Przedstawiciele wszystkich samorządów wojewódzkich oraz trzej reprezentanci pracowników znajdą się w składzie rady nadzorczej PKP Przewozy Regionalne - postanowili w poniedziałek w Poznaniu członkowie sekcji kolejowej Konwentu Marszałków Województw RP.
- Chcieliśmy w gremium politycznym ustalić zasady funkcjonowania rady nadzorczej, aby podczas zebrania wspólników 4 marca nie dochodziło do głosowania udziałami - powiedział Wojciech Jankowiak, wicemarszałek zarządu Województwa Wielkopolskiego.
Samorządowcy, ustalając zasady funkcjonowania rady nadzorczej, pozytywnie ocenili przygotowania legislacyjne dotyczące finansowania spółki.
- Nie ma złych symptomów. Rząd przygotował zmianę ustawy o Funduszu Kolejowym, w którym zapisane zostaną pieniądze, które otrzyma spółka z budżetu państwa - powiedział Jankowiak.
Samorządowcy dyskutowali też o zasadach przeprowadzenia audytu w spółce. - Musi być on tak zorganizowany, aby sytuacja spółki była dla nas - przejmujących spółkę jak najbardziej transparentna - powiedział Jankowiak.
Walne zebranie wspólników PKP Przewozy Regionalne zaplanowano na 4 marca.
W ubiegłym roku minister infrastruktury Cezary Grabarczyk podpisał z marszałkami 16 województw dokument o przekazaniu im majątku firmy. Samorządy objęły udziały w spółce PKP PR, będącej operatorem 3 tys. pociągów osobowych. Spółka PKP Przewozy Regionalne przewozi rocznie prawie 120 mln pasażerów, a dziennie 230 tysięcy.
Do 2020 r. na modernizację i zakup pociągów elektrycznych przeznaczonych zostanie prawie 7,5 mld zł. Pieniądze te pochodzić będą m.in. z unijnych funduszy, Funduszu Kolejowego oraz rezerwy celowej budżetu państwa. Spółka posiada m.in. około 900 pociągów elektrycznych oraz ponad 100 autobusów szynowych.
Pod koniec kwietnia ub.r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP. Po objęciu udziałów w spółce samorządy mają być w pełni odpowiedzialne za organizację, wykonanie i finansowanie przewozów kolejowych w regionach. Przekazanie udziałów to część przyjętej ponad rok temu rządowej strategii dla transportu kolejowego do 2013 r.
Informacja Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy PKP CARGO S.A.
Dwunastego lutego bieżącego roku Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP CARGO S.A. odwołało ze składu Zarządu spółki: Zbigniewa Janickiego – Członka Zarządu do spraw handlowych. Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP CARGO S.A. powołało do składu Zarządu spółki: Marka Zaleśnego - Członka Zarządu do spraw handlowych.
Inż. Marek Zaleśny (ur. 26.06.1963 roku) jest absolwentem Politechniki Śląskiej w Gliwicach. Dotychczas pełnił obowiązki członka Rady Nadzorczej Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Gliwicach. W latach 2005-2007 Członek Zarządu CTL Logistics SA. Dyrektor Pionu Handlowego.
Dziewiątego lutego 2009 roku Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy PKP S.A. zmniejszyło skład Zarządu spółki z siedmiu do sześciu osób.
źródło: PKP SA
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
To wcale nie jest dziwne ! Zastanawiające są jednak motywy tak radykalnej zmiany "barw", a raczej powody takiego działania.
No chyba że jak ktoś pisał " przyszedł spuścić wodę po wszystkim " w końcu legitymuje się stosownym doświadczeniem.
Nie sądzimy. Przecież fluktuacja kadr od prywatnego do państwowego i odwrotnie jest ciągła- choćby z uwagi na fakt, że ilość prywatnych przewoźników (liczących się ) jest bardzo mała. A państwowa kolej, jaka by nie była- jest wyzwaniem- szczególnie w tak trudnej sytuacji przewozowej.
A dla mnie jest dziwne. i mam powody aby sądzić, że będzie wykonywał krecią robotę. W ten sposób rozwala się konkurencję. Jak tu z tajemnicą handlową etc.
Gacek - wątpię czy chodzi tu akurat o "wyzwanie".... Znane sa powody odejścia z poprzedniej firmy ? Dla mnie jednak nadal jest to dziwne ( co najmniej ) jako że istnieją pewne informacje, których konkurencja nie powinna poznać. Kto wie czy w tej kreciej robocie nie tkwi ziarno prawdy .....
Rozumiem Twoją radość teologu, ale nie rozumiem, co to znaczy:
Cytat:
bez prawa pracy w grupie PKP
Kodeks pracy nie przewiduje czegoś takiego jak "wilczy bilet". Każda spółka jest odrębnym pracodawcą i przyjmuje oraz zwalnia pracowników wg. "własnego widzimisię" - powiedzmy, że zgodnie z kodeksem pracy. Nawet art. 52 nie uniemożliwia zatrudnienia gdziekolwiek. Każdy pracodawca ma pod tym względem swobodę podejmowania decyzji. No chyba, że ktoś w sposób nieformalny na niego naciska.
Co do Hałyka, to zdania są podzielone. Np. spotkana przeze mnie w pociągu naczelnik wydziału ds. szkolenia, doskonalenia zawodowego i współpracy międzynarodowej mgr Elżbieta Dudkiewicz, była szefowa "Solidarności" w Warszawskim okręgu wypowiadała się o swoim szefie w samych superlatywach. Twierdziła, że jest bardzo dobrym komendantem głównym, lepszego SOK nie miała. O byłym komendancie z Lublina wypowiadała się bardzo źle. Wolę nie przytaczać jej wypowiedzi o przyczynach jego zwolnienia. Sam nie mam na ten temat i Hałyka własnego zdania. Opieram się na zasłyszanych i przeczytanych tutaj opiniach.
Gacek - wątpię czy chodzi tu akurat o "wyzwanie".... Znane sa powody odejścia z poprzedniej firmy ? Dla mnie jednak nadal jest to dziwne ( co najmniej ) jako że istnieją pewne informacje, których konkurencja nie powinna poznać. Kto wie czy w tej kreciej robocie nie tkwi ziarno prawdy .....
Nie wiem. Akurat według mojego kodeksu moralności pracodawcą jest ten, kto w danym miesiącu mi płaci.
Nie mam zwyczaju skreślać ludzi jeszcze przed poznaniem owoców ich pracy, wiec może poczekajmy zamiast spekulować?
Witam wszystkich serdecznie !
Jestem tutaj nowy, więc proszę nie mieć mi za złe, że witam się z Wami w tym temacie. Nie znalazłem na forum działu umożliwiającego powitanie. No, mogłem to zrobić w "Duperelach", ale jakie mielibyście o mnie zdanie ?
Jeżeli moder uzna mojego posta tutaj za niewłaściwe miejsce niech go wywali tam, gdzie być powinien .
Stosunkowo niedawno i przypadkiem wszedłem na te stronę i czytając to wszystko włos mój siwy ( stąd ksywka , ale wiek jeszcze całkiem, całkiem ) jeży mi się na głowie. Wiedziałem, że od czasu transformacji w tym śmiesznym kraiku na kolei ( i nie tylko ) dzieje się źle, ale że aż tak ...
Jestem byłym kolejarzem, w czasie socjalizmu przepracowałem blisko 20 lat w pekapie, ale takich manewrów nie było. A kolejarzem zostałem z tradycji rodzinnych ( cała rodzina pracowała na kolei a mój dziadek ze strony ojca był kolejarzem w Czechach za cesarstwa austro-węgierskiego ) i z zamiłowania.
Gotuje się we mnie widząc, jak ta polska kolej zeszła na psy. Od czasu rozpanoszenia się solidaruchów w PKP ( i nie tylko ) cała instytucja znalazła się na równi pochyłej. Wielkim błędem było rozczłonkowanie PKP na nie wiadomo ile spółek. No, ja widzę w tym cel ... Stworzenie intratnych stołków dla działaczy. Prezesów, vicków, członków rad nadzorczych i setek innych różnej maści i autoramentu "krewnych i znajomych królika". Dobra, jeszcze jakoś może bym to przełknął, gdyby to byli fachowcy, znali temat i dzięki ich działaniom polska kolej szła by do przodu. Ja prace zaczynałem od podstaw. Jako młody chłopak biegałem po torach i spisywałem wagony. Skończyło się na dyrekcji okręgowej, gdzie przepracowałem 9 lat. Powoli, krok po kroku zdobywałem tajniki bycia kolejarzem. A dziś ? Kolejarzem na stołku dyrektora, prezesa zostaje klient z łapanki, który o kolei nie ma bladego pojęcia. Ale jest "krewnym lub znajomym królika". I to jest w tym wszystkim najgorsze.
Pozdrawiam .
Uchwałą Wspólników Spółki PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o. z dnia 19 lutego 2009 roku został odwołany ze składu Zarządu Spółki - Pan Tomasz Bućko Członek Zarządu, Dyrektor ds. handlu i eksploatacji. Uchwała obowiązuje z dniem podjęcia.
źródło: PKP SA
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum