System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 jest narzędziem umożliwiającym każdemu przedsiębiorstwu podnoszenie poziomu jakości wytwarzanych wyrobów i/lub oferowanych usług, poprzez ciągłe doskonalenie metod i sposobów działania.
Wśród najważniejszych korzyści z wdrożenia SZJ PN-EN ISO 9001:2001 można wyróżnić:
* Uporządkowanie, przejawiające się w racjonalizacji i przejrzystości procesów.
* Polepszenie jakości wyrobów i/lub usług.
* Wzrost efektywności i produktywności.
* Uproszczone procedury wdrażania pracowników nowozatrudnianych.
* Usprawnienie obiegu informacji, co jest niezbędne do szybkich i trafnych decyzji.
* Jasny podział kompetencji i odpowiedzialności osób i działów.
* Przystosowanie systemu organizacji do lepszego zarządzania.
* Zmniejszenie kosztów złej jakości i ujawnienie źródeł ich powstawania.
* Zmniejszenie liczby popełnianych błędów.
* Poprawa renomy firmy i podniesienie jej pozycji wśród firm konkurencyjnych.
* Redukcja reklamacji gwarancyjnych.
* Spełnienie wymagań klienta i wzrost wiarygodności firmy.
* Osiągnięcie pewniejszej pozycji na rynku.
* Zwiększenie sprzedaży przy mniejszych kosztach własnych.
* Międzynarodowe uznanie systemu - lepsze warunki zawierania umów i negocjowania cen.
* Lepsze image firmy.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Aaalisha -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-09-2009, 16:36
Jakość to PKP InterCity S.A. miało przed przejęciem pociągów pospiesznych, które jak wiadomo są w opłakanym stanie... Więc teraz nie ma ani zarządzania ani jakości... Powiedzmy sobie szczerze - niektórych przerosła obecna sytuacja...
7 lipca PKP Przewozy Regionalne otrzymały prestiżowy certyfikat ISO 9001:2001, który potwierdza, że przyjęty przez firmę System Zarządzania Bezpieczeństwem reprezentuje najwyższe standardy.
W kwietniu 2007 r. PKP Przewozy Regionalne przystąpiły do opracowania i wdrożenia Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem oraz Systemu Zarządzania Jakością wg normy PN EN ISO 9001:2001. Spółka ustanowiła własną Politykę Bezpieczeństwa, w oparciu o którą prowadzi działalność operacyjną, gwarantującą najwyższy poziom bezpieczeństwa przewozów pasażerskich.
Firmą, która certyfikowała System Zarządzania Bezpieczeństwem wdrożony w PKP Przewozy Regionalne, na zgodność z normą PN EN ISO 9001:2001, jest Transportowy Dozór Techniczny – państwowa jednostka prawna podlegająca Ministrowi Infrastruktury.
Jakość to PKP InterCity S.A. miało przed przejęciem pociągów pospiesznych, które jak wiadomo są w opłakanym stanie... Więc teraz nie ma ani zarządzania ani jakości... Powiedzmy sobie szczerze - niektórych przerosła obecna sytuacja...
Pociągi osobowe są w jeszcze bardziej opłakanym stanie a Przewozy Regionalne certyfikat ISO posiadają i potrafią go utrzymać.
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Czy PKP IC nie potrzebuje tego certyfikatu do wypełniania zawartych już umów i do zawierania nowych? Wiele przetargów zawiera zapisy o wymogach posiadania stosownych certyfikatów ISO.
Spółka PKP IC od kwietnia bezprawnie posługiwała się na stronie internetowej i w "firmówkach" informacją o posiadanym Certyfikacie. Kilka dni temu zdjęli w końcu informację ze strony.
A na stronie PKP S.A. do dziś wisi informacja, o posiadanym przez PKP IC certyfikacie ISO:
Niezła wtopa . Panowie z PKP IC pewnie wciąż są zawieszeni w czasach Prześlugi, kiedy o konkurencji można było tylko pomarzyć, a interesów tej ,,prestiżowej'' Spółki pilnowała PKP S.A.
Od pewnego czasu na stronie Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji można znaleźć informację, że certyfikat spółki PKP Intercity PN-EN ISO 9001:2001, obejmujący "świadczenie usług związanych z kwalifikowanym kolejowym przewozem pasażerskim osób i rzeczy w komunikacji krajowej i międzynarodowej, planowanie i dystrybucja usług oraz utrzymanie eksploatacyjne taboru", jest zawieszony. PKP Intercity wyjaśnia sprawę.
- PKP Intercity cały czas posiada certyfikat ISO w zakresie zarządzania jakością - informuje Beata Czemerajda z zespołu rzecznika prasowego PKP Intercity. - Został on jednak zawieszony do czasu wprowadzenia określonych przez certyfikat standardów w segmencie przejętych od PKP PR połączeń pospiesznych. W grudniu bieżącego roku zostanie przeprowadzony audyt, który wykaże, czy system zarządzania jakością został pomyślnie wdrożony w przejętym segmencie przewozów międzywojewódzkich - mówi.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Forum odwiedzam od dawna anonimowo, ale że ISO 9001 to moja praca, więc pozwolę sobie włączyć się do dyskusji.
Zawieszenie certyfikatu może mieć miejsce na wniosek PKP IC - więc nie wiadomo, dlaczego im go zawiesili. Ponadto zawieszenie nie jest równoznaczne z cofnięciem certyfikatu. Albo nie spełnili wymagań podczas auditu (takiej kontroli potwierdzającej, czy certyfikat się należy. Ale to trzeba bardzo "nabroić"), albo sobie z tym nie radzą i potrzebują więcej czasu na przygotowanie się do auditu.
Niestety certyfikat a stan czy punktualność pociągów to dwie różne sprawy. Z całym szacunkiem dla Przewozów Regionalnych - ta firma też nie jest najlepszym przykładem na zarządzanie jakością (sporo podróżuję pociągami).
Większość zasad opisanych w normie ISO 9001 po prostu obowiązuje w porządnych firmach.
Uwaga, że w tym wszystkim chodzi do dostosowanie do standardów pociągów pośpiesznych jest mało trafna. Certyfikat dotyczy systemu zarządzania, a nie usługi (nie można powiedzieć np. że "prowadzimy przewozy zgodnie z wymaganiami ISO 9001" - to bzdura).
Dorzucę jedno zdanie.
System zarządzania jakością i system zarządzania bezpieceństwem to diwe różne sprawy. W artykule przytoczonym przez Zeda ktoś zdrowo namieszał.
Zawieszenie certyfikatu zarządzania jakością nie przekłada się jeszcze na utratę certyfikatu bezpieczeństwa. Traktowałbym jednak taką sytuację jako swego rodzaju dzwonek alarmowy.
_________________ "Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Tyle, że spełnianie standardów jakości w ramach "zarządzaniowego" ISO w zawieszonym przez PCBB zakresie certyfikacji to istotna część spełniania standardów związanych z certyfikacjami "kolejowymi"!
A ponieważ:
1. certyfikat został zawieszony;
2. z tego co wiadomo w kwietniu;
3. PIC majaczy o audycie w grudniu;
4. podczas gdy ma czas do października;
powstaje pytanie, czy można tę śmieszną spółke certyfikować w innej, o wiele poważniejszej procedurze. Procedurze, której część wymagań pokrywa się z tym co zostało zawieszone w procedurze w której tak na prawdę chodzi tylko i wyłącznie o porządek w papierach.
Można... W procedurze bezpieczeństwa zamiast pisac, że stosuje się ISO, po prostu je przepisac... licząc, że nikt tego nie sprawdzi /a UTK jednak nie sprawdza/
Niemniej takie postępowanie to jedynie może przynieśc efekt jedynie na jakiś czas. Stąd na miejscu Intercity nie bagatelizowałbym sprawy.
_________________ "Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum