EC Glacensis Gdynia Główna - Praha Vrbice przez Bydgoszcz, Poznań, Wrocław - to za Pomorzanina albo Piasta
EC Comenius Gdynia Główna - Praha Vrbice przez Bydgoszcz, Poznań, Wrocław - Najprawdopodobniej za Heweliusza. Więcej nie mogą obsługiwać pozostałych par połączeń Praha - Wrocław - Gdynia, bo za mało wagonów.
IC Moravia Katowice - Wien Hbf/Villach Hbf przez Bohumin - Więc najprawdopodobniej firma REGIOJET wywalczyli o nowych połączeniach, który w tym roku miał kursować do Alpach w góry, lecz jednak była niezgodna i dlatego IC zastepuje takiego połączenia.
Natomiast w przyszłym roku trzech a nawet czterech połączenia będą osiągnąć na IC:
IC Lubomirski Kraków Główny - Gdynia Główna - Kraków Główny
IC Biebrza Warszawa Wschodnia - Gdynia Główna/Białystok - Warszawa Wschodnia - grupa wagonów warszawskich do Białegostoku będą mieli obieg z Hańczą do Krakowa.
IC Rozewie Kraków Główny - Gdynia Główna - Kraków Główny - stanie pod znakiem zapytania, trwa dyskusji)
IC Wolin Kraków Główny - Świnoujście - Kraków Główny
Oprócz ich, Miechowita najprawdopodobniej będą skrócić do Poznania, dlatego że pasażerowie mają serdecznie dosyć i narzekali to przez łącznika z Zamoyskim, które ciągle poczekają, aż zacznie jechać albo opóźnią. Miechowita być może obsługiwana na skład wagonowym albo zespołu elektrycznego trakcyjnego ED74. Za to zastępuje nowy połączenia przez Wrocław. Przemyślanin do Ustki i Świnoujścia będą objechać przez Ostrów Wlkp. z powodu przebudowy węzła katowickiego. Możliwe, że części pociągów będą objazdami. IC Chełmoński powraca przez LK 351 po modernizacji, to już wiadomo. IC Górski najprawdopodobniej będzie miał grupę szczecińską do Hrubieszowa Miasta, a jego główna relacji to Świnoujście - Lublin Główny. Roztocze już nie będzie wyjechał do Bohumina, za to zostanie zmieniony trasy do Wrocławia albo skrócony do Katowic.
Dwie pary pociągów Gdynia Główna-Praha będą na polskich wagonach, dwie pary na czeskich.
Do Villach pociąg z Polski pojedzie dopiero po otwarciu tunelu między Graz a Klagenfurt, na pewno nie w rozkładzie 2024/5.
Jeżeli nadal będzie problem z wagonami, a najprawdopodobniej będzie, to Galicja dalej będzie jeździła z Bohumina na czeskich szrotach.
Jak ja uwielbiam „nieoficjalne” informacje, które zawsze pojawiają się na początku roku.
Myślę że należy zobaczyć co Malepszak wymyśli w sprawach kolejowych bo to od niego zależy co będzie się działo na kolei.
Niemniej jednak przez koniec remontów oraz zmiana władzy może zacząć być gorąco.
Nie miałbym natomiast wątpliwości że żadna konkurencja na torach się nie pojawi przez najbliższe kilka lat
Jeśli miał by wróżyć...to nowy rząd podstawi na główne szlaki...co zresztą zostało już zapowiedziane, że mają być cięcia gdzie koszty są duże... miasta jak Gorzów, Wałcz czy Płock mogą być zagrożone...
Jeśli miał by wróżyć...to nowy rząd podstawi na główne szlaki...co zresztą zostało już zapowiedziane, że mają być cięcia gdzie koszty są duże... miasta jak Gorzów, Wałcz czy Płock mogą być zagrożone...
racja, pod koniec poprzednich rządów PO i PSL w mniejszych miastach woj. śląskiego było fatalnie, Gliwice-Warszawa do połowy 2014 r. jeden pociąg, później żadnego. Dopiero po wyborach 2015r. Pendolino miało wydłużoną trasę, w kolejnych latach systematycznie poprawiało się. Po zmianie władzy obawiam się, co wymyślą na kolejny rok.
Dobra nie ma co aż tak odjeżdżać w przyszłość.
Na razie z tego co słyszałem to takie mają być zmiany:
- Heweliusz i Pomorzanin przejdą na IC/EC do Pragi. Nazwy handlowe to Jizera oraz Sudetis z postojem w Kłodzku, Wrocławiu, Lesznie, Poznaniu, Gnieźnie, Inowrocławiu, Bydgoszczu, Tczewie oraz Trójmiasto.
- Jak remonty dopiszą to:
a) Pojawi się nowa para IC Warszawa - Szczecin.
b) Cegielski oraz Barbakan wrócą do Szczecina.
c) Matejko powróci przez Poznań
- Na pewno mimo wszystko powróci Chełmoński na trasę przez Poznań.
- Pilotażowo w Wakacje mają zostać uruchomione IC Pułaski oraz IC Wybicki Kraków - Świnoujście. Wybicki prawdopodobnie zastąpi IC Matejko oraz IC Miechowita.
Poranny pociąg Poznań - Kraków ma być Wielkopolaninem.
- W planach także uruchomienie połączenia Białystok - Olsztyn przez Ostrołękę i Szczytno nowymi szlakami ale to zależy od sytuacji po zamknięciu Białystok - Ełk. Możliwe że tam pojedzie Biebrza, może też Rybak, który jednak raczej pojedzie do Ełku.
- Siemiradzki, Piast i Wawel objazdem przez Pyrzowice Lotnisko
Nic spośród powyższych "sprawdzonych informacji" nie jest prawdą.
W relacji Praga - Gdynia pojadą cztery pary pociągów, w tym jeden nocny w równych odstępach czasowych co 4 godziny.
Nie zmieni się nic w obsłudze ciągów południe - Szczecin ze względu na ukształtowanie potoków na LK 275/289/273.
Pułaski/Wybicki jedynie ze zmianą na ED160, ale ma dojść jeszcze jeden IC z kierunku Bielska-Białej na Szczecin, toteż LK 272 nie straci.
Olsztyn - Ełk - Giżycko - Białystok będzie rozgrzebane do końca 2025 i tam nie ma co marzyć o pełni komfortu podróżowania.
Faktem natomiast jest, że Poznań zyska dwa nowe międzynarodowe kierunki.
Należy zauważyć, że wyraźne zmiany są oczekiwane po 2025. Wtedy przede wszystkim zakończą się modernizacje głównych magistral, a i otworzą się nowe kierunki międzynarodowe, w tym Görlitz, jak i prawdopodobnie powróci Żylina.
A jaki drugi międzynarodowy kierunek zyska Poznań? Rozumiem, że jeden z nich to Praga. Czy jakieś nowosci dla Krakowa są przewidziane? Może połączenie do Koszyc?
Nic spośród powyższych "sprawdzonych informacji" nie jest prawdą.
W relacji Praga - Gdynia pojadą cztery pary pociągów, w tym jeden nocny w równych odstępach czasowych co 4 godziny.
Nie zmieni się nic w obsłudze ciągów południe - Szczecin ze względu na ukształtowanie potoków na LK 275/289/273.
Pułaski/Wybicki jedynie ze zmianą na ED160, ale ma dojść jeszcze jeden IC z kierunku Bielska-Białej na Szczecin, toteż LK 272 nie straci.
Olsztyn - Ełk - Giżycko - Białystok będzie rozgrzebane do końca 2025 i tam nie ma co marzyć o pełni komfortu podróżowania.
Faktem natomiast jest, że Poznań zyska dwa nowe międzynarodowe kierunki.
Należy zauważyć, że wyraźne zmiany są oczekiwane po 2025. Wtedy przede wszystkim zakończą się modernizacje głównych magistral, a i otworzą się nowe kierunki międzynarodowe, w tym Görlitz, jak i prawdopodobnie powróci Żylina.
Za pewne Pragi będą miały postoje w: Strzelinie, Ziębicach, Kamieńcu Ząbkowickim, Bardzie, Kłodzku, Bystrzycy Kłodzkiej i Międzylesiu. Ewentualnie Kamieniec i Kloezko jakiś EIC jakby jechał jako w stacjach węzłowych
Jezeli w 2025 r. ruszy przebudowa Warszawy Wschodniej, to na raz maja byc robione perony 1-4, a pozniej 5-7, czyli najpierw praktycznie cala czesc dalekobiezna, brak mozliwosci konczenia/zaczynania biegu, brak wyjazdu w kierunku Pragi.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
No co?
Na czas remontu Ełk - Białystok rozważane jest skierowanie pociągów Białystok - Olsztyn przez Szczytno i Ostrołękę ale to zależy od powodzenia reaktywacji szlaku Ostrołęka - Łapy, która jest planowana na marzec tego roku.
No i od tego roku mała szansa na od razu 4 pociągi Gdynia - Praga, planowane jest wystartowanie na początek z dwoma.
Co do 351, 275,289,273 to planowany jest powrót na nominalną trasę Wrocław - Szczecin przez Poznań kilku par pociągów bo czas przejazdu nie będzie się różnił jak i sama Nadodrzanka nie generuje jakichś super potoków dlatego Swarożyc, Wyczółkowski oraz Mehoffer to będzie wystarczająco.
Na powrót Portowca natomiast bym się nie nastawiał bo większy priorytet to przywrócić Szczecin - Łódź a dopiero potem nowe połączenia na trasie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum