Koleje Dolnośląskie wstrzymują dzierżawę spalinowych pojazdów z SKPL
Pasażerowie Kolei Dolnośląskich krótko jeździli pojazdami SN82 i SN83, które przewoźnik wypożyczył z przewozowej spółki SKPL Cargo. Nie zobaczymy ich przynajmniej do końca sierpnia. W mocy pozostaje umowa o wymianie taboru między KD a PKP SKM Trójmiasto.
Po 9 latach autobusy szynowe wrócą na tory. Dokąd nimi pojedziemy?
Autobusy szynowe Kolzam zostały wycofane z eksploatacji w 2012 r. z powodu dużej awaryjności. Dziś Koleje Dolnośląskie zmagające się z brakami taborowymi chcą je wyremontować. Byłaby to dobra propozycja do obsługi linii kolejowych szczególnie na południu województwa.
Na początku listopada 2020 r. Koleje Dolnośląski poinformowały, że dwie firmy są zainteresowanie wykonaniem przeglądów P5 składów spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA109. Minęły kolejne tygodnia a decyzji nadal nie ma. Czy modernizacja Kolzamów dojdzie do skutku?
Zarząd Kolei Dolnośląskich podjął decyzję o przeprowadzeniu przeglądów P5 dwóch autobusów szynowych SA109, rozszerzając i doprecyzowując zakres planowanych prac. Poprzedni przetarg został unieważniony ponieważ oferta przewyższała zaplanowany budżet.
Trzecia próba przywrócenia do ruchu dolnośląskich SA109
Po raz kolejny Koleje Dolnośląskie podejmują próbę przywrócenia do ruchu dwóch spalinowych autobusów szynowych serii SA109, wyprodukowanych w 2004 roku.
Dwa autobusy szynowe serii SA109 – z numerami 003 i 004 od lat stoją na legnickiej bocznicy operatora. Przed laty zbudował je raciborski Kolzam. Jeden z nich, poza naprawą główną, wymaga kompleksowej naprawy jednostki napędowej, drugi wyłącznie przeglądu i napraw poziomu P5.
Koleje Dolnośląskie mają problem z 5-członowymi Impulsami. Cztery pojazdy po naprawie poziomu P3-2 nie mogą zostać uruchomione. Na ten moment nie wiadomo, co jest przyczyną awarii. Brak jednostek to poważny problem dla przewoźnika i pasażerów, bo w trasy są wysyłane krótsze składy.
Problem jest poważny. Na linii zgorzeleckiej widuję 3-członowe hybrydy, ludzie skarżą się na przepełnione pociągi. Na nasze szczęście wreszcie skończyły się masowe wycieczki Ukraińców po Dolnym Śląsku, którzy do 1 czerwca jeździli pociągami KD za darmo i chętnie z tego korzystali w celach turystycznych.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
KD wynajmą ezety, żeby rozładować tłok w pociągach
Koleje Dolnośląskie ciągle nie mogą wykorzystywać kilku 5-członowych Impulsów, które nie jeżdżą z powodu wystąpienia tajemniczej usterki. Przez to na trasy wyjeżdżają krótsze i mniej pojemne jednostki, które często są przepełnione. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", przewoźnik chce wydzierżawić do czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych na zastępstwo.
Co z Impulsami KD? Jeden ze składów powrócił z Newagu
Newag udanie przeprowadził uruchomienie dwóch jednostek, które Koleje Dolnośląskie przesłały do Nowego Sącza. Jedna z nich wróciła już do Wrocławia, tak więc przewoźnik ma teraz pięć unieruchomionych Impulsów 45WE.
Dolnośląski przewoźnik rozstrzygnął postępowanie na wykonanie napraw P5 wraz z pracami dodatkowymi, w tym zabudowa klimatyzacji w pojazdach typu 212M serii SA109-003 i SA109-004.
Początkowo, na sfinansowanie zamówienia spółka zamierzała przeznaczyć taka samą kwotę jak w poprzednich postępowaniach tj. 8 610 000 zł brutto. Ostatecznie przewoźnik znalazł dodatkowe środki, 5 904 000 zł brutto i wybrał ofertę konsorcjum Serwis Pojazdów Szynowych (lider) oraz CSI Inwest (partner) jak najkorzystniejszą.
Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na dzierżawę 4 sztuk wieloczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z napędem asynchronicznym. Zamawiający wymaga, aby wszystkie pojazdy były tego samego typu i tej samej serii. Pojazdy mają zostać wydzierżawione na 12 miesięcy, z możliwością przedłużenia na kolejnych 6 miesięcy.
Czy EN57-2014 jezdzil w Kolejach Dolnoslaskich? Dzis jezdzil na magistrali Gdansk - Warszawa w relacji Malbork - Ilawa, a na monitorach wyswietlalo sie: Witamy Panstwa w pociagu Kolei Dolnoslaskich. Potem plynnie przechodzilo w wyswietlanie trasy Regio.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Koleje Dolnośląskie szukają pociągów. Czy tabor się powiększy?
W maju 2022 roku pisaliśmy o przepełnionych składach Kolei Dolnośląskich na wielu trasach. Jednym z powodów był przegląd pięcioczłonowych pociągów Impuls 45We, co poskutkowało chęcią dzierżawy kolejnych pociągów.
Wynajem czterech wieloczłonowych elektrycznych pociągów na okres maksymalnie 12 miesięcy jest realizacją scenariusza awaryjnego Kolei Dolnośląskich, aby zapewnić stały dostęp do taboru dla pasażerów w przypadku braku naprawy Impulsów. Jednak możliwe, że ogłoszenie niedługo zostanie anulowane.
Koleje Dolnośląskie podpisały umowę na modernizację Kolzamów
Po blisko dwumiesięcznym oczekiwaniu po wybraniu najkorzystniejszej oferty, Koleje Dolnośląskie podpisały umowę na wykonanie napraw P5 wraz z pracami dodatkowymi, w tym zabudowa klimatyzacji w pojazdach typu 212M serii SA109-003 i SA109-004.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum