Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Dyżurny ruchu peronowy
Autor Wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-12-2008, 21:59   Dyżurny ruchu peronowy Odpowiedz z cytatem

Witam
Ja mam krótkie pytanie na które mam nadzieję ktoś mi odpowie? Po co na stacjach funkcja dyżurnego ruchu peronowego? Czy kursy na to stanowisko wyglądają tak samo jak na "zwykłego" dyżurnego?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 30-12-2008, 08:06    Odpowiedz z cytatem

Dyżurny ruchu peronowy to moim zdaniem zupełnie zbędne stanowisko, które tylko generuje dodatkowe koszty. Jest ich jeszcze trochę w PKP PR.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ariana Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 04 Kwi 2008

PostWysłany: 30-12-2008, 19:49    Odpowiedz z cytatem

Kiedyś dyżurny ruchu był po prostu dyżurnym ruchu z całym wachlarzem zdanych egzaminów.Kurs na to stanowisko trwał pół roku.Teraz dyżurnych ruchu czy to w PLK czy w PR "produkuje" się w miesiąc prawie taśmowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mariusz W.
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 31-12-2008, 17:40   

Krycha napisał/a:
Dyżurny ruchu peronowy to moim zdaniem zupełnie zbędne stanowisko, które tylko generuje dodatkowe koszty. Jest ich jeszcze trochę w PKP PR.
Jeśli się dobre orientuję, to dyżurni ruchu peronowi nie są w PKP PR, tylko PKP PLK.

Są bardzo potrzebni na większych stacjach, zwłaszcza węzłowych. Nie wyobrażam sobie funkcjonowania stacji i obsługi podróżnych bez nich.
Powrót do góry

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 31-12-2008, 19:06    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jeśli się dobre orientuję, to dyżurni ruchu peronowi nie są w PKP PR, tylko PKP PLK.


Akurat źle się orientujesz Smile W PR.

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KK-PW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Gru 2008
Skąd: Warszawa (Odolany:)

PostWysłany: 31-12-2008, 23:39    Odpowiedz z cytatem

To w takim razie jaki jest ich zakres obowiązków???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gregori123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008

PostWysłany: 05-01-2009, 09:28    Odpowiedz z cytatem

Dyżurni peronowi pracują i w PLK i w PR.
Zakres pracy zależy od specyfiki stacji - a jest to przede wszystkim wydawanie rozkazów pisemnych drużynom pociągowym. Język

_________________
rudym mówię NIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

koki161 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Gru 2007

PostWysłany: 05-01-2009, 16:59    Odpowiedz z cytatem

gregori123 napisał/a:
Dyżurni peronowi pracują i w PLK i w PR.
Język

a od czego zależy, że jedne biuro dyżurnych ruchu peronowych należy od PLK, a drugie do PR?
Czy zakres pracy wtedy jest taki sam?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gregori123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008

PostWysłany: 06-01-2009, 09:14    Odpowiedz z cytatem

Jest to wynikiem podziałów o bliżej nie uzasadnionych potrzebach. Po prostu w niektórych zakładach IZ i PR są takie stanowiska, a zakres obowiązków jest opisany w RTS czyli w Regulaminie Technicznym Stacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 06-01-2009, 09:21    Odpowiedz z cytatem

Może na dużych stacjach, gdzie odprawianych jest mnóstwo pociągów dyż. ruchu peronowy ma sens. Ale np. w Legnicy czy w Jeleniej Górze gdzie pociągów jest tyle co kot napłacze?

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gregori123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008

PostWysłany: 06-01-2009, 09:34    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się Wojtek, to wszystko zależy od ilości pracy ale też od warunków miejscowych np. nastawnia dysponująca jest w znacznej odległości od budynku stacji i peronów.

_________________
rudym mówię NIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 07-01-2009, 17:46    Odpowiedz z cytatem

W Słupsku zlikwidowano stanowisko dyżurnego ruchu peronowego. Dawny dyżurny zapowiada przez megafon o odjazdach pociągu, na którym peronie stoi dany pociąg itp, tylko że teraz nie ma możliwości obserwacji stacji. Efekt był taki że ludzie czakali na pociąg na peronie drugim tak jak informował dyżurny, a pociąg odjechał pusty z peronu pierwszego Śmiech
Kolejny przypadek był taki że osobowy relacji Słupsk- Szczecin nie czekał na opozniony SKM z Gdańska i grupa podróżnych się nie przesiadła. PKP szuka oszczędności. Nowy tabor umożliwi maszyniście obserwację peronów, w efekcie pociągi będą jezdziły bez druzyny konduktorskiej. Dyżurni ruchu peronowi są we wszystkich krajach. Czy Polska się bez nich obejdzie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kamus92 Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 09 Mar 2010

PostWysłany: 13-03-2010, 09:38    Odpowiedz z cytatem

To jest bardzo ważna funkcja, ponieważ w przypadku opóźnienia pociągu, którym podróżni
zmierzają na przesiadkę odbywającą się na stacji,gdzie pracuje dyżurny ruchu peronowy,
to właśnie on wstrzymuje kolejny pociąg, którym podróżni kontynuują podróż.
Tak jest właśnie w Skarżysku. Do 2005 jeździły tędy bezpośrednie pociągi osobowe relacji
Radom - Kielce. Teraz z Radomia jeżdżą pociągi KM, a do Kielc PR. Kiedy jadę z Radomia
do Kielc, to PR ze S-ka odjeżdża, tak jak z resztą każdy pociąg,dopiero po nakazie od dyżurnej peronowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

witja Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2008

PostWysłany: 13-03-2010, 10:34    Odpowiedz z cytatem

Bez dyżurnego peronowego, pociąg oczekujący na skomunikowanie też by nie odjechał przed przyjazdem pociągu opóźnionego, w którym są osoby na przesiadkę (oczywiście po pozytywnej decyzji dyspozytora na oczekiwanie powyższego pociągu).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-03-2010, 22:10    Odpowiedz z cytatem

A tak z ciekawości: jakie praktyczne zastosowanie ma podawanie przez dyżurnego sygnału "Nakaz jazdy"? Szczególnie rzuciło mi się to w oczy na malutkich stacyjkach, dyżurny wychodzi z nastawni i podaję sygnał "lizakiem". Co teoretycznie ma na celu podawanie takiego sygnału?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl