Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Bezpieczeństwo a polska kolej
Autor Wiadomość

Pan Pikuś Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011

PostWysłany: 06-09-2011, 18:39    Odpowiedz z cytatem

No to test wyszedł źle. Bardzo źle. Jeśli faktycznie tak było, to test zezwolił na wyświetlenie sygnału zezwalającego na wjazd dla EZT.
Jeśli tak, to nie test, tylko lipa!

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 06-09-2011, 22:32    Odpowiedz z cytatem

Sygnał wyświetlany absolutnie ZABRANIA wjazdu dla EZT. Jedynie po otrzymaniu rozkazu podyktowanego przez dyżurnego na unieważnienie maszynista mógł pojechać (mógł mieć takowy rozkaz).

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pan Pikuś Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011

PostWysłany: 07-09-2011, 16:15    Odpowiedz z cytatem

A dlaczego tak twierdzisz? Miał przecież wyświetlony sygnał zezwalający na wjazd.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lukasz92 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Cze 2007
Skąd: z Krakowa do Krynicy

PostWysłany: 07-09-2011, 17:04    Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze ten sygnał był dla sąsiedniego toru, nie dla tego gdzie stał EN57. Po drugie - każdy sygnał inny niż w instrukcji = STÓJ. A takim jest właśnie zielone z czerwonym. Bez dyskusji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pan Pikuś Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011

PostWysłany: 08-09-2011, 12:59    Odpowiedz z cytatem

OK! Ale, czy widząc na gruncie taki obraz semafora, nie powinno się zwołać komisji?
Wytłumaczenie o jakiś testach, jeśli było to podane do wiadomości maszynistów, to pół biedy.
Ale, czy była taka wiadomość przekazana? Oto jest pytanie.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 08-09-2011, 23:04    Odpowiedz z cytatem

Mówiliście, że semafor powtarzający po spaleniu żarówek pomarańczowej/zielonej wygasza światło "matowobiałe". Tymczasem w Bonarce zaobserwowałem sytuację, że na semaforze ISpM (kierunek Swoszowice, tor zasadniczy niewłaściwy) świeciło się wyłącznie światło matowobiałe ciągłe.
http://wolf.iiar.pwr.wroc.pl/adi/wiki/index.php/Kraków_Bonarka

Zdjęcia:
https://picasaweb.google.com/109036698506061916519/Kolej#5650076464432168162
https://picasaweb.google.com/109036698506061916519/Kolej#5650076496466543202
https://picasaweb.google.com/109036698506061916519/Kolej#5650076521398992034
https://picasaweb.google.com/109036698506061916519/Kolej#5650076559906699522
https://picasaweb.google.com/109036698506061916519/Kolej#5650076597480008642

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 08-09-2011, 23:28    Odpowiedz z cytatem

Ja zrozumialem inaczej- jak zdechnie BIALE na powtarzaku, to reszta automatycznie sie wylacza.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Observator Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sie 2011

PostWysłany: 09-09-2011, 12:49    Odpowiedz z cytatem

Do Pan Pikuś sprawdzano współpracę urządzeń stacyjnych z urządzeniami liniowymi systemu ETCS poziomu nr 1. W takich przypadkach sprawdza się różne warianty nawet te , które nie mają się prawa w ogóle wydarzyć. Każdy kto bierze udział przy sprawdzaniu urządzeń wszelkiego typu wie o czym piszę. Natomiast ten sprawdzany sygnał, który nie jest ujęty w kolejowych przepisach o sygnalizacji na semaforze wjazdowym D obsługuje tor nr 1 Centralnej Magistrali Kolejowej , który był w tym czasie całkowicie zamknięty również ruchowo co oznacza, że żaden pociąg tym torem nie mógł jechać. Nie było więc możliwości zagrożenia b-wa ruchu jeśli pan Pikuś też wie o co chodzi. I dla znających instrukcję o sygnalizacji taki sygnał niewątpliwe byłby sygnałem wątpliwym co dla maszynisty każdego pociągu oznacza sygnał STÓJ. I na koniec w sprawie wypadku w Babach poczekajmy na ustalenia komisji powypadkowej , a nie snujmy teorie spiskowe na temat działania sygnalizacji kolejowej bo gdyby było tak źle jak niektórzy na tym forum kolejowym próbują przedstawiać to pociągi wpadały jeden na drugi i mielibyśmy już od tego czasu nie daj Boże tysiące wypadków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 09-09-2011, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Observator, moze z uporem maniaka powtarzam o "walbrzyskim systemie sygnalizacji", ale chyba tylko dzieki temu, ze na 274 jest maly ruch, to pociagi na odcinku Jaworzyna - Marciszow jeszcze nie powpadaly na siebie. Tam naprawde sygnal inny niz Sz to cud, a jadac przez Boguszow Gorce (od wjazdu do Wschodniego do wyjazdu z Zachodniego i vice versa) jesli nie trzeba szukac drukow rozkazu "S" to traktuje sie ten dzien jak swieto narodowe.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Observator Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sie 2011

PostWysłany: 09-09-2011, 21:18    Odpowiedz z cytatem

Są linie kolejowe lepiej utrzymywane i gorzej zależy co po nich jeździ. Po linii nr 1 czy nr 4 jeżdżą ekspresy więc takie sytuacje jak w Wałbrzychu zdarzają się rzadko. Wiadomo, że sygnał Sz to dyżurny ruchu musi bardzo uważać bo wyłącza to część zależności srk .Nowoczesne systemy kolejowe kosztują kupę kasy, a że spółka PLK biedna to nie wszędzie je instaluje i mamy co mamy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 09-09-2011, 23:35    Odpowiedz z cytatem

Jak chodzi o Walbrzych czy Boguszow Gorce to trzeba jeszcze doliczyc fakt, ze w biedaszybach wegla nie dla wszystkich starcza i musza "dorobic" miedzia. Dlatego mysle, ze od Marciszowa do Jaworzyny powinny wrocic ksztalty (semafory i tarcze) z gazowymi latarniami nocnymi, tym bardziej ze predkosci sa tam kosmiczne - przewaznie 30-40 km/h, czasem uda sie wyciagnac 60 czy 80 (co za Jaworzyna jest maksem nawet na sprawnych torach - linia bardzo kreci).

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pan Pikuś Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011

PostWysłany: 13-09-2011, 22:18    Odpowiedz z cytatem

Źródło: ZZDR PKP

Można powiedzieć, uderz w stół a nożyce same się odezwą.
Co o tym sądzicie?

str_1.jpg
Plik ściągnięto 106 raz(y) 124.67 KB

str_2.jpg
Plik ściągnięto 105 raz(y) 186.2 KB

str_3.jpg
Plik ściągnięto 91 raz(y) 132.66 KB


_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kostuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Mar 2011

PostWysłany: 14-09-2011, 15:11    Odpowiedz z cytatem

Źródło jak wyżej.

Zdenerwowali się..jpg
Plik ściągnięto 79 raz(y) 116.7 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Observator Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sie 2011

PostWysłany: 14-09-2011, 21:52    Odpowiedz z cytatem

Dyżurni też mają swoje racje niby dlaczego mieliby w każdym przypadku informować maszynistę o jeździe na bok. Słusznie argumentują, któremu maszyniście jako pierwszemu, czy mieliby potwierdzać , w jaki sposób itd. Dla laika jest to sprawa prosta ponieważ nie zna zakresu pracy na konkretnym stanowisku. Można by ewentualnie rozważyć wprowadzenie takiego zapisu w przypadku robót torowych doraźnych nie ujętych w wewnętrznym rozkładzie jazdy ale przekazywanym i tak rozkazem z systemu ROZKAZ. Po to jest sygnalizacja kolejowa aby maszynista stosował się do jej wskazań. I po drugie nigdzie na świecie nie ma takiego systemu chyba , że całkowicie automatyczny bez udziału człowieka aby zwolnić maszynistę od odpowiedzialności za wykonywane i opłacone czynności związane z wykonywaną pracą. Natomiast szukanie taniego populizmu jaki króluje szczególnie w polskiej prasie i telewizji , że na pewno nawalili inni bo stan infrastruktury jest jaki jest ale nie wszędzie jest taki zły. Tam gdzie się zdarzył ten wypadek są prowadzone prace modernizacyjne i stąd trzeba było zmieniać tor nr 2 na to nr 1 i dlatego w tym miejscu było ograniczenie prędkości bo ten typ konstrukcyjny tego rozjazdu nie pozwala jechać więcej niż 40 km/h. I jeszcze raz powtarzam poczekajmy na wyniki komisji powypadkowej i chciałbym mieć nadzieję , że komisja poda prawdziwe przyczyny tego wypadku, a nie takie które kogoś będą oczyszczać na siłę z zarzutu spowodowania tego nieszczęśliwego wypadku. I na koniec niestety zmarła druga ofiara tego wypadku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 15-09-2011, 11:21    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
I po drugie nigdzie na świecie nie ma takiego systemu chyba , że całkowicie automatyczny bez udziału człowieka...

A jazda w pojedynkę bez kabinówki, na świecie jest powszechna?
Cytat:
(...) aby zwolnić maszynistę od odpowiedzialności za wykonywane i opłacone czynności związane z wykonywaną pracą.

Sam chyba nie wierzysz w to, co piszesz? Nie o kasę chodzi, a o szeroko pojętą redundancję, która jest podstawą systemów bezpieczeństwa. Szczególnie, gdy jednym z jego elementów jest małpa z rzędu eufemistycznie zwanego naczelnymi.
Bez urazy - to samokrytyka. Smile
Kabinówka powinna być wprowadzona już w momencie opustoszenia fotela po lewej. Próby robiono, ale z jakim skutkiem - wiadomo. A'propos kasy - nie wiem, czy maszyniści nie maczali paluchów w uwaleniu systemu, bo przecież jednym z argumentów na podparcie dodatku za jazdę w pojedynkę, była właśnie konieczność zwiększonej czujności. W momencie zainstalowania sygnalizacji on board stracili by asa przetargowego.

Tak, czy inaczej, wniosek komisji (wypadkowej i bezpieczeństwa) powinien być taki: od natychmiast wprowadzać ETCS.
Jasne, że nie da się tego zrobić od razu wszędzie i dlatego dać PL-ce terminy, zróżnicowane względem kategorii linii, wyposażenia, natężenia ruchu itp. parametrów, a po ich przekroczeniu - niestety, głoszenie.
Wówczas może i ZZDR będzie pilnował sprawy i naciskał na pracodawcę, bo jedno co uderza w tym ich piśmie, to to, że nagle się uruchomili, jak płaczki na muzułmańskim pogrzebie. A gdzie byli, kiedy dyżurnym po trochu dowalano do pieca?
Czyżby w - oczywiście fałszywej - tezie, że związkowi funkcyjni siedzą i biorą pensje za to, żeby ich składkowicze nie szumieli, było coś na rzeczy? Wszak zaszczekali dopiero na "atak" z zewnątrz.

Wracając do ETCS - na początek linie, na których sa LCS-y. I już odpadnie jeden z argumentów czerwonych czapek.
Gdzieś w czołówce również jednotorówki o dużej liczbie mijanek.

Zaś pozostałe wątpliwości?
Ile jest linii o natężeniu ruchu wymuszającym częste kierowanie składów "na bok"? Ile takich przypadków wychodzi na zmianę? W ilu, spośród nich, jednocześnie przyjmuje się dwa składy? A trzy?
W końcu, ile wśród takich przypadków jest na tyle "zawężonych" w czasie, że aż wywołuje dylemat "z kim pierwszym zamienić dwa słowa"? Naprawdę trzeba to kodyfikować? Jednak "naczelne"?

Podobnież nałożone rozmowy - a jak sobie teraz radzą?
Nie odezwie się mechanik - stoi i płaci za opóźnienie. Proste, czy tylko laickie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl