Szanowny Pan Prezes powołuje dwa zespoły projektów na których czela staja jego koedzy z poza KM
Jeśli w KM pojawi się Patryk Skopiec (wiceprezes IRiPK) wywalony z Wydziału Transportu UM we Wrocławiu za spieprzenie rozkładu jazdy to serdecznie współczuję mieszkańcom Mazowsza!
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
- Mój stosunek do Kolei był i jest taki jak większości pasażerów, czyli krytyczny. Wiem, że jest sporo do zrobienia - mówi Jakub Majewski, prezes Kolei Mazowieckich, w rozmowie z "Dziennikiem".
Nowy szef mazowieckiego przewoźnika deklaruje m.in. zmiany w rozkładzie jazdy. Jak twierdzi, musi on być cykliczny przez cały dzień, tak aby pociągi odchodziły w równych odstępach czasowych. - Być może stanie się to już w połowie grudnia, w nowym rozkładzie jazdy. Nie obiecuję, że od razu wszędzie - twierdzi Majewski. Nowy prezes zapowiada także uproszczenie tabel rozkładów jazdy umieszczanych na przystankach i usprawnienie całości informacji pasażerskiej. - Uważam, że my jako przewoźnik powinniśmy być opiekunem pasażera od początku do końca. On nam płaci za przejazd, nie obchodzi go, że peron na Dworcu Wileńskim należy do biura dworców PKP, szyny - do Polskich Linii Kolejowych, a tylko pociąg jest nasz. Zmienimy tę sytuację - obiecuje Majewski.
Nowy prezes Kolei Mazowieckich opowiada się także za zreformowaniem taryfy. Według niego obecne rozwiązanie - im dalej, tym drożej, jest archaiczne. Opowiada także o planowanym poszerzeniu oferty - uruchomieniu szybkich pociągów do Płocka, Radomia, Ciechanowa i Ostrołęki. Cena na te połączenia niekoniecznie musi być wyższa - twierdzi Majewski. - Rozważam natomiast, czy nie warto obniżyć ceny na pociągi, które zatrzymują się na każdym przystanku i jadą powoli - mówi prezes Kolei Mazowieckich.
źródło: Dziennik / RK
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Według niego obecne rozwiązanie - im dalej, tym drożej, jest archaiczne.
Czas najwyższy. Niech to także dotyczy biletów miesięcznych. Pasażerowie dojeżdżający powyżej 100 km są "lekko dyskryminowani" ponieważ taryfa biletowa obliczana jest co 20 km a nie jak w przypadku do 100 km co 10 km. Szczególnie uderzani są po kieszeni pasażerowie z biletami miesięcznymi z Mławy. Jadą 126 km a płacą za 140 km. Poprzedni członek zarzadu G.Kuciński był z Ciechanowa i zależało mu tylko na tych z jego miejscowości. Układał się z miejscowymi aparatczykami aby w razie utraty stołka w KM miał miękkie lądowanie w urząedach i delagaturach w Ciechanowie. Liczył się tylko z Radomiem - miasto wice marszałka i z Płockiem - miasto marszałka woj. mazowieckiego. Resztę dojeżdżających miał w d...
[ Dodano: 2009-07-14 ]
Cytat:
Opowiada także o planowanym poszerzeniu oferty - uruchomieniu szybkich pociągów do Płocka, Radomia, Ciechanowa i Ostrołęki.
Brak racjonalnego ekonomicznego uzasadnienia aby tego typu pociąg kończył/zaczynał bieg w Ciechanowie. Powinien początek i koniec relacji mieć z/do Mławy, to przecież też jest na Mazowszu, napewno chętni do podrózowania będą.
Przy okazji modernizacji linii Warszawa - Gdynia nowy prezes powinien też pomyśleć jak rozwiązać kwestię torów odstawczych dla pociągów KM na stacji Mława (- granica woj. mazowieckiego). Jest z tym problem dlatego z Mławy do Warszawy jest tylko 9 pociągów KM a z Ciechanowa 13. Nowy prezes powinien być dobrym strategiem dlatego warto aby zapoznał się z planami modernizacji tej lini na północnym Mazowszu a głównie chodzi o miejsce usytuowania nowej stacji kolejowej. Nowy dworzec kolejowy będzie bliżej centralnej części miasta. Będzie w tym samym miejscu zlokalizowany również dworzec dla autobusów PKS (nie stanowią konkurencji dla kolei). Napewno więc zwiększy się tzw. potok podróżnych. Warto nad tym zastanowić się. Ludzi z otoczenia prezesa KM zachęcam do poinformowania zarządu KM i zarządu województwa. Teraz jest okazja tanio załatwić sprawę, potem będzie drożej lub usłyszymy legendarne "nie da się".
Brak racjonalnego ekonomicznego uzasadnienia aby tego typu pociąg kończył/zaczynał bieg w Ciechanowie. Powinien początek i koniec relacji mieć z/do Mławy,
Nie z Mławy, tylko z Działdowa, które jest stacją węzłową. Ciekawe kiedy skończy się ten absurd pt "stacja końcowa Iłowo"....
Nie w pełni zgadzam się z tobą. Jeśli marszałek woj. warmińsko-mazurskiego nie chce zapłacić za przejazd pociągu KM na swoim terenie, na odcinku Iłowo - Działdowo to dlaczego pociągi miałyby dojeżdżać do Działdowa. Mława jest w woj. mazowieckim, natomiast Iłowo-Osada i Działdowo w woj. warmińsko-mazurskim.
Ps. Pociągi kończą bieg w Iłowie ponieważ mieszka tam ważny dygnitarz - St. Żelichowski - minister ochrony środowiska (PSL). Jak to zwykle bywa z peeselem robią dobrze ale tylko dla swoich a nie dla ogółu obywateli.
_________________ Nie kupuję produktów Made in China
Ps. Pociągi kończą bieg w Iłowie ponieważ mieszka tam ważny dygnitarz - St. Żelichowski - minister ochrony środowiska (PSL). Jak to zwykle bywa z peeselem robią dobrze ale tylko dla swoich a nie dla ogółu obywateli.
A to nie jest tak, że Iłowo jest stacją, na której następuje sensowny styk KM i PR WarmMaz? Gdyby trzymać się literalnie granicy województw, to KM powinny jeździć do Mławy, a PR WarmMaz - do Iłowa, a te parę kilometrów z każdej strony do granicy województwa - można piechotą To już chyba było przerabiane.
No i w Iłowie jest gdzie odstawić kilka składów na noc, natomiast w Mławie już nie za bardzo.
_________________ Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
Nie w pełni zgadzam się z tobą. Jeśli marszałek woj. warmińsko-mazurskiego nie chce zapłacić za przejazd pociągu KM na swoim terenie, na odcinku Iłowo - Działdowo to dlaczego pociągi miałyby dojeżdżać do Działdowa.
To może postawmy szlabany na każdej granicy guberni, kontrolę paszportową, a podróżni niech sobie ten brakujący odcinek przejadą furmankami, jak za caratu przy zmianie szerokości torów....
Nie wytłumaczysz mi, że niezależnie od przyczyn, niedojeżdżanie pociagów KM do stacji węzłowej jaką jest Działdowo, nie jest absurdem do kwadratu, z którym należy się jak najprędzej rozprawić.
Idąc dalej takim tropem, na linii białostockiej powinniśmy jeżdzić do Czyżewa, na łódzkiej do Radziwiłłowa, a na lubelskiej kończyć bieg przed Dęblinem, bo to przecież inne województwo.
No i w Iłowie jest gdzie odstawić kilka składów na noc, natomiast w Mławie już nie za bardzo
Narazie jest ale w planach modernizacji lini E 65 jest likwidacja wszystkich torów. Oczywiście pozostną tylko 2 przelotowe. W tej sytuacji nie będzie mozliwości odstawienia składów. Dlatego przy okazji modernizacji linii warto pomyśleć o reaktywowaniu większej ilości torów w Mławie. Zwłasza, że mogą one pomóc udrożnić ruch towarowy na pozostałych zarośniętych torach na którym nie tylko CARGO (terminal kontenerowy 13,9 tys. TEU - stan wrzesień 08r.) ale i PLK dobrze zarabia. PLK od KM za oczekujący tabor pasażerski nalicza opłatę jak za pociągi towarowe. KM dlatego woli odstawiać pociagi w Iłowie ale jak napisałem wkrotce nie będzie to możliwe. Nie wiem czy prawnie możliwe będzie aby samorząd mazowiecki mógł zainwestować w Iłowie, czyli poza terenem woj. mazowieckiego. To już sprawa dla strategów z Kolei Mazowieckich i ich prezesa. Oby nie obudzili się z ręką w nocniku.
[ Dodano: 16-07-2009, 22:28 ]
Cytat:
niedojeżdżanie pociagów KM do stacji węzłowej jaką jest Działdowo, nie jest absurdem do kwadratu ?
Zgadzam się ale autorem tego absurdu jest marszałek Warmi i Mazur, który nie chce zapłacić Kolejom Mazowieckim za przejazdy po swoim terenie. KM nie kwapi się do uruchomienia przejazdów (pokrywania strat) na odcinku Iłowo - Działdowo gdzie zaludnienie nie przekracza 20% pociągu.
_________________ Nie kupuję produktów Made in China
PLK od KM za oczekujący tabor pasażerski nalicza opłatę jak za pociągi towarowe.
No bo stawka za korzystanie z torów postojowych jest jednolita - 1,64 zł/tor/h - dla wszystkich rodzajów pociągów. I nie jest to jakieś wielkie zdzierstwo.
_________________ Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
KM tłumaczyło, że w Mławie jest wyjątkowo drogi dostęp do torów ze względu na ograniczone możliwości techniczne torów stacyjnych. Kiedyś tu była stacja graniczna z Prusami, pociągi stały odprawiane przez dłuższy czas i to wszystko udawało się. Być może to zwykłe lenistwo pracowników KM, którym nie chce się opracować właściwie obiegi taboru i to jest właściwa przyczyna skracania relacji.
_________________ Nie kupuję produktów Made in China
O potrzebach zmian w Kolejach Mazowieckich, współpracy ze spółkami z Grupy PKP i podnoszeniu standardu przewozów z Jakubem Majewskim, prezesem Kolei Mazowieckich rozmawia Barbara Małyska:
Rada Nadzorcza „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o.o. powołała z dniem 3 sierpnia br. dwóch członków i przyjęła rezygnację jednego z członków Zarządu spółki.
Nowymi członkami Zarządu spółki zostali Arkadiusz Olewnik i Marcin Roszczyk.
Arkadiusz Olewnik, 42 lata, wyższe wykształcenie ekonomiczne, w latach 2005-07 w Zarządzie PKP SA.
Marcin Roszczyk, 55 lat, wyższe wykształcenie humanistyczne, w latach 2008-09 doradca Zarządu PKP Cargo, przez wiele lat związany z kolejami holenderskimi.
Rada Nadzorcza przyjęła rezygnację Marka Dawidowicza z funkcji członka Zarządu spółki z powodów osobistych. Pozostaje on na stanowisku dyrektora Biura Zarządu.
Rada Nadzorcza przyjęła rezygnację Marka Dawidowicza z funkcji członka Zarządu spółki z powodów osobistych. Pozostaje on na stanowisku dyrektora Biura Zarządu.
Nie poradził sobie sierota i podaje przyczynę powody osobiste. Dziwne, że nadal dla niego czekało wcześniejsze stanowisko dyretora biura zarządu. Za taki zamęt powinien całkowicie wylecieć z KM. Błyskawiczna kariera aż tu nagle okazało się, że wychodzą braki w kompetencjach.
Wreszcie w KM istotne zmiany. Szkoda tylko, że ilość dyrektorów znowu wzrosła.
Czy to prawda że Pani Halina Sekita pracuje obecnie w zarządzie PES-owskiego ZNTK MIńsk?
A sukces wielokrotnie ostracyzmowanej przez UM Mazowsza PESY to jej "zasługa"?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum