary ma jeszcze jedną zaletę, o której mało kto mówi - 60tysięczne miasto będzie miało dostęp do połączeń pasażerskich:
(Pyrzowice)-Piekary-Bytom-Gliwice
(Pyrzowice)-Piekary-Chorzów Stary- Katowice.
Można też wykorzystać linię towarową z Rojcy do Piekar i połączyć TG przez Radzionków, Rojcę z Piekarami i lotniskiem. Więcej mieszkańców po drodze będzie niż w Żyglinie czy Brynicy
Nie wiem tylko czy autostradą A1 czy trasą S-1 aż tak szybko da się dojechać z Katowic do lotniska zwłaszcza, że A1 omija Katowice, a do tego nie każdy chce jechać autem które musi zostawić na płatnym parkingu. Wiadomo że nowa linia na lotnisko będzie szybsza ,ale wątpliwe jest czy szybko powstanie, zwłaszcza jak czytam w prasie( piątkowy Dziennik Zachodni) o wyburzeniu kilku bloków na co ich mieszkańcy już dziś się nie zgadzają , a do tego trzeba im znaleźć nowe mieszkania-dlatego jestem sceptyczny co do szybkiego powstania nowej linii. Dlatego myślę że lepiej zmodernizować to co jest i jechać nawet tą godzinę- bo plany były już różne i można ciągle pisać nowe ale to ciągle nie zmienia sytuacji.
Darek: Do połowy grudnia wykonują analizę przedrealizacyjną. Z niej coś już więcej będzie wynikać. Potem studium wykonalności (rok?). I dopiero zaczną rozpisywać przetarg. Poczekajmy chociaż do grudnia.
A wyburzenia będą i są przy A1. A o tym co było w DZ to chodzi o odcinek, który będzie powstawał w drugim etapie (pierwszy: Bytom/Chorzów-Pyrzowice, drugi: Bytom/Chorzów-Katowice). Nie wiem czy czytałeś o jednym domu w Rowniu: tam mieszkańcy się nie zgodzili na przesiedlenie (ale i tak zostaną wysiedleni). Jeden dom na te kilkadziesiąt kilometrów drogi. Z koleją wcale nie bedzie trudniej.
A co do obecnego dojazdu: http://78.8.8.20/rozklady/start.php?kat=LOT_20080414 - 50 minut autobusem. Szybciej przez Łazy nie będzie. I drogą z Katowic masz 30km (lub 38km przez S1). Średnia prędkość samochodu i wyjdzie ci czas w jakim samochodem możesz teraz dojechać A jak będzie A1 to wystarczy, że dojedziesz do Piekar i już wskakujesz na autostradę do lotniska.
Życzę powodzenia w "szybkim" dojedzie do Piekar Wszystko dobrze i się zgadzam z tym co napisałeś chodziło mi tylko o to, że zamiast od kilku lat pisać koncepcje o nowej linii można było już dawno modernizować starą a przede wszystkim nie doprowadzić do opuszczenia i zniszczenia tej linii koło lotniska.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum