Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Rozmowa z prezesem PR Tomaszem Moraczewskim
Autor Wiadomość

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 26-01-2010, 13:25   Rozmowa z prezesem PR Tomaszem Moraczewskim Odpowiedz z cytatem

Witam. Wczoraj miałem okazję przeprowadzić wywiad z Tomaszem Moraczewskim, prezesem Przewozów Regionalnych a to przy okazji 'przetarcia szlaku E30' przez Traxxa na interREGIO Galicja. Postanowiłem, że podzielę się z Wami tym wywiadem radiowym, z którego część wykorzystam do swojej pracy a całość zamieszczam tutaj. W rozmowie między innymi o maszynach leasingowanych przez PR-y, o przyszłości, o pociągach REGIO i interREGIO, o bilansowaniu spółki i planach poszczególnych marszałków dotyczących tworzenia spółek wojewódzkich. Jest tego sporo bo sam wywiad to ponad 19 minut.

Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-01-2010, 13:38   

A ja miałem potem okazję porozmawiać z Prezesem telefonicznie (chyba Andrzeju krótko po tym, jak Ty zakończyłeś swoją rozmowę). Smile
Jak widać Moraczewski InterREGIO jeździ. Słychać to fajnie w tle wywiadu. Taki kolejowy podkład. Hi hi Smile

Swoją drogą: fajny materiał Andrzeju. Polecam uważne przesłuchanie, bo wielu rzeczy można się z tego materiału dowiedzieć. Choćby o tych 8 IR-ach, które miały od 1 marca na tory wyjechać. No właśnie... miały. Poza tym Prezes mówi o planach taborowych, kierunkach rozwoju, stosunku do spółek samorządowych, współpracy z Marszałkami itd. Warto posłuchać.

PS: co mnie najbardziej ucieszyło. Prezes Moraczewski wypowiada się pod koniec wywiadu odnośnie rozkładu w woj. śląskim. Z tych słów można wywnioskować, że rozkład się przyjął, a centrala jest zadowolona z wyników finansowych. To dobry argument dla tych, którzy twierdzili, że nowy rozkład w woj. śląskim będzie katastrofą i wygeneruje tak duże koszty, że wszystko szlag trafi. A tu proszę: jest zupełnie inaczej. Smile
Powrót do góry

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 26-01-2010, 13:42    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Choćby o tych 8 IR-ach, które miały od 1 marca na tory wyjechać. No właśnie... miały.

Beton PKP/UTK/MI usiłuje nie dopuścić do wyjechania na tory nowych 8 par interREGIO. Jak widać dla wachoidów nie liczy się pasażer! Najważniejszy jest interes PKP IC i urojona giełda, choćby po trupach!

Beton

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 26-01-2010, 14:58    Odpowiedz z cytatem

No po prostu wezmom i Moraczewskiego ubezwłasnowolniom. Choć jakby mogli to by woleli pewnie na stosie z wydruków Białych Ksiąg spalić...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-01-2010, 15:17   

Inteligentny, elokwentny człowiek na właściwym miejscu. A u Łabędzi to przeciwność tej osoby występuje na stanowisku prezesa.
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-01-2010, 16:20   

Nie tyle prezesa, co rzecznika spółki PKP IC. Z tego co zauważyłem, to Celiniak rzadko się wypowiada w mediach, częściej natomiast pojawia się w prasie czy w internecie nazwisko Ney.

A wywiad z prezesem PR-ów bardzo fajny. Widać, że Moraczewski ma pełną świadomość tego, co w spółce jest robione źle i co trzeba czym prędzej zmienić. Potrafi powiedzieć wprost, że spółka nie spełnia w danej kwestii oczekiwań pasażerów i szczerze za to przeprasza. Jest to chyba najlepszy prezes spółki kolejowej w historii polskiej kolei. Na prawdę! Very Happy
Powrót do góry

Wolfchen Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lis 2009
Skąd: Woj. mazowieckie

PostWysłany: 26-01-2010, 16:46    Odpowiedz z cytatem

O, nawet była mowa o kompletnym debiliźmie, jakim jest brak bezpośredniego połączenia między Radomiem a Kielcami (88 kilometrów)... Śmiech

_________________
W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 26-01-2010, 18:11    Odpowiedz z cytatem

Wywiad bardzo ciekawy i bez górnolotnych frazesów, a sam prezes zrobił na mnie wrażenia człowieka rzeczowego, znającego problemy firmy i chcącego wyjść frontem do pasażerów. Ma pomysł na tą firmę i chce ją rozwijać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 26-01-2010, 19:10    Odpowiedz z cytatem

Wielka rzadkość, jeśli chodzi o spółki kolejowe. Tu z reguły większość ma wszystko w d... I to począwszy od zwykłego pracownika po naczelników.
A prezes PR widać traktuje firmę, jak swoją. Ma na prawdę dobry pomysł na prowadzenie i stopniowo wprowadza w życie swoje plany. Dziwię mu się, że ma tyle chęci - większość zrezygnowała by przy tylu problemach stwarzanych przez polityków, PKP, UTK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 26-01-2010, 20:49    Odpowiedz z cytatem

Ośmielę się prosić prezesa Moraczewskiego, żeby rozważył wydłużenie IR "Ślązak" do Zgorzelca. Obecnie dziurę po zlikwidowanym przez PKP IC pociągu pospiesznym łata szynobus KD z Węglińca do Legnicy, ale nic tak nie przyciąga pasażerów jak bezpośrednie połączenie, na dodatek o bardzo dogodnej porze.

_________________
Stella


Ostatnio zmieniony przez Stella dnia 26-01-2010, 20:52, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Torreador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: Pomorze

PostWysłany: 26-01-2010, 20:51    Odpowiedz z cytatem

Powinni bardziej intensywnie likwidować PR a nie cackać się. Szkoda, że nie zapytano prezesa Moraczewskiego dlaczego nie zwalnia ludzi z biur w centrali spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gajdzik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2009

PostWysłany: 26-01-2010, 21:49    Odpowiedz z cytatem

Jestem pod wrażeniem tego wywiadu. Taka dobra znajomość problemów, możliwości technicznych oraz obecnej sytuacji przez kierownictwo jest na polskiej kolei rzadkością (niestety). Potrzebujemy przynajmniej z tuzin takich Moraczewskich, aby polską kolej postawić na nogi. Tacy ludzei by się znaleźli, ale Wach i jego adoratorzy muszą odejść. Skoro udało się rozsadzić beton w Śląskim Zakładzie PR to czemu się nie da w PKP S.A. i innych spółkach grupy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 26-01-2010, 22:00    Odpowiedz z cytatem

gajdzik, Przewozy Regionalne to nie tylko PR Katowice. Tam beton udało się wykoleić głównie dzięki syzyfowej pracy K. Kusia. Beton poleciał też w PR Wrocław, ale już np. w PR Kraków beton ma się całkiem dobrze. Również betonom z PR Gdynia do dziś nie spadł włos z głowy, odkąd opisaliśmy na forum aferę z przemytem narkotyków.

Jak dotąd prezes Moraczewski w sprawie związkowo-dyrektorskiego betonu zrobił niewiele. O czym będziemy mu regularnie przypominać! Popieramy prezesa PR i pociągi interREGIO, ale związkowo-dyrektorskiej mafii w niektórych zakładach PR mówimy stanowcze "NIE!".

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to


Ostatnio zmieniony przez Victoria dnia 26-01-2010, 22:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Maks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lip 2007

PostWysłany: 26-01-2010, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Moraczewski w sprawie betonu i niekompetencji rzeczywiście zrobił niewiele i należy o tym przypominać, chociażby w kontekście tej informacji, że w ŚZPR ma być przyjętych 13 osób do administracji (desant z centrali PR), a zwolnionych 130 osób z utrzymania taboru...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

reru Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2008

PostWysłany: 27-01-2010, 00:28    Odpowiedz z cytatem

@ Victoria zaciekawił mnie temat Krakowskiego betonu z twojego postu mogła byś coś wiecej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl