Lepszy rozkład jazdy na trasie Legnica – Kamieniec Ząbkowicki
Poprawa parametrów technicznych Magistrali Podsudeckiej pozwala na ułożenie atrakcyjniejszego rozkładu jazdy. Pierwsze zmiany podróżni mają odczuć już w grudniu, gdy kolejne kursy będą rozłożone równomierniej w ciągu dnia. Kolejne udogodnienia pojawią się do 2027 r.
Co do Szklarskiej Poręby. Znamy tą trasę bardzo dobrze i wiemy, że ma ona charakter mocno turystyczny. O ile linia do Karpacza jest konkurencyjna względem samochodów i autobusów PKS o tyle tutaj jest problem. Często jest tak, że na odcinku Jelenia Góra- Szklarska nawet w ciągu dnia poza weekendami pociągi jeżdżą mocno pustawe i pchanie jeszcze czegoś dodatkowego od Jeleniej w stronę Szklarskiej nie ma żadnego wytłumaczenia.
Co do sezonowości tej linii oczywiście masz rację. Usprawiedliwiasz beton KD, ale jak wytłumaczysz fakt, że pociągi IC też jeżdżą puste, a mimo to całorocznych połączeń dalekobieżnych do/z Szklarskiej Poręby sukcesywnie przybywa? Parę dni temu media donosiły, że w pociągu IC „Karkonosze” do Szklarskiej Poręby było aż... 10 pasażerów.
Pociągi KD nie jeździłyby puste, gdyby rozkład jazdy był dostosowany do potrzeb lokalsów. Jeśli np. ktoś mieszka w Szklarskie Porębie a pracuje w Jeleniej Górze (albo odwrotnie) to nie kupi biletu miesięcznego na pociąg, skoro po pracy nie będzie miał czym wrócić. Ktoś taki pojedzie swoim autem. Ludzie pracują w różnych godzinach, często mają nienormowany czas pracy, a rozkład jazdy układają biurwy pracujące od 7:00 do 15:00, które myślą, że wszyscy tak pracują. I rozkład jazdy tworzą pod siebie.
Światowid napisał/a:
Na początku przyszłego roku 2026 utworzymy wykaz poprawek do wprowadzenia na poszczególnych liniach do UMWD. Pozbieramy wszystkie opinie i skargi i wyślemy do władz województwa.
Sprawa jest na CITO. Moje postulaty znasz, są od lat kolportowane na forum. Wystarczy skopiować i wysłać do UMWD i KD. Najważniejsze to kwestia ostatnich połączeń w dobie z Wrocławia. Ja tego nie zrobię, bo mnie oleją, beton KD mnie nienawidzi i na Zgorzelec reagują alergicznie. KODLK ma dużo większą siłę rażenia.
Miłego dnia!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jeśli np. ktoś mieszka w Szklarskie Porębie a pracuje w Jeleniej Górze (albo odwrotnie) to nie kupi biletu miesięcznego na pociąg, skoro po pracy nie będzie miał czym wrócić. Ktoś taki pojedzie swoim autem.
Ostatni pociąg z Jeleniej Góry do Szklarskiej jest po 19 (to ten co wyjeżdża z Wrocławia o 17). Jest co całkiem sensowna pora bo późniejszy pociąg jakby miał jechać pusty na 5 członów to jest bez sensu. To już lepiej te 3 samochody więcej na drodze.
Wieczorem dla miejscowych jeszcze jeździ PKS.
Wielokrotnie powtarzałem że nie jestem zwolennikiem pchania codziennych IC do Szklarskiej i jakichkolwiek IC do Karpacza. To Jelenia Góra jest centrum regionu a o położeniu węzła kolejowego, który stanowi świetną bazę wypadową dla połączeń zasilających pośrednio Zgorzejecką czy Podsudecką to nie będę się już powtarzał.Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Zamiast płacić PLK za dłuzszy postój wagonów w Jeleniej pociąg jedzie do Szklarskiej i tam stoi krócej. Nie jestem za tym rozwiązaniem u ważam że jest to publiczne wywalanie pieniędzy w błoto. W ostatnim piśmie do Ministerstwa poruszyłem ten temat i zasugerowałem że za te pieniądze ważniejsze jest uruchomienie połaczeń do Szczecina, które poprzez zatrzymanie w Węglińcu byłoby świetną alternatywą podróży w stronę północną również dla mieszkańców Zgorzelca i Bolesławca nie mówiąc o aglomeracji Żarsko- Żagańskiej. Pociągi IC do Karpacza to również parodia.
Co do KD . Kilka osób z mojej grupy pracuje w Szklarskiej i widzi jak to wygląda. Problem jest bardziej złożony. Położenie dworca jest bardzo nieatrakcyjne ( wysoko i daleko). Dla turystów to żaden problem ale pracownik czy mieszkaniec nie będzie codziennie pokonywał takiej trasy gdzie dużo bliżej ma autobus. Mieszkańcy i pracownicy nawet w ciągu dnia z pociągów tu mało korzystają.
Na marginesie. Ministerstwo odpisało nam na propozycje dotyczące połączeń Zgorzelca od rj 26/27. Przyjżą się temu i przeanalizują sprawę.
Światowid, nie znam waszych lokalnych uwarunkowań, jednak uważam, że ostatni pociąg z Wrocławia do Szklarskiej Poręby jest zbyt wcześnie.
Co do połączenia dalekobieżnego na trasie Jelenia Góra - Szczecin nie wiem czy jest na to szansa bez remontu linii lubańskiej, aczkolwiek jest ono potrzebne. Jednak to co można zrobić na już to uruchomienie bezpośrednich połączeń KD (2-3 pary dziennie) na trasie Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra. Mieszkańcy Legnicy, Chojnowa, Bolesławca w zasadzie nie mają żadnego dojazdu w pobliskie Karkonosze. Alternatywą jest kilkugodzinna jazda z przesiadkami w Lubaniu i Gryfowie, co nie ma żadnego sensu. Mam znajomych w Bolesławcu, z którymi chodzę po górach i oni bardzo narzekają na brak dojazdu koleją, w rozsądnym czasie i bez zbędnych przesiadek. Efekt jest taki, że w góry jeżdżą samochodem.
W tej sprawie jako KODLK też uderzajcie do UMWD/KD, bo to jest absurd i skandal, żeby z Legnicy łatwiej można było dojechać pociągiem KD nad Morze Bałtyckie niż w pobliskie Karkonosze.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jednak to co można zrobić na już to uruchomienie bezpośrednich połączeń KD (2-3 pary dziennie) na trasie Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra. Mieszkańcy Legnicy, Chojnowa, Bolesławca w zasadzie nie mają żadnego dojazdu w pobliskie Karkonosze. Alternatywą jest kilkugodzinna jazda z przesiadkami w Lubaniu i Gryfowie, co nie ma żadnego sensu. Mam znajomych w Bolesławcu, z którymi chodzę po górach i oni bardzo narzekają na brak dojazdu koleją, w rozsądnym czasie i bez zbędnych przesiadek. Efekt jest taki, że w góry jeżdżą samochodem.
Jako, że bez przesiadki tak czy siak się nie obejdzie to pierwsze co przyszło mi do głowy to wydłużenie porannej relacji Wrocław/Lubań (przyj. 7:11) do Gryfowa Śląskiego. Tam robimy skomunikowanie z pociągiem rel. Świeradów/JG ( odj. 7:38), które finalnie wydłużamy do Karpacza. Natomiast poranny kurs Karpacz/JG wydłużamy do Świeradowa (odj. 8:35). EZT z Gryfowa jedzie do Węglińca na skomunikowanie z sprinterem KD w relacji Zgorzelec/Wrocław. Oczywiście bez niewielkiej korekty minutowej w RJ się nie obejdzie. Obiegowo w przypadku SZT trzeba byłoby pozmieniać tak aby ze Świeradowa jechał SA 134. Generalnie przy tej koncepcji nie potrzeba dodatkowego taboru. Mamy dodatkowe połączenie (z przesiadką) ze Świeradowa w kierunku Lubania, Węglińca i bezpośrednie do Karpacza. Od strony Legnicy uzyskujemy dogodny dojazd z jedną przesiadką do Karpacza (przyj. około godz. 9). Do chodzenia po górach w sam raz.
kociol2009, wszystko się da, trzeba tylko chcieć. Niestety, dopóki rozkład jazdy będą układać idioci, to będzie padaka. Twoja propozycja jest doraźna, a tu potrzeba całkowitej przebudowy siatki połączeń.
Linia Węgliniec - Lubań - Jelenia Góra jest w całości zelektryfikowana i tu powinny jeździć wyłącznie EZT-y. Szynobusy natomiast powinny obsługiwać tylko odcinki Zgorzelec - Lubań oraz Gryfów Śl. - Świeradów Zdr. Czyli EZT-y w relacjach Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra oraz Zgorzelec - Węgliniec - Jelenia Góra i skomunikowane z nimi szynobusy w Lubaniu i Gryfowie. Tak to powinno wyglądać. To co jest obecnie to burdel na szynach!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
wszystko się da, trzeba tylko chcieć. Niestety, dopóki rozkład jazdy będą układać idioci, to będzie padaka. Twoja propozycja jest doraźna, a tu potrzeba całkowitej przebudowy siatki połączeń.
No właśnie się nie da. O moją propozycję doraźną w KD, UMWD apeluję praktycznie od początku, kiedy to uruchomiono połączenia do Świeradowa i teraz po uruchomieniu Karpacza. Aby to idealnie spiąć potrzeba dosłownie 3-5min korekty. Wszelkie odpowiedzi z urzędu są na nie. Argumenty typu, że brakuje połączenia do Lubania że Świeradowa, Mirska, Gryfowa na godzinę 8, czy brak połączenia od strony Węglińca, Lubania żeby dojechać do JG przed 9 nie przemawiają.
Ze Świeradowa w kierunku Lubania można dojechać o godzinie 6:06 i potem dopiero o 10:06. Tym o 7:10 ze Świeradowa owszem można ale w Gryfowie trzeba czekać 40 min. więc mało kto zdecyduje się na takie rozwiązanie. Nie wspomnę o tym, że w/w rozwiązanie pozwoliłoby na dojazd do Wrocławia ze Świeradowa, Mirska, Gryfowa, Olszyny przed godziną 10.
Noema napisał/a:
Linia Węgliniec - Lubań - Jelenia Góra jest w całości zelektryfikowana i tu powinny jeździć wyłącznie EZT-y. Szynobusy natomiast powinny obsługiwać tylko odcinki Zgorzelec - Lubań oraz Gryfów Śl. - Świeradów Zdr. Czyli EZT-y w relacjach Legnica - Węgliniec - Jelenia Góra oraz Zgorzelec - Węgliniec - Jelenia Góra i skomunikowane z nimi szynobusy w Lubaniu i Gryfowie.
Jak najbardziej mogłoby tak być po warunkiem, że z 2-3 kursy w dobie byłyby bezpośrednio z Gryfowa do Wrocławia. Większa ilość przesiadek mimo wszystko dla większości jest dość problematyczna. Sam byłem świadkiem sytuacji w której konduktor (poc. rel. Świeradów/Goerlitz) zachęcał oczekujących (z walizkami) w Świeradowie na poc. do JG, że tym mogą również dojechać z tym, że muszą się przesiąść w Gryfowie. Argument, że będą szybciej w JG ich nie przekonał. Woleli poczekać godzinę na bezpośredni do JG.
Mając SZT na wahadle Gryfów/Świeradów i Lubań/Zgorzelec + EZT w relacji JG /Węgliniec/Legnica można by ogólnie zagęścić takt na tych liniach.
No właśnie się nie da. O moją propozycję doraźną w KD, UMWD apeluję praktycznie od początku, kiedy to uruchomiono połączenia do Świeradowa i teraz po uruchomieniu Karpacza. Aby to idealnie spiąć potrzeba dosłownie 3-5min korekty. Wszelkie odpowiedzi z urzędu są na nie.
A w jakim języku do nich pisałeś? Domniemam że po polsku. To błąd! Napisz po ukraińsku, korzystając z translatora Google. I wcale nie żartuję. Polacy w zukrainizowanej Polsce są obywatelami drugiej, a nawet trzeciej kategorii. Polskie urzędy obwieszone ukraińskimi flagami Polaka oleją. Nad Ukraińcem gorliwie się pochylą. Sama zamierzam wystosować pismo do UMWD w języku ukraińskim z wnioskiem o kosmetyczne zmiany w rozkładzie jazdy.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Ale szto zdjełać? Gra się tak jak przeciwnik pozwala.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jerry, są rzeczy ważne i ważniejsze. Zacisnę zęby i poświęcę się dla dobra ogółu.
Peiskretscham, odrób lekcję z doktryn politycznych, bo zupełnie nie rozumiesz czym jest faszyzm.
Sugerujesz, że mam coś przeciwko Ukraińcom? Ależ skąd. Wręcz przeciwnie! Bardziej szanuję Ukraińców niż zidiociałych Polaków, którym ukrofilia na mózg się rzuciła i którzy od lutego 2022 wszędzie widzą ruskie onuce i agentów Putina. Wiesz, frajerów nikt nie szanuje, zwłaszcza Ukraińcy, którzy mają zupełnie inną mentalność (wpływ cywilizacji turańskiej). Tak więc zacznijmy szanować się jako naród, zamiast wchodzić w tyłek obcym nacjom, często nam wrogim.
No ale wróćmy do tematu, bo moderacja zainterweniuje i pokasuje nasze posty.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum