ktoś przeczytał pewnie nagłówki na tej stronie PKP PR i to wystarczyło do wpadnięcia w panikęi
_________________ "Nikomu tego nie życzę, ale jak czasami na przejeździe kolejowym zdarzy się kolizja z udziałem Arrivy to w "Gazecie Pomorskiej" napiszą że samochód był goniony przez pociąg Arrivy przez 10km zanim został rozjechany." (leszek79)
Natomiast ja nie chcą zakładac nowego tematu chciałbym się dowiedzieć co pomorzanie myślą o rozbiórce odcinka Swarzewo - Krokowa, będąc w wakacje w władysławowie tak, właśnie zastanawiałem się nad tym.
Można coś się dowiedzieć nt trasy Kwidzyn-Prabuty
Zdaje się odcinek sprawny technicznie/występuje ruch pociągów towarowych tylko...niestety?
Są jakieś przymiarki do szynobusa?
Kiedyś czytałem o planach reaktywacji połaczenia do Gniewu, tyle że brakuje na jakimś odcinku torów...
O dziwo nigdy nie czytałem o reaktywacji połączeń do Skórcza
Sporo mówiło się o reaktywacji połączeń Twarda Góra - Nowe...i temat został wyciszony
Co do linii do Gniewu należało by taką linię w zasadzie wybudować, można wykorzystać nasypy ale tej linii w zasadzie już fizycznie nie ma. Co do Skórcza to słyszałem o planach przywrócenia Starogard - Skórcz do ruchu towarowego ale ile w tym prawdy to nie wiem. Zapewne jeśli chodzi o odbudowę linii to będzie odbudowana łącznica pozwalająca na przejazd z Gdyni do Kartuz bez wjazdu na Starą Piłę lub Somonino. Słyszałem również, że mają ją wydłużyć do Sierakowic ale ile w tej ostatniej informacji jest prawdy a ile plotek to nie wiem. A i ponoć coś na Bytów w wakacje ma jeździć ale to bym bardziej między bajki włożył.
A co do budowanych linii to ponoć co rocznie około 20 czerwca oraz na planowe otwarcie ma być organizowany jakiś happening odnośnie Kolei Metropolitalneji mam nadzieje, że zorganizują tylko 2.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Co do linii do Gniewu należało by taką linię w zasadzie wybudować, można wykorzystać nasypy ale tej linii w zasadzie już fizycznie nie ma.
Ponoć roboty ziemne to większa część kosztów budowy linii, więc sama odbudowa nawierzchni to nie jest aż taki wielki problem, może nawet jest tańsza niż wymiana bo odchodzą koszty demontażu.
Co do samej linii to mnie by się marzyła z drutem i EZT (ale jakieś nowsze i bardziej dostosowane do potrzeb niż kible) z Tczewa czy nawet z Trójmiasta. Gniew od Morzeszczyna (węzeł) jest tak samo oddalony jak Smętowo ale za to po drodze jest kilka razy więcej mieszkańców i tam właśnie powinno być kierowane większość pociągów regionalnych.
Tylko jest mały szkopół, mianowicie lokalny przewoźnik busowo/autobusowy (wygryzł już Veolię PKS), który na trasie Tczew-Gniew ma w dni powszednie 30 kursów dziennie, pierwszy o 5:05 (Gniew->Tczew) i 4:50 (odwrotnie) a ostatni odpowiednio o 22:15 i 22:40, czyli średnia częstotliwość w ciągu całego dnia 35~39 min i największa przerwa wynosząca odpowiednio 70 i 65 min dla dwóch ostatnich kursów. Kolej czasem przejazdu z nim nie zawalczy (bo przez Morzeszczyn trochę naddaje drogi) a taka częstotliwość pociągów to marzenie...
PS
Do Gniewu jechałem zdaje się w drugiej połowie lat 90. przejazdem specjalnym z parowozem, niestety chyba biletu nie zachowałem, a był normalny z kasy elektronicznej tyle że na ten przejazd wg taryfy pospiesznej .
yusek napisał/a:
A i ponoć coś na Bytów w wakacje ma jeździć ale to bym bardziej między bajki włożył.
Już w tym roku latem miał być jakiś turystyczny z inscenizacjami z dzikiego zachodu i d..., był tylko jeden na zjazd Kaszubów ale się o nim dowiedziałem po czasie, chociaż akurat tego dnia przejeżdżałem przez Lipusz .
yusek napisał/a:
A co do budowanych linii to ponoć co rocznie około 20 czerwca oraz na planowe otwarcie ma być organizowany jakiś happening odnośnie Kolei Metropolitalneji mam nadzieje, że zorganizują tylko 2.
Ja jechałem we wrześniu SA134-001 z Arrivą, Gdynia-Kartuzy-Kokoszki-(pieszo do Firogi)-Gdynia.
Co do nasypów przy Gniewie to ciekawę jaki mają stan techniczny (czy nie są podmytę czy coś). A co do odbudowy linii to ja bym w pierwszej kolejności odbudował albo linię Lipusz-Sławno tak by móc puszczać pociągi zarówno do Darłowa jak i Słupska. Można by wykorzystać ten odcinek zarówno w ruchu lokalnym jak i wakacyjnych pociągach pośpiesznych na środkowe wybrzeże.
Ewentualnie Pruszcz Lębork. Wtedy również można zrobić pociągi pośpieszne ale tu będzie bardzo sporo odcników do wykorzystania w ruchu lokalnym.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Stare dobre czasy kiedys przez piec lat dojezdzalem ze Skarszew do tczewa pociagiem do technikum kolejowego piekne czasy a frekwencja byla w tych pociagach duza i co zlikwidowali
Ba, mogli w swoim czasie wyprodukować normalną liczbę SA101 i SA102 a nie jakieś zakichane prototypy 3 na krzyż. Co prawda mielibyśmy dzisiaj więcej osiołków a mniej Pesobusów ale być może działające linie do Skarszew, Bytowa, Kartuz (via Kolbudy), Sierakowic z obu stron czy Skórcza.
Chociaż akurat w przypadku linii do Skarszew i Skórcza (ze Smętowa) to nabieram coraz większych podejrzeń że pewna rzecz a w konsekwencji likwidacja tych linii okazały się dla właściciela autostrady tańsze niż budowa wiaduktów w tych miejscach .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum