Ładnie napisane Brak jednak wypunktowania niedociągnięć. I czy naprawdę się coś dzieje w okolicy nowego przystanku Bielska? Jest budowany? Jak tak to super. Chociaż mogli zacząć od Lodowiska.... Jeżeli to prawda.
Okazuje się, że linii tej nie obsługują wyłącznie FLIRTY, jak to było zamierzone. Wczoraj pociąg odj.z Katowic 13:05 obsługiwało najnormalniejsze w świecie EN57. Pasażerowie, którzy wchodzili na peron dziwili się mówiąc: - Czy to na pewno ten? Tak jest właśnie PKP.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-12-2008, 10:27
Może były jakieś problemy techniczne z Flirtem i dlatego podstawiono EN57?
Odnosząc się do zapytania o datę zamontowania w pociągach kasowników dla biletów „pomarańczowych” informuję, iż obecnie trudno określić takowy termin gdyż trwają prace nad projektem Śląskiej Karty Usług Publicznych, której elementem m.in. jest wprowadzenie elektronicznego biletu w komunikacji miejskiej i kolejowej.
Jacek Stumpf
Dyrektor
Wydziału Komunikacji i Transportu
Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Śląskiego
Śląskiej Karty Usług Publicznych, której elementem m.in. jest wprowadzenie elektronicznego biletu w komunikacji miejskiej i kolejowej.
Cieszę się niezmiernie, ale po co to komu? Przecież na najważniejszych liniach kolejowych w GOP od jutra pociągów będzie znacznie mniej:
- Bytom-Gliwice (8 pociągów w każdą stronę, ktoś będzie z tych ochłapów korzystał? Nie sądzę...)
- Częstochowa-Sosnowiec-Katowice-Gliwice (sporo cięć+ kilka kursów wyciętych w weekendy)
- Tarnowskie Góry-Bytom-Katowice (te pociągi to jest jednym słowem tragedia, nie dość, że czas przejazdu do stolicy województwa jest kosmiczny, to na tej linii kursuje dosłownie kilka pociągów!)
I tak to już jest w woj. śląskim. Gdy są pociągi, nie ma integracji biletowej. Gdy trwają prace nad biletem ATP, są likwidowane pociągi. KZK GOP jest jaki jest, nie ma co ukrywać, że jest to beton wart betonów PKP i UM, ale chcąc nie chcąc, zawsze można na ten beton liczyć!
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-01-2009, 14:16
Aż prosi się o przedłużenie SKR do Dąbrowy Górniczej. Wiem, że to jest projektowane, ale przecież można to zrobić już teraz.
I to nie tylko, trzeba by odremontować cały odcinek do Mysłowic Kosztowów, to by jeszcze na linii Oświęcim-Katowic przybyło ludzi
Mam jeszcze takie pytanie, bo w wakacje chce to linię zaliczyć.Czy można Flirtami przewozić rowery, a jeśli tak, to ile w przybliżeniu może kosztować bilet za przewóz roweru?
// Nie cytujemy przedmówcy. Post poprawiony. @mk1992
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-04-2009, 09:58
Czy Waszym zdaniem dobrze się stało, że zręby naszej SKR-ki obsługuje PKP PR?
Okazuje się, że linii tej nie obsługują wyłącznie FLIRTY, jak to było zamierzone. Wczoraj pociąg odj.z Katowic 13:05 obsługiwało najnormalniejsze w świecie EN57. Pasażerowie, którzy wchodzili na peron dziwili się mówiąc: - Czy to na pewno ten? Tak jest właśnie PKP.
Faktycznie, FLIRTY są uszkodzone, obecnie (15.05) jeżdżą tylko dwa.W pozostałych jest pantograf i szyba do wymiany.
Pod koniec maja br. zostanie podpisana umowa między Miastem Tychy a PKP dotycząca dzierżawy gruntów pod szybką kolej regionalną.
Jest to najważniejsze ustalenie ze spotkania członka Zarządu Województwa Piotra Spyry oraz prezydenta Tychów Andrzeja Dziuby z przedstawicielami spółek PKP. Rozmowy dotyczyły planów realizacji I etapu budowy szybkiej kolei regionalnej na trasie Tychy- Katowice. Jest to projekt kluczowy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Według ustaleń samorząd Tychów ma wydzierżawić grunt pod inwestycję od spółek PKP.
Zawarcie umowy pozwoli na złożenie do końca lipca wniosku o dofinansowanie inwestycji z funduszy unijnych. Jej realizacja do 2015 roku usprawni komunikację pasażerską na tym odcinku. Zakłada się, że nowa kolej regionalna będzie poruszała się zespołami trakcyjnymi z prędkością maksymalną 120-160 km/h, liczącymi ok. 220 miejsc siedzących i kursującymi z częstotliwością nie mniej, niż co 20 minut. Czas przejazdu z Tychów do Katowic nie powinien przekroczyć 23 minut.
Wartość projektu, który będzie realizowany przez miasto Tychy, wynosi 11,6 mln euro. W tej kwocie zdecydowana większość –bo 10 mln euro pochodzić będzie z funduszy unijnych.
Inwestycja jest pierwszym etapem tworzenia nowoczesnej sieci komunikacyjnej, która w kolejnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej po 2013 roku, będzie przedłużona do Dąbrowy Górniczej.
W poniedziałek, 14 grudnia, minie rok od szumnej inauguracji połączenia kolejowego Tychy-Katowice-Tychy obsługiwanego przez nowoczesne pociągi Flirt.
Ale już w niedzielę Urząd Marszałkowski wycofuje z tego odcinka jeden pociąg, a do tego zmienia się rozkład jazdy.
Przez rok na tej trasie jeździły cztery pociągi, teraz zostaną trzy. Powodem odjęcia Tychom jednego jest ich słabe wykorzystanie. Podczas badań w okresie od maja do sierpnia codziennie jeździło Flirtami 3.200 osób, a powinno 10.000, żeby nikt nie miał zastrzeżeń. Problem w tym, że decyzja o redukcji liczby pociągów zapadła w Urzędzie Marszałkowskim przed zapoznaniem się z wynikami badań powakacyjnych, kiedy z oczywistych powodów zwiększa się frekwencja w autobusach i pociągach. W biurze prasowym usłyszeliśmy w środę, że na badania wrześniowe dopiero się oczekuje.
Prezydent Tychów, Andrzej Dziuba,nie kryje zdumienia decyzją marszałka. - Z pełną odpowiedzialnością zapewniam, że frekwencja założona w studium wykonalności, na jakim opiera się to przedsięwzięcie, realizowana jest w 100 procentach - powiedział. - Marszałek był świadom, że na początku liczba pasażerów może nie być zadowalająca i że trzeba będzie ludzi przyzwyczajać do tego połączenia, m.in. poprzez budowę nowych stacji oraz parkingów wielopoziomowych, do czego dążymy.
I właśnie na pokrycie ewentualnych niedoborów we wpływach z biletów Tychy zarezerwowały w tegorocznym budżecie blisko 1,3 mln zł. W rozliczeniu za trzy tegoroczne kwartały wyszło, że wystarczy kwota pół miliona. W tej sytuacji na przyszły rok przeznaczono na dofinansowanie Flirta 600 tys. zł.
Tak czy inaczej Flirty na trasie Tychy-Katowice-Tychy będą trzy. Dotychczasowe cztery robiły 78 kursów dziennie w obie strony, te trzy pozostawione będą odcinek Tychy-Katowice-Tychy pokonywać 70 razy. Wedle nowego rozkładu w ciągu dnia jeździć będą co pół godziny, wieczorami - co godzinę. Od 5.14 do 19.44 ze stacji Tychy Miasto wyjeżdżać będą zawsze 14 i 44 minut po pełnej godzinie, z Katowic w godzinach od 4.58 do 19.58 - zawsze 28 i 58 minut po pełnej godzinie, z małymi odstępstwami.
Nowością będą dwa kursy nocne w sobotę i niedzielę,których dotąd nie było. Z Katowic pociąg wyjeżdżał będzie 21 minut po północy, z Tychów - o 0.54.
Ôj, biedne Tychy, ubędzie jeden pociąg i raptem tylko 8 pociągów
Flirty nie są dla Tychów, one są dla województwa. Amen. Kropka.
Równie dobrze PR może w każdej chwili wstawić tam EN57 i prezydent Tychów będzie miał psinco do gadania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum