Tak, bo tylko jak na linii jest 160/200 to wtedy mozna wprowadzac dodatkowe zatrzymania dla pociągów IC, takie zatrzymania w tych miejscowosciach aby zastapic pociagi POŚP pociagami IC ktore sa na wyzszym poziomie i moglyby sie czesciej zatrzymywac, ale to juz jest strategia.
IR Zagan- Warszawa? Jesli nawet, to nie po 14-tce, przynajmniej nie do Ostrowa (paradoksalnie o wiele szybciej bedzie przez Legnice i Wroclaw). A zeby nie marnowac czasu w Lodzi na zmiane czola, to dobrze by bylo wytrasowac taki pociag przez Lowicz.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
to juz predzej jakis poranny kurs szynobusa puscic z Zagania do Wroclawia - tylko najlepiej trzypudłwoy, ale nie wiem czy takowy w KD lub PR by sie tam znalazl. we WRO skomunikowac to z IR w kierunku Warszawy
moja propozycja IR Bursztyn puscic przez Tarnowskie Góry, Bytom i wydłużyć z Katowic do Krakowa
Na początku tych propozycji była ta o kursowaniu IR Wrocław - Poznań - Konin - Kutno Warszawa. Wystarczyło by wydłużyć relację "Starosty" lub "Mazowsza". Wschodnia Wielkopolska odzyskała by utracone połączenie z Dolnym Śląskiem.
1. Co do moich propozycji , trochę nietypowa ,ale pomarzyć można. Poznań Główny - Września Konin (w Barłogach zjazd na węglówkę) - Zduńska Wola Karsznice- Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice- Kraków - Rzeszów i skomunikować to z szynobusem do Zagórza . Ciekawe ile by wyniósł czas przejazdu? Tu by można nawet dać dwie wersje tego połączenia dzienna i nocna rzeźnia.
2. Przywrócenie połączenia Poznań - Września Konin- Kutno- Łódź Kaliska- Radom- Lublin czyli dawny "Wieniawski" . Tylko jak myślicie lepsza byłaby wersja dzienna czy nocna .Ja pamiętam obie. Chyba lepsza by była dzienna choć czas przejazdu na odcinku Łódź Kaliska - Radom pewno jest taki sobie . Jak tam teraz jest szlakowa prędkość ?
Trzypudlowe szynobusy ma tylko zachodniopomorskie (no chyba ze na dolny slask wrocilby SA102-001, niemniej z maksymalna 80 na trasie ze szlakowa o 50% wyzsza...)
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Może jak zmodernizują odcinek Wrocław - Zielona Góra, to wróci pośp. nocny Berlin - Kraków przez Rzepin, Zieloną G, Głogów, Wrocław, Opole... Ten pociąg przez wiele lat utrzymywał w rozkładach jazdy, nawet po roku 2000 jeszcze. Nie każdemu odpowiada podróż Waflem a wiele osób po załatwieniu spraw w Berlinie w ciągu dnia wracało właśnie tym nocnym pośp.
Ja jestem ciekawy czy jak skończą remont Tczew-Bydgoszcz w 2012r (bo tor nr 1 będzie już w tym) czy wróci bezpośredni wagon lub może pociąg Gdańsk-Bydgoszcz-Poznań-Berlin. Za rok czas jazdy Gdańsk-Poznań ma wynieść 3h20min. Z Poznania do Berlina to już tylko 2h z hakiem.
Przy dobrych prędkościach można pomyśleć np. o EC Gedania Gdynia - Poznań - Berlin. Taki pociąg jest potrzebny, dużo pasażerów obecnie jest zmuszonych do przejazdów z przesiadkami w Poznaniu TLK+EC.
Trójmiasto potrzebuje takiego połączenia, napewno frekwencja byłaby zadowalająca.
Rozkładowe marzenia?
Aby pociągi z Bielska - Białej do Wadowic odjeżdżały kilka minut później, niż teraz....
Aby było więcej niż jedno dziennie połączenie na Katowice biegnące przez Andrychów...
No to kilka moich marzeń:
-powrót pociągu "Bóbr" zmiana relacji na Wrocław-Fourst Lausitz-Wrocław, postoje tylko na wyznaczonych stacjach, oczywiście skład wagonowy
-powrót pociągów w relacji Głogów/ Ostrów Wlkp. .-Żary/ Tuplice/ Fourst
-powrót pociągu "Czcibór" przez Lubin Górniczy
-rewitalizacja linii Kłodnica-Kluczbork moje największe nierealne marzenie...
Narazie na tyle...
Moim marzeniem jest puścić na linii 202 kilka nocnych TLK relacji Szczecin Główny <-> Gdynia Główna lub dalej do Olsztyna i Białegostoku. Na tej linii brakuje nocnych połączeń pomiędzy takimi miastami jak Stargard, Koszalin, Słupsk.
No i przydałoby się na niej puścić jakie InterRegio, których obecnie nie ma (dojeżdżają tylko do Kołobrzegu sezonowo przez Białogard) a tak jeśli chodzi o IR na Pomorzu Środkowym cicho.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Powrót pociągów Czechowice - Kraków Główny. (lub odpowiednie bezstresowe skomunikowanie pociągów Trzebini )
Połączenie z Oświęcimia do Czechowic po godzinie 23 (ale nie PKP IC)
Interregio relacji Bielsko - Biała - Warszawa (przynajmniej 2-3 pary na dzień)
Wolsztyn-Nowa Sól-Żagań (do NS ma być rewitalka na potrzeby kolei muzelanej)
Reaktywacja Wolsztyn-Sulechów ale z pociągami bezpośrednimi do ZG. Właśnie rozkład wg. którego pociągi kończyły bieg na stacji w Sulechowie przyczyniły się do udupienia i spadku popularności połączeń na zachodnim odcinku 357-tki.
ZG-Gubin-Cottbus a także Poznań-Frankfurt-Cottbus.
Powrót pociągów Leszno-ZG.
Wolsztyn-Gorzów Wlkp.
No i może jeszcze grupa wagonów z Wolsztyna do Kamieńczyka lub Wielkopolanina
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum