TLK Karpaty codziennie w relacji Nowy Sącz (odjazd około 5:30)- Kraków Gł (odjazd około 8:30)- CMK- Warszawa Centralna (odjazd około 11:30)- Iława Główna- Gdańsk Gł.- Gdynia Główna (przyjazd około 18:00)
Powrót: Gdynia Główna (odjazd około 10:45)- Warszawa Centralna (odjazd około 17:15)- Kraków Gł (odjazd około 20:15)- Nowy Sącz (przyjazd około 23:15).
IR Ernest Malinowski + REGIO z Krakowa do Krynicy jako jedna relacja (kursuje codziennie).
TLK Lublin- Nałęczów- Warszawa Centralna- CMK- Kraków Gł. (połączenie dotychczasowych relacji).
kolejfan toc pojechałeś po bandzie heeh , byłeś ciut szybszy ode mnie bo chciałem coś podobnego se tu napisać : Mało realne chyba że się zrobi zrzutkę na taki pociąg i zamów to ci puszczą
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-07-2011, 09:49
To i ja dorzucę swoje trzy grosze:
TLK Wydmy relacji Kraków/Katowice - Tarnowskie Góry - Lubliniec - Kluczbork - Kępno - Ostrów Wielkopolski - Jarocin - Września - Gniezno - Inowrocław - Bydgoszcz - Tczew - Gdańsk - Sopot - Gdynia Gł. - Hel (do Helu w sezonie). Wyjazd z Katowic ok. 20:30.
A ja bym marzył, żeby wymyślili pociąg łączący nasze stolice:D Dajmy na to:
TLK Stolica relacji Gniezno- Inowrocław-Toruń- Włocławek- Kutno-Łowicz-Sochaczew- Warszawa-Radom-Skarżysko Kamienna-Kielce-Kraków
i jeszcze wagony z jakimis plakatami opowiadającymi o historii czy coś
Ale to mało realne:D
W Poznaniu by się raczej na coś takiego nie zgodzili Tam się uczy, że to Poznań był pierwszą stolicą Polski.
Z kolei opis na stronie internetowej Płocka (teraz w tym miejscu jest jakiś baner brzmiał mniej więcej tak: "Witamy w Płocku, dawnej stolicy Polski, a obecnie prężnie rozwijającej się stolicy Mazowsza Północnego" czy jakoś tak. Sens przekazałem. Jeśli do tego dodać teorie prof. Andrzeja Buko to pociąg musiałby biec przez 3 wielkopolskie miasta.
Taki mały OT.
Jeżeli już tak proponujemy to może należałoby coś zrobić z Bursztynem. Np. Rozczepiać go w ZW tak, żeby jeden kibel jeździł do Katowic, a drugi do Wrocławia. Można by go było puścić jakieś 2h wcześniej do Gdyni, a z Gdyni jakieś 3h później.
Właściwie prawda jest taka, że w tamtych czasach, tam gdzie był król tam była stolica. A król wiadomo, podróżował A Poznań nie ma nic do gadania, bo jest jeden niezbity dowód na to, że I stolicą było Gniezno a mianowicie dokument: Dagome iudex. Ale by można sie sprzeczać i sprzeczać i sprzeczać...Każde miasto ma swoje dowody, ale Poznań wg mnie przegina momentami.
Macie ciekawe propozycje i marzenia, ale mało w tym jest połączeń międzynarodowych, a dawniej takie pociągi były z każdego regionu kraju. Może coś w temacie ruszy, moje propozycje to min:
EN Matejko, Kraków - Katowice - Wrocław - Zielona G - Rzepin - Berlin - Kolonia - Paryż( z wagonami Warszawa - Paryż)
EC Bohemia, Praha - Kłodzko - Wrocław - Łódż - Warszawa(lub przez Katowice - CMK)
EC Varsovia, Lipsk - Drezno - Wrocław - Łódż - Warszawa(lub przez Katowice - CMK)
EC Gedania, Gdynia - Bydgoszcz - Poznań - Berlin
D "Karpaty", Warszawa - Kraków - Bratysława - Budapeszt - Bukareszt (latem Sofia)
D "Bem", Szczecin - Poznań - Wrocław - Kędzierzyn - Rybnik - Zebrzydowice - Bratysł/Budapeszt
D St.Petersb/Wilno - Białystok - Warszawa - CMK - Katowice - Wrocław
Bohemia i Varsovia - bardzo mi się podobają te pomysły (szczególnie przez Łódź i Wrocław). Niestety... Linia kolejowa nr 14 między Łodzią a Zduńską Wolą + zmiana czoła na kaliskim (opcjonalnie) bardzo utrudniają puszczanie tam pociągów (chyba, że nocnych - wtedy ok). ewentualnie przez Łowicz, Sochaczew.
Najszybszy interREGIO ze Wschodniego do Łowicza 1.09, przewidywalny czas podróży z Łowicza do Łodzi - 1h, Łódź - Wrocław (najszybciej na wagonach za 2011) 4.01.
Mamy więc relację Wwa Wsch. - Wrocław Gł. 6.10 (7 minut więcej niż EIC ODRA). Możemy jeszcze kombinować ze szlakiem przez Koluszki, Skierniewice, ale na chwilę obecną będzie to podobny czas.
Kilka lat temu były w prasie artykuły na temat przywrócenia połączenia międzynarodowego z Olkusza do Moskwy. Oczywiście temat upadł, a same połączenia były w latach 90. Po roku 2000 powracano do tematu, ale szybko wszystko ucichło. Czy na stacji Olkusz, jest jeszcze ślad po specjalnym międzynarodowym peronie z którego odjeżdżał pociąg do Moskwy? Co myślicie, gdyby teraz ktoś wyskoczył z propozycją takich połączeń, czy po LHS mogłby jeżdzić składy międzynarodowe na wschód?
Z tego co słyszałem to szlakowa na LHS jest niska. Nawet jeśli jest taka możliwość, alby jakieś przewozy pasażerskie były tam prowadzone to czy będzie to atrakcyjne:
1) czasowo
2)ekonomicznie?
Ja popieram każdy projekt mający na celu rozszerzenie oferty przewozowej!
a ja jestem za wprowadzeniem w Polsce rozkładu jazdy przyjaznego dla podróżnych, za nieniszczeniem lokalnych linii kolejowych (zresztą drugo- i pierwszorzędnych też), za usunięciem połowy dyrekcji, zarządów, dyrektorów ds. drukarki, dyrektorów ds. myszy, dyrektorów ds. USB itp. Wprowadzić na większości linii kolejowych takt oraz prędkość z lat trzydziestych XX wieku.
Zastanowić się, dlaczego w Szwajcarii czy Austrii każde miasto turystyczne wielkości Karpacza ma kolej, a Karpacz jej nie ma i osoby, który zdecydowały o rozwaleniu wielu linii lokalnych na zachodzie Polski postawić przed sądem za zdradę.
Kiedyś w gazecie regionalnej w Dąbrowie Górn. pisali, że największy problem z LHS to stan przystanków osobowych, wymagający całkowitego remontu a koszta raczej nieopłacalne. Nawet gdyby uruchomili jakieś składy w kierunku wchodniej granicy, to z góry zakładają, że mało pasażerów tym pojedzie, a dawny pociąg Olkusz - Moskwa służył przemytnikom i handlarzom w latach 90. Może nieco przesadzają z tą opinią, bo pamiętam, że normalni turyści też jechali do Moskwy tym pociągiem, był skomunikowany w Olkuszu z osobowymi z/do Katowic.
Ja chciałbym:
- nocną TLK Szczecin - Lublin przez Poznań, Łódź, Radom.
- jakikolwiek pociąg TLK przez spalinowy odcinek linii 68, najlepiej powrót pociągów "San" i "Solina"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum