Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Wkrótce start Szybkiej Kolei Regionalnej
Autor Wiadomość

Profeta Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Czechowice-Dziedzice

PostWysłany: 21-12-2009, 11:37    Odpowiedz z cytatem

Szkoda tylko, że pozostałe miasta mają psinco do powiedzenia w ogóle w temacie kolei. Powinny brać przykład z Tychów w tej materii, zwłaszcza na Śląsku Cieszyńskim, gdzie po zeszłorocznych rzeziach nie było prawie żadnej reakcji. Ja tam mimo wszystko podziwiam tyskie władze. No i czy dziennikarze muszą wciąż powtarzać te głupoty o zdradzieckim zabraniu Flirta (w dodatku za karę)? Skoro tak są ułożone obiegi to czwartego nie potrzeba.

_________________
MaSzyna EU07 Team
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REGIOchłopak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2009

PostWysłany: 20-02-2010, 10:17    Odpowiedz z cytatem

Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach informuje, że od 22 lutego do 31 marca 2010
odwołuje kursowanie niżej wymienionych pociągów REGIO na odcinkach:

Katowice – Tychy Miasto:

• R-90031 relacji Katowice 9:28 – Tychy Miasto 9:55
• R-90037 relacji Katowice 11:03 – Tychy Miasto 11:31
• R-90043 relacji Katowice 12:28 – Tychy Miasto 12:55
• R-90049 relacji Katowice 13:58 – Tychy Miasto 14:25
• R-90127 relacji Katowice 18:28 – Tychy Miasto 18:55
• R-90133 relacji Katowice 19:58 – Tychy Miasto 20:25
• R-90137 relacji Katowice 21:55 – Tychy Miasto 22:22

Tychy Miasto – Katowice:

• R-90036 relacji Tychy Miasto 10:14 – Katowice 10:38
• R-90042 relacji Tychy Miasto 11:44 – Katowice 12:08
• R-90048 relacji Tychy Miasto 13:14 – Katowice 13:38
• R-90116 relacji Tychy Miasto 14:44 – Katowice 15:08
• R-90134 relacji Tychy Miasto 19:14 – Katowice 19:38
• R-90138 relacji Tychy Miasto 20:44 – Katowice 21:08
• R-90142 relacji Tychy Miasto 22:47 – Katowice 23:05

ZA UTRUDNIENIA W PODRÓŻY UPRZEJMIE PRZEPRASZAMY

Info z www.przerozyregionalne.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 20-02-2010, 12:15    Odpowiedz z cytatem

Odwołuje bo ?? Koleje Śląskie jedynym wyjściem z betonu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 19-03-2010, 17:43    Odpowiedz z cytatem

http://kolej.wikidot.com/blog:gwarancja-flirtow - jakby ktoś chciał przeczytać o gwarancji Flirtów oraz o tych zepsutych... (pismo z UM)

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Dominik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 14-06-2010, 12:25    Odpowiedz z cytatem

Tychy stawiają na kolej podmiejską

Przed dwoma tygodniami na łamach tyskiego tygodnika "PDZ" analizowaliśmy, dlaczego pociągami Flirt nie jeździ tylu ludzi, ilu się spodziewano inaugurując po-łączenie Tychy Miasto - Katowice w grudniu 2008 r. Odpowiedź padła podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w tyskim Urzędzie Miasta poświęconej rozbudowie infrastruktury kolejowe w mieście.

- Aby przekonać podróżnych do zamiany autobusu na pociąg potrzeba co najmniej kilku lat - argumentował prezydent Dziuba. - Te 18 miesięcy to za mało.

Żeby pociągami do Katowic jeździło więcej ludzi niż obecnie (120 tys. miesięcznie pod koniec 2009 roku), miasto wspólnie z Urzędem Marszałkowskim będzie budować nowe przystanki i gruntownie odnawiać stare. I tak zamiast dotychczasowych trzech: Tychy Miasto, Tychy Zachodnie, Tychy - będzie pięć: Tychy Lodowisko, Tychy Grota Roweckiego, Tychy Al. Bielska Tychy Zachodnie i Tychy.

Przystanek Grota Roweckiego to obecna stacja Tychy Miasto, ale przeniesiona bliżej głównej ulicy. Nowością będą windy zjeżdżające na perony z poziomu ulicy. Pójdzie na to 48,5 mln zł. 41 mln pochodzi z funduszy unijnych, resztę daje miasto. Wszystko ma być gotowe już w 2012 roku. A jeszcze w tym roku miasto chce wyremontować wydzierżawiony od kolei dworzec Tychy. Planuje się tam m.in. urządzić restaurację i punkt straży miejskiej.

Miasto stawia na kolej, bo, zdaniem prezydenta, transport autobusowy osiągnął szczyt możliwości. Chodzi o gigantyczne zatłoczenie dróg, co uniemożliwia punktualne i utrzymane w dobrym tempie kursowanie. Ale także o to, że z czasem coraz trudniej będzie znaleźć w centrum Katowic miejsce na przystanek autobusowy.

Problemem nadal pozostaje brak unii biletowej z KZK GOP, która łączyłaby tyską taryfę autobusowo-kolejową z systemem autobusowo-tramwajowym aglomeracji. Co więcej, wcale się na nią nie zanosi. Prezydent Dziuba mówi, że wspólny bilet będzie możliwy po wprowadzeniu legendarnej już Śląskiej Karty Usług Publicznych. To jednak wciąż przyszłość.

Źródło:POLSKA Dziennik Zachodni
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dominik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 14-07-2010, 17:01    Odpowiedz z cytatem

UM Tychy: Projekt SKR nie jest zagrożony

Jak powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Grażyna Piechota, rzecznik prasowy UM Tychy, nie ma obecnie żadnego zagrożenia dla realizacji projektu Szybkiej Kolei Regionalnej.

W połowie maja informowaliśmy o planach PR Katowice, dot. lepszego wykorzystania potencjału Flirtów, poprzez skierowanie ich do obsługi tras o dużych potokach podróżnych (np. Gliwice-Częstochowa). - Przy pracach nad nowym rozkładem zakładamy, że linię Tychy Miasto-Katowice (a tak naprawdę, z uwagi na przebudowę dworca w Katowicach, Sosnowiec-Tychy Miasto) obsługiwać będą zmodernizowane jednostki EN57, tzw. SPOTy. Chcemy wykorzystać w pełni potencjał Flirtów na trasie, gdzie jest to możliwe – powiedział wówczas „Rynkowi Kolejowemu” Przemysław Gardoń, dyrektor ŚZPR w Katowicach. Wkrótce potem w lokalnej prasie pojawiły się artykuły sugerujące, iż ewentualne przeniesienie Flirtów z trasy Katowice-Tychy Miasto na inne, bardziej oblegane przez podróżnych, może oznaczać koniec projektu Szybkiej Kolei Regionalnej, której I etapem jest właśnie odcinek Katowice-Tychy Miasto.

Jednak zdaniem Grażyny Piechoty z UM Tychy, takiego zagrożenia nie ma. - Projekt Szybkiej Kolei Regionalnej nie stoi pod znakiem zapytania i, w naszej ocenie, nie jest zagrożony. Tychy kontynuują działania polegające na budowie i modernizacji infrastruktury związanej z koleją, tj. trwa remont i modernizacja dworca PKP w Tychach, rozpoczyna się budowa trzech nowych i przebudowa jednej istniejącej stacji przesiadkowej, na przyszły rok zaplanowane zostało rozpoczęcie budowy dwóch parkingów wielopoziomowych. Część tych działań podejmowana jest we współpracy ze Śląskim Urzędem Marszałkowskim, który przekazuje środki unijne na ich realizację - chodzi tutaj o kwotą ok. 40 mln złotych przeznaczonych na realizację inwestycji budowy i modernizacji stacji przesiadkowych – powiedziała w komentarzu dla „Rynku Kolejowego” Grażyna Piechota.

Rzecznik UM Tychy odniosła się także do kwestii taboru, jaki, zgodnie z zawartą umową, ma obsługiwać trasę z Tych Miasta do Katowic. - Z umowy zawartej pomiędzy m.in. Urzędem Miasta w Tychach, Śląskim Urzędem Marszałkowskim oraz Przewozami Regionalnymi wynika obowiązek obsługi połączenia Katowice-Tychy-Katowice nowoczesnym taborem. Nie został określony konkretny typ pociągów, co nie zmienia faktu, że jakość taboru, który ma połączenia wykonywać, w umowie, został określony – wyjaśniła Grażyna Piechota.

Źródło: Krzysztof Kuś, Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 15-01-2011, 21:56    Odpowiedz z cytatem

stworzyłem małą stonkę nt. Szybkiej Kolei Regionalnej. Liczę na Wasze uwagi w komentarzach, mam nadzieję ją rozwinąćSmile

http://kolejeslaskie.wikidot.com/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-01-2011, 00:09   

Poza samym prowadzeniem tej strony nie masz jakichś bardziej ambitnych planów?
Powrót do góry

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 18-01-2011, 17:52    Odpowiedz z cytatem

Wiecie co może i linia doprowadzona do Tychów Miasta jest ważna, ale:

Teraz wiele osób może mnie zbesztać...

Gdybym ja odpowiadał za tą linię nie puszczałbym pociągów w relacji Katowice - Tychy Miasto, ale Tychy - Tychy Miasto, bo:

- Po 1 relacja Katowice - Tychy Miasto jest taborożerna, a tak przy relacji Tychy - Tychy Miasto potrzebujemy max 3EZT na dobę,

- Po 2 nie zapominajmy, że między Katowicami, a Ligotą mamy wąskie gardło i potem mamy takie jaja, że przy próbie korekty rozkładu jazdy na linii do Rybnika lub Bielska nie możemy nic ruszyć, bo nie mamy wolnego wjazdu.

- Po 3 gdyby ludzie byli doinformowani to przy połączeniu drzwi w drzwi na pewno by się chętniej przesiadali.

- Po 4 co do Sosnowca to zamiast startu Tychów Miasta startowały by z niego wszystkie ( no może większość kierunków ) pociągi udające się do Wisły, Bielska, Żywca, Zwardonia, a przez to zaoszczędzamy i to w ogromny sposób krawędzie peronowe na stacji Katowice.

A co do SKR to jestem jak najbardziej do włączenia w jej system trasy Katowice - Bytom - Gliwice i dalej do Rybnika. Między Kce, a Bytomiem nie mamy wąskiego gardła, a potencjał tej linii bynajmniej na odcinku Katowice - Bytom według mnie jest ogromny, bo czym jest gorszy Bytom w potokach podróżnych od Tychów. Oj zastanowiłbym się nad tym czy Bytom w SKR nie jest czymś lepszym od Tychów, bez obrazy mieszkańców Tychów. Jednak warunki techniczne SKR do Tychów przez Katowice Ligotę są marne z powodu wąskiego gardła i tyle...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

gajdzik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2009

PostWysłany: 19-01-2011, 14:48    Odpowiedz z cytatem

Nie były by takie marne jakby nie spartolony remont od Ligoty do Katowic... Obecnie mamy 30 km/h po rozjazdach w Ligocie, bo przy remoncie nie wymieniono ani jednego rozjazdu! Do tego 30km/h z powodu zalania na Brynowie. No i jeszcze 20 km/h od strony Piotrowic na wjeździe do Ligoty z powodu braku krzywych przejściowych. Jakby to wszystko porządnie wykonać to mielibyśmy 70 km/h od Piotrowic aż do Katowic co znacznie zwiększyłoby przepustowość jako, że na linii jest samoczynna blokada liniowa. Ekspresy i pośpieszne nie musiałyby wogóle hamować w Ligocie i Brynowie. Czas osobówek też by się skrócił. A teraz mamy dziadostwo, gdzie każdy pociąg zajmuje głowicę rozjazdową w Ligocie kilka razy dłużej niż trzeba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 23-01-2011, 15:48    Odpowiedz z cytatem

Kiedys bylo połączenie dalej niż do Tych Miasta, bodaj do Bierunia, istnieje jeszcze ta linia?

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 26-01-2011, 13:37    Odpowiedz z cytatem

Linia do Bierunia i dalej do Lędzin istnieje, ale bez druta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

valeo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Mar 2008

PostWysłany: 26-01-2011, 19:54    Odpowiedz z cytatem

Kawałek lini wykorzystywany jest przez zakład Fiata;dosyc głosno było m.in.podczas sporu pom. plk-ą a dyrekcja tyskiego fiata wsprawie remontu odcinka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ahilless Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2011

PostWysłany: 11-06-2011, 17:47    Odpowiedz z cytatem

MZK TYCHY zamieścił na swojej stronie internetowej projekty nowych rozkładów Tychy Miasto - Sosnowiec:

http://www.mzk.pl/rozklady/nowy.pdf

http://www.mzk.pl/rozklady/nowy2.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Miderion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2011
Skąd: Kostuchna

PostWysłany: 12-06-2011, 12:20    Odpowiedz z cytatem

Ja już zrezygnowałem z tego połączenia z powodu obsługiwania go przez "nowe" Spoty. Dalej będą chcieli je obsługiwać nimi? To wolę się przesiąść na autobus. Taka jest prawda, zresztą nie tylko ja tak sądzę. Nie muszą na tą trasę wrócić wszystkie Flirty, ale chociaż jeden mógłby. Nie wszystko kręci się wokół trasy Gliwice-Częstochowa. Gdyby nie Tychy to nie byłoby wcale Flirtów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl