Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Cudowna przemiana TLK w EX
Autor Wiadomość

miko frustratus
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-05-2013, 17:37   

Te podmianki to przeciez nic innego jak testowanie dynamicznego systemu spzedazy. Przeciez terminy szczytowe maja byc drozsze. Moze sie nie podobac, ale tak to jest, wiekszy popyt, wyzsza cena.
Przejdź na dół

Gonza Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 08-05-2013, 17:41    Odpowiedz z cytatem

Takie zachowanie IC nie jest w porządku i nad tym należałoby podebatować, zwłaszcza jeśli zestawienia pociągów się nie różnią przy zmianie taryfy na znacznie droższą. Ale najpierw należałoby sprawdzić jak faktycznie te zestawienia wyglądają.
Niepotrzebne są tu waśnie odnośnie wyboru przewoźnika i kategorii pociągu którym chce się jechać. Każdy ma wolność wyboru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-05-2013, 01:57    Odpowiedz z cytatem

Nebbud napisał/a:
mkfilmykolejowe, ale nie masz co się wysilać, bo szkoda nerwów i czasu na wysilanie się i tłumaczenie im. Tacy użytkownicy jak Pirat, Victoria i inni podopieczni "moderatorzy" to przeciwna grupa spółki PKP InterCity i najchętniej doprowadzili by do zlikwidowania pociągów EC/EIC/EX

No to się zdecyduj - albo jestem przeciwnikiem pociągów EC/EIC/EX, albo przeciwnikiem PKP IC, a tym samym ok. ośmiu tysięcy ludzi, których ta spółka zatrudnia.

Pociągi EC/EIC/EX w niczym mi nie wadzą, a do kolejarzy z PKP IC nic nie mam. Jeśli krytykuję PKP IC to moja krytyka odnosi się do władz spółki, za: żałosną ofertę promocyjną, zapędy monopolistyczne, dojenie pasażerów, rycie pod IR/RE, likwidację połowy pociągów dalekobieżnych przejętych od PR w grudniu 2008 r.

120-160 zł za bilet to dużo, biorąc pod uwagę minimalne wynagrodzenie brutto w wysokości 1600 zł (ok. 1180 zł na rękę), a tyle zarabia gros moich znajomych. Mało kogo stać w Polsce na luksus jeżdżenia najdroższymi pociągami PKP IC, bo nasze społeczeństwo ubożeje, bezrobocie rośnie jak na drożdżach, a przeciętne zarobki ledwie wystarczają ludziom na niezbędne potrzeby.

Jeśli mam do wyboru EIC za 140 zł i IR za 40 zł to wybiorę IR. Za zaoszczędzoną stówę mogę coś kupić dziecku. Albo przepić z kumplami. Bo lepiej wlać we własne gardło niż ładować w beton PKP. Kolejarze to i tak przechleją na związkowych balangach i na konferencjach rozkładowych.

Dlatego pasażerów EIC, którzy mają alternatywę w postaci IR czy nawet TLK mogę uważać za frajerów. To jest moje subiektywne odczucie, do którego mam prawo. Mnie PKP IC nie będzie dymać finansowo. Ceny ich komercyjnych usług uważam za nieprzystające ani do warunków podróży, ani do ekonomicznych realiów w Polsce. Zdzierstwo do kwadratu! Ale jeśli komuś to odpowiada to mnie nic do tego.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

borsuk1977 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 09-05-2013, 08:30    Odpowiedz z cytatem

Jeśli w pociągach PR będzie np wagon sypialny z Zakopanego do Gdyni to ja się mogę przesiadać. Na razie nie ma. A kiblem na takiej trasie to mi się nie podoba jechać. Jak już powiedziałem frajerem nie jestem i uważam, że w pociągach EIC za taka cenę oferta jest dobra. Nikt nikogo nie zmusza żeby płacić za EIC lub EX. A może spójrzmy na to z innej strony. Sam piszesz, że Ciebie stać na IC ale wolisz płacić mniej za IR. Może to Ty masz jakiś problem albo jesteś chytry Smile (przesadnie oszczędny). Bez urazy Smile

Ja w życiu nie pomyślałem, że pasażer jadący IR czy czymkolwiek innym może być frajerem. Wybacz. Ale to każdego sprawa co wybiera. I nie wolno nam tego oceniać. A tym bardziej obrażać innych pisząc, że są frajerami.

I powtórzę to raz jeszcze: spółka InterCity mi odpowiada. Jak komuś się nie podoba wybiera IR bądź inny środek lokomocji. Nawet może iść na piechotę Smile i nikomu nic do tego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-05-2013, 15:25    Odpowiedz z cytatem

borsuk1977, świadomy pasażer wybiera to co dla niego jest opłacalne. Jeśli pasażer ma wybór - wszystko jest OK. Jeden wybierze Ex, bo go na to stać, albo ma zniżki refundowane przez podatników. Ktoś inny wybierze tańszy pociąg, bo nie stać go na prestiż, jest oszczędny lub ma ważniejsze wydatki.

Gorzej gdy monopolista narzuca pasażerom najwyższe ceny, tak jak swego czasu robiło PKP IC na trasach Warszawa - Poznań, Warszawa - Gdynia oraz Warszawa - CMK - Kraków/Katowice, gdzie kursowały wyłącznie najdroższe pociągi IC/Ex, a tańsze pośpiechy PKP PR miały tam zakaz wjazdu. Sytuację zmieniło uwolnienie się PR od Grupy PKP i uruchomienie pociągów IR/RE, konkurencyjnych cenowo nawet w stosunku do dotowanych przez podatników pociągów TLK.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

borsuk1977 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 09-05-2013, 15:41    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z Tobą całkowicie. Pasażer powinien mieć wybór i przewoźnicy powinni mieć równe szanse w dostępie do infrastruktury. To, że dostęp i być może opłaty są nierówne wiemy, ale z punktu widzenia pasażera jest to problem tylko i wyłącznie przewoźnika, który chcąc realizować połączeniu na danej trasie musi płacić za dostęp do infrastruktury. Ale mi przede wszystkim chodzi o to, że ktoś mówi, że jestem frajerem bo korzystam z usług IC. I to jest dla mnie nie do zaakceptowania. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 09-05-2013, 18:54    Odpowiedz z cytatem

tez macie problem, w tej samej relacji jest Artus i Kaszub, wiec każdy ma wybór albo TLK albo Ex
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 09-05-2013, 19:02    Odpowiedz z cytatem

Ja uważam że zarówno TLK jak i Ex prezentują niski poziom w stosunku do ceny która jest w obu przypadkach wygórowana.
Przykład:
Lublin - Warszawa
autobusy śą w okolicach 30zł (nawet poniżej) a TLK - 44zł, a komfort podobny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Viljar Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2011
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-05-2013, 04:44    Odpowiedz z cytatem

jubikej napisał/a:
tez macie problem, w tej samej relacji jest Artus i Kaszub, wiec każdy ma wybór albo TLK albo Ex

Pozwolę sobie zapytać, o której jeździ jeden i drugi? Bo zdawało mi się, że w jedną stronę pierwszy jedzie rano, a drugi po południu i vice versa. Więc tak naprawdę nie ma wyboru. Wybór byłby, gdyby odjeżdżały w odstępie godzinnym.

_________________
Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 10-05-2013, 05:44    Odpowiedz z cytatem

Z gdyni artus jest 2 godzinki przed neptunem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 27-05-2013, 21:43    Odpowiedz z cytatem

Spokojnie, od nowego rozkładu 2013/2014 obecne pociągi TLK Kaszub, Artus i Neptun będą jako EIC. Podobno ma wrócić EIC Małopolska i Sawa do Gdyni.

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Viljar Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2011
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-05-2013, 07:37    Odpowiedz z cytatem

Poważnie? Bardzo rozsądne posunięcie Confused Ciekaw jestem, kto będzie jeszcze jeździł pociągami na tej trasie w takim razie. Oczami wyobraźni widzę zacierających ręce przewoźników autobusowych Wink

_________________
Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-05-2013, 07:44    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe kto będzie jeździł tymi EIC do Gdyni i da 140 zł za 6 godzin podróży. A już przedłużenia "Małopolski" i "Sawy" w kategorii EIC do Gdyni, przez Działdowo w ogóle sobie nie wyobrażam. Tam jest jeszcze tyle do zrobienia na E-65, że na jazdę TLK nie ma za bardzo chętnych, gdzie bliet kosztuje około 60 zł, a co dopiero EIC. Poza tym skąd wezmą wagony na tyle EIC, bo jak na razie "Artus" i "Małpa" jeżdżą na wagonach głównie 111Arow i 141A.
Dla mnie to jest niedorzeczna bezmyślność wracać do EIC do Trójmiasta bo właśnie dzięki przekształceniu "Kaszuba" i "Neptuna" a od grudnia 2012 roku puszczeniu "Artusa" jako TLK frekwencja potrafi być naprawdę przyzwoita. Chęć zysku w tym wypadku może się obrócić tylko przeciwko PKP IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 28-05-2013, 08:16    Odpowiedz z cytatem

Viljar, Tak. Neptun, Kaszub, Artus będą jako EIC i częściowo (w terminach) kurs przez Bydgoszcz, a w innych terminach przez Iławę bez zatrzymania w Ciechanowie i Działdowie. Są plany, aby wydłużyć Sawę i Małopolskę do Gdyni.
pawelu, przez Iławę ma jechać 4 godziny z minutami, więc myślę, że nie jest źle? Ale faktycznie masz rację, przyzwyczajenie stałych podróżnych z Trójmiasta do wysokiego standardu na poziomie EIC za cenę TLK, a po pewnym czasie niestety wszystko się kalkuluje.

[ Dodano: 28-05-2013, 09:17 ]
Aha dodam jeszcze, że obecnie Małopolska jeździ na Zetach, czyli: Z2B, Z2A.

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 28-05-2013, 08:34    Odpowiedz z cytatem

Jeśli ceny za przejazd EIC będą rozsądne, tzn. wcześniej - taniej, ale przynajmniej 30-50 % w przedsprzedaży, to zawsze to jakaś konkretna promocja i napewno znajdzie sie wielu chętnych na przejazd Warszawa - Działdowo - Gdynia pociągami EIC.
Dawniej te pociągi jakoś cieszyły się popularnością, czy Słupia czy Małopolska, frekwencja dopisywała na całej trasie. Jeśli ten system dynamicznej sprzedaży zaoferuje naprawde niskie ceny, to sukces będzie, ale dzisiejsze promocje 10-15% to raczej zielone światło dla PBusa i innych przewożników autobusowych.
Jestem za przywróceniem EIC na trasach do Trójmiasta, ale wyłącznie przy tanich biletach promocyjnych, jak to ma miejsce w wielu krajach.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl