Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 90, 91, 92  Następny
Linia Legnica - Lubin - Rudna
Autor Wiadomość

bunkrownik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Lis 2011
Skąd: Głogów

PostWysłany: 19-06-2014, 00:09    Odpowiedz z cytatem

No i wracamy do sedna sprawy, należy zainwestować wpierw w istniejący łącznik Lubin - Rudna - Głogów. Smile Budowanie nowego łącznika tylko dla kilku pociągów lokalnych moim zdaniem nie ma sensu ekonomicznego, wiemy wszyscy jaka była frekwencja w pociągach lokalnych z Legnicy do Głogowa.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 22-06-2014, 23:19    Odpowiedz z cytatem

LGOM znów połączą pociągi? Dla komunikacji zagłębia miedziowego linia łącząca Legnicę z Rudną Gwizdanów, a docelowo z Głogowem, jest kluczowa, co obok samych mieszkańców podkreślają również samorządowcy.

Jeszcze do niedawna remont linii kolejowej łączącej Legnicę z Rudną Gwizdanów pozostawał raczej w sferze życzeń, ale i to się zmieniło.

- Rewitalizacja linii nr 289 Legnica-Rudna Gwizdanów planowana jest w nowej perspektywie unijnej na lata 2014 -2020 - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe. - Obecnie został ogłoszony przetarg na opracowanie studium wykonalności (dokumentacji przedprojektowej) z terminem składania ofert do 10 czerwca - dodaje.

Ile ma kosztować remont tego niespełna 40-kilometrowego odcinka wraz z przebudową całej infrastruktury? Jeszcze nie wiadomo. Będzie to jasne dopiero po stworzeniu studium. To ma być gotowe w przyszłym roku. Mieszkańcy liczą, że nowe tory, po których będą jeździć komfortowe szynobusy, staną się alternatywą dla busów, które są obecnie głównym środkiem transportu pomiędzy poszczególnymi miejscowościami Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego.

- Bus z Legnicy do Lubina w obie strony kosztuje 12 złotych. Dużo, biorąc pod uwagę, że warunki są niekomfortowe i cokolwiek by mówić dość niebezpieczne. Jeśli kolej będzie szybka i w nieco niższej cenie, odniesie sukces - mówi Marzena Pawelec, legniczanka, która codziennie dojeżdża do pracy do Lubina.

Linia biegnie przez Rzeszotary, Raszówkę, Gorzelin, Chróstnik, Lubin Górniczy, Koźlice, Rynarcice, Rudna Miasto, aż do Rudnej Gwizdanów. Jeszcze w latach dziewięćdziesiątych z połączenia korzystały tysiące mieszkańców dziennie.

Później z każdym rokiem zainteresowanie spadało wraz z wydłużeniem czasu podróży. Ruch pasażerski zawieszono na tej trasie 11 grudnia 2004. W 2007 roku go wznowiono po to, aby w 2011 roku zamknąć go ostatecznie.

źródło: http://legnica.naszemiasto.pl/artykul/lgom-znow-polacza-pociagi,2264538,t,id.html

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Marianek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Cze 2010
Skąd: Legnica

PostWysłany: 23-06-2014, 13:03    Odpowiedz z cytatem

Fajnie się zapowiada Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 23-06-2014, 13:06    Odpowiedz z cytatem

Lokomotywa w ogniu
Pożar lokomotywy na stacji Lubin Górniczy. Ogień pojawił się w niedzielę po 17-tej. Pożar gasiły dwa strażackie zastępy, a cała akcja zakończyła się po blisko dwóch godzinach. Nikomu nic się nie stało. Na miejsce przyjechała specjalna komisja z PKP Cargo, która ustalać będzie przyczyny pożaru i oszacuje straty.

źródło: http://miedziowe.pl/content/view/69554/78/

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Marianek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Cze 2010
Skąd: Legnica

PostWysłany: 27-06-2014, 12:20    Odpowiedz z cytatem

To już 3 pożar pociągu na stacji w ostatnich latach Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 27-06-2014, 12:22    Odpowiedz z cytatem

Co z remontem torów?

Pod znakiem zapytania stoi remont linii kolejowej Legnica-Rudna, który miał być zakończony w 2016 roku. Pierwotnie zakładano, że w tym roku ogłoszony zostanie przetarg , który wyłoni jednocześnie wykonawcę projektu, jak i prac budowlanych. Okazuje się jednak, że Polskie Linie Kolejowe rozpisały przetarg tylko na opracowanie dokumentacji technicznej.

Dokumentacja ma być gotowa na koniec 2015 roku. Wydaje się więc mało prawdopodobne, by w ciągu kilkunastu miesięcy udało się wyremontować całą linię. Sprawą zajął się poseł Wojciech Zubowski. Złożył interpelację w tej sprawie i czeka na odpowiedź ministerstwa infrastruktury. - Szansa na zakończenie prac do końca 2016 jest już iluzoryczna. Kłóci się to też z deklaracjami, jakie zostały złożone parlamentarzystom i samorządowcom LGOM-u w dniu 10 stycznia 2014r., podczas zwołanego z mojej inicjatywy posiedzenia Dolnośląskiego Zespołu Parlamentarnego. Wtedy to kolejny raz potwierdzono, że remont tego odcinka jest niezbędny dla reaktywacji kolejowych połączeń pasażerskich w Zagłębiu Miedziowym. Pytania zawarte w interpelacji dotyczą planów rządu związanych z remontem linii kolejowej i powodów dla których ta ważna dla regionu inwestycja nie będzie realizowana zgodnie ze złożonymi wcześniej deklaracjami - mówi poseł PiS.

źródło: http://miedziowe.pl/content/view/69632/78/

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 27-06-2014, 12:31    Odpowiedz z cytatem

Mówiliśmy już wcześniej, że coś jest na rzeczy, ale nikt nas nie słuchał. I znowu będzie wojna. W przyszłym tygodniu skontaktuje się z Panem Posłem i porozmawiamy na ten temat jak nagłośnić kolejny bałagan. Beton Kolejarz Killer
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 27-06-2014, 14:10    Odpowiedz z cytatem

A czy nie ważniejsze jest aby dokumentacja przedprojektowa i następnie prace budowlane zostały porządnie wykonane ? Z dokładnym uwzględnieniem możliwości przeprojektowania linii dla wyższej prędkości oraz uwag samorządów i mieszkańców dotyczących chociażby zmiany lokalizacji bądź budowy nowych przystanków jak np. Lubin Stadion ?
Tak się składa że wszystko jak na razie jest prowadzone zgodnie z harmonogramem i nie ma na obecną chwilę powodów do niepokojów. Z dobrego źródła wiem że projekt ten ma duże poparcie w MIR i na pewno nie jest zagrożony .
Niepokoje Pana posła Zubowskiego wynikają najpewniej z tego że pierwotnie przetarg miał być ogłoszony w formule "Projektuj i buduj" ale zaszły zmiany i będą dwa przetargi, jedne na dokumentacje(Ten już oczywiście został ogłoszony) i drugi na roboty.

Ja tu Panie Światowid, żadnych powodów do wojen i bałaganów nie widzę.
A Twoja wypowiedź świadczy o Twojej wiarygodności, podobnie jak ta na facebooku na temat nowego prezesa KD. I dziwisz się potem że nikt ze strony przewoźników nie chce z Tobą rozmawiać. A za Tobą dziwią się również samorządowcy na organizowanych przez Ciebie "konferencjach" którzy do tej pory, bez pomocy "KODLK" zawsze otrzymywali odpowiedzi ze spółek kolejowych.

01.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 37.6 KB


_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 28-06-2014, 10:25    Odpowiedz z cytatem

I otrzymują odpowiedzi do tej pory. My również! Co do linii i projektu jej modernizacji zawsze trzeba podchodzić ostrożnie. Tak się składa, że dokumentacja projektowa już dawno powinna być zrobiona (począwszy od cyrków z 2012 roku). A co do naszego stosunku do KD to jest od dokładnie taki sam, jak stosunek KD do nas, administratorów tego forum i jeszcze wielu innych osób. Od dawna wszyscy wiedzą, że to samorządowa spółka lansowana przez Marszałka. To w jaki sposób my krytykujemy KD to tylko i wyłącznie nasza sprawa. Nikogo innego.

Przejdźmy do tematu. W przyszłym tygodniu będę osobiście rozmawiał z Posłem Zubowskim i zadzwonię do MI i PKP PLK. Będziemy ten temat drążyć do upadłego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bunkrownik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Lis 2011
Skąd: Głogów

PostWysłany: 28-06-2014, 12:47    Odpowiedz z cytatem

A ja nie widzę powodu do paniki, przetarg na dokumentację jest, więc to jest jakiś kroczek do przodu. Smile
Wiadomo kiedy jest możliwy jakiś przetarg na dokumentację 14stki z Głogowa do Ostrowa Wlkp?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 30-06-2014, 08:30    Odpowiedz z cytatem

Remont linii kolejowej zagrożony
– Remont linii kolejowej Legnica-Rudna Gwizdanów jest zagrożony – alarmuje poseł PiS z naszego regionu Wojciech Zubowski. Parlamentarzysta zwrócił się z interpelacją do wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej i oczekuje wyjaśnień – czy słuszne są podejrzenia, że prace nie tylko przeciągną się w czasie, ale też zostaną mocno okrojone? I jakie są tego przyczyny?

O znaczeniu tej linii można było przekonać się choćby przy okazji awaryjnego zamknięcia linii 273 Wrocław-Szczecin. Temat ten przedstawiany też był podczas specjalnego posiedzenia Dolnośląskiego Zespołu Parlamentarnego, w którym udział wzięli samorządowcy z naszego regionu: prezydent Lubina Robert Raczyński czy zastępca prezydenta Głogowa Leszek Rybak. Jak podkreślali, remont tej linii niezbędny jest także dla realizacji założeń rozwoju infrastruktury kolejowej w naszym regionie.

– Jeszcze w ubiegłym roku przedstawiciele strony rządowej informowali mnie, że planowane zakończenie remontu linii 289 Legnica-Rudna Gwizdanów to koniec roku 2016 – tłumaczy poseł. – W roku 2015 miał zostać ogłoszony przetarg w formule „Projektuj i buduj”, pozwalający mieć nadzieję, że zgodnie z założeniami do końca roku 2016 nastąpi ukończenie robót – opowiada poseł.

Niestety, wszystko wskazuje na to, że mimo zapewnień ministerstwa, remont tak ważnej dla naszego regionu linii kolejowej we wspomnianym terminie jest już mało realny.

– Z ogłoszonego przez spółkę PLK postępowania przetargowego wynika, że zakończenie opracowania dokumentacji przedprojektowej planowane jest dopiero na koniec 2015 roku. Przedmiotem przetargu jest jednak tylko wykonanie dokumentacji, a nie zapowiedziane roboty w systemie „projektuj i buduj”. Tym samym wątpliwe jest ukończenie prac w zapowiedzianej perspektywie dwóch lat – zauważa poseł.

Stąd interpelacja, w której poseł domaga się odpowiedzi na trzy pytania: co jest powodem zmiany wcześniejszej formuły wykonania prac z systemu „projektuj i buduj” na samo wykonanie dokumentacji, czy aktualne są wcześniejsze deklaracje o ukończeniu remontu tej linii do końca 2016 roku, a jeśli nie to kiedy planowane jest przeprowadzenie tego remontu?

źródło: http://www.lubin.pl/aktualnosci,31552,remont_linii_kolejowej_zagrozony.html

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Jawier Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Paź 2013

PostWysłany: 30-06-2014, 10:00    Odpowiedz z cytatem

Strach pomyśleć, co będzie na innych liniach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 30-06-2014, 22:01    Odpowiedz z cytatem

Rację to ja mam cały czas. Na PLK nie ma co liczyć. PLK tylko liniami głównymi w kraju zajmuje się i to niedostatecznie. Dawno "wypieli się" na tą linię - tylko trudno się im przyznać. Zajeżdżą (wyeksploatują bez remontów) póki PMT jeszcze płaci za dostęp do infrastrutury (dojna krowa KGHM).
... a niech rozleci się to wszystko - może przyjdzie inny lepszy gospodarz. Wokół wszystko się zmienia tylko kolej pozostała jak z XIX wieku.

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bunkrownik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Lis 2011
Skąd: Głogów

PostWysłany: 01-07-2014, 00:01    Odpowiedz z cytatem

Inny gospodarz czyli kto?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 01-07-2014, 17:04    Odpowiedz z cytatem

bunkrownik napisał/a:
Inny gospodarz czyli kto?

W tak postawionej sytuacji to każdy wydaje się być lepszym.

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 57 z 92 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 90, 91, 92  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl