Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Powódź na Dolnym Śląsku
Autor Wiadomość

wiktorwektor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 08-08-2010, 13:31    Odpowiedz z cytatem

Są jakieś utrudnienia na tej trasie z racji powodzi? Sitkol nic nie pokazuje, ale słyszałem, że np. nie ma dojazdu do drogowego przejścia Zgorzelec-Gorlitz, więc może i z torami jest coś nie tak.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kriss_18 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lis 2006
Skąd: Dzierżoniów

PostWysłany: 08-08-2010, 14:56    Odpowiedz z cytatem

Przejazd odbywa się bez zastrzeżeń , pociągi kursują planowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Achib Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Cze 2007
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 08-08-2010, 15:38    Odpowiedz z cytatem

Tory w Zgorzelcu i Gorlitz nie są zalane.

Za to prawdopodobnie zalało naszą moderatorkę Noemę, ona mieszka blisko Nysy.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 08-08-2010, 22:34    Odpowiedz z cytatem

Miałem przed chwilą telefon z Goerlitz. Podmyte jest torowisko z Goerlitz do Zittau i pociagi na tej trasie nie kursują.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 09-08-2010, 14:13    Odpowiedz z cytatem

Zalane tory na linii tranzytowej Liberec – Zittau

– W związku z obfitymi opadami w Kotlinie Turoszowskiej i wylaniem potoku Miedzianka od piątku (7 sierpnia) na linii tranzytowej nr 346 Liberec – Zittau oraz na linii nr 290 Krzewina Zgorzelecka – Trzciniec Zgorzelecki zalane są tory – poinformował „Rynek Kolejowy” Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe.

W piątek z posterunku odgałęźnego Trzciniec Zgorzelecki trzeba było ewakuować dyżurnego ruchu. Ewakuowane zostały także obsady posterunków Hirschfelde i Hagenwerder po stronie niemieckiej. Ponadto strona czeska nie przyjmuje pociągów z przejścia Zawidów – Frýdlant.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-08-2010, 14:43    Odpowiedz z cytatem

Potok Miedzianka, którego wezbrane wody po ostatnich ulewach zalały Kotlinę Turoszowską, uszkodził również infrastrukturę kolejową.

Najbardziej ucierpiała linia 290 na odcinku Wilka – Turoszów.

Do wstrzymania ruchu pociągów na szlaku Wilka – Krzewina Zgorzelecka (na linii nr 290), doszło 7 sierpnia o godz. 20.30 – powodem były podmycia torowiska, do których doszło w kilku miejscach, przez co szlak stał się całkowicie nieprzejezdny. Podmycia nasypów sięgały nawet 2 metrów, a w jednym z nich do tej pory płynie rwąca woda.

W okolicy km 12.820 szlaku do prawdopodobnie km 13.330 całkowicie wymyty został nasyp torowiska (średnio do 3 metrów). A podtorze i przęsła zostały zerwane, poskręcane i odrzucone na odległość do 50 metrów od osi toru.

http://www.kow.com.pl/fileadmin/z-zdjecia/Linia_290_dnia_08-08-2010.jpg

Jaka jest sytuacja na dalszej części szlaku trudno określić. Wezbrane wody rzeki Witka odcięły dostęp do tej części infrastruktury. Nie ma też możliwości dojazdu do torów od strony stacji Krzewina Zgorzelecka, gdyż tereny te (również drogi) są nadal zalane.
Na samej stacji Krzewina Zgorzelecka najprawdopodobniej doszło do wymycia podtorza w dwóch torach w dwóch lokalizacjach po 10 m na głębokość 1,5 m.

Szlak Trzciniec Zgorzelecki – Krzewina Zgorzelecka jest całkowicie nieprzejezdny. Odwołanych zostało 30 pociągów pasażerskich przewoźnika niemieckiego w relacji Hagenwerder – Hirschfelde oraz cztery pociągi towarowe obsługujące kopalnię Turoszów.

http://www.kow.com.pl/fileadmin/stories/trains_pdf/kinia290.jpg

Nieprzejezdny jest również szlak Turoszów – Bogatynia. Chociaż woda, która zalała tory 7 i 8 sierpnia, już ustąpiła to ruch pociągów jest nadal wstrzymany. Według wstępnych ocen w km 30.700 do 30.800 rzeka Miedzianka wymyła podtorze na długości około 40 metrów.

Niedostępna jest również linia nr 346 na szlaku Liberec – Zittau przebiegająca przez Czechy, Polskę i Niemcy. Polski odcinek linii, liczący ok. 3 km, jest całkowicie odcięty -
z powodu zalania regionu nie ma możliwości dojazdu do torów. Prawdopodobnie doszło tam do dużych strat w nawierzchni, spowodowanych przez wymycie skarpy nasypu, a także uszkodzenia przejazdów kolejowych.

źródło: KOW / PLK

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Groźny Fanatyk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Poznań Karolin

PostWysłany: 10-08-2010, 07:35    Odpowiedz z cytatem

O kurde, ale destrukcja... Sad Siła żywiołu, nie ma co.

_________________
EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 10-08-2010, 08:43    Odpowiedz z cytatem

nie ciekawie to wygląda Confused

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
2023 -
2024 -
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

senior Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2006

PostWysłany: 10-08-2010, 10:16    Odpowiedz z cytatem

Dla polskiego odcinka linii (Liberec – Zittau) to akurat dobrze - ona była w KATASTROFALNYM stanie - więc jeśli ją odbudują (a ciężko sobie wyobrazić że nie) nareszcie nie będzie sytuacji że pociąg z Zittau jedzie 100km/h przejeżdża granicę Polską i jedzie ...20km/h (!!!) potem znowu granica i znowu 100km/h . Tak więc przy całej tragedii tego regionu - dla linii akurat będzie to w pewien sposób "ratunek".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 10-08-2010, 16:56    Odpowiedz z cytatem

Na stronach Spiegla jest galeria ze Zgorzelca i okolic:
http://www.spiegel.de/fotostrecke/fotostrecke-58009-9.html

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hewak Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 07 Lip 2009
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 10-08-2010, 20:12    Odpowiedz z cytatem

Nic nie wiadomo. Znając naszych możliwe ze odbudują ją tylko tak aby była przejezdna i dalej będzie się jechało 20 km/h albo i mniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rev Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2007

PostWysłany: 10-08-2010, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
Niedostępna jest również linia nr 346 na szlaku Liberec – Zittau przebiegająca przez Czechy, Polskę i Niemcy. Polski odcinek linii, liczący ok. 3 km, jest całkowicie odcięty -
z powodu zalania regionu nie ma możliwości dojazdu do torów. Prawdopodobnie doszło tam do dużych strat w nawierzchni, spowodowanych przez wymycie skarpy nasypu, a także uszkodzenia przejazdów kolejowych.

Wg kolei niemieckich i czeskich pociągi z Zittau do Hradka już kursują. KKA jest dopiero po czeskiej stronie (bliżej Liberca).
Widać powódź ocaliła polski odcinek tranzytowy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 09-10-2010, 02:10    Odpowiedz z cytatem

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odbudowują zniszczona przez powódź linię kolejową w Dolinie Nysy Łużyckiej. Przed zimą pojada pociągi do elektrowni Turów.

Prace ruszyły we wrześniu. Aktualnie ciężki sprzęt działa przy odtwarzaniu nasypów kolejowych m.in. na stacji Krzewina Zgorzelecka oraz na trasie Krzewina Zgorzelecka – Reczyn – Wilka. Naprawiany jest podmyty przejazd kolejowo – drogowy. Rozpoczęły się prace z zakresu automatyki i wymiana zalanych urządzeń. Trwają prace porządkowe obok toru. Wykonano już znaczny zakres zaplanowanych robót.

Koszt odtworzenia zniszczonej infrastruktury przekracza 18 milionów zł. PKP PLK S.A. planuje otwarcie linii w listopadzie 2010 r.

Sierpniowa powódź w Dolinie Nysy Łużyckiej znacznie zniszczyła linie kolejowe po stronie polskiej i niemieckiej. Woda wyrwała kilkaset metrów toru m.in. na stacji Krzewina Zgorzelecka, zalała urządzenia sterowania ruchem kolejowym i kable. Rzeka Witka zasilona wodą z przerwanego zbiornika Niedów uszkodziła tory w kilku lokalizacjach na trasie Ręczyn – Wilka.

Efektem powodzi jest przerwa w transporcie kolejowym materiałów do Elektrowni Turów oraz brak połączenia Gorlitz – Zittau, które przechodzi przez teren Polski.

Mirosław Siemieniec
Rzecznik Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

http://www.plk-sa.pl/uploads/pics/Krzewina_Zgorzelecka_5a.jpg

źródło: PKP PLK

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thenatanaell Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009
Skąd: Chojnów

PostWysłany: 10-02-2011, 14:41    Odpowiedz z cytatem

Kiedy w końcu pojadą pociągi Gorlitz - Zittau. Czy DB aż tak grzebie się z naprawą swojego odcinka???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 01-10-2024, 21:46    Odpowiedz z cytatem

Po powodzi. Najgorzej na stacjach w Kłodzku, Chałupkach i Głuchołazach.

Kolejne odcinki zalanych wcześniej linii kolejowych zostały udrożnione. Do pełnej normalizacji – zwłaszcza w przewozach międzynarodowych – wciąż jest jednak daleko.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/powodz-wiekszosc-linii-juz-naprawionych-najgorzej-w-klodzku-chalupkach-i-glucholazach-120745.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl