Wysłany: 15-09-2009, 20:47 Pracownicy PR Wrocław boją się utraty pracy
W związku z ukazaniem się nowego rozkładu jazdy pociągów 2009/10 na Dolnym Śląsku i przejęciem kilkunastu pociągów od PR Wrocław, które będą obsługiwane przez KD, wielu pracowników PR-a (drużyny trakcyjne, konduktorskie, zaplecze techniczne i inne) obawia się, że od 13 grudnia może zabraknąć pracy w Spółce "Przewozy Regionalne" - PR Wrocław
Jak do tej pory nic się nie mówi o "Pakcie Gwarancji Pracowniczych" w Spółce "Przewozy Regionalne".
Czy związki zawodowe działające w PR Wrocław rozważają możliwość wprowadzenia w/w. Paktu i powiadomili członków związków, jak również pozostałych pracowników PR Wrocław, że od grudnia dla nikogo nie zabraknie pracy z tych w/w. zespołów
Gdyby nie wieloletnia antykolejowa polityka betonu PR Wrocław, która dobijała kolej regionalną na Dolnym Śląsku to samorząd wojewódzki nie powoływałby swojej spółki. Teraz macie konkurencję w postaci KD i bardzo dobrze! Nikt was żałować nie będzie!
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Ostatnio zmieniony przez Pirat dnia 15-09-2009, 20:58, w całości zmieniany 1 raz
Pirat, uważasz, że pracownicy związani bezpośrednio z ruchem pociągów i zaplecza technicznego są winni tej całej sytuacji
Czy maszynista, konduktor, rewident, elektryk miał jakikolwiek wpływ na prowadzoną politykę .
Dlatego moim zdaniem nie można winić "szarych" pracowników
Dolnoślązak, a co robili związkowcy z PR Wrocław jak dyrektorzy Pawicki i Piech dobijali kolej w naszym regionie, a mister Rojewski spier... rozkład jazdy? Nic! Dopiero teraz się obudziliście jak konkurencja wam depcze po piętach?
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Dopiero teraz się obudziliście jak konkurencja wam depcze po piętach?
Pirat, nie ma nic do KD - niech się rozwijają jak najlepiej. Tylko trzeba także pomyśleć o ludziach, którzy mają 20 i więcej lat pracy w różnych spółkach PKP.
Cytat:
a co robili związkowcy z PR Wrocław jak dyrektorzy Pawicki
Pirat, dla przypomnienia Dyrektor Pawicki obecnie pracuje razem z P. Rojewskim w Zakładzie Zachodnim spółki "Intercity" w Poznaniu.
Tylko trzeba także pomyśleć o ludziach, którzy mają 20 i więcej lat pracy w różnych spółkach PKP.
I kto ma o nich myśleć?
Jak jest przerost zatrudnienia w PR Wrocław to niestety trzeba zwalniać jak w każdej normalnej firmie. Kolej regionalna to nie ochronka dla kolejarzy. Podatnicy i pasażerowie nie będą utrzymywać zbędnych etatów dla życiowych nieudaczników z PR Wrocław.
Dobrzy fachowcy na pewno znajdą pracę gdzie indziej, może nawet w KD. Tylko biurwa i związkowe nieroby mają powody by się bać o swoje stołki.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Dolnoślązak, nie rozśmieszaj nas, bo mnie na wymioty bierze na samą myśl o betonie PR Wrocław. Jak słusznie zauważył Pirat "PR Wrocław to zakała kolei na Dolnym Śląsku!".
Mam na myśli mafię związkową, która nie robiła i nadal nie robi nic, aby powstrzymać destrukcyjne i antykolejowe zapędy dyrektorów i naczelników PR Wrocław. Zamiast wziąć ich za wszarz i ratować miejsca pracy to związkowcy wolą z nimi chlać wódę. A jak konkurencja pojawiła się na torach to zaczynają skomleć i płodzą jakieś śmieszne pisemka do Marszałka, w których ujadają na KD.
Gdyby Marszałek miał jaja to pozbyłby się tego balastu w postaci 7-procentowego udziału w PKP PR i zmusił beton PR Wrocław do stawania w przetargach na obsługę niektórych tras. A wtedy nie tylko z KD przyszłoby wam konkurować, ale ze znacznie większymi graczami zza granicy (DB Regio, CD, Connex).
Teoretycznie od natychmiast DB Regio mogłoby przejąć ruch pasażerski na trasach Gorlitz/Zgorzelec - Legnica i Węgliniec - Jelenia Góra i kto wie czy dotacje dla Niemców nie byłyby niższe niż haracz dla PR Wrocław.
Mój wymarzony model transportu w naszym regionie to KD (pociągi osobowe na trasie Legnica - Zgorzelec/Gorlitz) do spółki z DB Regio (pociągi przyspieszone Drezno/Berlin - Legnica - Wrocław). Czyli zero pociągów PKP (PR i IC) na linii Legnica - Zgorzelec, którą przez ostatnie lata beton sukcesywnie dobijał. I mam nadzieję, że niebawem tego doczekam.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Czy pisząc, że pracownicy boją się, że mogą utracić pracę to dla Ciebie nie ma żadnego problemu i najlepiej napisać " nie rozśmieszaj nas, bo mnie na wymioty bierze na samą myśl o betonie PR Wrocław. Jak słusznie zauważył Pirat "PR Wrocław to zakała kolei na Dolnym Śląsku!".
Najlepiej waszym zdaniem ponad tysiąc ludzi wyrzucić na bruk
Jeżeli stwierdzasz, że związkowcy "chleją wódę" z dyrektorami i naczelnikami PR Wrocław, to proszę o przedstawienie faktów, bo to są bardzo poważne zarzuty.
A pisanie jak twierdziłaś śmiesznych pism do Marszałka przez związki, które ujadają na KD - proszę o fakty.
Czy pisząc, że pracownicy boją się, że mogą utracić pracę to dla Ciebie nie ma żadnego problemu
Tak to prawda,oni już od dawna tej pracy nie mają a obawiają się utraty zatrudnienia i tej ściemy którą znakomita większość uprawia mozolnie każdego dnia.
Twoim zdaniem kto ma ponosić ciężar finansowy zatrudnienia ludzi którzy są na etatach ale od pracy bardzo,bardzo daleko?
Dolnoślązak, gdzie masz te kilkaset pociągów osobowych PR na Dolnym Śląsku?
Od grudnia/marca KD przejmą od PR Wrocław ruch na liniach:
1. Legnica/Bolesławiec/Zebrzydowa - Jelenia Góra (obecnie 5 par)
2. Węgliniec - Zgorzelec (obecnie są tam 4 pary pociągów, w tym 2 w "D")
Łącznie daje to 18 pociągów plus 1 para na trasie Legnica - Wrocław w związku z uruchomieniem Trzebnicy. Ale za to KD zniknie z linii Kamieniec - Kłodzko - Międzylesie (z wyjątkiem jednej pary), wiec tu PR Wrocław zyska!
Skoro PR Wrocław straci na rzecz KD tylko 18 pociągów przy kilkuset (jak sam twierdzisz) uruchamianych to nie widzę żadnego powodu do lamentu. Pasażer tylko na tym zyska, bo dzięki KD zwiększy się liczba połączeń a to jest najważniejsze.
Przecież nic tak nie uzdrawia rynku jak konkurencja. Czyż nie? Chyba, że marzy wam się monopol PR na dolnośląskich torach i wieczyste gwarancje pracy przewozowej i zatrudnienia? Sorry, ale to nie w tym ustroju - komuna padła 20 lat temu.
Przypominam, że w 2006 roku PR Wrocław bez wiedzy i zgody UMWD zlikwidował z dnia na dzień 42 pociągi na Dolnym Śląsku! Gdzie wtedy byli związkowcy? Dlaczego wtedy nie było lamentów i obaw o utratę pracy?
gdzie masz te kilkaset pociągów osobowych PR na Dolnym Śląsku?
Naczelnik, te kilkaset pociągów doliczyłem się w dodatku CD do SRJ i wynosi ponad 200 pociągów, czyli jest kilkaset.
Cytat:
Przecież nic tak nie uzdrawia rynku jak konkurencja. Czyż nie? Chyba, że marzy wam się monopol PR na dolnośląskich torach i wieczyste gwarancje pracy przewozowej i zatrudnienia? Sorry, ale to nie w tym ustroju - komuna padła 20 lat temu.
Nie mam nic przeciwko zdrowej konkurencji - wiadomo dla dobra podróżnych
Dolnoślązak, no to w czym problem? Z ponad 200 nadal zostanie wam ok. 200 pociągów. Nie jest to jakiś drastyczny spadek przewozowej. Przypominam raz jeszcze, że w 2006 roku PR Wrocław zlikwidował 42 pociągi na Dolnym Śląsku!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum