Wysłany: 13-06-2009, 20:35 Nowa siedziba spółki PKP Przewozy Regionalne
Oto nowa siedziba spółki PKP Przewozy Regionalne na ul. Wileńskiej 14, do której zaczęli przenosić się stopniowo od lutego br. Na ul. Grójeckiej 17 pozostała część Biura Sprzedaży (w celu łatwiejszego dostępu do składania reklamacji) oraz kilka osób z marketingu. Dla członków zarządu pomieszczenia są z klimatyzacją, w pozostałych klimatyzacja będzie w późniejszym terminie. Budynek wyposażono w nowe meble. Część (25%) budynku jest użytkowana przez PKP PR już od końca 2003 r.
Proszę zwrócić uwagę na tablicę informacyjną budowy (zdjęcie w załączniku). Jest tam napisane, że budynek remontuje firma z Leszna. Planowanie i realizacja inwestycji odbywa się w Biurze Techniki i Rozwoju. Biuro to wraz z dyrektorem ma siedzibę w Warszawie, ale drugi z dwóch wydziałów tego Biura mieści się w Poznaniu. Natomiast przetargi prowadzi Biuro Logistyki i Zaopatrzenia. Dyrektorem Biura Techniki i Rozwoju (Poznań ul. Kolejowa 5) jest Paweł Stefański zamieszkały... w Lesznie!
Biura Techniki i Rozwoju oraz Logistyki i Zaopatrzenia są w pionie członka zarządu dyr. ds. technicznych. Kiedy zapadała decyzja o remoncie siedziby spółki na ul. Wileńskiej, członkiem zarządu dyrektorem ds. technicznych był Henryk Szklarski, obecnie dyrektor PR Bydgoszcz.
Ursus Victorius skąd wiesz, że Paweł Stefański mieszka w Lesznie? Znam go osobiście i powiem Ci, że się mylisz. Sprawdź sobie gdzie mieszkają ludzie, którzy na rejestracjach samochodów mają PKS ...., a stamtąd do Leszna jeszcze daleka droga. Szkoda czasu na szukanie taniej sensacji i zaśmiecanie forum.
Co do pieniędzy. PKP PR zostały zmuszone do opuszczenia murów na Grójeckiej. Lokum na Wileńskiej było rozwiązaniem tego problemu, a nie robieniem czegoś na pokaz za pieniądze pasażerów. Poza tym Grupa PKP jest dotowana z funduszy państwowych więc nie my (pasażerowie) za to płaciliśmy. Remont budynku musiał się odbyć, a wyposażanie nowego lokum w nowoczesne meble i osprzęt nie jest niczym dziwnym. Słyszałaś o czym takim jak ergonomia na stanowisku pracy. Kłaniają się tutaj zapisy Inspektora Pracy i BHP.
Co do modernizacji. PKP PR planują i robią modernizacje taboru, ale nie można tego robić jak się chce. Są procedury (m.in. UZP), jest niestabilny kurs walut, są w opracowywaniu nowe urządzenia, które może będą zabudowane w modernizowanym taborze. Jest wiele czynników wpływających na opóźnienia w ogłaszaniu przetargów niezależnych od PKP. Taką ciekawostką jest fakt iż PKP PR już w zeszłym roku były gotowe do przeprowadzenia poważnej modernizacji ezt wykorzystując fundusze unijne, ale przydzielający te fundurze nie zdążyli przygotować warunków i procedur dla ubiegających się o tą dotację.
Popatrzcie trochę optymistyczniej na starania i osiągnięcia PKP PR: modernizacja 81 wagonów, modernizacja 75 ezt, zakup ED74, zakup i modernizacja lokomotyw EU07. A to dopiero początek...
Popatrzcie trochę optymistyczniej na starania i osiągnięcia PKP PR: modernizacja 81 wagonów, modernizacja 75 ezt, zakup ED74, zakup i modernizacja lokomotyw EU07. A to dopiero początek...
Modernizacje finansowane ze środków Unii Europejskiej. Z tych stań pozostał im tylko 75 ezt bo resztę zabrała PKP IC.
Kościan (PKS) to sąsiedni powiat dla Leszna. To odległość tylko 27 km. Można być zameldowanym (z zarejestrowanym autem) w jednym mieście a mieszkać w innym.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-06-2009, 20:48
kkrisss napisał/a:
Popatrzcie trochę optymistyczniej na starania i osiągnięcia PKP PR.
Ano patrzymy: w Opolu działa OKOK (Obywatelski Komitet Obrony Kolei), w Małoposce działa, na Górnym Śląsku działa, ostatnio powstał na Dolnym Śląsku i też już prężnie działa. Że tak powiem: starania i osiągnięcia PKP PR inspirują nas do zakładania takowych komitetów.
Dzielnie bronisz kkrisss PKP PR. A budynek jak widzę godny króla: wszak taki zastęp dzielnych fachowców musi w komfortowych warunkach pracować dla dobra pasażerów i kolei regionalnej. Tak trzymać!
Uwierzcie mi, ale temu budynkowi do Sheratona bardzo daleko. Trzeba jednak przyznać, że PR nie ma czego się wstydzić. Jakby nie było jest to główna siedziba Spółki.
Nikt nie neguje nowej siedziby PKP PR, więc skąd te głosy oburzenia? Wiktoria przedstawiła tylko suche fakty. PKP PR po usamorządowieniu nie są kolejową "świętą krową"! Teraz jeszcze bardziej będziemy patrzeć władzom spółki i ich właścicielom na ręce i rozliczać z publicznych funduszy ładowanych w Przewozy Regionalne z przeznaczeniem na utrzymanie przerośniętej administracji, zarówno w centrali jak i w terenie!
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
A ja ciagle czekam, kiedy zapadnie decyzja o przeniesieniu tej centrali do innego miasta. Wszak z Warszawa i wojewodztwem mazowieckim nie laczy tej spolki zaden aspekt dzialalnosci operacyjnej...
Jedyne co laczy Mazowsze z obecnymi samorzadowymi PKP PR to najwieksza sposrod wszystkich wojewodztw liczba udzialow w tej spolce. Najwieksza, ale nie dajaca zadnych istotnych praw - sprzeciw samego Mazowsza nie udaremnilby ewentualnego przeniesienia centrali do innego miasta.
Teraz jeszcze bardziej będziemy patrzeć władzom spółki i ich właścicielom na ręce i rozliczać z publicznych funduszy ładowanych w Przewozy Regionalne z przeznaczeniem na utrzymanie przerośniętej administracji, zarówno w centrali jak i w terenie!
Jesteś pracownikiem NIKu? Przerośnięta administracja? co Ty człowieku wiesz o zarządzaniu Spółką, która ma 16 tys. pracowników i swojego czasu 3000 wagonów, prawie 1000 ezt i kupe innego taboru, oprócz tego na głowie rozwiązywanie bieżących problemów z utrzymaniem taboru i jego eksploatacją, planowanie napraw oraz wiecznie niezadowolonych klientów, którym trudno dogodzić, bo w tym samym przedziale jednemu jest za gorąco a drugiemu za zimno. Może ze szwagrem w dwójkę byście to wszytko ogarnęli? PKP to nie budka z piwem, gdzie robisz sobie co chcesz. Pamiętajcie, że nad koleją czuwają instytucje kontrolujące postępowanie z mieniem kolejowym.
kkrisss, za to wy w centrali macie pojęcie o zarządzaniu spółką, co nie? Tak zarządzacie, że doprowadzacie ludzi do furii, szczególnie na Dolnym Śląsku, Opolszczyźnie, Śląsku i w Małopolsce, gdzie powstały Obywatelskie Komitety Obrony Kolei. I dziwię się, że tylko tam!
Zresztą, pewnie znasz takie powiedzonko: uderz w stół a nożyce się odezwą - pasuje do ciebie.
_________________ "Demokracja to rządy hien nad osłami."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum