Wysłany: 26-01-2010, 13:25 Rozmowa z prezesem PR Tomaszem Moraczewskim
Witam. Wczoraj miałem okazję przeprowadzić wywiad z Tomaszem Moraczewskim, prezesem Przewozów Regionalnych a to przy okazji 'przetarcia szlaku E30' przez Traxxa na interREGIO Galicja. Postanowiłem, że podzielę się z Wami tym wywiadem radiowym, z którego część wykorzystam do swojej pracy a całość zamieszczam tutaj. W rozmowie między innymi o maszynach leasingowanych przez PR-y, o przyszłości, o pociągach REGIO i interREGIO, o bilansowaniu spółki i planach poszczególnych marszałków dotyczących tworzenia spółek wojewódzkich. Jest tego sporo bo sam wywiad to ponad 19 minut.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-01-2010, 13:38
A ja miałem potem okazję porozmawiać z Prezesem telefonicznie (chyba Andrzeju krótko po tym, jak Ty zakończyłeś swoją rozmowę).
Jak widać Moraczewski InterREGIO jeździ. Słychać to fajnie w tle wywiadu. Taki kolejowy podkład. Hi hi
Swoją drogą: fajny materiał Andrzeju. Polecam uważne przesłuchanie, bo wielu rzeczy można się z tego materiału dowiedzieć. Choćby o tych 8 IR-ach, które miały od 1 marca na tory wyjechać. No właśnie... miały. Poza tym Prezes mówi o planach taborowych, kierunkach rozwoju, stosunku do spółek samorządowych, współpracy z Marszałkami itd. Warto posłuchać.
PS: co mnie najbardziej ucieszyło. Prezes Moraczewski wypowiada się pod koniec wywiadu odnośnie rozkładu w woj. śląskim. Z tych słów można wywnioskować, że rozkład się przyjął, a centrala jest zadowolona z wyników finansowych. To dobry argument dla tych, którzy twierdzili, że nowy rozkład w woj. śląskim będzie katastrofą i wygeneruje tak duże koszty, że wszystko szlag trafi. A tu proszę: jest zupełnie inaczej.
Choćby o tych 8 IR-ach, które miały od 1 marca na tory wyjechać. No właśnie... miały.
Beton PKP/UTK/MI usiłuje nie dopuścić do wyjechania na tory nowych 8 par interREGIO. Jak widać dla wachoidów nie liczy się pasażer! Najważniejszy jest interes PKP IC i urojona giełda, choćby po trupach!
No po prostu wezmom i Moraczewskiego ubezwłasnowolniom. Choć jakby mogli to by woleli pewnie na stosie z wydruków Białych Ksiąg spalić...
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-01-2010, 15:17
Inteligentny, elokwentny człowiek na właściwym miejscu. A u Łabędzi to przeciwność tej osoby występuje na stanowisku prezesa.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-01-2010, 16:20
Nie tyle prezesa, co rzecznika spółki PKP IC. Z tego co zauważyłem, to Celiniak rzadko się wypowiada w mediach, częściej natomiast pojawia się w prasie czy w internecie nazwisko Ney.
A wywiad z prezesem PR-ów bardzo fajny. Widać, że Moraczewski ma pełną świadomość tego, co w spółce jest robione źle i co trzeba czym prędzej zmienić. Potrafi powiedzieć wprost, że spółka nie spełnia w danej kwestii oczekiwań pasażerów i szczerze za to przeprasza. Jest to chyba najlepszy prezes spółki kolejowej w historii polskiej kolei. Na prawdę!
Wywiad bardzo ciekawy i bez górnolotnych frazesów, a sam prezes zrobił na mnie wrażenia człowieka rzeczowego, znającego problemy firmy i chcącego wyjść frontem do pasażerów. Ma pomysł na tą firmę i chce ją rozwijać.
Wielka rzadkość, jeśli chodzi o spółki kolejowe. Tu z reguły większość ma wszystko w d... I to począwszy od zwykłego pracownika po naczelników.
A prezes PR widać traktuje firmę, jak swoją. Ma na prawdę dobry pomysł na prowadzenie i stopniowo wprowadza w życie swoje plany. Dziwię mu się, że ma tyle chęci - większość zrezygnowała by przy tylu problemach stwarzanych przez polityków, PKP, UTK.
Ośmielę się prosić prezesa Moraczewskiego, żeby rozważył wydłużenie IR "Ślązak" do Zgorzelca. Obecnie dziurę po zlikwidowanym przez PKP IC pociągu pospiesznym łata szynobus KD z Węglińca do Legnicy, ale nic tak nie przyciąga pasażerów jak bezpośrednie połączenie, na dodatek o bardzo dogodnej porze.
_________________ Stella
Ostatnio zmieniony przez Stella dnia 26-01-2010, 20:52, w całości zmieniany 1 raz
Powinni bardziej intensywnie likwidować PR a nie cackać się. Szkoda, że nie zapytano prezesa Moraczewskiego dlaczego nie zwalnia ludzi z biur w centrali spółki.
Jestem pod wrażeniem tego wywiadu. Taka dobra znajomość problemów, możliwości technicznych oraz obecnej sytuacji przez kierownictwo jest na polskiej kolei rzadkością (niestety). Potrzebujemy przynajmniej z tuzin takich Moraczewskich, aby polską kolej postawić na nogi. Tacy ludzei by się znaleźli, ale Wach i jego adoratorzy muszą odejść. Skoro udało się rozsadzić beton w Śląskim Zakładzie PR to czemu się nie da w PKP S.A. i innych spółkach grupy?
gajdzik, Przewozy Regionalne to nie tylko PR Katowice. Tam beton udało się wykoleić głównie dzięki syzyfowej pracy K. Kusia. Beton poleciał też w PR Wrocław, ale już np. w PR Kraków beton ma się całkiem dobrze. Również betonom z PR Gdynia do dziś nie spadł włos z głowy, odkąd opisaliśmy na forum aferę z przemytem narkotyków.
Jak dotąd prezes Moraczewski w sprawie związkowo-dyrektorskiego betonu zrobił niewiele. O czym będziemy mu regularnie przypominać! Popieramy prezesa PR i pociągi interREGIO, ale związkowo-dyrektorskiej mafii w niektórych zakładach PR mówimy stanowcze "NIE!".
Moraczewski w sprawie betonu i niekompetencji rzeczywiście zrobił niewiele i należy o tym przypominać, chociażby w kontekście tej informacji, że w ŚZPR ma być przyjętych 13 osób do administracji (desant z centrali PR), a zwolnionych 130 osób z utrzymania taboru...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum