Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Cofanie EZT ze szlaku
Autor Wiadomość

karol92 Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 19 Sty 2018

PostWysłany: 19-01-2018, 19:13   Cofanie EZT ze szlaku Odpowiedz z cytatem

Witam.
Ostatnio uszkodziła mi jednostka EZT na torze szlaku dwutorowego z SBL w wyniku czego musiałem zmienić kabine i ściągnąć sie do najbliższej stacji. Dyżurna zamknęła, tor podyktowała mi rozkaz S na zjazd z toru zamkniętego w kierunku stacji której cofałem,wjazd na stacje miał być na rozkaz S.
Przyjąłem rozkaz wykonałem próbę hamulca i hamowanie kontrolne po ruszeniu, semafory sbl były ciemne
Wjazd na stacje odbył sie jednak na sygnał zezwalający o czym dyżurna przed wjazdem mnie poinformowała ....

Czy popełniłem błąd w tym postępowaniu ?
Jak tak to jaka powinna być procedura cofania EZT ze szlaku SBL ?
Czy rozkaz S jest potrzebny ?
Czy o sygnalizowanie cofanego pociągu powinno być PC 1 zarówno z przodu jak i z tyłu....?


Z góry dzięki za odp... Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piotr84 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Wrz 2014

PostWysłany: 25-01-2018, 14:08    Odpowiedz z cytatem

Cześć, nie jestem ruchowcem, ale z tego, co wiem przy cofaniu ze szlaku musi być zamknięty tor i podyktowany rozkaz S między innymi z informacją co będzie zezwoleniem na wjazd na stację. Pracownik na ostatnim wagonie i jazda z prędkością 30km/h jeśli przejazdy są zabezpieczone a jeśli nie 20km/h. Przy cofaniu ze szlaku do stacji nie zmienia się osygnalizowania. Tak przy klasycznym składzie, ale jeśli chodzi o jednostkę, to sam się zastanawiam. Rozkaz S napewno, zmieniłeś kabinę, czyli próba uproszczona i kontrolne. Wspomniałeś, że semafory ciemne czyli teoretycznie w rozkazie unieważnienie wskazań sbl bo przy ciemnych, sygnał wątpliwy czyli stój i dalej na widoczność? Druga sprawa jaka prędkość bo przy torze zamkniętym, wolnym, kiedy jedziesz z czołowej kabiny nie musisz jechać 30km/h? Trzeci problem to osygnalizowanie, myślę, że przy ezt gdy zmieniasz kabinę zmieniasz też osygnalizowanie Pc1 czoło i Pc5 końcówki a w porze nocnej na lini dwutorowej Pc1 zarówno czoło i koniec? Niech się wypowie ktoś, kto się zna Smile

[ Dodano: 25-01-2018, 16:08 ]
Jechałem kiedyś pociągiem, który uległ awarii na szlaku ok 2 km za stacją. Linia dwutorowa, blokada półsamoczynna, ruch dwukierunkowy prowadziny po jednym torze czynnym z powodu zamknięcia drugiego toru (roboty). Zablokowony szlak. Ze stacji została wysłana lokomotywa odłączona od swojego składu ( tu ciekawostka innego przewoźnika) w celu ściągnięcia naszego pociągu. Jakie powinno być postępowanie w takiej sytuacji?

[ Dodano: 25-01-2018, 16:08 ]
Jechałem kiedyś pociągiem, który uległ awarii na szlaku ok 2 km za stacją. Linia dwutorowa, blokada półsamoczynna, ruch dwukierunkowy prowadziny po jednym torze czynnym z powodu zamknięcia drugiego toru (roboty). Zablokowony szlak. Ze stacji została wysłana lokomotywa odłączona od swojego składu ( tu ciekawostka innego przewoźnika) w celu ściągnięcia naszego pociągu. Jakie powinno być postępowanie w takiej sytuacji?

[ Dodano: 25-01-2018, 16:16 ]
Enter się zaciął Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl