Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Przetarg na obsługę wagonów gastronomicznych
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 16-11-2007, 10:16    Odpowiedz z cytatem

Ogłoszenie o przetargu (wczoraj minął termin składania ofert):

wynajem wagonów - przetarg.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 875 raz(y) 62.77 KB


_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Dominik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 21-11-2007, 17:21    Odpowiedz z cytatem

15 listopada mieliśmy poznać zwycięzcę przetargu na obsługę wagonów gastronomicznych. Dziś mamy 21 listopada i dalej nic nie wiemy. Ze strony Intercity zniknęło jednak ogłoszenie o wynajmie wagonów. Zniknęło jak i po pierwszym przetargu. W co gra prezes Warsewicz? Chyba nie unieważni przetargu po raz drugi? Panie Warsewicz pana dni w Intercity i tak są chyba już policzone, prawda?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 21-11-2007, 18:02    Odpowiedz z cytatem

Ze strony PKP nie zniknęła informacja prasowa, ale przypomnijmy:
Ponownie rozpisany przetarg na obsługę wagonów gastronomicznych PKP Intercity
PKP Intercity ponownie rozpisała przetarg na obsługę 97 wagonów gastronomicznych, które kursują w składach pociągów Spółki.

Przedmiotem postępowania jest trzyletni wynajem wagonów w ramach, którego prowadzona będzie usługa gastronomiczna dla podróżnych. Oferenci powinni udokumentować trzyletnie doświadczenie w zakresie świadczenia tego typu usług, roczne obroty z działalności gastronomicznej w wysokości minimum 2 milionów złotych i złożyć pisemne zobowiązanie do poniesienia nakładów finansowych na aranżację i zmianę wystroju wnętrza wagonów w pierwszym roku trwania umowy w wysokości minimum 2 000 000 zł netto.

Termin składania ofert upływa 15 listopada 2007 r., a umowa z nowym usługodawcą obowiązywać będzie od 1 stycznia 2008 r. Do końca bieżącego roku obsługę w wagonach gastronomicznych Intercity prowadził będzie WARS.


Dodatkowych informacji udziela:

Adrianna Chibowska
Rzecznik Prasowy PKP Intercity Sp. z o.o.
tel. 022 474-28-32
e-mail: rzecznik@intercity.pl


Mam nadzieję, że "Rynek Kolejowy", "Puls Biznesu" i "Rzeczpospolita", które tę informację opublikowały, zechcą sobie ten komunikat przypomnieć i przy okazji zapytają pan prezesa Warsewicza o losy przetargu. Nasze forum pan Warsewicz też czyta i czasami reaguje. Nie wiem dlaczego ogłoszenie o przetargu zniknęło ze strony IC, skoro po wrzuceniu w Google hasła: "przetarg na wynajem ( lub: obsługę) wagonów gastronomicznych" i tak docieramy do zlikwidowanych dokumentów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 21-11-2007, 23:10    Odpowiedz z cytatem

Komunikaty o przetargu mogą sobie znikać ze stron PKP. My i tak wszystkie dokumenty mamy na Forum, a nasi informatycy są w stanie odtworzyć wszystko co beton PKP IC usunie ze strony internetowej.

Sami widzicie, że władze PKP (nie tylko PKP IC) trzeba nieustannie kontrolować i patrzeć im na ręce, bo przekręt goni przekręt...

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stann Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Kwi 2007

PostWysłany: 22-11-2007, 14:07    Odpowiedz z cytatem

OGŁOSZENIE
WARS S A z siedzibą w WARSZAWIE Al. Stanów Zjednoczonych 61 A
na podstawie Zarządzenia Nr 53 z dnia 6 listopada 2007r. Prezesa Zarządu – Dyrektora Naczelnego WARS SA

ogłasza konkurs ofert
na prowadzenie działalności gastronomicznej w pociągach w systemie franczyzowym.

Pociągi przewidziane do obsługi gastronomicznej zostały wyszczególnione w WYKAZIE POCIĄGÓW.
Oferty (z załącznikami) na okres od 09.12.2007-13.12.2008 roku należy składać na specjalnym formularzu
do dnia 27 listopada 2007r. do godz. 15:00
w siedzibie WARS SA w Warszawie Al. Stanów Zjednoczonych 61A (sekretariat - piętro 11).

Warunki uczestnictwa określa Regulamin przydziału pociągów dla prowadzenia działalności gastronomicznej w systemie franczyzowym WARS .

Wszelkie informacje o pociągach, Regulamin wraz z potrzebnymi formularzami można otrzymać:
· w Warszawie O/Centrum WARS SA ul. Chłopickiego 53
w pok. Nr 30 od Koordynatora Komisji P. Iwony Kuklińskiej tel. 22/47-31-697 w godzinach 8:00-14:00,
· w Krakowie w O/Południe WARS SA ul. Mogilska 1
w pok. Nr 411 od Koordynatora Komisji P. Haliny Leśniańskiej-Cholewa tel.12/393-15-68 w godz. 8:00-14:00,
· w Gdyni w Z/Północ WARS SA ul. Krzywoustego 1
w pok. Nr 12 od Koordynatora Komisji P. Lidii Morawskiej tel. 58/620-48-19 w godzinach 8:00-14:00,
· w Szczecinie w Z/Zachód WARS SA ul. Dąbrowskiego 1a
w pok. Nr 202 od Koordynatora Komisji P. Andrzeja Wiśniewskiego tel. 91/482-35-85 lub 604-919-039
w godz. 8:00-14:00.
Informujemy, że pociągi o niskiej atrakcyjności mogą być połączone w jedną ofertę wraz z pociągami IC i EC.

Odwołania od rozstrzygnięcia Komisji Konkursowej należy składać w terminie 7 dni od daty ogłoszenia wyników konkursu w WARS SA w Warszawie, Al. Stanów Zjednoczonych 61 A.
Warszawa, dnia 13.11.2007r.



REGULAMIN PRZYDZIAŁU POCIĄGÓW DLA PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GASTRONOMICZNEJ W SYSTEMIE FRANCZYZOWYM WARS SA



Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin niniejszy określa zasady i tryb prowadzenia postępowania w celu wyłonienia najkorzystniejszej oferty na obsługę pociągu z wykorzystaniem wagonu gastronomicznego i/lub Mini-baru, w ramach systemu franczyzowego obowiązującego w WARS SA.
§ 2
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
1) WARS - należy przez to rozumieć Franczyzodawcę - WARS Spółka Akcyjna.
2) Regulamin - należy przez to rozumieć Regulamin przydziału pociągów dla prowadzenia działalności gastronomicznej w systemie franczyzowym WARS SA z wykorzystaniem wagonów gastronomicznych i/lub Mini-barów.
3) Oddział - należy przez to rozumieć wykonawczą jednostkę organizacyjną WARS (Oddział lub Zakład).
4) Dyrektor Oddziału – należy przez to rozumieć Dyrektora Oddziału lub Kierownika Zakładu WARS.
5) Oferent – osoba fizyczna lub prawna prowadząca działalność gospodarczą, która przystąpiła do konkursu, składając ofertę na prowadzenie działalności gastronomicznej w pociągach, w systemie franczyzowym WARS.
6) Wagon gastronomiczny - należy przez to rozumieć powierzchnię w sprawnym pod względem technicznym wagonie gastronomicznym wraz z wyposażeniem, w składzie pociągu przydzielonego Franczyzobiorcy, w celu prowadzenia działalności gastronomiczno-handlowej na podstawie umowy franczyzowej.
7) Mini-bar - należy przez to rozumieć wózek wraz wyposażeniem, służący do prowadzenia obwoźnej działalności gastronomiczno-handlowej w składzie przydzielonego pociągu.
8) Franczyzobiorca – osoba fizyczna lub prawna prowadząca działalność gospodarczą, polegającą na świadczeniu usług gastronomiczno-handlowych w przydzielonym pociągu z wykorzystaniem Wagonu lub Mini-baru, na podstawie ważnej umowy franczyzowej.
9) Kurs pociągu - należy przez to rozumieć przejazd pociągu na danej trasie „tam” i „z powrotem” zgodnie z rozkładem jazdy pociągów.
10) Obieg – pociąg lub pociągi zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy, w których wykorzystywany jest ten sam skład wagonów.
11) Przydział pociągu/ów - należy przez to rozumieć przydzielenie konkretnego pociągu/ów w jednym Obiegu do realizowania działalności gastronomiczno-handlowej z wykorzystaniem Wagonu i/lub Mini-baru.
12) Opłata franczyzowa – ustalona opłata uiszczana przez Franczyzobiorcę na rzecz WARS za każdy zrealizowany kurs pociągu
§ 3

1. Wyłonienie najkorzystniejszej oferty na obsługę pociągu/ów, z wykorzystaniem Wagonu gastronomicznego i/lub Mini-baru, odbywa się na zasadzie „Konkursu ofert”, zwanym w dalszej części Regulaminu - Konkursem.
2. Informacja o Konkursie jest ogłaszana przez WARS.
3. Każdy Oddział zobowiązany jest do umieszczenia na tablicy ogłoszeń informacji o Konkursie na obsługę pociągów pasażerskich, w składzie których zaplanowane są wagony gastronomiczne i/lub Mini bar, zgodnie z rozkładem jazdy pociągów,
4. Przydział pociągu z wykorzystaniem Wagonu gastronomicznego i/lub Mini-baru następuje na czas określony przez WARS.
5. Dopuszcza się możliwość zmiany okresów przydziału pociągu, z wykorzystaniem Wagonu gastronomicznego i/lub Mini-baru, na podstawie wniosku Dyrektora Oddziału. W takim przypadku wymagana jest zgoda Zarządu WARS SA.
6. W uzasadnionych przypadkach WARS może ogłosić Konkurs na przydział konkretnego pociągu/ów w obiegu, z wykorzystaniem Wagonu i/lub Mini-baru, w dowolnym czasie.
7. W przypadkach szczególnych WARS ma prawo w trybie doraźnym przydzielić obsługę konkretnego pociągu, z wykorzystaniem Wagonu i/lub Mini-baru, dowolnemu Franczyzobiorcy
8. Dodatkowy przydział może być ogłoszony w trybie doraźnym m. in. w przypadku:

1) utraty przez Franczyzobiorcę uprawnień niezbędnych do świadczenia usług gastronomicznych w pociągu/ach pasażerskich,
2) rozwiązania Umowy Franczyzowej,
3) włączenia wagonu gastronomicznego do pociągu lub uruchomienia przez przewoźnika pociągu, w którym nie była prowadzona dotychczas przez WARS działalność gastronomiczna.

Tryb działania Komisji Konkursowej
§ 4

1. Do przeprowadzenia Konkursu ofert powoływana jest „Komisja konkursowa”, zwana w dalszej części Regulaminu - Komisją. Komisję, składającą się z przedstawicieli Dyrekcji Naczelnej, Oddziałów i Zakładów, każdorazowo powołuje zarządzeniem Prezes Zarządu - Dyrektor Naczelny.
2. Prezes Zarządu - Dyrektor Naczelny WARS SA wyznacza Przewodniczącego Komisji, Sekretarza i jej członków oraz wskazuje w każdym Oddziale Koordynatora Konkursu - spoza składu Komisji, upoważnionego/ych do kontaktu z oferentami w trakcie trwania Konkursu.
3. Do zadań Komisji należy:

1) przygotowanie ogłoszenia o Konkursie, które zawiera:
a) kryteria, jakie winni spełniać oferenci i wymagania dodatkowe niezbędne do obsługiwania niektórych pociągów (np. znajomość języka niemieckiego do obsługi poc. BWE, kilkuosobowa załoga dla pociągów Intercity),
b) okresy i obiegi przydzielanego/ych pociągu/ów oraz rodzaj usługi gastronomicznej przypisanej do danego Pociągu (Wagon i/lub Mini-bar, poczęstunki, serwis menedżerski itp.) oraz zaznaczenie grupy oferentów, których oferty będą rozpatrywane zgodnie z § 5 ust. 2.
c) połączenie pociągów wysokodochodowych z pociągami o niskiej atrakcyjności handlowej, w jedną ofertę konkursową,
d) oznaczenie Wagonu nadane przez przewoźnika w przydzielonym pociągu/ach,
e) godziny rozpoczęcia i zakończenia kursów pociągów w Obiegu, tj. odjazdów i przyjazdów ze/do stacji macierzystej, czas postoju na stacji zwrotnej,
f) wysokość minimalnej opłaty franczyzowej,
g) termin oraz miejsce składania ofert,
h) termin i miejsce wnoszenia odwołań przez oferentów,
i) wszelkie inne informacje niezbędne do sprawnego przeprowadzenia postępowania konkursowego, w szczególności o sposobie uzyskania przez oferenta dostępu do niniejszego Regulaminu, formularza ofertowego oraz sposobu przygotowania oferty.
2) wywieszenie na tablicy ogłoszeń wszystkich Oddziałów informacji o Konkursie, w treści zatwierdzonej przez Prezesa Zarządu ogłaszającego Konkurs. Informacja ta musi być wywieszona na tablicy ogłoszeń przez cały czas trwania Konkursu.
3) podanie informacji w prasie lokalnej (właściwej dla Oddziału) o przeprowadzanym konkursie. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu,
4) po upływie terminu na składanie ofert, dokonanie ich oceny, porównania oraz wybranie najkorzystniejszej oferty,
5) przygotowanie protokołu z Konkursu i przedstawienie go wraz z wnioskami do zatwierdzenia przez Prezesa Zarządu - Dyrektora Naczelnego.
6) po zatwierdzeniu wyników Konkursu wywieszenie ich na tablicy ogłoszeń (w miejscu zamieszczenia informacji o Konkursie),
7) po przyjęciu ewentualnych odwołań i protestów składanych przez oferentów, sporządzenie protokołu z ostatecznymi wynikami Konkursu,
8) sprawowanie nadzoru nad procesem podpisania z wybranymi oferentami umów franczyzowych.
4. Członek Komisji reprezentujący dany Oddział odpowiada za wykonanie zadań wymienionych w ust.3., w macierzystym Oddziale i na macierzystym terenie.
5. Zastrzega się, że Komisja, jej Przewodniczący oraz poszczególni członkowie nie mają umocowania do zaciągania zobowiązań w imieniu WARS.
6. Zastrzega się, że Komisja, jej Przewodniczący oraz poszczególni członkowie nie mogą być osobami bliskimi oferentom.
1) Za osobę bliską należy uznać zstępnych, wstępnych, rodzeństwo, dzieci rodzeństwa, osoby przysposabiające i przysposobione, małżonka, który nie pozostaje we wspólności ustawowej oraz osobę, która pozostaje faktycznie we wspólnym pożyciu,
2) W przypadku, gdy Przewodniczący lub członek komisji jest bliski oferentowi, wówczas składa Komisji oświadczenie i nie bierze udziału w decyzjach dotyczących przydziału obiegu pociągu/ów bliskiemu oferentowi. Takie przypadki należy opisać w protokole i dołączyć oświadczenia członków komisji.
7. Wszyscy członkowie Komisji oraz Koordynator Konkursu - upoważniony do kontaktu z oferentami, w trakcie trwania Konkursu ponoszą pełną odpowiedzialność służbową za prawidłowe przeprowadzenie Konkursu.
8. Koordynator Konkursu, jako jedyny, upoważniony jest do kontaktu z oferentami w trakcie trwania Konkursu. Udziela on odpowiedzi na zapytania oferentów związane z Konkursem, udostępnia im Regulamin, formularze ofertowe itp.
Warunki uczestnictwa w Konkursie
§ 5

1. Do Konkursu mogą przystępować oferenci którzy:

1) w chwili upływu terminu składania ofert mają zawartą umowę franczyzową z WARS SA i:
a) spełniają wszelkie wymogi kwalifikacyjne zawarte w umowie franczyzowej m.in. znajomość:
- zasad obsługi urządzeń gastronomicznych stanowiących wyposażenie wagonu,
- norm z zakresu tzw. „minimum sanitarnego”,
- ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
- przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
- przepisów dotyczących składania reklamacji i skarg przez podróżnych,
- zasad postępowania z przedmiotami pozostawionymi przez podróżnych,
- przepisów celno-dewizowych krajowych, a także krajów, po terenie których kursuje wagon gastronomiczny,
- wytycznych dotyczących obsługi w wagonach kursujących w relacjach międzynarodowych,
- przepisów kolejowych (pkp i innych kolei, po terenie których kursuje wagon gastronomiczny), a w szczególności wszelkie zakazy jak np.:
· wyrzucania śmieci i odpadków w miejscach niedozwolonych i w czasie biegu pociągu,
· uszkadzania i zanieczyszczania urządzeń kolejowych,
· zamykania na stałe przechodnich pomostów i drzwi bocznych wagonu gastronomicznego,
· zrywania rączki hamulca bezpieczeństwa bez uzasadnionej przyczyny,
· dawania sygnałów lub dokonywania czynności, które mogą spowodować zakłócenia pracy kolei itp.,
- aktualnych przepisów (zarządzeń) obowiązujących w WARS, dotyczących zakresu wykonywanych usług w wagonach gastronomicznych,
b) posiadają jeden z poniższych dokumentów (w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność):
- zaświadczenie o zdanym egzaminie z zakresu znajomości zagadnień higieny produkcji żywności,
- świadectwo ukończenia szkoły zawodowej, średniej lub wyższej przygotowującej do pracy związanej z produkcją i obrotem żywności,
- dyplom mistrza w zawodach związanych z produkcją i obrotem żywności.
c) posiadają kasę fiskalną,
d)nie zalegają z regulowaniem należności na rzecz WARS,
e)z którymi w okresie ostatnich 12 miesięcy przed dniem ogłoszenia Konkursu WARS nie rozwiązał umowy franczyzowej z przyczyn leżących po stronie Franczyzobiorcy,
f) posiadają aktualne zaświadczenie z ZUS i Urzędu Skarbowego lub oświadczenie o niezaleganiu z płatnościami, a w terminie jednego miesiąca, od daty podpisania umowy, przedłożą aktualne zaświadczenie do WARS.
g)do oferty dołączą podpisane własnoręcznie „ZOBOWIĄZANIE powstrzymania się od działań konkurencyjnych” zgodnie załącznikiem nr 3,
h)wpłacili wadium w wysokości 1.000 zł (jeden tysiąc zł),
i) do oferty dołączą własne propozycje menu „szef kuchni poleca” – dwa dania mięsne i dwa dania jarskie w formie pełnych receptur z wyceną kalkulacyjną i sposobem podania (możliwych do wykonania w wagonie WR lub WRb, kursującym w pociągu, którego dotyczy oferta).
j) franczyzobiorcy, którzy w okresie ostatnich 12 miesięcy przed dniem ogłoszenia Konkursu prawidłowo wykonywali zobowiązania zawarte w umowie franczyzowej (tzn. nie dopuścili się rażących naruszeń umowy franczyzowej).
2)po raz pierwszy przystępują do systemu franczyzowego i:
a)spełniają wymogi kwalifikacyjne zawarte w umowie franczyzowej m.in. znajomość:
- norm z zakresu tzw. „minimum sanitarnego”,
- ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
- przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
- przepisów dotyczących składania reklamacji i skarg przez podróżnych,
- deklarują gotowość zapoznania się i przestrzegania zasad obsługi urządzeń gastronomicznych jak: lodówka, terma, kuchenka, bemar, kuchnia mikrofalowa, ekspres do kawy i innych stanowiących wyposażenie wagonu,
b) deklarują gotowość zapoznania się i przestrzegania Standardów Systemu Franczyzowego, stanowiącego integralną część umowy franczyzowej,
c) do oferty dołączą jeden z poniższych dokumentów (w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność):
- zaświadczenie o zdanym egzaminie z zakresu znajomości zagadnień higieny produkcji żywności,
- świadectwo ukończenia szkoły średniej lub wyższej przygotowującej do pracy związanej z produkcją i obrotem żywności,
- dyplom mistrza w zawodach związanych z produkcją i obrotem żywności.
d) do oferty dołączą zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej w gastronomii lub oświadczenie o jego uzyskaniu,
e) do oferty dołączą aktualne zaświadczenie z ZUS i Urzędu Skarbowego lub oświadczenie o niezaleganiu z płatnościami, a w terminie jednego miesiąca, od daty podpisania umowy, przedłożą aktualne zaświadczenie do WARS,
f) do oferty dołączą zaświadczenie o niekaralności,
g) do oferty dołączą podpisane własnoręcznie „ZOBOWIĄZANIE powstrzymania się od działań konkurencyjnych” zgodnie z załącznikiem nr 3,
h) wpłacili wadium w wysokości 1.000 zł (jeden tysiąc zł)
i) do oferty dołączą propozycje menu „szef kuchni poleca” – dwa dania mięsne i dwa dania jarskie w formie pełnych receptur z wyceną kalkulacyjną i sposobem podania (możliwych do wykonania w wagonie WR lub WRb, kursującym w pociągu, którego dotyczy oferta).

2. WARS zastrzega sobie prawo rozpatrywania ofert, na określone w ogłoszeniu o Konkursie obiegi pociągów, złożone przez oferentów spełniających warunki wymienione wyłącznie w ust. 1 pkt. 1) lub złożone przez oferentów spełniających warunki wymienione wyłącznie w ust. 1 pkt. 2).
3. W przypadku, gdy do obsługi danego pociągu wymagane są dodatkowe kwalifikacje, informacja taka musi znaleźć się w ogłoszeniu o Konkursie, a oferent starający się o przydzielenie do obsługi tego pociągu musi przedstawić wiarygodne i jednoznaczne potwierdzenie spełniania powyższego wymogu.


Wadium konkursowe
§ 6
1. Oferent, zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 1.000 zł. (słownie: jeden tysiąc). Dowód wniesienia wadium musi znajdować się w kopercie wraz z ofertą.
2. Wadium należy wpłacać na konto:
BRE BANK SA w Warszawie nr rachunku: 7511 4010 1000 0036 1325 0010 01.
3. Wadium może być wniesione wyłącznie w gotówce (wpłata przelewem lub w kasie Oddziału z dopiskiem „WADIUM – OFERTA na obsługę pociągów”).
4. Wadium zostanie niezwłocznie zwrócone jeżeli:
1) upłynął termin związania ofertą,
2) WARS unieważni Konkurs ofert na dany/e pociąg/i,
3) wpłynie wniosek oferenta o wycofaniu oferty przed upływem terminu składania ofert,
4) oferta została odrzucona
5. Oferent, którego oferta została wybrana traci wadium na rzecz WARS w przypadku gdy:
1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
2) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Oferenta,
3) wycofanie oferty nastąpiło po upływie terminu składania ofert.
6. W przypadku przyjęcia oferty wadium może być zaliczone na poczet przyszłych należności dla WARS.
7. Oferty bez dowodu wniesienia wadium nie będą rozpatrywane.

Oferty
§ 7

1. Każdy oferent ma prawo złożenia oferty zgodnie z ogłoszeniem o Konkursie.
2. Oferenci składają ofertę na formularzu, stanowiącym Załącznik nr 2 do Regulaminu.
3. Formularz ofertowy musi być dokładnie i czytelnie wypełniony oraz opatrzony własnoręcznym podpisem.
4. Ofertę składa się w Sekretariacie Dyrekcji Naczelnej WARS SA 04-028 Warszawa, Al. Stanów Zjednoczonych 61A, zgodnie z ogłoszeniem o Konkursie w zaklejonej kopercie, która pozostaje zamknięta do momentu zebrania się Komisji po upływie terminu składania ofert. Każda koperta stemplowana jest przez sekretariat datownikiem i godziną wpływu. Na kopercie musi być oznaczony pociąg, którego dotyczy oferta.
5. Oferty, z zachowaniem wymogów zawartych w ust. 4, przekazywane są niezwłocznie Sekretarzowi Komisji.
6. Sekretarz prowadzi rejestr wpływających ofert zawierający datę wpływu oraz numer porządkowy (który nadaje), oznaczenie pociągu oraz ewentualne uwagi o wycofaniu oferty.
7. Za zabezpieczenie ofert zgodnie z ust. 4 ponosi odpowiedzialność Sekretarz Komisji.
8. Oferent wskazuje pociąg, którego przydzieleniem jest zainteresowany. Oferta może dotyczyć całego lub części okresu obsługi pociągu, z wykorzystaniem Wagonów gastronomicznych i/lub Mini-barów np. na okresy krótsze aniżeli wskazane w § 3 ust. 4, co musi być jednoznacznie określone w ofercie.
9. Na obsługę gastronomiczną każdego pociągu wymienionego w ogłoszeniu o Konkursie oferent składa oddzielne oferty.
10. Oferent ma prawo złożenia oferty maksymalnie na dwa obiegi pociągów.
11. Jeśli w Obiegu, zgodnie z rozkładem jazdy, kursuje klika pociągów oferent musi złożyć ofertę na wszystkie pociągi w tym obiegu.
12. Oferent nie może składać kilku ofert na ten sam pociąg.

13. Oferta cenowa oferenta nie może być niższa od minimalnej opłaty franczyzowej określonej w ogłoszeniu o Konkursie.

14. Jeżeli nie upłynął jeszcze termin składania ofert, złożoną Ofertę można wycofać i ewentualnie zastąpić nową.
15. Komisja rozpoznaje jedynie te oferty, które spełniają wszystkie warunki formalne określone w Regulaminie.

16. Nie będą rozpatrywane oferty, które wpłynęły po wyznaczonym terminie składania ofert, określonym w ogłoszeniu o Konkursie.
17. Złożenie oferty oznacza przystąpienie do Konkursu i akceptację jego zasad.
18. Zastrzega się prawo potwierdzania danych zawartych w ofercie oraz prawo do niedopuszczenia oferenta do udziału w Konkursie w przypadku podania nieprawdziwych danych.

19. Po upływie terminu składania ofert złożona oferta staje się wiążąca dla oferenta na okres, na jaki została złożona.

§ 8
1. Warunkiem udziału w Konkursie jest złożenie (wypełnienie i podpisanie) pisemnych oświadczeń stanowiących nieodłączny element oferty wg wzoru określonego w Załączniku nr 3 do Regulaminu.
2. Oferenci, którzy nie złożyli oświadczeń, o którym mowa w ust. 1 nie będą dopuszczeni do udziału w Konkursie.

Przebieg postępowania konkursowego
§ 9

1. Konkurs odbywa się w terminie określonym w ogłoszeniu o Konkursie, przeprowadzanym zgodnie z Regulaminem.
2. Do odbycia Konkursu wystarczy uczestnictwo jednego oferenta i zaoferowanie ceny nie niższej od minimalnej opłaty franczyzowej określonej w ogłoszeniu o Konkursie.
3. Za termin rozpoczęcia Konkursu uznaje się datę wywieszenia ogłoszenia o jego rozpoczęciu, w miejscach wskazanych w § 4 ust. 3 pkt. 2) i 3).
4. Do daty upływu terminu na składanie ofert Koordynator Komisji udziela zainteresowanym odpowiedzi na zapytania dotyczące Regulaminu i przedmiotu Konkursu.
5. Termin składania ofert nie może być krótszy niż 14 dni, licząc od dnia ogłoszenia Konkursu.
6. Niedozwolone jest wnoszenie jakichkolwiek zmian lub poprawek do treści ogłoszenia.


§ 10

1. W pierwszy dzień roboczy, po upływie wyznaczonego terminu składania ofert, Przewodniczący zwołuje posiedzenie Komisji.
2. Przewodniczący przedstawia pozostałym członkom Komisji informacje o złożonych ofertach na poszczególne pociągi na podstawie prowadzonego rejestru, który dołączany jest do Protokołu.
3. Komisja w składzie zapewniającym kworum (nie mniej niż 3/5 liczby członków Komisji) otwiera koperty i sprawdza czy oferty spełniają wymogi formalne.
4. Oferty nie spełniające wymogów formalnych są pozostawiane bez rozpoznania. Komisja odnotowuje w Protokole przyczynę pozostawienia oferty bez rozpoznania.
5. Na wniosek Komisji właściwe komórki kontrolne WARS SA:

1) przekazują na piśmie informacje czy w stosunku do oferenta nie jest lub nie było w przeciągu ostatniego roku stwierdzone przez WARS, przewoźnika lub inny organ naruszenie zasad wykonywania usług gastronomicznych w pociągach lub naruszenie innych przepisów obowiązujących przy realizacji przewozów kolejowych oraz nie wywiązywanie się z obowiązków Franczyzobiorcy zawartych w umowie franczyzowej,
2) przekazują opinie dotyczące dotychczasowej jakości świadczonych usług przez Franczyzobiorcę.

6. Na wniosek Komisji Dział Księgowości i Płac WARS przekazuje informacje zgodnie z § 5 ust. 1, pkt. 1d) niniejszego Regulaminu.
7. W oparciu o negatywną opinię odpowiednich komórek WARS, określonych w ust. 5 i 6, Komisja może zdecydować o pozostawieniu oferty bez rozpoznania. Komisja odnotowuje w Protokole przyczynę pozostawienia oferty bez rozpoznania.
8. Ocenie podlegają oferty, które nie zostały odrzucone zgodnie z ust. 7.
9. Komisja dokonuje szczegółowej analizy ofert i wybiera najkorzystniejszą dla każdego pociągu (lub pociągów w jednym obiegu) z wykorzystaniem Wagonu i/lub Mini-baru.
10. Jeżeli Komisja nie może wskazać najlepszej oferty uznaje się, że w przypadku danego pociągu/ów Konkurs nie jest rozstrzygnięty i należy postępowanie przeprowadzić powtórnie.
11. Komisja jest zobowiązana do wykonania czynności w zakresie oceny oraz wyboru najkorzystniejszej Oferty w terminie do 7 dni kalendarzowych.
12. Ocena, o której mowa powyżej dokonywana jest według następujących zasad:

1) przydzielane pociągi są przyporządkowywane do poszczególnych pięciu kategorii w zależności od stopnia ich atrakcyjności handlowej,
2) oferty są porównywane pomiędzy sobą w ramach poszczególnych kategorii,
3) za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów wg poniższych kryteriów:
a) 65 pkt uzyskuje oferta z najwyższą wartością oferowanej opłaty franczyzowej, zwanej dalej ceną, w ramach danej kategorii. Pozostałe oferty uzyskują: 60 pkt. – druga w kolejności co do wysokości oferowanej ceny, 55 pkt. – trzecia, 51 pkt. – czwarta, 47 pkt. – piąta, 44 pkt. – szósta, 41 pkt. – siódma, 39 pkt. – ósma, 37 pkt. - dziewiąta, 36 pkt. – dziesiąta itd.,
b) 20 pkt uzyskuje oferta z najwyższą wartością obrotów uzyskanych przez oferenta, w okresie 1 czerwca do 31 października przed datą złożenia oferty, w kategorii przydzielonego mu dotychczas pociągu. Obroty te mierzy się wartością zakupionych w magazynach WARS towarów. 17 pkt. uzyskuje oferta druga w kolejności, 14 pkt. – trzecia, 12 pkt. – czwarta, 10 pkt. – piata, 9 pkt. – szósta itd.,
c) 10 pkt uzyskuje oferta najwyżej oceniona w zakresie znajomości z tematyki specjalistycznych szkoleń objętych systemem Nowej Linii Obsługi.
d) 3 pkt uzyskuje oferta najwyżej oceniona w zakresie znajomości języków obcych. 2 pkt. – druga w kolejności, 1 pkt. – trzecia i.t.d. Oferty szereguje się według ilości posiadanych przez oferenta i jego pracowników certyfikatów znajomości języków obcych. WARS przeprowadzi we własnym zakresie szkolenia językowe, które zakończą się testem egzaminacyjnym, który będzie weryfikacją dołączonych zaświadczeń.
e) do 5 pkt punktów za zgłoszenie osób, jako rezerwy kelnerskiej, która w sytuacji potrzeb WARS np. braku obsługi gastronomicznej w wagonach, obsługi imprez może pracować na doraźne zlecenie WARS (nie dłużej niż trzy dni przy jednym zleceniu).
f) do 5 pkt za udział lub zgłoszenie udziału w niskodochodowych imprezach dodatkowych lub pomoc w przedsięwzięciach marketingowych WARS,
g) do 5 pkt za inwencję w zakresie atrakcyjności dań (możliwych do wykonania w wagonie WR lub WRb, kursującym w pociągu, którego dotyczy oferta) „szef kuchni poleca” za dwa dania mięsne i dwa dania jarskie.
h) 5 pkt odlicza się od ofert, które wykazują powyżej 14-stu, średnią ilość dni opóźnienia płatności zobowiązań wynikających z faktur WARS. 3 pkt. odlicza się gdy ilość tych dni mieści się w przedziale od 7-miu do 14-stu włącznie, a 1 pkt. gdy ilość tych dni zawiera się w przedziale od 1 do 6-ciu włącznie,
i)do 25 pkt. uzyskuje oferta, której oferent legitymuje się doświadczeniem gastronomicznym poza WARS. Punkty te nie są przyznawane oferentom, którzy w okresie od 1 czerwca do 31 października 2007r. przed złożeniem oferty zawarli umowę franczyzową z WARS.

13. W przypadku ofert o równej wartości wybiera się ofertę, w której oferent zadeklarował wyższą opłatę franczyzową.
14. Komisja sporządza i podpisuje Protokół z przeprowadzonego Konkursu ze wskazaniem wybranych ofert.
15. Protokół, po zaopiniowaniu przekazywany jest Prezesowi Zarządu - Dyrektorowi Naczelnemu WARS w celu zatwierdzenia.
16. Po zatwierdzeniu Protokołu Komisja zobowiązana jest do niezwłocznego wywieszenia informacji o Konkursie na tablicy ogłoszeń własnej oraz wszystkich Oddziałów, zawierającej wskazanie wybranej oferty, nazwy pociągu i obiegi przydzielonego pociągu/ów z wykorzystaniem Wagonu i/lub Mini-baru, okresy kursowania oraz wysokość zaoferowanej opłaty franczyzowej.


§ 11

1. Oferentom, których oferty spełniły wymogi formalne przysługuje prawo do złożenia odwołania na przyjęte rozstrzygniecie Komisji.
2. Odwołanie składa się na piśmie do Zarządu WARS SA, 04-028 Warszawa, Al. Stanów Zjednoczonych 61 A, w terminie 7 dni od daty wywieszenia wyników Konkursu na tablicy ogłoszeń, zgodnie z terminem ustalonym przez Prezesa Zarządu – Dyrektora Naczelnego. Wywieszenie wyników Konkursu następuje w tym samym dniu we wszystkich Oddziałach.
3. Zarząd po analizie dokumentacji z Konkursu i wysłuchaniu wyjaśnień członków Komisji w ciągu 7 dni odwołanie uwzględnia lub odrzuca. W przypadku poważnych uchybień poleca Komisji powtórzenie określonych czynności konkursowych.

Zarząd z przeprowadzonych czynności sporządza Protokół i przekazuje Komisji.

4. O wynikach postępowania odwoławczego zainteresowany oferent jest informowany na piśmie. Na decyzję Zarządu protest nie przysługuje.


Zakończenie Konkursu
§ 12

1. Po upływie terminu na złożenie odwołań i po ich rozpatrzeniu Komisja przedstawia niezwłocznie Prezesowi Zarządu - Dyrektorowi Naczelnemu WARS do zatwierdzenia Protokół.
2. Na podstawie Protokołu Oddział przygotowuje stosowną dokumentację: Umowy lub Aneksy do umów franczyzowych.


§ 13

1. W przypadku, gdy oferent nie przystąpi do podpisania Umowy lub Aneksu do Umowy franczyzowej w wymaganym terminie, Komisja sporządza Protokół i w oparciu o zebrane oferty wybiera kolejną najkorzystniejszą ofertę.
2. Gdy wybrany Oferent nie wykona zobowiązania określonego w § 12 ust. 2 niniejszego Regulaminu w wymaganym terminie:

1) przez okres 12 miesięcy od daty ogłoszenia Konkursu nie będzie mógł ubiegać się o możliwość udziału w kolejnych Konkursach organizowanych przez WARS,
2) traci wadium, o którym mowa w § 6 na rzecz WARS.
3. W przypadku niepodpisania Umowy lub Aneksu do Umowy franczyzowej na prowadzenie działalności gastronomicznej w danym pociągu, zarówno przez pierwszego jak i następnych w kolejności Oferentów wyłonionych w Konkursie, Konkurs przeprowadza się od początku.
§ 14

1. Niezwłocznie po podpisaniu wszystkich dokumentów Komisja sporządza końcowe sprawozdanie z przebiegu Konkursu.

2. Wszystkie dokumenty związane z Konkursem podlegają archiwizacji przez dwa lata.

§ 15
WARS zastrzega sobie prawo odstąpienia od Konkursu, bądź wycofania z Konkursu określonego pociągu, z wykorzystaniem Wagonu i/lub Mini-baru, bez podania przyczyn.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 23-11-2007, 10:52    Odpowiedz z cytatem

Dzięki Stann za zamieszczenie tego regulaminu. Powinien on znaleźć się w "Wieściach z Warsu". Tutaj piszemy o przetargu zorganizowanym przez PKP Intercity na kompleksowy wynajem około 100 wagonów gastronomicznych, a zamieszczony regulamin dotyczy konkursu zorganizowanego przez WARS SA na obsługę gastronomiczną poszczególnych relacji przez jego franczyzobiorców.

WARS SA - "zapewne" przyszły najemca wagonów gastronomicznych IC - wykonał sporą robotę, tworząc tak szczegółowy regulamin konkursu ofert. Przebił w ten sposób swojego właściciela, który regulamin przetargu na trzyletni wynajem wagonów zawarł w kilkunastu zdaniach, ustalając kryteria, które można w dowolny sposób interpretować. To dobrze, że zarząd Wars wyciągnął wnioski z dyskusji w "Wieściach z Warsu". Czy wyeliminuje w ten sposób wykazane na forum patologie? - Czas okaże. Przyjmuję, że zarząd miał szczere intencje.

Pisząc "zapewne", mam na uwadze fakt, że konkurs na obsługę gastronomiczną poszczególnych relacji został ogłoszony przez WARS SA 13 listopada, a więc na dwa dni przed upływem terminu (15 listopada) składania ofert w przetargu ogłoszonym przez PKP Intercity Sp. z o.o. To dobrze, że w ostatnim paragrafie regulaminu zarząd Wars zapisał: "§ 15 WARS zastrzega sobie prawo odstąpienia od Konkursu, bądź wycofania z Konkursu określonego pociągu, z wykorzystaniem Wagonu i/lub Mini-baru, bez podania przyczyn". Nie sądzę jednak, aby jakikolwiek konkurent Warsu zdołał przygotować organizacyjnie przedsięwzięcie do końca tego roku, gdyby ten konkurs wygrał. Zarząd PKP Intercity usunął ze swojej strony internetowej ogłoszenie o przetargu, ale też nie zamieścił ogłoszenia o jego unieważnieniu. Wygląda na to, że przetargu nie było, bo być nie musiał.

Na koniec, życzę wszystkim pracownikom WARS SA, wszystkim uczestnikom tego forum wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kolejarza. Życzę Państwu stabilizacji w pracy i spokojnej atmosfery. Życzę, żebyście nie musieli po każdych wyborach zastanawiać się, kto będzie Wami kierował i czy Wasze stanowisko pracy istnieć będzie. Życzę wszystkim, żeby to forum stało się miejscem wymiany poglądów, rzeczowej zawodowej dyskusji prawdziwych hobbystów i optymistów, bowiem - nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 26-11-2007, 17:26    Odpowiedz z cytatem

Otrzymałam maila, który tylko potwierdził moje przypuszczenia o ustawionym pod WARS przetargu (dane nadawcy do mojej wiadomości):

Dziwnie cicho się zrobiło o przetargu, a z moich informacji wynika, że już w dniu otwarcia ofert biorących udział w przetargu WARS wygrał (ale "niespodzianka", prawda?!). Poprzedni zwycięzca przetargu, po anulowaniu poprzedniej edycji, dał sobie spokój, wyczuwając zapewne panujące układy i układziki. WARS podwyższył ofertę przebijającą poziom poprzedniego zwycięzcy i... tym sposobem "nieoczekiwanie" wygrał. Nie wiem, po co się czeka z ogłoszeniem wyniku... pewnie, żeby zasymulować jakiekolwiek "burzliwe obrady komisji"... czyż to nie żałosne? W WARS-ie już dzieli się wagony... Tym sposobem obecny zarząd WARS SA prawdopodobnie zostawi następcom ujemny wynik finansowy...

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 27-11-2007, 14:53    Odpowiedz z cytatem

Wars jedynym chętnym?
W kuchni PKP Intercity po staremu będzie rządził Wars. Jak dowiedział się nieoficjalnie "Puls Biznesu", tylko jedna firma przystąpiła do przetargu na obsługę wagonów gastronomicznych. Właśnie Wars. Pozostali zainteresowani, a było ich kilku, ostatecznie nie złożyli ofert.
PKP IC dwukrotnie ogłaszały przetarg na kolejową kuchnię. Pierwszy został odwołany. Drugi powinien zakończyć się w tym tygodniu. Do piątku zarząd spółki ma rozpatrzyć ofertę Warsu. Przewoźnik wystawił pod młotek 100 wagonów barowych i restauracyjnych, za które zażyczył sobie minimum 2,1 mln zł tytułem dzierżawy. Dodatkowo zainteresowany kolejową gastronomią powinien zobowiązać się, że w ciągu trzech lat - tyle ma trwać kontrakt - zainwestuje w tabor 2 mln zł.
(źródło: Puls Biznesu, 27 listopada 2007)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-11-2007, 14:56    Odpowiedz z cytatem

Jak dowiedział się nieoficjalnie "Puls Biznesu"...

Ciekawe skąd "Puls Biznesu" ma nieoficjalne informacje? Wink

_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 27-11-2007, 18:28    Odpowiedz z cytatem

Konkurencja umie liczyć. Umie czytać warunki lipnego przetargu. Doskonale wie, że do 1 stycznia 2008 r. nie byłaby w stanie zorganizować obsługi 100 wagonów gastronomicznych - to jest organizacja nowego przedsiębiorstwa. To, co było do osiągnięcia, Warsewicz osiągnął:
- Wars, spółka zależna (50,02% akcji posiada IC) nadal będzie świadczyła usługi
- IC wyrwie bez dyskusji większe odpłatności za wagony i dodatkowo 2 mln na ich modernizację
- narobił szumu medialnego wokół tematu i siebie
- zmusił Wars do pracy nad sobą - teraz przez 3 lata Wars będzie mógł odetchnąć
- popsuł sobie opinię w środowisku poważnego biznesu.

Ps.
Nieoficjalnie, to znaczy, że nie ukazał się żaden komunikat a ze strony IC zginęło ogłoszenie o przetargu. Pozostał temat na tym forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 28-11-2007, 08:01    Odpowiedz z cytatem

Warsewicz to wazeliniarz jakich PKP dawno nie widziało. Zrobi wszystko, żeby utrzymać się na stołku, choć mam nadzieję, że jego dni w Zarządzie PKP IC są policzone, tak jak policzone są dni członków Zarządu WARS-u. Na Grójeckiej mówi się, że Warsewicz otoczył się samymi nieudacznikami, aby pośród nich błyszczeć przed mocodawcami...

W interesie PKP Intercity (mam tu na myśli planowane wejście na giełdę) jest natychmiastowe odwołanie Warsewicza! Im szybciej tym lepiej! Niech zajmie się tym, na czym zna się najlepiej - struganiem drewnianych kapliczek! Bo o przetargach to Warsewicz nie ma zielonego pojęcia i wystawił nie tylko PKP IC, ale całą Grupę PKP na pośmiewisko w środowisku biznesowym.

PS. Propagandowa tuba Warsewicza - "Puls Biznesu" sięgnął bruku !!!

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 04-12-2007, 09:05    Odpowiedz z cytatem

http://rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=7204

14 listopada, dzień przed terminem złożenia i otwarcia ofert na forum INFOKOLEJ napisałem:
"Nie wiem, czy McDonalds potrafi udowodnić trzyletnie doświadczenie w obsłudze podróżnych w wagonie gastronomicznym i podawaniu zamówionych dań do miejsc zajmowanych przez podróżnych w wagonach 1 klasy? LOT Catering na pewno ma doświadczenie w obsłudze pasażerów samolotów. Czy jest to podobny charakter usług - o tym zdecyduje komisja przetargowa i prezes Warsewicz. Nie wiem też, czy Wars potrafi dostarczyć referencje potwierdzające należyte wykonywanie dotychczas świadczonych usług?"
27 listopada "Puls Biznesu" zatytułował swoją informację: "Wars jedynym chętnym?" Ze strony internetowej IC zniknęło ogłoszenie o przetargu. Szum wokół sprawy zmusił Warsewicza do nadania komunikatu o treści jak wyżej.


Dla pełnej jasności zacytuję specyfikację warunków przetargu z ogłoszenia, które Warsewicz usunął ze strony internetowej IC:
\"B. Przedmiot postępowania:
Przedmiotem postępowania jest wynajem (użytkowanie) około 100 wagonów gastronomicznych w celu świadczenia w nich usług gastronomicznych polegających na:
1. obsłudze podróżnych w wagonie gastronomicznym,
2. podawaniu zamówionych dań do miejsc zajmowanych przez podróżnych w wagonach klasy 1,
D. Warunkiem udziału w postępowaniu jest:
1. Udokumentowane, co najmniej trzyletnie doświadczenie w zakresie świadczenia usług o podobnym charakterze.
2. Złożenie dokumentów potwierdzających, iż usługi o których mowa wyżej, wykonywane były należycie, tj. referencji.
3. Roczne obroty z działalności gastronomicznej w wysokości co najmniej 2 milionów złotych.
4. Pisemne zobowiązanie się oferenta do poniesienia nakładów finansowych na podniesienie estetyki wnętrz wagonów będących przedmiotem wynajmu w pierwszym roku trwania umowy w wysokości minimum 2 000 000,-zł netto.
5. Pisemne zobowiązanie do złożenia do rąk PKP Intercity, w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy, kwoty 400.000,00 zł tytułem zabezpieczenia jej wykonania lub naprawienia szkody
6. Wniesienie wadium w wysokości 400.000,00 PLN w pieniądzu. \"


Że WARS "wygra" było w zasadzie wiadome zanim PKP IC formalnie ten śmieszny przetarg ogłosiło. Śmieszny, bo jego przebieg i założenia kwalifikują ten pseudo-przetarg do "Absurdu PKP 2007".
WARS "wygrał" bo wygrać musiał i zamierzony cel został osiągnięty. A że przy okazji spółka pchająca się na Giełdę ośmieszyła się w środowisku biznesowym i straciła wiarygodność jako partner przy podobnych przetargach... to już nikogo nie obchodzi. Beton PKP IC zrobił swoje.
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Baty lub pochwały zbierze już inna ekipa, ponieważ dni obecnych członków Zarządu WARS-u są policzone. Nie tylko Zarząd będzie odstrzelony, inni winni tego całegu burd... w WARS-ie również. Niektórzy już robią w portki... i biegają z donosami do Prokuratury na tych, którzy na forum kolejowym wywlekają niewygodne brudy ośmieszające beton spółki WARS.
Mam nadzieję, że nowa ekipa Ministerstwa Skarbu szybko zaprowadzi ład i porządek w WARS-ie i przy okazji pogoni na zbity ryj kilku skur...


Najśmieszniejsze, że wszyscy którzy śledzą sprawy IC i Warsu byli przekonani, że przetarg będzie ustawiony pod WARS. Inaczej nie można tego nazwać. Panie Warsewicz, przynajmniej stań Pan przed lustrem i sobie powiedz - "tak, zrobiłem z ludzi wała, kiedy ogłaszałem przetarg na obsługę gastronomiczną IC". Mój komentarz - co za banda...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 28-11-2008, 12:18    Odpowiedz z cytatem

Odkurzyłem ten temat, by zilustrować wypowiedź Andrzeja Wacha dla "Dzienka Łódzkiego" uzasadniającą jego obecność na stanowisku prezesa PKP i rodzinnej spółki El-In świadczącej usługi inwestycyjnej dla spółek grupy PKP:
Cytat:
nie biorę udziału w procedurach przetargowych, które są zgodne z regulacjami przyjętymi w PKP.
Po co PKP Intercity zorganizowało "zgodnie z regulacjami przyjętymi w PKP" ten przetarg? Po to, by:
- wygrał go WARS SA
- wyciągnąć z Warsu zysk, którego inaczej wyciągnąć by się nie dało.
Tutaj prezesowi Warsewiczowi się nie dziwię, skoro IC jest współwłaścicielem Warsu, skoro IC dostarcza 80% przychodów, to na miejscu tego akcjonariusza chciałbym mieć proporcjonalny do zasług udział w zysku a nie proporcjonalny do posiadanych akcji. W ten to sposób przy pomocy przetargu zgodnego z "regulacjami przyjętymi w PKP" (jest jeszcze ustawa o zamówieniach publicznych) kosztem Skarbu Państwa IC przejmuje zysk Warsu w postaci zawyżonych opłat za udostępnienie do działalności gastronomicznej wagonów i przymuszenia Warsu do poniesienia kosztów modernizacji tych wagonów. Tego przetargu nikt poza Warsem nie mógł wygrać. Czyli regulacje przyjęte w PKP umożliwiają w sposób dowolny ustawianie przetargów i wybór kontrahentów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Veyron Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sty 2009

PostWysłany: 14-01-2009, 09:56    Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich!Zastanawiam się dlaczego nikt nie wspomniał że do grudnia w PKP PR kursowały wagony gastronomiczne nie mające nic wspólnego z Warsem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 14-01-2009, 10:48    Odpowiedz z cytatem

Wars nigdy nie miał własnych wagonów. Mimo, że widnieje na nich logo WARS, to zawsze były one własnością PKP. 1 czerwca 2007 roku Wars przestał obsługiwać wagony gastronomiczne PKP PR. Jak zwykle poszło o pieniądze. 8 lipca 2008 posłowie złożyli interpelację na ręce ministra infrastruktury:

Interpelacja nr 4309

do ministra infrastruktury

w sprawie przywrócenia kursowania w pociągach pospiesznych dalekobieżnych wagonów restauracyjnych Wars

Od ponad roku podróżni wybierający usługi PKP Przewozów Regionalnych nie mają możliwości skorzystania w czasie jazdy z wagonów restauracyjnych Wars. Od 1 czerwca 2007 r. PKP PR nie zestawia bowiem w składach swoich pociągów wspomnianych wagonów.

Sprawa jest niezwykle ważna dla kilku tysięcy podróżnych, którzy muszą spędzić kilkanaście godzin w pociągu, bez możliwości zakupienia posiłku czy napoju w wagonie restauracyjnym. Przykładowo pasażer, który wsiada do pociągu w Przemyślu, a udaje się do Szczecina, przez ponad 12 godzin ciągłej jazdy jest pozbawiony możliwości zakupu np. ciepłego posiłku czy gorącej herbaty. Jak tłumaczą przedstawiciele PKP, bezpośrednią przyczyną zaniechania włączania wagonów barowych do składów pociągów uruchamianych przez spółkę PKP Przewozy Regionalne jest brak zgody Ministerstwa Transportu, jako organizatora i podmiotu dotującego kolejowe przewozy międzywojewódzkie na dalsze pokrywanie kosztów zawiązanych z eksploatacją wagonów barowych.

Do czasu wycofania wagonów Wars z obsługi w pociągach spółki PKP Przewozy Regionalne kursowały 32 wagony barowe. Po 1 czerwca 2007 r. wagony restauracyjne były dołączane jedynie do pociągów spółki PKP Intercity i międzynarodowych.

Według zapowiedzi PKP - jakie zostały nam przedstawione w stosownych pismach - w wyniku prowadzonych negocjacji z Ministerstwem Infrastruktury w obecnym rozkładzie jazdy, od dnia 20 czerwca 2008 r., miało zostać przywrócone kursowanie wagonów barowych w 22 pociągach międzywojewódzkich, ujętych w umowie o organizowanie, wykonywanie i dotowanie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich pociągami krajowymi realizowanych przez PKP Przewozy Regionalne spółka z o.o. w ramach usług publicznych. Do dnia dzisiejszego tak się jednak nie stało i w wielu pociągach dalej nie włączane są wagony restauracyjne do składów.

W związku z powyższym uprzejmie prosimy o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:

1. Czy planowane jest włączenie wagonów restauracyjnych do składów pociągów pospiesznych?

2. Na jakich trasach i od kiedy pojawiły się lub pojawią się wagony Wars?

3. Dlaczego ministerstwo tak długo zwlekało w sprawie zawarcia uzgodnień z PKP Przewozy Regionalne dotyczących kursowania wagonów Wars w skaldach pociągów pospiesznych - dalekobieżnych?

4. Czy w przyszłym roku podróżni po raz kolejny będą musieli liczyć się z odwołaniem kursowania wagonów restauracyjnych w pociągach pospiesznych międzywojewódzkich, czy problem ten zostanie przez ministerstwo rozwiązany kompleksowo?

Posłowie Jacek Osuch

i Krzysztof Sońta


Zapewne w wyniku tej interpelacji PKP PR zawarła umowy na obsługę swoich wagonów bezpośrednio z podmiotami te usługi świadczącymi, tzn. z pominięciem Warsu. Sam korzystałem z takiej usługi 2 grudnia 2008 roku w pociągu relacji Przemyśl - Szczecin. Oto odpowiedź wiceministra infrastruktury na interpelację:

Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra -

na interpelację nr 4309

w sprawie przywrócenia kursowania w pociągach pospiesznych dalekobieżnych wagonów restauracyjnych WARS

Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na interpelację posłów Jacka Osucha i Krzysztofa Sońty (nr pisma SPS-023-4309/08 z dnia 21 lipca br.) w sprawie przywrócenia kursowania w pociągach pospiesznych dalekobieżnych wagonów restauracyjnych WARS, poniżej wyjaśniam.

Na wstępie pragnę zaznaczyć, iż zaspokojenie podstawowych potrzeb przewozowych społeczeństwa jest głównym celem, któremu służy dofinansowywanie kolejowych przewozów pasażerskich ze środków publicznych.

Odnosząc się do pytania dotyczącego zbędnej zwłoki ze strony Ministerstwa Infrastruktury w sprawie zawarcia umów ze spółką PKP Przewozy Regionalne, dotyczących kursowania wagonów restauracyjnych WARS w pociągach dalekobieżnych informuję, iż negocjacje w tej sprawie były poprzedzone wnikliwymi, długotrwałymi analizami, dotyczącymi wykluczenia możliwość udzielania przez państwo niedozwolonej pomocy publicznej, niezgodnej z Traktatem Ustanawiającym Wspólnotę Europejską oraz przeprowadzeniem postępowania przetargowego przez przewoźnika z zachowaniem reguł konkurencji, mającego na celu wyłonienie firmy do obsługi wagonów barowych.

Podczas prowadzonych rozmów, w postanowieniach umowy o dofinansowanie przewozów międzywojewódzkich określających wymagania w zakresie podnoszenia jakości świadczonych usług przewozowych, zobowiązano ww. spółkę do umożliwienia podróżnym korzystania z usług gastronomicznych poprzez włączenie wagonów WARS do składów pociągów.

W załączniku do umowy rocznej o świadczenie usług publicznych określono zatem wykaz 22 pociągów, w których od dnia 20 czerwca br. powinny kursować powyższe wagony.

Wykaz pociągów międzywojewódzkich w Rozkładzie Jazdy Pociągów 2007/2008, w których kursują wagony barowe

Z informacji przekazanej przez spółkę PKP Przewozy Regionalne wynika, iż w związku z przeprowadzonym postępowaniem przetargowym, składy 5 pociągów zostały uzupełnione o wagony barowe. Odnośnie pozostałych pociągów dalekobieżnych w liczbie 6 par, w których składach przewidziane zostało kursowanie wagonów barowych, prowadzone są kolejne postępowania konkursowe mające na celu wyłonienie przedsiębiorców świadczących usługi gastronomiczne w tych wagonach.

Mając na uwadze zminimalizowanie niedogodności wynikających z braku w składach pociągów wagonów barowych, na 94 odcinkach kursowania pociągów uruchomianych przez spółkę PKP Przewozy Regionalne świadczone są usługi w formie sprzedaży obwoźnej.

Wyjaśniam jednocześnie, iż ze względu na nierozstrzygniętą kwestię dotyczącą pomocy publicznej oraz wysokość dotacji budżetowej przeznaczonej na dofinansowywanie przewozów miedzywojewódzkich i międzynarodowych w 2007 roku realizacja usługi, o której mowa w interpelacji nie była możliwa.

Spółka PKP Przewozy Regionalne będąc spółką prawa handlowego, powstałą na mocy ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego ˝Polskie Koleje Państwowe˝ nie może prowadzić działalności przynoszącej straty.

Dotowanie tej usługi wiązałoby się ze zmniejszeniem wysokości środków na dofinansowanie przewozów, a tym samym z koniecznością likwidacji niektórych połączeń w rozkładzie jazdy pociągów 2006/2007 rok.

W związku z przejęciem przewozów międzywojewódzkich w 2009 r. przez spółkę PKP Intercity S.A., kształt Rozkładu Jazdy Pociągów 2008/2009 oraz możliwość prowadzenia wagonów barowych w pociągach dalekobieżnych zależeć będzie od tego jaką ofertę przewozową przedstawi ów przewoźnik podczas negocjacji umów rocznych świadczonych w ramach usług publicznych oraz od poziomu dofinansowania nierentownych przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych. Kwota dotacji przeznaczona na dofinansowanie tych przewozów określana jest corocznie w ustawie budżetowej.

Z poważaniem

Podsekretarz stanu

Juliusz Engelhardt

Warszawa, dnia 31 lipca 2008 r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl