Cytat: |
Mniejmy nadzieję że ceny będą konkurencyjne dla PKSu oraz prywaciarza |
Cytat: |
Jak informuje „Rynek Kolejowy” Wojciech Zdanowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, planowane jest uruchomienie nowych pociągów zarówno w relacji Wrocław-Wałbrzych, jak i łączących Wrocław z Jelenią Górą; w tym drugim przypadku będzie to wydłużenie relacji pociągów kursujących obecnie pomiędzy Jelenią Górą i Szklarską Porębą.
– Poza tym, ze względu na ograniczoną ofertę na linii Wrocław-Rawicz-Poznań związaną z modernizacją infrastruktury, planuje się zwiększenie liczby połączeń w okresach szczytowych o najbardziej pożądane pociągi. W ciągu linii Wrocław-Legnica-Zgorzelec planowane są dodatkowe połączenia, mające sprostać stale wzrastającemu popytowi na transport kolejowy na tym ciągu. Ze względu na kończącą się rewitalizację linii Kłodzko-Kudowa-Zdrój planuje się poprawę oferty na tej trasie oraz uruchomienie weekendowej pary pociągów bezpośrednio z i do Wrocławia – dodaje Wojciech Zdanowski. |
sZakOOu napisał/a: |
Pewnie wtedy, kiedy Urząd Marszałkowski się nim podzieli. Ja jakiś czas temu złożyłem wniosek o udostępnienie informacji publicznej (przez ePUAP, z podpisem cyfrowym!) i do dziś cisza...
UMWD aż się prosi by złożyć skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. |
Cytat: |
estem ciekaw czy puszczą coś wieczorem na SA 134 np z Wroclawia do Zgorzelca tak by choć wieczorem unikać przesiadek w Węglińcu. W tamtym roku taki pociąg był i cieszył się niezła frekfą |
Cytat: |
a tak na marginesie to nie wierzę w elektryfikację na tej linii
|
Jerry napisał/a: |
Kto się ze mną założy że nie będzie druta do Zgorzelca? |
czarny_lotos napisał/a: |
a na pewnym portalu było napisane że w planach województwa ws rozwoju transportu do roku 2020 była ........... elektryfikacja Legnica-Kamieniec. |
Jerry napisał/a: |
Jagby chcieli to przy modernizacji byłby pociagnięty drut a nie teraz |
Pirat napisał/a: |
Warto to zrobić, aby urzędnicy z Wydziału Transportu UMWD dostali po łapach i nie czuli się bezkarni. W końcu to my ich utrzymujemy z naszych podatków i nikomu łaski nie robią! |
Pirat napisał/a: |
Kto z Was i kiedy wysłał do UMWD wniosek o udostępnienie informacji publicznej dot. projektu rozkładu jazdy pociągów regionalnych 2014/2015, a nie otrzymał odpowiedzi w ustawowym terminie? |
Ralny napisał/a: |
Myślisz, że urzędasy też tak uważają? W ich mniemaniu ich chlebodawcą jest partia okupująca urząd marszałkowski, a nie podatnicy. |
Pirat napisał/a: |
KrzysiekkG, z pisma, które opublikowałeś (poziom urzędniczego bełkotu przekroczył stan alarmowy!) wynika, że:
- UMWD nie jest organizatorem kolejowych przewozów regionalnych, - UMWD nie wie ile połączeń dotuje z pieniędzy podatników, - UMWD nie wie jaką kwotę przeznaczy na dotację do pociągów KD i PR, bo nie zna projektu rozkładu jazdy, który powinien zrobić lub zaakceptować projekt przedstawiony przez KD i PR, - KD i PR robią sobie na dolnośląskich torach co chcą, bez pytania o zdanie UMWD. |
Cytat: |
Pockm jest więcej więc i pociągów na trasach raczej nie ubyło (poza jedną... wiadomo którą). |
Bonifas napisał/a: |
Pipidówka Lwówek Śląski gdyby tylko leżał 20 km od Wrocławia miał by 16 par pustych pociągów nawet o 2 w nocy no ale nie leży więc dla tamtejszych ludków żal dać 70 mln na naprawę jedynego czynnego ogryzka by funkcjonował. |
Pirat napisał/a: |
KPP, po zagłębieniu się w temat doszedłem do podobnego wniosku. Zanim przebrnęłoby się przez całą ścieżkę, byłby już listopad. Dlatego pozostają nam inne metody walki z urzędniczym betonem, takie jak czarny pijar. Bezczynność UMWD polegającą na ukrywaniu przed publiką projektu nowego rozkładu jazdy trzeba nagłośnić w lokalnych mediach. Musimy też zidentyfikować konkretnych urzędników, którzy za to odpowiadają. Kiedyś moją sprawę prowadził Wojciech Kurzyjamski z Działu Organizacji i Promocji Transportu UMWD, były dyrektor PR Wrocław. |
Cytat: |
PLK go wycięły i dla przewoźnika niestety koniec tematu. |
Cytat: |
PS. W okresie trwania rocznego rozkładu jazdy korekta dla przewoźników jest tylko jedna, pozostałe zmiany (co ok. 2 miesiące) zarządza PLK ze względu na zamknięcia torowe. |
Pirat napisał/a: |
dddbb, właśnie do tego zmierzałem. Ale jak widać kolejowy beton ("nie da się") ma na forum zagorzałych obrońców. Takich ludzi określa się mianem "pożytecznych idiotów". |
mateuuu napisał/a: |
Napisz który pociąg i dlaczego akurat ten mamy zlikwidować aby utrzymać takt dwugodzinny dla KD. |
Beatrycze napisał/a: |
KD nigdy nie miały i nie mają żadnego taktu, zwłaszcza 2-godzinnego. W ogóle żadne pociągi na Dolnym Śląsku nie mają żadnego taktu. Zamiast bredzić o taktach spójrz w rozkład jazdy. Ten, w przypadku KD, układa się nie pod takty, tylko pod obiegi Impulsów. |
Noema napisał/a: |
mateuuu, nikogo nie interesuje co miało być, tylko co jest i co będzie. I na tym się skupmy. |
KrzysiekkG napisał/a: |
Ja wysłałem i odpowiedź otrzymałem, ale pozostawię bez komentarza jej treść. |
Lady Makbet napisał/a: |
sZakOOu, pracownicy UMWD plują nam w twarz, mają nas za idiotów! Widocznie tak im każą przełożeni. |
bystrzak2000 napisał/a: |
. Skoro dla miejscowości leżących wzdłuż E-30 najważniejsze się połączenia do stolicy województwa, to takie powinno się rozwijać, z połączeniami przyśpieszonymi włącznie. Ale wciąż będą to połączenia regionalne. |
Gagusiek napisał/a: |
na Lubin nic nie pojedzie |
Jerry napisał/a: | ||
Ale były zaplanowane 4 pary Wrocław - Lubin tylko zostały wykreślone. |
Cytat: |
Chyba w projekcie zabrakło IR Mamry ??!! |
Cytat: |
Wojciech Zdanowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego poinformował „Rynek Kolejowy”, że przewoźnicy (PR i KD) do tej pory nie przekazali do UMWD przyszłego ostatecznego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie w grudniu br. |
Max998 napisał/a: |
Ja też poprosiłbym tabelę linii 275 (Wrocław - Legnica / Lubin Górniczy - Węgliniec/Lubań Śl.- Zgorzelec). |
Beatrycze napisał/a: |
że - po pierwsze - nie da się, bo jest godzinna przerwa technologiczna na Grabiszynie, |
Beatrycze napisał/a: |
po drugie - pociągi o tej porze nie jeżdżą w żadnym kierunku, więc do Legnicy też nie muszą jeździć |
bystrzak2000 napisał/a: |
Stąd też jest pociąg, który miał być uruchomiony w obecnym rozkładzie, a który został wycięty przez PLK. |
Beatrycze napisał/a: |
A po południu dziura od 15.44 do 18.14. Gdzie tu sens i logika? |
Beatrycze napisał/a: |
KD powielają rozkładowe absurdy w wykonaniu betonu PR Wrocław. |
jano napisał/a: |
A od grudnia zapowiada się, że poranny pociąg z Legnicy będzie przyjeżdżał do Wrocławia (godz. 7.29) zaledwie 6 minut przed następnym pociągiem z Lubania (przyj. 7.35). I po co tak? |
Beatrycze napisał/a: |
Niestety nowy rozkład jazdy jest przekombinowany, jakby robiony na kolanie. Stąd rozkładowe absurdy. |
Cytat: |
kiedy POWINNO być to mozliwe |
Noema napisał/a: |
Według rozkładu jazdy dostępnego na stronie PKP PLK, od 14 grudnia ostatni pociąg do Węglińca w niedzielę odjedzie z Wrocławia o godz. 20:12.
Brawo KD. Ludzie wracają z weekendu z całej Polski, dojeżdżają do Wrocławia po 20-ej i dalej... dupa. Do Chojnowa, Bolesławca i Węglińca nie dojedziesz. Koczuj człowieku na dworcu do 5-ej rano. Do Żar będzie lepszy dojazd! Weekendowy bilet "Podróżuj z KD" można sobie w d... wsadzić! |
EU07-469 napisał/a: |
Dodam zupełnie niepotrzebne IMO koło przez i manewrowanie na Zgorzelcu Ujazd pociągów relacji Jelenia Góra - Zielona Góra. Pociąg w takiej relacji nie powinien tracić czasu na manewrowanie w Zgorzelcu, tylko albo jechać przez Wykroty, albo przynajmniej po łącznicy Krysin - Zgorzelec Miasto. |
krkonoš napisał/a: |
Przyjazd do Czech lub na narty do Jakuszyc dopiero w okolicach południa dla większości mija się z celem i ludzie ci wybiorą własne auto. |
Beatrycze napisał/a: |
Obecnie w niedziele dwa ostatnie pociągi z Wrocławia do Węglińca są o 21.47 oraz 23.51, a od 14 grudnia ostatni pociąg w niedziele będzie o 20.12, co oznacza drastyczne pogorszenie oferty. Jeśli to się potwierdzi (nie wykluczam błędów w wyszukiwarce PKP PLK), oznacza to jedno: WOJNA z KD. |
Ralny napisał/a: |
Oj, dziewczyny ze Zgorzelca i Legnicy wkurzyły się na nowy rozkład jazdy KD. Na miejscu Rachwalskiego i Zdanowskiego zacząłbym rozglądać się za nową pracą, bo w obecnej chyba już nie zaznają spokoju. |
jano napisał/a: |
Ciekawi mnie jeszcze czy popołudniowy pociąg osobowy z Wrocław (godz. 14.20) do Żar będzie jechał na dwóch szynobusach, bo od grudnia niewątpliwie będzie załadowany dodatkowymi pasażerami (będzie zatrzymywał się do Legnicy na każdej stacji)? |
Cytat: |
Legnica 05:39 - Trutnov hl. n. 09:11 p. Wałbrzych
Trutnov hl. n. 19:36 - Legnica 22:56 p. Wałbrzych |
amadeoen57. napisał/a: |
Brak pociągu po 21 w niedziele do Węglińca to skandal! |
jano napisał/a: |
Na minus z kolei wieczorna 3 godzinna dziura, bo od 20.21 do 23.28 nie ma żadnego osobowego od strony Legnicy do Wrocławia. |
sZakOOu napisał/a: |
RE mają teraz po stronie niemieckiej dwa dodatkowe postoje. W Demitz-Thumitz oraz w Seitschen. Ciekawe dlaczego i czy tak zostanie w nowym rozkładzie... |
Beatrycze napisał/a: |
...pozostanie tylko ten dziwaczny pociąg-widmo w weekendy z Wrocka nie wiadomo dla kogo |
bystrzak2000 napisał/a: |
Niestety Polacy to nie Czesi i przesiadać się nie chcą. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Najlepszym przykładem są pociągi Wrocław - Żary, które wycięły autobusową konkurencję. Gdyby do Dzierżoniowa i Świdnicy udało się poprawić stan infrastruktury i skrócić czas przejazdu, stałoby się podobnie. Ale żeby było porządnie, to jeszcze SZT musiałoby być ze dwa razy więcej. |
Rozkładowiec napisał/a: |
Polacy nie boją się przesiadek, tylko boją się braku skomunikowań. |
Cytat: |
Dlaczego do Wrocławia z Nysy można uruchomić połączenie, a Kamieniec dalej jest nie widoczny.
To naprawdę bardzo dziwny temat. |
kriss_18 napisał/a: |
Inną sprawą jest Lwówek czy Żary komunikacja gumowa i kolej jedzie w podobnym prostopadłym kierunku. |
kriss_18 napisał/a: |
Niestety dopóki jest konkurencja w postaci PKSu czy busów w linii ciągłej , to nie ma szans żeby ktoś się przesiadał w Jaworzynie drogą okrężną, ile lat kolej dojeżdżała z Jaworzyny do Dzowa i Wrocławia i nie było chętnych do jazdy koleją.
(...) Wiadomo czymś trzeba konkurencje wykończyć, z biegiem czasu można parę groszy podnieść, ale tylko wtedy jeżeli ubędzie busów. |
krkonoš napisał/a: |
Transport publiczny dotowany przez podatników nie ma zadania konkurować z komercyjnymi środkami transportu czy zarabiać pieniądze, tylko zaspokajać potrzeby społeczne (a więc bardziej wypełniać lukę po transporcie funkcjonującym na zasadach komercyjnych), |
krkonoš napisał/a: |
Skoro konkurencja funkcjonująca na zasadach całkowicie komercyjnych (poza zwrotem ulg ustawowych) dobrze zaspokaja potrzeby transportowe miasta czy regionu, to można się tylko cieszyć! |
Cytat: |
co do tego pociągu Gryfów - Wrocław spokojnie można go zastąpić EZT. Wystarczy przetrasować go na Wykroty, wydłużając jednego Impulsa właśnie do Gryfowa. |
EU07-469 napisał/a: |
Można by ich zyskać więcej, gdyby zamiast pchać wszystko z Jeleniej na Zgorzelec zrobić wahadło Lubań - Zgorzelec - Węgliniec skomunikowane w miarę potrzeb z Jelenią Górą w Lubaniu albo Wrocławiem w Węglińcu. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Transport drogowy jest komercyjny tylko z nazwy. Władze centralne i samorządy wydają miliardy na infrastrukturę drogową (ile kosztuje samo zimowe utrzymanie dróg), dotując pośrednio prywatnych przewoźników autobusowych. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Zadaniem samorządu województwa jest sprawienie, by z kolei korzystało jak najwięcej ludzi, bo przynosi to wymierne korzyści. Im więcej ludzi pojedzie pociągiem, tym mniej pojedzie samochodem (przy okazji też autobusem). |
EU07-469 napisał/a: |
Można by ich zyskać więcej, gdyby zamiast pchać wszystko z Jeleniej na Zgorzelec zrobić wahadło Lubań - Zgorzelec - Węgliniec skomunikowane w miarę potrzeb z Jelenią Górą w Lubaniu albo Wrocławiem w Węglińcu. |
bystrzak2000 napisał/a: |
A dlaczego zamiast, a nie dodatkowo? Jak widać sporo ludzi jeździ w pełnej relacji, nie ma sensu jej rozbijać. 6 par to i tak mało na tej trasie. Dlatego lepiej zamiast coś zamieniać, wydłużyć te 3 pary z Lubania do Jeleniej Góry i ułożyć ładny dwugodzinny takt na odcinku Jelenia Góra - Lubań. |
krkonoš napisał/a: |
Pisząc o dotacjach, miałem jednak na myśli sytuację taką, jaka jest w Niemczech i Czechach. Tam przewoźnicy drogowi są normalnie dotowani przez samorządy na szczeblu naszego województwa tak, jak u nas kolej (niestety, tylko kolej). Koszty organizacji, a co za tym idzie także i finansowania całego transportu, przejmują na siebie samorządy i przez to transport ma ręce i nogi. |
Noema napisał/a: |
W piątek zaktualizowali nowy rozkład jazdy i pojawił się wieczorny pociąg Gryfów Śląski - Węgliniec - Wrocław Gł. (przyj. 21:22). |
bystrzak2000 napisał/a: |
Skoro dzisiaj przewoźnicy drogowi ponoszą symboliczne koszty działalności i opłaca się im wozić ludzi za 5 zł ze Świdnicy do Wrocławia, to po co im jeszcze dotacja? Ile by w wtedy bilet kosztował? 2-3 zł? Jaki wówczas byłby sens uruchamiania jakichkolwiek połączeń kolejowych, skoro wszędzie można by dotować autobusy i płacić za bilet śmieszne pieniądze? |
Cytat: |
Poza tym nie da się ukryć, że nawet w Niemczech czy Czechach to jednak kolej jest podstawowym środkiem transportu. Na ilu liniach lokalnych jeżdżą w Czechach pociągi, a na ilu w Polsce? |
Cytat: |
No bo jaki sens byłby uruchamiać pociągi z Kłodzka do Kudowy, skoro za te same pieniądze można uruchomić 3 razy tyle autobusów? |
krkonoš napisał/a: |
A spróbuj dojechać autobusem albo busem z Dzierżoniowa do Wałbrzycha, z Kowar do Kamiennej Góry czy z Nowogrodźca do Zgorzelca. Trochę jeżdżę po Dolnym Śląsku, więc wiem, jak to wygląda nieco dalej od Wrocławia. |
krkonoš napisał/a: |
To już będzie decyzja organizatora transportu (oczywiście przy udziale opinii publicznej), jaki środek transportu uzna za bardziej użyteczny. Pociągi, mimo że są droższe, mają wiele plusów, których nie mają autobusy (nie muszę ich chyba wymieniać na tym forum), szczególnie w rejonach o dużym znaczeniu turystycznym. To też powinno się liczyć, oprócz wąsko pojętej ekonomii. |
Walbol napisał/a: |
Z jego rozkładu wynika, że w Legnicy stoi 10 minut (tylko w niedziele), więc pewnie będzie wyłączał jednego EZT. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Podstawowym problemem będą jak zawsze pieniądze. |
bystrzak2000 napisał/a: |
No właśnie stąd moja obawa, że przy ograniczonych środkach wygra ekonomia, nawet jak za koleją będą przemawiać inne aspekty. |
Noema napisał/a: |
Moje groźby pod adresem betonu KD odniosły skutek:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=329919#329919 Skutek to pozytywne zmiany w rozkładzie jazdy. Najnowsza aktualizacja na stronie PKP PLK ukazuje nam ostatni pociąg Wrocław - Węgliniec, który będzie kursować także w niedziele! Presja ma sens... |
Noema napisał/a: |
Moje groźby pod adresem betonu KD odniosły skutek:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=329919#329919 Skutek to pozytywne zmiany w rozkładzie jazdy. Najnowsza aktualizacja na stronie PKP PLK ukazuje nam ostatni pociąg Wrocław - Węgliniec, który będzie kursować także w niedziele! Presja ma sens... |
Noema napisał/a: |
Wpuścić chłopaków z IRiPK na Dolny Śląsk i zaraz muszą spier... rozkład jazdy na linii zgorzeleckiej. To już drugi raz! Jest więcej negatywnych zmian, ale nie chcę się denerwować, bo nie zasnę... |
Noema napisał/a: |
Ja rozumiem, że niektórzy są gotowi bronić jak niepodległości nawet najgorszych idiotyzmów w wykonaniu KD, ale wystarczy rzut oka na rozkład jazdy, by obalić wasze teorie.
(...) Atrakcja jak cholera, może tylko dla ortodoksyjnych mikoli zaczadzonych kadecją. |
bystrzak2000 napisał/a: |
Tylko wówczas taki pociąg mijałby się kompletnie z celem, bo i tak nikt w kierunku Lwówka by nie jeździł. A tak jest szansa, że przynajmniej w roku akademickim jacyś studenci z/do Wrocławia będą jeździć. |
Beatrycze napisał/a: |
A mikole to szmaty. Matkę by sprzedali za pracę na kolei, choćby za darmo... |
Ralny napisał/a: |
Studenci jadą do domów w piątek po południu, zaraz po zajęciach. Nikt nie będzie tracił nocki w akademiku, by w sobotę o 5 rano zrywać się na pociąg (w weekendy każdy student chce się porządnie wyspać). |
Cytat: |
Nie lepiej byłby pierwszy pociąg przedłużyć do Węglińca, a tego przyspieszonego nie zatrzymywać później od Bolesławca do Węglińca ma małych przystankach?
|
Cytat: |
Jeszcze w kwestii późnowieczornego pociągu z Wrocławia do Zgorzelca. Mieliśmy już taki pociąg, o godzinie 21:58, do Zgorzelca przybywający ok. 30 minut po północy. Na odcinku Węgliniec - Zgorzelec korzystało z niego, oprócz nocy z piątku na sobotę, zaledwie kilka osób.
(...) Niemniej, dysponujemy techniczną możliwością obsłużenia dodatkowego pociągu Węgliniec-Zgorzelec po godz. 23 |
jano napisał/a: |
Czy może zdarzyć się odwrotna sytuacja, kiedy maszynista (przez pomyłkę, niedopatrzenie) nie zatrzyma pociągu na stacji, na której ma wyznaczony postój zgodnie z rozkładem jazdy? |
Cytat: |
Brzmi jak kiepski żart, ale to prawda - pociąg Kolei Śląskich "zapomniał" wczoraj zatrzymać się na stacji. Rozpędzony "Elf" przemknął na pełnym gazie przez dworzec Ruda Śląska - Chebzie. Skonsternowani pasażerowie z niedowierzaniem spoglądali na... równie zaskoczonych konduktorów.
Wyjaśnić tajemnicę owego niecodziennego zdarzenia mógłby zapewne maszynista, lecz do czasu zakończenia oficjalnego postępowania w tej sprawie przedstawiciele Kolei Śląskich nie chcą zbyt wiele mówić o wczorajszym zdarzeniu. - Mogę tylko przeprosić pasażerów za tę sytuację - mówi Adam Warzecha, rzecznik prasowy spółki. "Pociąg widmo" wyjechał z Katowic tuż po godzinie 9. Zmierzając do Gliwic o godzinie 9.22 miał dotrzeć do Chebzia. Do tego momentu wszystko przebiegało zgodnie z planem. Później podróż zaczęła jednak przypominać scenariusz filmowej burleski. |
FTD napisał/a: |
Aż dziw bierze, że maszynista nie zna rozkładu dla swojego kursu |
dienekes napisał/a: |
A nie dziwi was że sytuacja dotyczy głównie żernik? Moim zdaniem to kwestia niepodanego semafora tuz za peronami czasami poda się szybciej czasami wolniej więc czasami się zatrzyma a czasami tylko zwolni. Najpierw trzeba sprawdzić jak był podany semafor niż szukać sensacji a na impulsach ciężko go dostrzec z perspektywy pasażera. |
FTD napisał/a: |
Jeśli forum czytane jest przez pracowników KD, to łaskawie proszę aby maszynista instruktor przyjrzał się od czasu do czasu pracy swoich podopiecznych... |
Cytat: |
do Legnicy dotarł opóźniony 6 min. |
amadeoen57. napisał/a: | ||
Po prostu straszne, aż 6 min?! Niektórzy to do reszty xxx po co czepiać się pierdół? |
amadeoen57. napisał/a: | ||
Po prostu straszne, aż 6 min?! Niektórzy to do reszty xxx po co czepiać się pierdół? |
Noema napisał/a: |
Dodatkowy pociąg do Lubania będzie, ale o wypełnieniu 4-godzinnej wieczornej luki na linii Węgliniec - Zgorzelec po zlikwidowanym RE do Drezna nikt w UMWD i KD nie pomyślał! |
Beatrycze napisał/a: | ||
A jednak pomyślał. Od 15 marca zostanie uruchomiony dodatkowy pociąg relacji Węgliniec - Zgorzelec, skomunikowany z pociągiem relacji Wrocław (18:49) - Węgliniec. Pociąg wyjedzie z Węglińca ok. 20:40. Nie ma go jeszcze w rozkładzie jazdy. |
Cytat: |
- zwiększamy ilość połączeń na linii E-30, m.in. wprowadzając dodatkowe pociągi rekompensujące na odcinku krajowym likwidację REGIOekspresów
|