Wysłany: 10-11-2012, 20:43 Przetarg na 4 SZTy dla lubuskiego
UMWL ogłosił przetarg za dostawę 4 spalinowych zespołów trakcyjnych. Szacunkowa cena 40 mln zł netto wskazuje na pojazdy dwuczłonowe. Otwarcie ofert nastąpi 21 grudnia, zaś termin wykonania zamówienia to 11 miesięcy od momentu podpisania umowy. Kolejne 12 miesięcy wykonawca będzie miał na uzyskanie dopuszczenia EBA, umożliwiającego eksploatację pojazdów na terenie Niemiec. Warunek doświadczenia nie jest wygórowany, wykonawca musi potwierdzić dostawę dwóch fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem spalinowym przeznaczonych do przewozów pasażerskich. Jedynym kryterium wyboru jest najniższa cena.
Nie będzie musiała tak z ceny schodzić, po przetargu z DB koszty produkcji znacznie spadną. Również nie będą musieli kombinować z dopuszczeniem do jazdy po Niemczech.
Tylko, że pierwsze egzemplarze dla DB zaczną wychodzić pod koniec 2014, może w 2015 roku czyli dobry rok po zakończeniu dostaw w tym przetargu. Tak samo z dopuszczeniem - jeszcze nie mają. A bliźniacze pojazdy robią dla zachodniopomorskiego i tam byli ciut (ale jednak) drożsi niż Newag.
Sunseed ma racje , koszty projektu , koszty wdrażania i zakupy podzespołów od kooperantów dzielą się już na setki a ni na sztuki to obniża koszt produkcji między 15 a 25 % . Gdyby inne województwa ogłosiły przetarg grypowy to mogły by osiągnąć dobrą cenę na same pojazdy jak i na części serwisowe w okresie eksploatacji .
Jeszcze nie na setki - Linki dla DB będą rok po lubuskim. A koszt projektu i wdrożenia już się rozłożył - Linki już jeżdżą w CD. Inne województwa musiałyby ogłosić przetarg na ponad 100 sztuk, żebyśmy mogli mówić o jakimkolwiek upuście cenowym.
Nie rozumiesz, mimo iż Linki będą rok po Lubuskiem, to założe się że PESA już się do tego szykuje aby im to sprawnie poszło Pesa już pewnie zamawia podzespoły i inne bajery, także przy tylu sztukach to ceny spadają że hej ho
Tylko, że tak samo było w zachpomie - Pesa miała już zamówienie dla CD na 30 Linków, tym samym zamówione w większej ilości podzespoły, a mimo chciała 10 mln zł netto za sztukę. Newag był tańszy zaledwie o 300 tys zł.
Sphinx , cenę kształtują generalnie 2 elementy 1. ilość produkowanego modelu w perspektywie czasowej Jeśli Pesa będzie miała duży portfel zamówień nawet w perspektywie kilku lat to kooperanci się ugną cenowo ( to już nie będzie dla nich perspektywa sprzedaży podzespołów dla 30 - 40 sztuk ) . 2. Pesa na rynku polskim a tym bardziej europejskim nie jest sama i będzie się uginać na cenę nawet kilku , kilkunastu sztuk modelu produkowanego praktycznie seryjnie i to jest właśnie konkurencja .
W teorii - tak. W praktyce - nie. Pesa mając zamówienia na kilkadziesiąt Elfów i pochodnych wcale nie obniżała cen. Na rynku polskim jedynym poważnym konkurentem jest Newag, który walczy głównie cenowo więc obie firmy już dość dawno zeszły z marżami byle tylko coś ugrać. Jako, że za bardzo nie ma z czego schodzić myślę, że różnica w cenie będzie minimalna.
Niezgodnie z przewidywaniami - odwołanie nie os szczegółów technicznych (przyspieszenie, przebieg do P4), ale terminu wyrobienia homologacji EBA. Wymagany jest termin 12 miesięcy od odbioru pojazdów, tymczasem Newag potrzebuje 24 mies. i ma zarówno zaświadczenie TUV Polska, jak i gotowego do zeznań prezesa tej instytucji, na potwierdzenie tego, że zdobycie dopuszczenia jest niemożliwe w terminie krótszym niż 24 miesiące.
[ Dodano: 24-11-2012, 21:53 ]
UM wnosi o odrzucenie odwołania, ale jednocześnie zmienia SIWZ wydłużając czas na dostarczenie homologacji EBA do 24 miesięcy:
Sporo zmian. Najważniejsze - do miejsc siedzących wliczane są uchylne, wymagane przyspieszenie zmalało o połowę - do 0,5m/s^2. Termin otwarcia ofert bez zmian.
Nie milczy, oferty zostały otworzone.
Wpłyneły dwie, Pesy i Newagu, obie o wiele tańsze.
Jedna chce dostarczyć 4 szynobusy za 47.625.000zł druga ~46.500.000zł Fajnie że parę groszy taniej wyszło.
Znając życie Newag dał tą tańszą Jeżeli nie będzie odwołań to na początku przyszłego roku oficjalnie zakończy się proces
Nie byłbym tego taki pewny. Lokalna stacja radiowa (tylko ona podała info z otwarcia ofert) niestety nie wspomniała kto złożył tą tańszą ofertę, a jako że obie były tańsze niż w zachpomie (gdzie firmy poznały możliwości konkurenta) znaczy była walka cenowa.
[ Dodano: 27-12-2012, 18:20 ]
No to mamy jasność:
Newag dostarczy szynobusy dla Lubuskiego?
W przetargu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego na zakup czterech szynobusów z niemiecką homologacją, które będą obsługiwać połączenia przygraniczne wzięły udział dwie firmy Newag i Pesa.
O przetargu pisaliśmy w połowie grudnia. Nowe szynobusy mają się pojawić na torach już w przyszłym roku i będą kursować między Zieloną Górą i Gorzowem Wielkopolskim a Berlinem. Na zakup czterech nowych pojazdów Urząd Marszałkowski chce przeznaczyć 49 176 470,58 zł. Obaj producenci złożyli oferty na dużo niższą kwotę:
Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. – 47 625 600 zł;
Newag S.A. – 46 705 560 zł.
Czy rzeczywiście to właśnie Newag dostarczy swoje pojazdy lubuskiemu urzędowi marszałkowskiemu jeszcze nie wiadomo. Jak zapowiada Irena Bilewczyk-Wysocka, rzecznik prasowy zarządu województwa, dostawca pojazdów zostanie wyłoniony po szczegółowej analizie złożonych ofert.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum