Wysłany: 30-11-2011, 17:50 Rozkład jazdy pociągów międzynarodowych PR
Rozkład jazdy pociągów międzynarodowych PR
Znamy już szczegóły dotyczące nowego rozkładu jazdy pociągów międzynarodowych Przewozów Regionalnych. Pojawią się bezpośrednie połączenia Białegostoku z białoruskim Grodnem, Katowic i Krakowa ze słowacką Żyliną i Wrocławia z czeskimi Pardubicami. Znikną kursy do Wysokolitowska na Białorusi.
11 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład pociągów międzynarodowych spółki Przewozy Regionalne. Zmiany prawne spowodowały, że połączenia te będą finansowane nie tylko z budżetu centralnego, ale także ze środków samorządów lokalnych. Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej sfinansuje kursy o charakterze połączeń międzynarodowych, a województwa przejęły ciężar dotowania ruchu przygranicznego.
Wśród połączeń dofinansowanych ze środków MTBiGM znajdą się, podobnie jak obecnie, pociągi z Wrocławia do Drezna przez Legnicę. Niemiecką granicę przekroczy też jedna para kursów w relacji Poznań — Frankfurt nad Odrą — Poznań. Czeską granicę w Chalupkach będzie można przejechać pociągiem „Rumcajs” z Opola do Bohumina — ważnego węzła przesiadkowego.
Nowe bezpośrednie połączenia pojawią się także na polsko-słowackim przejściu Zwardoń — Skalite. — Od 1 czerwca uruchomione zostaną pociągi z Krakowa i Katowic do Żyliny — poinformował Michał Stilger z biura prasowego PR. — Z pewnością przypadną one do gustu turystom odwiedzającym słowackie Tatry — dodaje. Bez przesiadek będzie można dojechać także z Białegostoku do białoruskiego Grodna. — Uruchomimy tam dwie pary pociągów. Pasażerowie nie będą musieli przesiadać się w Sokółce i Kuźnicy Białostockiej — mówi Stilger.
Samorządy przejęły finansowanie wszystkich pociągów regionalnych łączących Polskę z Niemcami na przejściach Szczecin Gumieńce — Grambow, Szczecin Gumieńce — Tantow, Zasieki — Forst i Kostrzyn — Küstrin-Kietz. Uruchomione zostaną kursy na polsko-czeskich przejściach w Międzylesiu, Szklarskiej Porębie i — sezonowo — w Lubawce. Województwo dolnoślaskie sfinansuje też jedną pare kursów z Wrocławia do Drezna. Pojawi się także nowy pociąg z Wrocławia do Pardubic, skąd odjeżdża wiele pociągów do Pragi, Ołomuńca, Ostrawy, Bratysławy i Koszyc.
Nie zmieni się oferta na przejściu Terespol — Brześć. Nadal uruchamiane będą trzy pary pociągów przygranicznych. Ze względu na małą liczbę pasażerów ani samorząd lokalny, ani Ministerstwo Transportu nie zdecydowały się natomiast na dofinansowanie połączenia Czeremcha — Wysokolitowsk. Ruch pasażerski na tym przejściu nie będzie więc prowadzony.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Województwo dolnoślaskie sfinansuje też jedną pare kursów z Wrocławia do Drezna.
W związku z tym od nowego rozkładu jazdy wszystkie pociągi relacji Wrocław - Drezno - Wrocław będą kursować wg taryfy REGIO, a nie IR/RE jak dotychczas.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Województwo dolnoślaskie sfinansuje też jedną pare kursów z Wrocławia do Drezna.
W związku z tym od nowego rozkładu jazdy wszystkie pociągi relacji Wrocław - Drezno - Wrocław będą kursować wg taryfy REGIO, a nie IR/RE jak dotychczas.
W nowych rozkładach jazdy umieszczonych na stacjach nie ma żadnej informacji, że pociągi te będą miały taryfę REGIO. Co więcej, w internetowych wyszukiwarkach połączeń, cena biletu na RE jest prawie dwa razy droższa niż na R.
Tak dla przykładu Miękinia- Wrocław Gł.
REGIO 6,80 zł
REGIOekspres 12,00 zł
jano, mówisz tak jakbyś urodził się wczoraj i nie wiedział jaki burdel panuje na polskiej kolei. Nie sugeruj się tym co pokazują internetowe wyszukiwarki, bo obsługują je spółki PKP, które nie mają nic wspólnego z PR, a tym bardziej z UMWD.
Nie widziałem wcześniej plakatowych rozkładów jazdy. W Miękini pociągi te oznaczone są kolorem niebieskim, który jest opisany, że oznacza pociągi REGIOekspres spółki Przewozy Regionalne.
Obawiam się, że wiele osób może o takiej zmianie nie wiedzieć.
Będą bezpośrednie pociągi z Białegostoku do Grodna
Przewozy Regionalne informują, że znana jest już decyzja Ministerstwa Transportu w kwestii międzynarodowych połączeń kolejowych, w tym także Podlaskiego z Białorusią.
Wiemy już, że od 11 grudnia 2011r. będą bezpośrednie połączenia na odcinku Białystok –Grodno. Będzie więc można bez przesiadek dojechać z Białegostoku do Grodna. Codziennie będą kursować dwie pary pociągów.
Niestety, ze względu na małą liczbę podróżnych na odcinku Czeremcha – Wysokolitowsk, ani samorząd lokalny, ani Ministerstwo Transportu, nie zdecydowały się na dofinansowanie tych połączeń. Ruch pasażerski na tym przejściu nie będzie prowadzony.
źródło: inforail.pl
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum