Jeszcze nie wiem, którymś dziennym.
Wiem że ic chce opłaty 3,5 Euro. Pytam czy ktoś zna przepis na podstawie którego tak jest. Ja nie znalazłem. Co więcej, pytałem IC i odpowiedzieli, że "warunki nie są ściśle określone w dostępnych dokumentach" co brzmi co najmniej śmiesznie.
Po pierwsze punkt 3.2 mówi że mogę pobrać bezpłatną miejscówkę w pociągu plus opłata za wydanie biletu w pociągu. Pytanie tylko co to za opłata. Czy chodzi o opłatę pokładową tj 10 zł czy znacznie droższa opłata za przejazd bez ważnego dokumentu. Szkoda że nie jest to wyjaśnione (a powinno). Poza tym zawsze można zacząć podróż na stacji gdzie nie ma czynnej kasy biletowej i... nie ma opłaty 10 zł. Ale to tylko nie potrzebne teoretyzowanie bo...
Cały ten dokument dotyczy cen relacyjnych a wskazany punkt - dopłat do nich. Już nawet nazwa dokumentu sugeruje że chodzi o bilety typu NRT. Podobnie tytuł punktu 3 - Opłaty relacyjne
Bilet sieciowy i bilet FIP to wg słownika bilet typu RPT a nie NRT. Wg słownika: "RPT - "Bilet typu „Pass” (np. Interrail, Eurail, bilety sieciowe ważne na konkretny kraj lub obszar); skrót od angielskojęzycznej nazw Rail Pass Ticket."
Tak więc przy podróży z biletem sieciowym/FIP'em te przepisy nie mają zastosowania
Oczywiście, że się kupi w kasie bez problemu (najlepiej zawczasu sprawdzić kwotę dopłaty, żeby Ci złej - tzn. droższej... - nie wcisnęli). Pytanie jednak dotyczyło zakupu online
A relacja dlatego mi się wydaje dziwna, bo jest relatywnie krótka, a Ty chcesz jechać najdroższym pociągiem...
Zgodnie z powyższym zapisem będąc w mieście gdzie są kasy biletowe IC udałem się do kasy międzynarodowej w celu zakupu miejscówki do biletu FIP na poc NJ457 Racibórz- Wiedeń ,oraz Zebrzydowice-Wiedeń na poc EN 407 na dzień 15 .06.2019
W dniu 17.04
________________
Pomimo usilnych starań pracownika kasy ( sprawdzanie rożnych możliwości zakupu) widać bylo duże zaangażowanie i chęć pomocy nie udało sie na oba pociągi kupić miejscówki- zaproponowano mi przyjście w późniejszym terminie.
23.04.2019
________________
Inna obsługa kasy - ten sam efekt , przy czym poinformowano mnie że chyba brak miejsc jak nie można kupić (!!!)
Nic nie załatwiłem.
28.04.2019
________________
Ponowna wizyta w tej samej kasie - akurat ta sama obsługa co w dniu 23.04.Po przedstawieniu mojej sprawy,natychmiast telefon do kogoś,gdzieś i konsultacja odnośnie biletów i miejscówki. Przerabiamy ten sam temat,dalej nic .po kilku nieudanych próbach i ponownym telefonie do "przyjaciela" dostałem odpowiedz,ze 8 czerwca jest zmiana rozkładu jazdy i to dlatego nic nie mogę załatwić- co jest ewidentną bzdurą.( Normalny bilet na stronie IC można kupić bez problemu)O pozostałych bzdurach ,które usłyszałem,dotyczących tej sprawy,nawet nie warto pisać.Choćby na temat sprawdzenia dostępności miejscówek na inny dzień( czy błąd systemu jest na cały zakres dat) czy też wynurzenia -nie sprawdzam bo już z własnej kieszeni trzeba było zapłacić za takie coś)
Wizyta u sąsiadów w CR
____________________
Trwała nie więcej jak 10 min,pani sprawdziła dostępność miejsc na oba pociągi ,wszystko szybko przejrzejcie ,nawet na powrót z Wiednia na dzień 29.06.2019
Na ten pociąg trzeba miejscówkę tylko do granicy , dalej sprzedadzą na życzenie 15 zł , ale już dopłata do kuszetki 150 zł. Fakt kupno w Polskiej kasie to przeprawa przez mękę. Gdzie te czasy gdzie w kasie międzynarodowej kupowało się bilety na całą Europę. Dziś na wybrane pociągi i to z dużym problemem. Wiem co jest powodem , ale to inna opowieść. Wyprzedziła nas w tej dziedzinie taka Bułgaria , tam w kasie kupi się wszystko i każdą dopłatę sprzedadzą
Chciałem dziś zakupić miejscówkę z Zurich do Bratysławy na poc RJX 167 , jednak nie można wybrać konkretnego miejsca z grafiki jaka wcześniej była możliwa.
Teraz jest tylko z rozwijanego menu taka opcja jak:
We will make the reservation as requested:
We will reserve a numbered seat for you. The actual accommodation may differ from your requested reservation.
Open-plan coach 2nd class
Choice of coach
Open-plan coach 2nd class
and without seat preference
Your requested seat
with table
Open-plan coach 2nd class without seat preference
Po wybraniu opcji nadal brak grafiki i przydzielonego miejsca ,pozostaje tylko możliwość dodania do koszyka i przejście do płatności.
OBB wycofała możliwość wyboru konkretnego miejsca z grafiki, czy gdzieś to jest głąbiej schowane.
System rezerwacyjny OBB dopasowuje się do najmniej "ogarniętego" systemu na trasie przejazdu. Z tego powodu dla biletu na przykład do Polski nie będzie ani podglądu miejsc, ani numeru miejsca przed dokonaniem płatności. Podobnie jest z podglądem miejsc na RJ do Bratysławy - w relacji ze Szwajcarii do Austrii podgląd miejsc działa bez problemu
No żesz... aż sobie to sprawdzę. Zawsze kupowałem Zürich - Wiedeń, w tym roku jakoś mnie wzięło na Bratysławę, no i masz.
Na Słowackiej stronie też brak podglądu, ale można podać wagon i nr miejsca.
[ Dodano: 20-04-2023, 20:09 ]
@aanniiaa
Po zapytaniu OBB taka odpowiedź:
Vielen Dank für Ihre Nachricht,
In diesem Zug ist aktuell keine graphische Reservierung möglich.
Freundliche Grüße
Stefan Ray
ÖBB Kundenservice
ÖBB-Personenverkehr AG
1020 Wien, Postfach 222
Tel. +43 (0)5-1717
www.oebb.at/kontakt
Fahrpreis laut derzeitigem Tarifstand. Änderungen und Irrtümer vorbehalten.
Fares, routes and schedules are subject to change without notice. Errors and omissions excepted.
Jak zwykle ,masz rację.
PS Miejscówkę kupiłem z grafika do Wiednia, zapewne dalej do Bratysławy nikt tego miejsca nie zajmie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum