Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Docelowy układ relacji pociągów w województwie śląskim
Autor Wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-02-2011, 20:53   Docelowy układ relacji pociągów w województwie śląskim

W związku z moim pismem do ŚZPR, jak również OZPR, MZPR, ŁZPR i WZPR dotyczącym łączenia relacji, zakładam ten wątek w celu poznania Waszej opinii na ten temat. Może ktoś zarzuci jakimiś ciekawymi pomysłami, może zaproponuje coś od siebie, może wymyśli coś zupełnie innego.

Treść mojego pisma: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=176665&highlight=#176665

Nie ukrywam, że od tamtego czasu nieco zmieniłem swoją koncepcję:

GLIWICE – Katowice – Zawiercie – CZĘSTOCHOWA OSOBOWA

RACIBÓRZ/CHAŁUPKI (BOHUMIN) – Rybnik – Katowice – ZAWIERCIE/CZĘSTOCHOWA OSOBOWA

ZWARDOŃ/ŻYWIEC – Bielsko Biała – Tychy – Katowice – DĄBROWA GÓRNICZA ZĄBKOWICE

TYCHY MIASTO – Katowice – Sosnowiec Płd. - Olkusz – Tunel – KOZŁÓW/KIELCE

GLIWICE – Katowice – Mysłowice – KRAKÓW GŁÓWNY

LUBLINIEC – Bytom – Katowice – Mysłowice – KRAKÓW GŁÓWNY

GLIWICE – Katowice – Mysłowice – OŚWIĘCIM

LUBLINIEC – Bytom – Katowice – Mysłowice – OŚWIĘCIM

KATOWICE – Bytom – Lubliniec – Kluczbork – Kępno – OSTRÓW WIELKOPOLSKI

KATOWICE – Bytom – Herby Nowe – ZDUŃSKA WOLA/Wieluń Dąbrowa – KĘPNO

PYSKOWICE – Gliwice – Bytom – Chorzów Miasto – KATOWICE

BYTOM – Gliwice – Pyskowice – Strzelce Opolskie – OPOLE GŁÓWNE/WROCŁAW GŁÓWNY

GLIWICE – Kędzierzyn Koźle – OPOLE GŁÓWNE

GLIWICE – Radzionków – Tarnowskie Góry – Herby Stare – Częstochowa Stradom – CZĘSTOCHOWA OSOBOWA

CZĘSTOCHOWA OSOBOWA – Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa – KRAKÓW GŁÓWNY

TARNOWSKIE GÓRY – Fosowskie – OPOLE GŁÓWNE

CZĘSTOCHOWA OSOBOWA – Herby Stare – Lubliniec – Fosowskie – OPOLE GŁÓWNE/WROCŁAW GŁÓWNY

CZĘSTOCHOWA OSOBOWA – CHORZEW SIEMKOWICE/ZDUŃSKA WOLA

CZĘSTOCHOWA OSOBOWA – Radomsko – Piotrków Trybunalski – ŁÓDŹ KALISKA

CZĘSTOCHOWA OSOBOWA – Koniecpol – KIELCE

KRAKÓW GŁÓWNY/OŚWIĘCIM – Czechowice Dziedzice – CIESZYN

BIELSKO BIAŁA – Pszczyna – Rybnik – RACIBÓRZ/WODZISŁAW ŚLĄSKI-CHAŁUPKI (BOHUMIN)

GLIWICE – Katowice – Tychy – WISŁA GŁĘBCE

Zapraszam do dyskusji.
Przejdź na dół

Raciborzanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sie 2009
Skąd: Racibórz

PostWysłany: 07-02-2011, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Ja skomentuję pomysły tylko dla mojego regionu:

RACIBÓRZ/CHAŁUPKI (BOHUMIN) – Rybnik – Katowice – ZAWIERCIE/CZĘSTOCHOWA OSOBOWA

Jak najbardziej za. Pokusiłbym się nawet o jakiś kurs RACIBÓRZ - Katowice - KRAKÓW GŁÓWNY i WODZISŁAW ŚLĄSKI (CHAŁUPKI) - Katowice - KRAKÓW GŁÓWNY

----------

BIELSKO BIAŁA – Pszczyna – Rybnik – RACIBÓRZ/WODZISŁAW ŚLĄSKI-CHAŁUPKI (BOHUMIN)

Również za. Aż się prosi o połączenie relacji Racibórz - Rybnik i Rybnik - Bielsko Biała.

---------

Brakuje odcinka Chałupki - Racibórz - Kędzierzyn Koźle.

Tu proponował bym relacje RACIBÓRZ (CHAŁUPKI) - Kędzierzyn Koźle - OPOLE GŁÓWNE (WROCŁAW GŁÓWNY), ewentualnie kilka połączeń RACIBÓRZ - Kędzierzyn Koźle - GLIWICE (czasowo całkiem atrakcyjnie, a popyt jest co widać na kursach PKS z Raciborza do Gliwic)

I to na tyle z mojej strony Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-02-2011, 21:37   

Raciborzanin napisał/a:
Pokusiłbym się nawet o jakiś kurs RACIBÓRZ - Katowice - KRAKÓW GŁÓWNY


W mojej propozycji nie przewiduję połączeń ROW-u z Krakowem, natomiast bez problemu można by zachować fajne skomunikowania w Katowicach z pociągami od strony Gliwic/Lublińca w kierunku Krakowa.

Raciborzanin napisał/a:
Brakuje odcinka Chałupki - Racibórz - Kędzierzyn Koźle.


Fakt, gdzieś mi umknęła ta linia.
Powrót do góry

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 07-02-2011, 21:49   Re: Docelowy układ relacji pociągów w województwie śląskim Odpowiedz z cytatem

mk1992 napisał/a:

ZWARDOŃ/ŻYWIEC – Bielsko Biała – Tychy – Katowice – DĄBROWA GÓRNICZA ZĄBKOWICE


Według mnie bez sensu pociągi z Żywca/Zwardonia do Dąbrowy Ząbkowice. Dąbrowa jest dużym miastem ale jest kolejową dziurą(w tej chwili)pod względem skomunikowań. Tzn ja powiem tak, jeśli będą pociągi Kraków-Częstochowa odcinkiem Jaworzno-Szczakowa-DGZ to jestem za, w innym wypadku jest to bez sensu bo będą tylko duble a nie sądzę żeby znalazło się dużo ludzi kursujących na odcinku Katowice-DGZ jeśli pociąg w DGZ kończy bieg. To tak jak pociągi które kończą bieg w Krakowie Płaszowie(podobna sytuacja). Jest obecnie jeden taki pociąg(kokretnie REGIO+ Orlik Częstochowa Os-Krk Płaszów) i zawsze na odcinku Kraków Główny-Kraków Płaszów wozi mniej niż 5 osób, nawet biletów nie sprawdzają. Ale tu nie ma żadnego skomunikowania ten pociąg. A jeśli by miał skomunikowanie to pewnie więcej ludzi by jeździło. Więc ta relacja tylko w tym wypadku o którym napisałem.

Reszta OK, brawo że wziąłeś pod uwagę pociągi Wieliczka-Oświęcim. I brawo że rodzieliłeś Wieliczkę według mnie to jest słuszne. Kraków niech sobie jeździ do Cieszyna a Wieliczkę niech obsłużą szynobusy bo one idealnie się do tej linii nadają, bo kible są za duże i nawet w ciągu dnia jest tak mało ludzi że można zdewastować pociąg i nikt by nie zauważył sprawców(nie robię tego i odradzam wszystkim tu czytelnikom żeby nie myśleli że zachęcam).

Chociaż jedna uwaga - czy ja wiem czy ludzie w Lublińcu tak potrzebują pociągów do Krakowa? Może wypowie się ktoś z pracowników PR czy w pociągu Lubliniec-Kraków Gł dużo ludzi jeździ do Krakowa. Ale można by spróbować lepiej sprawdzić niż mówić "spróbujemy" gdy linia będzie zlikwidowana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-02-2011, 21:57   

Co do połączeń do Dąbrowy Górniczej Ząbkowic. Stacja ta jest ostatnią stacją kolejową na terenie GOP-u, stąd zaproponowałem kończenie biegu pociągów właśnie tutaj. Między Dąbrową Górniczą, a Będzinem, Sosnowcem i Katowicami dzięki temu uzyskalibyśmy pociągi nawet co 30/15 minut, co jak na tak wielką konurbację, jest niezbędnym minimum.

Poza tym, na przykładzie Warszawy mogę podać, że pociągi nie kończą biegu na dworcu śródmiejskim czy centralnym, zwykle jadą do Pruszkowa, Sulejówka, Legionowa czy Otwocka, w GOP-ie mamy identyczną sytuację (a raczej mieć powinniśmy), w Katowicach bieg powinno kończyć możliwie jak najmniej pociągów, za punkty krańcowe należy obrać Pyskowice, DGZ/Zawiercie, Lubliniec i Tychy Miasto.

Tomasz napisał/a:
Chociaż jedna uwaga - czy ja wiem czy ludzie w Lublińcu tak potrzebują pociągów do Krakowa?


Tu nie chodzi o to, czy potrzebują, czy nie. Może dzięki pociągowi z Lublińca do Krakowa jakiś bytomianin będzie mógł dojechać bezpośrednio do Mysłowic do pracy, albo jaworzanin do Chorzowa na WSB? Rozumiesz o co w tym chodzi?
Powrót do góry

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 08-02-2011, 08:31    Odpowiedz z cytatem

Starsi MK zapewne pamiętają dzisiaj dość egzotycznie wyglądające relacje jak np:
- Olesno Śląskie-Sędziszów czy Zduńska Wola - Charsznica
- Zduńska Wola Karsznice Południowe-Malbork
- Lubliniec-Chorzew Siemkowice
- Tarnowskie Góry-Łódź Kaliska
- Namysłów-Katowice itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-02-2011, 09:21   

Moim zdaniem przyszedł czas na zmiany i stare schematy należy wyrzucić do kosza, a pasażerom zaoferować coś nowego, świeżego. Stąd między innymi moja propozycja. Fakt, że byłaby to swego rodzaju rewolucja na śląskich torach, ale myślę, że gra jest warta świeczki. Wszystkie ościenne zakłady PR znają już moją propozycję, na ja znam stanowisko ŚZPR i OZPR w tej sprawie, zobaczymy, czy skorzystają z moich pomysłów, czy dalej będą tkwić w średniowieczu i uruchamiać pociągi z Tarnowskich Gór do Herbów Starych, czy z Bytomia do Gliwic.
Powrót do góry

Erwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Gru 2008
Skąd: Wieruszów

PostWysłany: 08-02-2011, 10:02    Odpowiedz z cytatem

@mk1992

Ja osobiście nie wierze. Propozycje są dobre i słuszne, ale rzeczywistość (kolejowa) naszego kraju jest jaka jest. Brakuje wszystkiego: pieniędzy, taboru, zasobów; przede wszystkim jednak wizji rozwoju i chęci poukładania czegoś, co przecież w innych, sąsiednich krajach, nieważne czy byłych socjalistycznych czy nie, funkcjonuje na tyle, że umacnia się przeświadczenie, że transport zbiorowy jest lepszy, tańszy i wygodniejszy od indywidualnego.

Tutaj na wszelkie petycje, prośby i propozycje otrzymujemy odpowiedzi "nie da się", "nie opłaca się", "nie stać nas", "niemożliwe". Nikt nie wymaga, żeby pociąg z regionalny z Katowic do Lublińca czy Krzepic jechał pół godziny i kursował co 15 minut. Ale obecna oferta to kpina. Wy sobie nawet sprawy nie zdajecie, ile ludzi z powiatów: lublinieckiego, oleskiego, wieluńskiego, pajęczańskiego, częstochowskiego i kłobuckiego jest potencjalnym pasażerem kolei. Niestety TYLKO potencjalnym. Wystarczy sobie stanąć w Świerklańcu na rondzie (DK 78 i DW 911) i pooglądać rejestracje. No ale jakiej argumentacji nie zastosujesz, odpowiedź będzie wiadomo jaka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-02-2011, 14:06   

Erwin napisał/a:
Ja osobiście nie wierze. Propozycje są dobre i słuszne, ale rzeczywistość (kolejowa) naszego kraju jest jaka jest. Brakuje wszystkiego: pieniędzy, taboru, zasobów; przede wszystkim jednak wizji rozwoju


Erwin napisał/a:
Tutaj na wszelkie petycje, prośby i propozycje otrzymujemy odpowiedzi "nie da się", "nie opłaca się", "nie stać nas", "niemożliwe".


Może jestem idealistą, ale wierzę, że prędzej czy później będzie normalność na torach. Dlatego nie przestanę wysyłać do Przewozów Regionalnych swoich propozycji, zastrzeżeń, uwag itp.

Ok, ale wystarczy już tego schodzenia z tematu. Mamy tutaj dyskutować o docelowym układzie relacji pociągów w województwie śląskim, a nie o tym, czy da się, czy nie.

EOT.
Powrót do góry

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-02-2011, 15:17    Odpowiedz z cytatem

Mi się tylko jedna rzecz nie podoba. Pociąg zaczynający bieg w Pyskowicach to totalne nieporozumienie. Ta stacja nie ma potencjału. Stacja. NIE, miasto. Poprostu nikt nie będzie jechał na dworzec PKP, tylko po to, żeby dojechać gdzieś w centrum GOPu, skoro ma autobus z samego centrum. Ta stacja znajduje się na odludziu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-02-2011, 15:49   

Więc co lepsze, Strzelce Opolskie?
Powrót do góry

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 08-02-2011, 16:44    Odpowiedz z cytatem

Trochę egzotyczna propozycja odbudować linię Pyskowice-Pyskowice Miasto
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-02-2011, 16:46   

Zejdźmy na ziemie. W momencie, kiedy pociąg z Katowic do Gliwic jedzie prawie 40 minut, a z TG do Katowic ponad 70 dyskusja o odbudowie linii Pyskowice - Pyskowice Miasto to czyste science fiction. Może w perspektywie 10/15 lat, kiedy ktoś wpadnie na pomysł budowy SKM na Śląsku, ale na pewno nie teraz.
Powrót do góry

Seblit Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Wrz 2007
Skąd: z mieszkania

PostWysłany: 08-02-2011, 17:03    Odpowiedz z cytatem

Skoro podałeś tu pociągi wyprowadzone do Krakowa czy do Ostrowa, to te Pyskowice można wydłużyć do Opola bo same w sobie nie maja żadnego sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 09-02-2011, 17:24    Odpowiedz z cytatem

Relacje Oświęcim - Cieszyn już można osiągnąć. Wystarczyłoby tylko/aż odrobinę dobrej woli ze strony kolejarzy. Gorzej z Kraków - Cieszyn, z której bardzo bym się ucieszył. Ewentualnie Kraków-Czechowice jak dawniej + Czechowice - Cieszyn lepiej skomunikowane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl