Wysłany: 17-06-2009, 22:34 Dopłaty do konkretnych pociągów
Witam
Niedawno dowiedziałem sie ze moge załatwić sobie coś takiego jak FIP, wiec w tym roku po raz pierwszy chciałbym wybrać sie w trasę. W zwiazku z tym mam pytanie do doświadczonych juz koleżanek i kolegów o dopłaty do wymienionych ponizej pociągów, czy muszę wykupić miejscówki, a jesli nie musze to czy lepiej to zrobić gdyz w przypadku braku moge miec problem z wejściem do pociagu gdy bedzie pełny (rozkłady pociągów brałem ze stron panstw w jakich one kursują: Słowacja, Węgry i Rumunia):
Na slowacji obowiązuje tylko obowiązkowa rezerwacja miejsc w niektórych pociągach IC oznaczonych jako pwinno miestinkowe w pozostalych pocigach rezerwacja jest tylko nazyczenie tzn ze na bilet FIP mozna podrózowac bez uiszczenia diopłat
Zapraszam do przejrzenia tego działu. Większość odpowiedzi jest w poprzednich postach, wystarczy tylko przejrzeć tematy.
W ogólności, jeśli na rozkładzie jest R, to oznacza albo możliwość rezerwacji (możliwość <> obowiązek) lub konieczność w komunikacji międzynarodowej. R w kwadracie to obowiązkowa dopłata.
jeszcze konkretne pytanie co do tego pierwszego pociagu. Jedzie on z Krakowa do Budapeszty z tym ze z Krakowa do Muszyny jedzie jako pospieszny a dalej juz jako IC, czy mam na granicy kupic miejscowke czy jak?
Ja jechałem w czwartek. W 2 klasie dużo osób, ale w 1 byłem sam w wagonie. Przez pewien czas towarzyszyli mi kolejarze, wracający z pracy
Nie miałem wrażenia, że jest niebezpiecznie. Budziłem się na stacjach i nie widziałem, żeby ktoś łaził po wagonie, ani zaglądał do przedziałów.
Miejscówek żadnych ani w PL ani na Słowacji nie trzeba, to jest zwykły pośpieszny (ale możesz ją kupić - cena 3e).
siedząca jedna "jedynka" i dwójki + kilka kuszetek i sypialnych. Hafas podaje tylko 2 klasa, ale jeździ nasz polski wagon 1 klasy.
Jak w czwartek jechałem, to 1 klasie był przedział służbowy, ale po przekroczeniu granicy słowacka drużyna jechała w innym wagonie, gdzieś na początku.
Wiecie co z jednej strony chcę podróżować z FIP'em ale jak sobie pomyślę o tych wszystkich dopłatach i ograniczeniach to mi się odechciewa podróży. Zamiast upraszczać podróżowanie to tylko utrudniają. Moim marzeniem jest aby posiadacze FIP albo InterRail mogli wsiadać do dowolnego pociągu w europie bez dokonywania jakichkolwiek dopłat. Wolałbym np wcześniej dokonać jakiejś globalnej dopłaty i mieć wszystko z głowy.
A ja bym chciał żeby na kolei był taki z prawdziwego zdarzenia "Star Alliance", żeby w każdym kraju można było kupić miejscówkę czy dopłatę na każdy pociąg w Europie, a przepisy były jasne i spójne.
Tego mi brakuje. Pamiętam kiedy byłem młodszy, miałem legitymację kolejową jako rodzina pracownika mogłem jeździć pociągami dowolna klasą beż żadnych biletów, to były piękne czasy. Dziś nawet jako pracownik PKP muszę kupować bilety w komunikacji krajowej. A na dodatek niektóre spółki nie honorują naszych zniżek
Pod koniec czerwca wybieram się do Aachen. Jestem studentką z Gdańska. Bardzo proszę o poradę i odpowiedź na pytania :
1. Jak najlepiej tam dojechać posiadając bilety FIP ? Jaką trasę ? Myślałam o Poznaniu -Koln -Aachen. Może są jakieś połączenie bez przesiadek. Po prostu co jest najkorzystniejsze.
2. Czy np. jadąc z Poznania pod granicę z Niemcami muszę mieć kupiony bilet nasz polski i potem po przekroczeniu granicy wypisuję w książeczce FIP datę wjazdu na teren Niemiecki ? Czyli płacę normalnie na terenie POlski, a FIP wtedy mam za darmo?
3. Czy na dojazd do Koln (bo chyba nie ma z Polski bezpośrednio do Aachen) mogłabym wziąć wagon sypialny bez dopłaty ? Czy za każdy sypialny się płaci ? Czy musze jakiekolwiek dopłaty w nosic za miejscóki itd ?
4. Gdybym musiała kupić miejscówkę do Koln, to rozumiem, ze mogę ją kupić w Polsce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum