@kris123, przestań spamować i pisać jakieś idiotyzmy! Zejdź na ziemię człowieku, wtedy wszyscy będziemy zadowoleni.
Jakie IR do Gorlic? Jakie IR w relacji Częstochowa-Zakopane? Jakie wagony? Przecież interRegio są pociągami spółki Przewozy Regionalne, które owszem mają wagony, ale nie mają lokomotyw do ich obsługi! Pociągi w relacjach jakie zaproponowałeś puściłbym co najwyżej jako Regio+.
Co do zarzutów o spamowaniu nie spamuję tylko proponuję relacje zgodnie z tematem. A co do pociągów Częstochowa-Zakopane to sporej długości trasa, przez którą IR mogłoby kursować. Zwłaszcza, że do Zakopanego IR już kursowało. Co do Gorlic może być Regio+, ale do Zagórza z uwagi na sporej długości trasę winno kursować IR. Można go puścić nie z Krakowa ale nawet z Warszawy, to tez byłby hit i konkurencja dla IC. Takie jest moje zdanie.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-08-2009, 20:32
kris123 napisał/a:
Częstochowa-Zakopane to sporej długości trasa, przez którą
Trafnie napisałeś, "przez którą". Początek trasy dla IR w Częstochowie jakoś mi się nie widzi. Natomiast IR Poznań-Częstochowa-Kraków-Zakopane byłby strzałem w dziesiątkę, tym bardziej, że Wiking idzie pod nóż, więc taki pociąg byłby wspaniałą konkurencją dla PKP IC! Oczywiście należałoby się zastanowić nad sensownymi godzinami odjazdów, bo z tego co się orientuję, to obecny Wiking wyjeżdża z Częstochowy o kretyńskiej porze.
kris123 napisał/a:
Co do Gorlic może być Regio+, ale do Zagórza z uwagi na sporej długości trasę winno kursować IR.
A co takiego jest w tym Zagórzu, że koniecznie potrzebujesz tam IR? Przypominam, że ideą pociągów tej kategorii jest szybkie i tanie połączenie dużych aglomeracji na terenie naszego kraju (bądź ośrodków turystycznych)! Nie wciskajmy IR wszędzie gdzie popadnie, bo nie o to w tym chodzi. Regio+ jak najbardziej, nie mam nic przeciwko, ale jeśli chodzi o interRegio to róbmy to z głową, a nie wedle naszych osobistych potrzeb!
A ja proponuję aby obecny pociąg IR Wrocław-Świnoujście kursował codziennie, łączyłby morze z Poznaniem i Wrocławiem świetna alternatywa dla studentów i turystów tym bardziej, że od pewnego czasu na tej trasie kursuje tylko jeden kibel a frekwencja np. w zeszły poniedziałek to 130%.
Zgadzam się co do trasy Poznań- Zakopane, w Zagórzu masz Bieszczady, do których poza sezonem z Krakowa nie ma się czym dostać. A takie regiony trzeba promować. Wyobraź sobie wyjazd np z Warszawy w Bieszczady, chętni by się znaleźli. Zwłaszcza, że IC nie prowadzi wagonów do Zagórza poza sezonem. To nie moje widzi-misie, ale przemyślany pomysł. Warszawa- Kraków przez CMK-Stróże-Zagórzany-Zagórz i wagon do Krynicy. Na początek można puścić skład w pt-nd. Chętni pewni.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
wiking wyjeżdża z Częstochowy o 11.20 ,a swego czasu bardziej opłacalny Stefan Czarniecki jechał z Kielc a Częstochowy Stradom około 10.10, ponda godzina to duża różnica , ni w sezonie letnim Czarniecki kończył bieg w Świnoujściu, po reaktywacji mógłby startować z Krakowa , plus mieć w czewie dokładane wagony z Kielc,z z Częstochowy odjeżdżać około lub po godzinie 10 i kończyć bieg w Świnoujściu frekwencja murowana .Po prostu musi być normalna godzina jazdy i sensowna trasa.Jechałem swego czasu Czarnieckim ,a dwa tygodnie temu Wikingiem, o frekwencji którego pisałem na forum, więc mam porównanie.Jak jeszcze w sezonie letnim od tego składu poleci grupa wagonów przez Jarocin - Gniezno na Bydgoszcz,albo da się dobre skomunikowanie tak jak ma teraz Wiking z kiblem do Gniezna to bajeczka To da się zrobić i powinno zrobić, po cholerę uwalili Czarneckiego a Wikinga przetrasowali z trasy z jeleniej Góry na Szczecin do Częstochowy, tak oba pociągi by sobie mogły rentownie kursować.
Ja również jechałem Wikingiem do Częstochowy w długi majowy weekend 1.05 i frekwencja naprawdę do samej Częstochowy akurat w ten dzień była bardzo duża ok. 110% kl.2 i 60% kl. 1 wracałem również tym pociągiem z Częstochowy 3.05 do Poznania i frekwencja od samej Cz-wy była prawie 100% a od Ostrowa Wlkp. do Poznania 150% że wagon 1 kl. jechał jako druga bo taki ścisk był no ale może dlatego tak jak mówię że był to długi weekend.
Średnio to mi się widzi. Jaki byłby czas jazdy (12 godzin pewnie nie starczy)? Do tego np. PR puściłyby bohuny lub piętruski. Może i klimatycznie, ale jakoś nie uśmiecha mi się taka podróż.
Do Krisa123:
Tak samo trasa Wa-wa-Zagórz. Przecież czas jazdy (nawet przez CMK) wyniósłby ok. 9-10 godzin.
W końcu ideą IR jest jak napisano wyżej szybkie połączenie dużych aglomeracji (w niskiej cenie).
Może i racja, to niech puszczą R+, ale na to nie ma co liczyć. W każdym razie czas może i byłby duży, ale za to połączyłby 2 województwa co bez znaczenia nie jest.
[ Dodano: 20-08-2009, 07:02 ]
Już niedługo nowe InterRegio
Nareszcie dobra wiadomość na temat połączeń kolejowych. PKP Przewozy Regionalne z myślą o studentach i osobach pracujących w innych miastach, wkrótce uruchomi dwa nowe połączenia InterRegio z Łodzi, podaje portal Moje Miasto Łódź.pl
Od 1 września w piątki i niedziele z Łodzi Fabrycznej do Krakowa będzie kursował skład „Interregio”. Planowy wyjazd z Łodzi o godz. 16:36, do Krakowa podróżni na godz. 20:51. Natomiast drugie połączenie, zostanie uruchomione miesiąc później. Nowym pociągiem pojedziemy z Łodzi Kaliskiej do Wrocławia. Wyjazd z Łodzi będzie o godz. 16:13, a przyjazd do Wrocławia o godz. 20:27.
(źródło: mmlodz.pl, 19 sierpnia 2009)
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Uważam, że Przewozy Regionalne powinny zacząć budować siatkę nocnych połączeń interREGIO. Wiem co zaraz powiecie, że PR nie mają odpowiedniego taboru. A dlaczego EZT miałyby nie kursować w nocy? Chyba lepsza jest wielogodzinna jazda na siedząco w EZT niż spanie w przejściu między wagonami w pociągu pospiesznym "prestiżowej" spółeczki PKP IC, tak jak na tych zdjęciach:
UM nie dotuje wcale IR, natomiast może być inny problem. Otóż pociągi nocne muszą mieć specjalną konstrukcję. A przy obecnym taborze wszystkie drzwi otwierające się np o 2 w nocy na podrzędnej stacji, mogłoby być nieciekawie.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Proste jak budowa dzidy bojowej - nie zatrzymywać się w środku nocy na podrzędnych stacjach. Pasażerów i tak zbyt wiele się nie uzyska, a komfort jazdy wzrośnie.
Może i tak w końcu ideą IR, było połączenie dużych czy strategicznych ośrodków, a nie zatrzymywanie się na każdej stacji. Aczkolwiek obserwując przykład IR Wrocław-Zakopane, który od Krakowa zatrzymuje się na każdej stacji i przystanku osob. czarno to widzę. Najprawdopodobniej nocnych IR nie będzie.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum