"(...) Samorządowa spółka PKP Przewozy Regionalne będzie mogła również konkurować w przewozach międzyregionalnych z PKP Intercity. By powstała konkurencja, trzeba mieć potencjał w postaci wagonów, lokomotyw i ludzi. Taki potencjał będzie mieć przekazana samorządom spółka Przewozy Regionalne. Konkurencja więc wzrośnie. Przewidujemy, że przy podziale spółki Przewozy Regionalne część sprzętu wykorzystywanego w przewozach międzywojewódzkich zostanie przekazana do Intercity. Chcemy zakończyć ten proces w IV kwartale."
ANDRZEJ WACH
prezes zarządu PKP, spółki-matki w grupie. Wcześniej prezes PKP Energetyka, w branży kolejowej od 1980 roku, absolwent Politechniki Warszawskiej.
Hehe mozna tez zacytowac Wrzoska, co to pisal i mowil ze jesli 'budynie' i ED-yty oraz wagony SPOT-owskie trafia do IC, to trzeba bedzie zwrocic kase do UE. Na forum RK jakos o tym milczy Pan Wrzosek a na inne tematy, w szczegolnosci tego ile to PR sa winne grupie PKP SA to elaboraty potrafi napisac... To juz wiemy skad bral przyklad - przyklady bierze sie od gory, podobnie jak i ryba co sie od glowy psuje
Warto tę wypowiedź zacytować, gdyby przypadkiem "wsiąkła":
Kochani
Trochę informacji dlaczego spółka PKP InterRegio
- samorządowe PKP PR przejmują tylko pociągi regionalne. Samorządy nie chcą zajmować sie pociągami międzywojewódzkimi (pośpiesznymi), nie mają zresztą do tego tutułu prawnego.
- naturalne jest więc że trzeba zdecydować kto ma być operatorem dla pociągów pośpiesznych. Mamy więc dwa rozwiązania: trafiają bezpośrednio do PKP Intercity, trafiają do osobnego podmiotu (spółka, na razie świat nie wymyślił innej formuły prawnej dla takiego podmiotu) podległego PKP Intercity
- przypominam wszystkim, że wagony pociągów pośpiesznych były objętę programem modernizacji z funduszy UE w ramach programu SPOT. Warunkiem wykorzystania tych funduszy - kilkadziesiąt milionów euro było to aby tabor kursował u przewoźnika, który nie świadczy działalności komercyjnej (PKP IC taką spółką jest), ale w ramach obowiązku świadczenie usuługi publicznej (PKP PR takim przewoźnikiem były). Inaczej mówiąc przeniesienie taboru zmodernizowanego do PKP IC wiązałoby się z obowiązkiem oddania tych pieniędzy do UE
- przypominam wszystkim, że lokomotowy PKP PR które ciągną owe pociągi pośpieszne zostały zakupione przez PKP PR dzięki dotacji PARP - 100 mln złotych dla przewoźnika nie komercyjnego. Przeniesienie tych lokomotyw do PKP IC oznaczałoby zwrot tej dotacji do Skarbu Państwa.
- dochodzimy więc do monemtu gdy wiemy, że nie możemy w obecnej chwili przenieść pociągów pośpiesznych do PKP IC, chyba że liczymy się ze ze zwrotem około 300 mln złotych do UE i Skarbu Państwa.
- zostaje więc nam rozwiązanie - tworzymy nowy podmiot zajmujący się tymi przewozami. Z minimalną administracją, własnym majątkiem, klarowną odpowiedzialnością, zapewnionym finansowaniem deficytu ze strony MI (ze względu na niską cenę biletu) itp.
Pozdrawiam
Michał
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Zed dzieki za wrzucenie tego... Ze strony oficjalnej PKP SA juz ta informacja 'wsiakla'. Szukalem pare razy tym bardziej ze byla charakterystyczna, bo na zdjeciu byl 'budyn'. Widocznie 'beton' uznal ze tak niewygodne informacje z przeszlosci trzeba usunac.
Wrzosek po kilku dniach przemyslen, namyslen odpowiedzial na RK
Data: 10/11/2009 17:21 Autor: Michał Wrzosek IP: ---.tktelekom.pl
Dziękuje za przypomnienie. Wszystko co wtedy powiedziałem jest prawdą. Taki był stan naszej wiedzy w tamtym momencie.
W trakcie przygotowania wydzielenia pociągów pośpiesznych, po publikacji tego postu, PKP S.A. zapytało Komisję Europejską o opinię co do przekazania tych składów PKP Intercity czy nie będzie ona naruszać zasad pomocy UE. Ponieważ Komisja odpowiedziała, że nie ma takeigo problemu, zdecydowano o tym, że można pociągi pośpieszne wydzielić bez tworzenia odrębnego podmiotu. Pozdrawiam serdecznie.
Moze jakies odpowiednie dokumenty by PKP SA pokazalo na to ze zapytalo i dostalo odpowiedz. Bo teraz Piechocinski w raporcie obawia sie czy tej pomocy nie trzeba bedzie zwrocic...
Krzysztof21, Wrzoskowi nie wierzę za grosz. Ten człowiek w życiu słowa prawdy nie powiedział na temat PKP!
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-11-2009, 20:50
Areczek, ależ ja mu też nie wierzę. Cała sytuacja na forum "RK" -którą zresztą osobiście sprowokowałem- ubawiła mnie nieźle. Szczególnie to zdanie: "Wszystko co wtedy powiedziałem jest prawdą". A przecież ja tylko najzwyczajniej w świecie wkleiłem to, co Zed znalazł na IC forum i to bez słowa komentarza ze swojej strony. Tyle. A tu Pan rzecznik od razu zaczyna od zapewnienia, że nie kłamie, tylko prawdę mówi.
Wysłany: 14-11-2009, 14:22 Dzial Propagandy Grupy PKP SA przedstawia
Postanowilem zalozyc ten watek z dwoch powodow. Ostatnio mamy do czynienia ze zmasowanym atakiem dzialu PR grupy PKP SA na PR. Czas moze odswiezyc co niektorym, szczegolnie z grupy PKP SA jak rok temu powstal wspanialy wizerunek PKP PR stworzony przez beton. Oto jak wspaniala reklame wyprodukowano przed usamorzadowieniem:
Propaganda PKP SA prizent
Proponuje tez powrzucac tutaj ciekawe teksty dotyczace swietlanej przyszlosci PR i innych rzeczy ktore stworzyl beton, czyli slynne Wrzoskowe 'budynie i edyty' ktore nie moga byc w IC, bo trzeba bedzie oddac UE kase. Owszem na oficjalnych stronach Grupy juz tych dokumentow nie znajdziemy ale sa takie miejsca jak YouTube gdzie slad pozostal.
Skąd kwota 2 mld 160 mln i czy może dojść do dalszego podziału spółki? Ja bym panu posłowi odpowiedział w ten sposób: Kwota 2 mld 160 mln zł wynika z wyliczenia dokonanego na podstawie przepisów rozporządzenia 11/91 z 1969 r. EWG w sprawie pomocy publicznej, ogólnie rzecz biorąc. Nie podam tutaj całego tytułu tego rozporządzenia. Zgodnie z wynikającą z tych przepisów metodyką została określona kwota zadłużenia przypadająca na okres do 30 kwietnia 2004, a więc do momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej. Ta kwota w ten sposób została wyliczona i stanowi ona dzisiaj całe zadłużenie spółki PKP Przewozy Regionalne. A zatem - jeszcze raz chciałbym podkreślić - spółka PKP Przewozy Regionalne nie ma innego zadłużenia, jak tylko to powstałe w wyniku niedofinansowania kolejowych przewozów regionalnych z lat ubiegłych. (podkreślenia moje)
Juliusz Engelhardt, 13-te posiedzenie Sejmu 6-tej Kadencji, 10 kwietnia 2008 roku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum