Dzwoniłem dzisiaj do PR Katowice do działu odpowiedzialnego za RJ i poinformowano mnie, że rozkład będzie opublikowany pod koniec października na początku listopada(i to nie kompletny tylko wybrane informacje). A jak mówiłem, że miał być 10.09 to powiedziano mi, że do 10 mieli wysłać to do PLK . Dodano, że jeśli mam propozycje lub wnioski to mam wysyłać je do nich bo jeszcze jest czas na korekty(tylko czego?).
Na poczatku listopada to rj bedzie na dbahn; wszak powtarzam sie ale 10 lipca o godz 11 pr mowił że 10 wrzesnia bedzie rozkład podany do publicznej wiadomosci a teraz sie wykrecaja od tego co powiedzieli.
Ciekawą informację opublikował dzisiejszy "Rynek Kolejowy":
Koleje Śląskie pojadą do Zakopanego?
W sieci pojawił się plik, zawierający wykaz pociągów, jakie spółka Koleje Śląskie miałaby uruchomić wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2010/2011.
Oprócz zapowiadanych już połączeń na trasie Gliwice-Częstochowa, pewną sensacją mogą być weekendowe pociągi: Częstochowa-Zakopane (odjazd z Częstochowy o 6.30) oraz Zakopane-Częstochowa (przyjazd do Częstochowy o 21.30), kursujące przez Katowice, Bielsko-Białą, Żywiec, Suchą Beskidzką oraz Rabkę-Zdrój.
Na razie nie udało nam się potwierdzić prawdziwości powyższego wykazu.
W piątek informowaliśmy na naszej stronie o krążącym w sieci pliku, zawierającym wykaz pociągów, jakie spółka Koleje Śląskie miałaby uruchomić wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2010/2011. UMWŚ, poproszony przez nas o zweryfikowanie tych informacji, oświadczył dzisiaj, iż rozkład nie jest autentyczny.
- Władze samorządowe województwa śląskiego z uwagą i zrozumieniem traktują wszelkie sygnały dotyczące komunikacji pasażerskiej, funkcjonującej w naszym regionie. Rozkład jazdy, który został opublikowany na stronie internetowej Rynku Kolejowego w dniu 17 września br. nie jest znany zarówno przedstawicielom władz spółki Koleje Śląskie jak i UMWŚ – poinformował Janusz Pogoda, kierownik referatu transportu kolejowego z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.
- Szczególnym zaskoczeniem okazała się informacja dotycząca połączeń na trasie Częstochowa-Zakopane. Połączenia w tej relacji nie były rozpatrywane przy tworzeniu aktualnego rozkładu jazdy dla spółki Koleje Śląskie – dodał Pogoda.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
SRKGŚ: Odpowiedź UMWŚ w sprawie rozkładu jazdy 2010/2011
Śląski Urząd Marszałkowski udzielił odpowiedzi na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej w zakresie nowego rozkładu jazdy regionalnych pociągów pasażerskich – możemy przeczytać na stronie Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska w Rybniku.
W odpowiedzi na wniosek z dnia 01.09.2010 r. o udostępnienie informacji publicznej w zakresie rozkładu jazdy regionalnych pociągów pasażerskich na 2010/2011 r. informuję, że 10 września br. zarządca infrastruktury tj. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończył pracę nad konstrukcją nowego rozkładu jazdy. Rozkład ten PLK przekazały przewoźnikom w formie wykresów ruchu i skróconych raportów tras dla pociągów na podstawie których zostanie sporządzony rozkład w formie tabelarycznej. Z uwagi na powyższe tut. Urząd nie dysponuje jeszcze nowym rozkładem jazdy pociągów na 2010/2011 r. - czytamy w liście Urzędu Marszałkowskiego
Czy Śląski Urząd Marszałkowski naprawdę nie ma pojęcia o pociągach, które zostaną uruchomione z dniem 12 grudnia 2010? Czy w odpowiedzi na nasz wniosek Urząd Marszałkowski nie mógł zamieścić informacji, na jakie połączenia przewoźnicy (Przewozy Regionalne i Koleje Śląskie) złożyli wnioski do Polskich Linii Kolejowych? A może Marszałek daje wolną rękę przewoźnikom? Czy mogą oni zrobić co zechcą z dotacją sięgającą 100 mln zł rocznie? – pytają na swojej stronie członkowie SRKGŚ w Rybniku.
źródło: Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska w Rybniku / RK
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Nie da się, nie ma pieniędzy, nie dogadaliśmy się, uchwała nie pozwala, ble, ble, ble... W tym momencie pozwolę sobie zacytować moje ulubione powiedzenie: "jeśli ktoś nie chce czegoś zrobić to i tak znajdzie powód, jeśli ktoś chce, zawsze znajdzie rozwiązanie". Postawa betonu ŚZPR (o MZPR nawet nie wspominam) w sprawie bezpośredniego połączenia Katowice - Zakopane jest tego dobitnym przykładem.
Niestety, oddziały są betonowe...
Co może nawet utrudnia łączenie relacji IR z Regio....a mógłby to być potężny bodziec do rozwoju siatki połączeń...zwłaszcza gdyby ujednolicić taryfę.
Ale tam, niech sobie nowego Katowice - Zakopane nie będzie, ale dlaczego .... nie można połączyć Katowice - Kraków i Kraków - Zakopane w jeden pociąg. Oba jeżdżą codziennie a w Krakowie są (w obecnym rozkładzie) 2 minuty na przesiadkę.
Połączenie w jeden miałoby same plusy, choćby łatwiejszy dojazd do zachodnich i południowych dzielnic Krakowa z Katowic...a gdyby ktoś zdecydował się na podróż aż do Zakopanego to tylko zysk dla PRów.
Drugie, potrzebne są lepsze skomunikowania w Żywcu na Suchą Beskidzką, zwłaszcza rano.
Niech sobie pociągów bezpośrednich nie robią, ale braki skomunikowań na linii która bez połączenia z reszta sieci nie ma obecnie sensu są nielogiczne...
ale dlaczego .... nie można połączyć Katowice - Kraków i Kraków - Zakopane w jeden pociąg.
Dlatego, że zagroziłoby to interesom busiarstwa, które ma duże wpływy zarówno w PR Kraków jak i w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego. Na ten temat trąbi się od lat i nic się nie zmienia. Beton jest całkowicie bezkarny!
Jaki będzie nowy rozkład jazdy pociągów regionalnych w woj. śląskim? Na to pytanie wciąż trudno odpowiedzieć, mimo, że do wejścia w życie projektu pozostało niewiele czasu. Członkowie SRKGŚ złożyli do UMWŚ wniosek, w którym poprosili o udostępnienie informacji publicznej w zakresie wykazu wniosków o przydzielenie tras pociągów.
Poniżej prezentujemy pełną treść odpowiedzi, jaką przedstawiciele Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska w Rybniku otrzymali od UMWŚ (w tekście zachowano oryginalną pisownię):
W odpowiedzi na wniosek z dnia 24.09.2010 r. o udostępnienie informacji publicznej w zakresie wykazu wniosków o przydzielenie tras pociągu złożonych do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przez Przewozy Regionalne Sp. z o.o. i Koleje Śląskie Sp. z o.o. w ramach rozkładu jazdy 2010/2011 informuję, że Urzędzie Marszałkowskim nie dysponuje tymi wnioskami.
Wszystkie wnioski o przyznanie tras pociągów w ramach rozkładu 2010/2011 przewoźnicy składają do Biura Sprzedaży PKP PLK S.A. drogą elektroniczną przy wykorzystaniu systemu ZAMPAS (systemu zamówień pasażerskich) współpracującego z systemem KWR (konstrukcja wykresów ruchu), a tutejszy Urząd nie posiada dostępu o tych systemów.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
A linię na odc. Katowice - Oświęcim od grudnia, to chyba już w ogóle chcą uśmiercić - odjazdy 20 min. po pełnej to porażka. Odjazd np. o 15.20 (obecnie 15.35) - dla ludzi, którzy kończą pracę o 15.00 jest nie do przeskoczenia. Co ciekawe ostatnio kurs z Katowic o 14.32 (od grudnia 14.20) do Oświęcimia w dzień roboczy był nawet zapełniony m.in. przez uczniów, ale też przez osoby pracujące. Od nowego rozkładu i przyspieszenia wszystkich odjazdów może się to zmienić...
Marketing PR Katowice tłumaczył, że przyspieszył odjazdy z Katowic do Oświęcimia, bo ludzie tego chcieli ponoć dość spora lista z podpisami w tej sprawie do Katowic przyszła
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum