Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Spór o pociągokilometry trwa
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 11-12-2010, 14:28   Spór o pociągokilometry trwa Odpowiedz z cytatem

Nie ma porozumienia w sprawie pieniędzy, jakie województwo musi zapłacić kolejarzom za eksploatację regionalnych połączeń. Mimo tego pociągi mają dalej jeździć.

O tym, że dotychczasowe negocjacje Urzędu Marszałkowskiego z centralą kolejowej spółki Przewozy Regionalne zakończyły się fiaskiem, poinformował wczoraj wicemarszałek Wojciech Drożdż.
- Mieszkańcy województwa nie będą narażani na jakiekolwiek trudności organizacyjne związane z przedłużającymi się negocjacjami - uspokajał wicemarszałek, tłumacząc że mimo braku porozumienia obowiązuje tzw. umowa ramowa.
Spór dotyczy pieniędzy. Obecnie marszałek dopłaca do tzw. pociągokilometra, czyli każdego kilometra przejechanego przez regionalny skład, 11,47 zł. To konieczne, bo większość połączeń kolejowych jest deficytowa. Ta stawka obowiązuje do 12 grudnia, kiedy kończy się trzyletnia umowa z PR. Negocjując nową umowę, marszałek zaproponował podniesienie dopłaty do pociągokilometra do 12,36 zł. Przy założeniu, że regionalne pociągi przejeżdżają rocznie w Zachodniopomorskiem 6 mln km, Przewozy Regionalne dostałyby w sumie 74 mln zł. Tymczasem kolejowa spółka zażądała stawki 13,52 zł, co wywindowałoby dopłatę do 81 mln zł.

- Dla województwa jest to różnica nie do przyjęcia, tym bardziej że spółka nie jest w stanie uzasadnić takiego wzrostu cen - twierdzi Jadwiga Rajkiewicz, dyrektor marszałkowskiego wydziału infrastruktury i transportu.

- Zgoda zarządu województwa na żądaną stawkę oznaczałaby marnowanie publicznych pieniędzy - uważa Drożdż.

Rozmowy z kolejarzami odbyły się 2 grudnia. Zakończyły się podpisaniem protokołu rozbieżności. Wojciech Drożdż poinformował, że zaprosił do Szczecina panią prezes spółki Przewozy Regionalne Małgorzatę Kuczewską-Łaskę. Wizyta ma dojść do skutku jest jeszcze przed świętami.

Spółka Przewozy Regionalne jest własnością wszystkich polskich samorządów wojewódzkich. Firma ma kłopoty finansowe. Z powodu długów PKP Polskie Linie Kolejowe, pobierające opłatę za korzystanie z torów, wystąpiły do Urzędu Transportu Kolejowego o odebranie PR licencji umożliwiającej eksploatację pociągów.


Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 11-12-2010, 14:33    Odpowiedz z cytatem

W Radiu Szczecin mówią że obowiązuje jeszcze jakaś umowa ramowa i pociągi nie staną. I w końcu nic z tego nie rozumiem. Po co podpisywać umowę, skoro jakaś umowa już jest? Rolling Eyes

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 11-12-2010, 16:13    Odpowiedz z cytatem

Jest prowizorium a nie umowa. Czyli PR będą jeździć jeszcze za starą stawkę a później dostaną wyrównanie plus odsetki. Takie prowizorium jest złe zarówno dla przewoźnika bo ma mniej pieniędzy jak i dla zamawiającego bo będzie później musiał to spłacić.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 13-12-2010, 15:56    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W Radiu Szczecin mówią że obowiązuje jeszcze jakaś umowa ramowa i pociągi nie staną. I w końcu nic z tego nie rozumiem


A to nie jest przypadkiem tak, że PR wystawia co miesiąc fakturę dla UM za usługi po ichniejszej stawce???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 13-12-2010, 16:21    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
spółka nie jest w stanie uzasadnić takiego wzrostu cen


Sedno wszystkich problemów. Jeśli nie chodzi o tabor (idą ochłapy, przynajmniej w Dolnośląskim), gdzie ogłoszono ptzetarg na rewizję 188ezetow, albo rewolucje jaka swego czasu obiecał rzecznik, tzn. sukcesywną wymianę plastikowych siedzeń 3 klasy, ani nie chodzio redukcje zatrudnienia, chodzi o rozdętą centralę i zakute łby z działów marketingu. No, chyba że te ekstra 10% to koszty obsługi dlugu w Psujemy Linie Kolejowe. Ale jeśli nawet, dlaczego nie grać z właścicielami w otwarte karty? I to tymi najbardziej pro-spolkowymi!


Pani MKŁ, zaczyna wyglądać na to, że obawy co do Pani rządów w PR były słuszne.
Niestety. Crying or Very sad

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl