Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43, 44  Następny
Koleje dużych prędkości w Polsce?
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 26-09-2017, 10:02    Odpowiedz z cytatem

Kto wybuduje w Polsce koleje? Szykuje się starcie w rządzie między Adamczykiem a Morawieckim.

Rząd chce wybudować w Polsce 400 km nowych linii kolejowych, poważnie myśli też o kolejach dużych prędkości. Kto miałby to zrobić? Pojawił się pomysł powołania nowej spółki - wynika z informacji money.pl. I już trwają przepychanki, komu miałaby podlegać. Apetyt na to ma zarówno minister infrastruktury, jak i rozwoju.

Więcej:
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/linie-kolejowe-nowa-spolka-morawiecki,197,0,2369221.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

tender Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2013

PostWysłany: 26-09-2017, 19:35    Odpowiedz z cytatem

Victoria napisał/a:
Apetyt na to ma zarówno minister infrastruktury, jak i rozwoju.
Powstanie ministerstwo rozwoju infrastruktury i problem się rozwiąże Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-11-2017, 18:29    Odpowiedz z cytatem

CPK wymusi budowę Kolei Dużych Prędkości w Polsce?

Szybka kolej w Polsce - m.in. w kontekście dojazdu do Centralnego Portu Komunikacyjnego - może być ekonomiczna do prędkości 250 km/h. Pod tym kątem można modernizować około 1,5 tys. km linii i ewentualnie budować kolejne 1-1,5 tys. km - mówili w piątek uczestnicy Kongresu 590.

Więcej:
http://www.wnp.pl/transport-kolejowy/cpk-wymusi-budowe-kolei-duzych-predkosci-w-polsce,311041_1_0_0.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-11-2017, 21:01    Odpowiedz z cytatem

Kolej Dużych Prędkości ma osiągać szybkość 250 km/h

Szybka kolej w Polsce – m.in. w kontekście dojazdu do Centralnego Portu Komunikacyjnego – może być ekonomiczna do prędkości 250 km/h. Pod tym kątem można modernizować ok. 1,5 tys. km linii i ewentualnie budować kolejne 1-1,5 tys. km - mówili w piątek uczestnicy Kongresu 590.

Czytaj więcej:
http://forsal.pl/artykuly/1085848,kolej-duzych-predkosci-ma-osiagac-szybkosc-250-km-h.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-11-2017, 20:29    Odpowiedz z cytatem

Bittel, Mamiński, Szarata: Zbudujemy KDP w Polsce.

Kolej dużych prędkości będzie obsługiwała przede wszystkim Centralny Port Lotniczy, nie ograniczy się jednak do tego zadania. Warunkiem sukcesu jest jak najsilniejsza integracja z istniejącą siecią kolejową, obejmująca wjazd pociągów dużej prędkości na linie konwencjonalne i odwrotnie – uznali uczestnicy debaty podczas Kongresu 590 w Rzeszowie. Ułatwieniami dla dojeżdżających na lotnisko ma być umiejscowienie stacji tuż obok terminalu oraz możliwość dokonania odprawy bagażu jeszcze w pociągu. Zdania na temat optymalnej prędkości są jednak rozbieżne.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kolej-doliny-bobru-powroci-bedzie-probny-przejazd-motorakiem-zdjecia-84497.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 11-12-2017, 12:49    Odpowiedz z cytatem

KDP: Potrzebne są decyzje, nie kolejne analizy.

Obrady sejmowej Komisji Infrastruktury w sprawie Kolei Dużych Prędkości nie przyniosły przełomu, jeśli chodzi o decyzję o jej budowie. – Praca przy biurku jest może najmniej efektowna, ale jest niezbędna – tłumaczył konieczność dodatkowych analiz wiceminister Andrzej Bittel.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kdp-potrzebne-sa-decyzje-nie-kolejne-analizy-84795.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 12-12-2017, 11:58   Potrzebne są KNP (koleje normalnych pędkości) Odpowiedz z cytatem

KDP to marnowanie pieniędzy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 29-01-2018, 20:55    Odpowiedz z cytatem

Minister Adamczyk o stanie realizacji projektu KDP.

Projekt budowy systemu kolei dużych prędkości (KDP) w Polsce jest przedsięwzięciem cywilizacyjnym. Do decyzji o przystąpieniu do wdrożenia tego projektu niezbędne jest przeprowadzenie analiz mieszczących się w ramach istniejących możliwości finansowych – informuje Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.

Więcej:
http://inforail.pl/minister-adamczyk-o-stanie-realizacji-projektu-kdp_more_102241.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 09-02-2018, 07:33    Odpowiedz z cytatem

Połączymy się koleją dużych prędkości z Węgrami? Adamczyk: To może zmienić mapę transportową UE.

Połączenie Polski z Węgrami koleją dużych prędkości (KDP) na linii Warszawa-Budapeszt może zmienić mapę transportową Unii Europejskiej z korzyścią dla naszego regionu - poinformował w przesłanym w czwartek komunikacie minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

O projekcie tym Adamczyk rozmawiał w czwartek z ministrem spraw zagranicznych i handlu Węgier Petrem Szijjarto.

Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/1103160,polaczymy-sie-koleja-duzych-predkosci-z-wegrami-adamczyk-to-moze-zmienic-mape-transportowa-ue.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-02-2018, 08:45   

Gratuluję dobrego samopoczucia obydwu ministrów, skoro nikt nawet nie podjął rozmowy ze Słowakami...

[ Dodano: 09-02-2018, 14:21 ]
Jeszcze jeden artykuł, dużo bardziej na chłodno traktujący temat:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/projekt-kdp-na-wegry-wynikiem-porozumienia-orbana-z-morawieckim-85712.html

Kilka ciekawych cytatów:
Cytat:
Warto przypomnieć, że pociąg jadący z Warszawy do Budapesztu pokonuje węgierską sieć kolejową na odcinku zaledwie około 60 kilometrów. Do granicznej miejscowości Sturovo dojeżdża krętą linią, która być może wymagałaby wyprostowania i budowy jej w nowym śladzie, ale... Węgrzy dotąd w ogóle nie mieli takich planów. Linią tą porusza się bowiem stosunkowo niewiele pociągów, priorytetową linią dla Węgrów nie jest bowiem ta do Bratysławy przez Sturovo, lecz do Wiednia, przez Gyor.

Cytat:
Dla Czechów priorytetem nie jest budowa kolei między Ostrawą (przy granicy polsko-czeskiej) a Brzecławiem (granica czesko-austriacka), choć trwają nad tą linią prace studialne. Nie mówiąc już o Słowacji,

Cytat:
KDP na Węgry nie były nigdy w żadnym planie rozpatrywane. Rozpatrywano jedynie tzw. wariant Y powiększony o linię Warszawa - Katowice/Kraków. Taki projekt powinny poprzedzać studia ruchu. Na ich podstawie można tworzyć studia wykonalności oraz analizy Costs/Benefits - ocenia profesor. Dodaje, że nawet czas 4 h podróży z Warszawy do Budapesztu nie jest konkurencyjny do lotów na tej trasie. - Co więcej podróż pociągiem byłaby droższa, gdyż na tej trasie mogą funkcjonować lotniczy przewoźnicy niskokosztowi - dodaje. - Gdyby przyjąć, że koszt odcinka Warszawa - Katowice, jak szacowano, wyniósłby 20-30 mld zł, to odcinek Katowice - Budapeszt kosztowałby przynajmniej drugie tyle. Czyli razem ok. 50 mld zł. Inwestycja nie może liczyć na dofinansowanie z UE, gdyż nie wchodzi w skład sieci bazowej TEN-T

I wisienka na torcie:
Cytat:
Pomysł jest z serii: "Jedwabnego szlaku", "Via Carpatia", Centralnego Portu Komunikacyjnego, Przekopu Mierzei Wiślanej i kaskady Dolnej Wisły. Mogę tylko uspokoić zainteresowanych - one nigdy nie powstaną, gdyż nie ma chętnych do ich sfinansowania, są to więc tzw. "projekty omawiane" - uważa Włodzimierz Rydzkowski.
Powrót do góry

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 04-07-2018, 08:52    Odpowiedz z cytatem

Kolej dużych prędkości w ogniu krytyki. Prawie nic nie działa, jak powinno.

Choć krajowe sieci kolei dużych prędkości (KDP) w Unii Europejskiej wciąż są rozbudowywane, do 2030 r. nie zostanie osiągnięty cel potrojenia ich łącznej długości do 30 tys. km. Zarazem unijne KDP to nieefektywny i fragmentaryczny system linii krajowych, bez realistycznego planu długofalowego. Oto kluczowe wnioski z badania Europejskiego Trybunału Obrachunkowego (ECA) pt. „Europejska sieć kolejowa dużych prędkości – nieefektywny i fragmentaryczny system zamiast realnego rozwiązania”. Warto się z nim zapoznać w toczącej się w Polsce - choć leniwie - dyskusji, czy i u nas należy zbudować KDP, szczególnie, czy ma zahaczać ona o planowany lotniczy, centralny port komunikacyjny.

Więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/kolej-duzych-predkosci-w-ogniu-krytyki-prawie-nic-nie-dziala-jak-powinno,326285_1_0_0.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 02-10-2018, 20:17    Odpowiedz z cytatem

Z Warszawy do Budapesztu w nieco ponad trzy godziny. Jest deklaracja.

Jak poinformował portal forsal.pl, ministrowie od spraw transportu Polski, Czech, Słowacji i Węgier podpisali wspólną deklarację o budowie kolei dużych prędkości. Do realizacji projektu ma powstać specjalna grupa robocza. Szybka kolej w przyszłości połączy Pragę, Bratysławę, Budapeszt i Warszawę.

Więcej:
https://www.tvp.info/39284304/z-warszawy-do-budapesztu-w-nieco-ponad-trzy-godziny-jest-deklaracja

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Retinger Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Paź 2018

PostWysłany: 08-11-2018, 10:30    Odpowiedz z cytatem

Wywiad z szefem spółki budującej CPK, Jackiem bartosiakiem:

https://wpolityce.pl/polityka/419839-wywiad-bartosiak-zdradza-kulisy-budowy-cpk

_________________
Retinger
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 09-11-2018, 22:00    Odpowiedz z cytatem

Wild: W Polsce nie jest potrzebny odpowiednik TGV.

– Na polskiej kolei możliwe jest znaczne skrócenie czasów przejazdu bez zastosowania technologii pozwalających na jazdę więcej niż 250 km/godz. – ocenił Mikołaj Wild. Przekonywał, że potrzebne są nie tylko pociągi szybkie, ale też i takie, które zapewnią dużą dostępność transportu kolejowego dla mieszkańców mniejszych miejscowości. Zaznaczył on, że istnieje duże zapotrzebowanie na tabor segmentu, który nazwał „interregionalnym”.

Więcej:
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/wild-w-polsce-nie-jest-potrzebny-odpowiednik-tgv-4779.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Retinger Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Paź 2018

PostWysłany: 02-03-2019, 15:52    Odpowiedz z cytatem

Gdyby nie Gierek i przecudna decyzja o budowie Huty Katowice mielibyśmy już dawno CMK północ i gotową infrastrukturę do KDP.


----------
https://tinyurl.com/y3hgk66t

_________________
Retinger
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 41 z 44 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 40, 41, 42, 43, 44  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl