Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Bezpieczeństwo a polska kolej
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-08-2023, 23:27    Odpowiedz z cytatem

Atak na polską infrastrukturę. Paraliż na kolei, w tle było słychać hymn Rosji?

Czarna seria wypadków na kolei. W nocy z piątku na sobotę doszło do włamania na częstotliwość polskich kolei i nieuprawnionego nadania sygnału radio-stop, który powoduje alarmowe zatrzymanie pociągów. Według nieoficjalnych doniesień w tle było słychać hymn Rosji.

Czytaj więcej na wprost.pl

---

Tusk pyta Kaczyńskiego o prowokacje na PKP z użyciem policji. Czy władza PiS zleca już prowokacje?


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 29-08-2023, 14:07    Odpowiedz z cytatem

Kolejne zatrzymania pociągów. Rzecznik PKP PLK: Nie było zagrożenia dla pasażerów

We wtorek do godz. 13 w czterech województwach: łódzkim, mazowieckim, opolskim i pomorskim odnotowano nieuzasadnione użycie sygnałów radio-stop - przekazał PAP rzecznik PKP PLK Karol Jakubowski. Zatrzymanych zostało łącznie 25 pociągów.

Więcej:
https://www.tvp.info/72335973/nieuzasadnione-uzycie-sygnalow-radio-stop-stanelo-12-pociagow-pasazerskich-w-trzech-wojewodztwach

---

Jak sparaliżować polskie koleje? To łatwiejsze niż się wszystkim wydaje

Jak zatrzymuje się pociąg PKP? Sygnał radio-stop składa się z kolejno następujących po sobie tonów akustycznych 1160 Hz, 1400 Hz i 1670 Hz, z przerwami 100 ms między nimi i pół sekundy między emisją tych trzech tonów. Sekwencję tę emituje się dwukrotnie na częstotliwości 150,100 MHz, są różne kanały, mniejsza o szczegóły.

Więcej:
https://forsal.pl/transport/kolej/artykuly/9285819,jak-sparalizowac-polskie-koleje-to-latwiejsze-niz-sie-wszystkim-wydaj.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 30-08-2023, 15:49    Odpowiedz z cytatem

Sygnał radio-stop, czyli jak to możliwe, że "wygłupy z krótkofalówką" zatrzymują kolej

Sygnał radio-stop służy do zatrzymywania pociągów. Teoretycznie dostęp do niego mają tylko maszyniści i dyżurni, ale niepokojąco często nadają go osoby nieuprawnione. - Mogą zrobić to za pomocą krótkofalówki. Instrukcję bez problemu można znaleźć w internecie, pojawiła się nawet na TikToku - mówi Adrian Furgalski, ekspert w obszarze infrastruktury. Tłumaczy też, jak działa sam sygnał.

Więcej:
https://tvn24.pl/polska/kolej-czym-jest-sygnal-radio-stop-jak-dziala-kto-go-moze-uruchomic-7317246

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 31-08-2023, 20:20    Odpowiedz z cytatem

"Włamanie" do Radiostopu to codzienność od lat. I nic

Ostatnio nagłośnione przypadki nieuprawnionego użycia sygnału Radiostop do zatrzymania ruchu pociągów przysłoniły nieco kwestię wypadków kolejowych, do których doszło w ubiegłym tygodniu. Tymczasem z danych UTK wynika, że do takich “włamań” do niezabezpieczonego systemu, w wyniku chuligańskich wybryków, dochodzi od lat… średnio nawet dwa razy dziennie.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/wlamanie-do-radiostopu-to-codziennosc-od-lat-i-nic-114960.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lis 2005
Skąd: Kraków

PostWysłany: 01-09-2023, 17:12    Odpowiedz z cytatem

Jak Żaryn i media kręcą tanią sensację z ruskim sabotażem na kolei – „radio-stop”

Już na wstępnie trzeba wyraźnie podkreślić, że nieuprawnione używanie „radio-stopu”, czyli hamowania pociągów za pomocą sygnału radiowego, to żadna nowość. Po drugie ten proceder wywołuje komplikacje w transporcie kolejowym, ale w najmniejszym stopniu nie zagraża bezpieczeństwu pasażerów i składów. Po trzecie teorie o zorganizowanej akcji rosyjskich służb wydają się tak prawdopodobne, jak atak Wagnerwców na Przesmyk Suwalski i w dużej mierze są generowane przez media i polityków na potrzeby kampanii wyborczej.

Cały tekst:
https://www.patrzymy.pl/jak-zaryn-i-media-kreca-tania-sensacje-z-ruskim-sabotazem-na-kolei-radio-stop/

_________________
KOLEJ tak - PKP nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 07-09-2023, 20:57    Odpowiedz z cytatem

Po fali przypadków nieuprawnionego użycia sygnału radio-stop spółka PKP PLK zapowiada szybsze przechodzenie na urządzenia cyfrowe. Spore inwestycje czekają też przewoźników.

https://forsal.pl/transport/kolej/artykuly/9290125,koleje-pod-specjalnym-nadzorem-jak-powstrzymac-zatrzymywanie-pociagow.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 08-09-2023, 20:50    Odpowiedz z cytatem

PRAWO SERII

Jednego dnia doszło do kilku wykolejeń w różnych częściach Polski. Ujawniamy okoliczności ostatnich zdarzeń na polskiej kolei.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
https://zbs.net.pl/zbs126.pdf

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 25-07-2024, 11:53    Odpowiedz z cytatem

Kradzież systemów do kierowania koleją. Mogą zatrzymać pociągi w Polsce. WP o wątku rosyjskim.

W połowie czerwca skradziono dwa systemy radiołączności kolejowej służące do prowadzenia ruchu pociągów - informuje Wirtualna Polska. Dzięki tym urządzeniom można sparaliżować ruch pociągów w Polsce. Śledztwo prowadzi policja. Sprawę bada również ABW. Służby nie wykluczają wątków rosyjskich i białoruskich - ustalił portal.

Więcej:

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,31171447,zuchwala-kradziez-i-mozliwy-paraliz-kolei-wp-sluzby-sprawdzaja.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 25-09-2024, 19:06    Odpowiedz z cytatem

Zagraniczny fan pociągów miał przejąć kontrolę nad podstacją trakcyjną polskiej kolei – wynika z jednego z artykułów opublikowanych na portalu Medium. Pomimo poważnych tez postawionych przez autora, okazuje się, że… nie do końca tak było.

https://cyberdefence24.pl/cyberbezpieczenstwo/kostarykanczyk-przejal-kontrole-nad-infrastruktura-transportowa-to-nie-blad-pkp-plk-a-mpk-wroclaw

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 06-12-2024, 17:33    Odpowiedz z cytatem

Luki w systemie zarządzania bezpieczeństwem kolei

Minister ds. transportu nie zapewnił skutecznego działania ustawowego systemu zarządzania kryzysowego na kolei, co stwarzało ryzyko niewłaściwej ochrony infrastruktury krytycznej i bezpieczeństwa osób przebywających na terenach kolejowych. Wdrożony system nie zapewniał spójności działań podejmowanych na podstawie różnych przepisów prawnych. Ponadto Minister nie określił zasad współpracy ze spółkami kolejowymi w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi, mimo że działania tych spółek były kluczowe dla sprawnego funkcjonowania systemu. W wyniku tych zaniedbań zdarzenie, które dotknęło ok. 80% ruchu kolejowego w Polsce nie zostało uznane za sytuację kryzysową.

Więcej:
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/system-bezpieczenstwo-kolei.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl