Przewozy Regionalne zmodernizują lokomotywy i będą jeździć 160 km/h
Przewozy Regionalne rozpisały przetarg na modernizację sześciu lokomotyw elektrycznych serii EU07. Efektem modernizacji ma być między innymi przystosowanie lokomotyw do prędkości 160 km/h oraz podwyższenie standardu technicznego użytkowych pojazdów poprzez modernizację lub wymianę wybranych podzespołów.
Zamówienie zostało podzielone na dwa etapy. Etap I przewiduje wykonanie modernizacji 6 lokomotyw elektrycznych EU07, umożliwiającej ich eksploatację zgodnie z obowiązującym prawem, zgodnie z wymaganiami zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Etap II dotyczy uzyskania i przekazania zamawiającemu dokumentu wydanego przez Urząd Transportu Kolejowego świadczącego o bezterminowym dopuszczeniu do eksploatacji typu pojazdów poddanych modernizacji.
Na realizację zamówienia zwycięzca przetargu będzie miał 36 miesięcy od daty udzielenia zamówienia. Wykonawca składający ofertę obowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie 200 tys. zł. Oferty można składać do 17 lipca 2012 roku.
Jak wyjaśniła w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes Przewozów Regionalnych Małgorzata Kuczewska-Łaska, spółka będzie starała się o dofinansowanie tej modernizacji ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Pod koniec maja Przewozy Regionalne rozstrzygnęły przetarg na naprawy główne z modernizacją 5 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. Zamówienie zrealizują Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych z Gliwic. Prędkość konstrukcyjna tych pojazdów będzie wynosiła 125 km/h.
Przypominamy, że Przewozy Regionalne od czasu przekazania organizacji i taboru do przewozów międzywojewódzkich pociągami pośpiesznymi spółce PKP Intercity nie posiadały własnych elektrowozów. Zmieniło się to w ubiegłym roku. Przewoźnikowi PR udało się nabyć 11 wycofywanych z eksploatacji w PKP Intercity lokomotyw typu EU/EP07. Po przeprowadzeniu koniecznych napraw, lokomotywy będę mogły ciągnąć składy wagonowe Przewozów Regionalnych, w miejsce wynajmowanych teraz lokomotyw towarowych od PKP Cargo.
Przewoźnik ogłosił przetarg na wykonanie modernizacji 6 lokomotyw elektrycznych EU07, umożliwiającej ich bezterminową eksploatację.
Przedmiotem zamówienia został podzielony na dwa etapy. Pierwszy etap obejmuje wykonanie modernizacji 6 lokomotyw elektrycznych EU07, umożliwiającej ich eksploatację zgodnie z obowiązującym prawem i zgodnie z wymaganiami zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Lokomotywy mają być m.in. przystosowane do prędkości 160 km/h oraz mieć podwyższony standard techniczny i walory użytkowe dzięki modernizacji lub wymianie wybranych części, zespołów i podzespołów.
Drugi etap przewiduje uzyskanie i przekazanie zamawiającemu dokumentu wydanego przez Urząd Transportu Kolejowego, świadczącego o bezterminowym dopuszczeniu do eksploatacji zmodernizowanych pojazdów.
Umowa przewiduje też przeprowadzenie przez zwycięzcę przetargu szkoleń pracowników wyznaczonych przez zamawiającego, w zakresie budowy, zasad działania, eksploatacji nowych urządzeń zamontowanych w taborze po modernizacji. Szkolenia winny odbyć się w wymiarze czterech dni (po 8 godzin) i obejmować: 10 pracowników inżynieryjno – technicznych, 20 pracowników serwisowych oraz 12 prowadzących pojazdy maszynistów.
Zamówienie należy wykonać w ciągu 36 miesięcy od chwili udzielenia zamówienia. Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie 200 tys. zł. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest najniższa cena. Oferty należy składać do 17 lipca 2012 r.
Szkoda, że przegapiłem odjazd tych EU07 z ciekawości poszedłbym sobie zobaczyć. Jak odjeżdżały SU45 na złom to klimatycznie to wyglądało jak na naszą stację
Nie jestem do końca ekspertem w kolejnictwie i czy możecie mi powiedziec ile może potrawć NG z modernizacja jednej EU07?I jeszcze ile trwa sama NG EU07?To drugie mnie interesuje z tego wzgledu poniewaz jestem ciekawy kiedy wyjadą na trasy kolejne "czekoladki" TS Opole.Od wypuszczenia ostatniej "czekoladki" minęło chyba ze dwa miesiące.Z góry dzieki za odpowiedź
[ Dodano: 17-06-2012, 20:33 ]
Jest już następna "czekoladka" w ruchu.Jest nią EU07-186.Link do zdjęcia:
http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=27456
Ciekaw jestem czy tylko ta jedna wyszła z NG czy może jeszcze jakaś inna wyszła.Widać że świeża bo nie ma jeszcze loga "Przewozy Regionalne" na bocznej burcie.I widać że trafiła do poznańskiej szopy PR
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum