Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
PKP Cargo uprawia kreatywną księgowość?
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-01-2012, 01:55   PKP Cargo uprawia kreatywną księgowość? Odpowiedz z cytatem

Czy PKP Cargo uprawia kreatywną księgowość? – Kolos na glinianych nogach.

Nie trzeba być wybitnym finansistą, żeby przeglądając sprawozdania finansowe spółki PKP Cargo S.A. za ostatnie lata zobaczyć wiele niespójności.

Po pierwsze w glorii chwały prezes Balczun obwieścił, że rok 2010 przyniósł oczekiwany zysk netto dla spółki w wysokości 61,9 mln zł. Po to żeby ten niby zysk pokazać zaksięgowano stratę w wysokości 125,1 mln zł nie w rok, 2010 ale powiększając stratę z lat ubiegłych do kwoty 805,5 mln zł z kwoty 680,4 mln (ta różnica wynosząca 125,1 mln zł poprawiła wynik roku 2010). Taki manewr jest sprytny, ponieważ narastająco nie ma to znaczenia dla ksiąg spółki, ale w wynikach roku poprawia się rezultat aż o 125,1 mln zł. Reasumując prawdziwy wynik roku 2010 to strata netto w wysokości 63,2 mln zł.

Po drugie spółka PKP Cargo trwale od 2007 roku generuje stratę na działalności przewozowej, czyli jej podstawowym biznesie. Ilustruje to tabela.

Jak widać spółka nie radzi sobie w swojej podstawowej działalności co może być efektem systematycznej utraty rynku. A tak swoją drogą to ciekawe, czym tak zyskownie handluje spółka przewozowa.

Po trzecie spółka PKP Cargo powinna prezentować sprawozdania skonsolidowane pokazujące jak wygląda wynik całej grupy po wyeliminowaniu transakcji z podmiotami zależnymi i stowarzyszonymi. Ponieważ widząc, jakie „manewry” księgowe są realizowane na sprawozdaniu jednostkowym to jest również prawdopodobne, że wynik jednostkowy spółki poprawiany jest o tzw. transakcje wewnętrzne.

Dlatego w działalności PKP Cargo powinno być więcej silnych fundamentów i transparentności a nie papierowych zabiegów i PR-owych i aktywności „dyżurnych” dziennikarzy.

źródło: nakolei.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rufi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2011

PostWysłany: 23-01-2012, 17:09   Kreatywna księgowość PKP Cargo Odpowiedz z cytatem

Robi się coraz ciekawiej Wink
Nic więcej nie dodaje. Zainteresowanych zapraszam poniżej: link do materiału.

kreatywna księgowość ciąg dalszy- nakolei.pl

[ Dodano: 01-02-2012, 15:59 ]
"Tak jak już pisaliśmy, artykuł portalu o kreatywnej księgowości w PKP Cargo( w całości można go przeczytać TUTAJ ), wzbudził wiele emocji. Przejawem tego jest interpelacja poselska byłego ministra transportu Jerzego Polaczka, który wystąpił z interpelacją w tej sprawie do obecnego ministra infrastruktury Sławomira Nowaka.
Poniżej zamieszczamy treść interpelacji"


źródło: nakolei.pl


Coś na rzeczy musi być skoro Polaczek wziął się za temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

autodidakt Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Maj 2011

PostWysłany: 13-02-2012, 13:22    Odpowiedz z cytatem

"Zysk" w 2010 byłaby dużo "wyższy" gdyby nie metoda stosowana często w firmach stanowiących grupę - wypychanie kosztów przez Spółkę Matkę do spółek zależnych. Jest to najłatwiejsza metoda poprawiania wyników. Dlatego miarodajny jest tylko wynik skonsolidowany i porównanie wyników poszczególnych spółek w grupie w latach ubiegłych i obecnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl