Jak to czytam, to nie wiem, czy się śmiać, czy płakać... Niedługo w Polsce pozostanie prestiżowa spółeczka z kilkudziesięcioma drogimi pociągami i osobowe, po kilka par na liniach głównych i pary kolejarskie na liniach "służbowych".
Na szczęście KE ma możliwość uwalenia tego, bo to jest jawne przeciwstawienie się polityki "otwartej infrastruktury"... Szkoda tylko, że kary zapłacimy z naszych podatków.
_________________ W codziennych podróżach kolei dziękuję, wybieram transport drogowy!
Coś takiego nie przejdzie, dajcie spokój. Może tak Polonezom i np. ,,maluchom'' zakażemy wjazdu na autostrady, czy drogi ekspresowe ? Samochód jest dopuszczony do ruchu, albo nie i nie ma tutaj miejsca na rozwiązania pośrednie.
Szkoda, że PR-y wycofały skargę do UOKiK. Sama ustawa, już po uchwaleniu, również może tam być zaskarżona. Nie rozumiem dzieciaków z PKP IC. Nikt z przymusu pociągami tej Spółki nie pojedzie. Fioletowe bilety nie pomogły, zmasowana nagonka również, a teraz proponuje się zakazanie samej działalności przewozowej. Niestety dla oszołomów z Grójeckuej zasada swobody działalności gospodarczej jest ściśle chroniona przez prawo unijne i doznaje tylko nielicznych wyjątków. Skarb Państwa w przypadku uchwalenia tej ustawy bedzie narażony na wielomilionowe odszkodowania.Wątpię by legislatorzy Sejmu przepuścili taki kwiatek. Złudne są nadzieje Pana Wacha.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Ostatnio zmieniony przez sheva17 dnia 20-01-2010, 14:57, w całości zmieniany 1 raz
To by było niezgodne z prawem europejskim. Prawo europejskie pozwala i owszem ograniczyć dostęp do torów, ale ze względów ich przepustowości, jednak ważniejsze jest tu co innego świadczenie usług w ogólnym interesie gospodarczym (tu dotowane TLK) są zgodne z prawem, ale tylko i wyłączenie tam i na tych trasach gdzie w drodze normalnego działania rynku nie są zaspokajane potrzeby komunikacyjne podróżnych. I na to jest ta dotacja, owszem jest przewidziana inna możliwość tj. przyznanie praw wyłącznych przewoźnikowi X na danej trasie w całości lub w części w zamian za świadczenie usług w ogólnym interesie gospodarczym, ale w celu zrekompensowania mu kosztów uruchamiania połączeń na trasach nierentownych - to opcja zamiast dotacji. U nas obowiązuje bardziej rozsądna opcja z dotacją, choć niedopracowana bo powinno się przyznawać na konkretne połączenie a nie blokowo i w drodze przetargu.
Tu by chciano zostawiając dotację, przyznawać prawa wyłączne mało tego robić to w celu utrzymywania dotowania pociągów, jakież byłby uzasadnienie tego skoro rynek sam zaspokaja potrzeby odbiorców
Engelhardt, jakby Tusk pomyślał i zamiast Lewandowskiego wystawił tą zacną postać to mógłby przyłożyć rękę do rewolucyjnych zmian w transporcie w skali całej Unii, ewentualnie moim zdaniem także stanowisko komisarza ds. konkurencji byłby odpowiednie
Ileż jeszcze potrwa ten cyrk. Gorzej jak piaskownica...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
@Gurami22, co do analizy prawnej pełna zgoda. Państwo polskie przed KE tylko się ośmieszy, tak jak pisałem do zasady swobody działalności gospodarczej stosowane są tylko nieliczne wyjątki. Trudno udowodnić, że IR zagraża zdrowiu, moralności, albo np. bezpieczeństwu pasażerów. To raczej wysokie ceny biletów wpociągach EIC zagrażają finansom polskich rodzin.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-01-2010, 15:20
Ów projekt jest tak arcy mega hiper głupi, że nawet nie wiem, jak go skomentować. Debilizm do kwadratu. Galaktyczny, kosmiczny i nie wiem jaki jeszcze kretynizm.
Oczywiście od projektu do uchwalenia ustawy droga daleka. Poza tym taka rzecz ma małe szanse przejścia. To znaczy POlitycznie przejść może, ale jest jeszcze KE. A ta czegoś takiego -mam nadzieję- nie przepuści.
Wach stracił chyba jakikolwiek kontakt z rzeczywistością. Podobnie jak prof. E. Generalnie -i to widać po wypowiedziach Wacha- celem projektu jest uwalenie IR, a także stworzenie takiej sytuacji, by nigdy powtórka pod nazwą "InterREGIO bis" się nie powtórzyła.
Śmierdzi to na kilometr, jest głupie i mega POlitycznie powalone.
Jeśli te projekty zaczną nabierać realnych kształtów to zapowiadam już teraz. Będzie taki dym i smród, taka medialna zadyma, że się Wam -pakapiści- odechce. Będą pisma i zawiadomienia gdzie tylko się da. Będziemy razem z innymi zaprzyjaźnionymi Komitetami (np. OKOKO) upierdliwie Wam wówczas życie umilać. Kto nas zna, to wie, że potrafimy.
Wiadomo, PO to partia liberalna, która jest.........przeciwna swobodzie działalności gospodarczej. Na pierwszy rzut oka przypomina mi to postulat jakiejś bolszewi.
Na CMK muszą zabronić wjazdu i piętrusom i EZT-om. Ciekawie trzeba skonstrułować taką ustawę . Może się jednak okazać, że gdzieś zwykłe osobówki w świetle nowych przepisów nie pojadą, bo im UTK zabroni .
Jeszcze nie skierowano do Sejmu projektu zmian ustawy o transporcie kolejowym wymuszonych prawem unijnym dotyczącym uprawnień prezesa UTK, a rozwój konkurencji na rynku kolejowych przewozów dalekobieżnych podsuwa kolejne pomysły. Ja też mam pomysł i nie jest to tylko mój wniosek. Natychmiast należy zakazać prezesowi i urzędnikom UTK posiadania więcej niż jedną umowę o pracę. To tylko formalność, bo układy nieformalne nadal będą istnieć.
To ja proponuję zmianę w prawie, dopisać paragraf "Obywatelowi, który będzie w jakikolwiek sposób oczerniał dobre imię prestiżowej spółki oraz publicznie nie zgadzał się z decyzjami jej zarządu grozi odpowiedzialność karna do X lat pozbawienia wolności"
_________________ LOT- jesteś pod dobrymi skrzydłami
Natychmiast należy zakazać prezesowi i urzędnikom UTK posiadania więcej niż jedną umowę o pracę. To tylko formalność, bo układy nieformalne nadal będą istnieć.
Bardzo rozsądny pomysł. Istniejący porządek prawny daje bowiem podstawę do naruszania niezależności regulatora od podmiotów sprzedających swoje usługi na rynku.
A nie prościej, żeby pasażerowie korzystali ze swoich nowych uprawnień i masowo składali pisma z zakresu, za który odpowiada regulator z dołączeniem wniosków o jego wyłączenie? Precedens jest. Tezy do uzasadnienia wniosku - do znalezienia w Internecie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum