interREGIO "Przemyślanin" Przemyśl-Szczecin/Świnoujście ( Przyjazd do Świnoujścia po 11 wyjazd po 19 )kursuje codziennie do Szczecina, w wakacje do Świnoujścia. Skład 2EN57 Ewentualnie grupa z Zakopanego w postaci EN57 dołączana w Katowicach (przez Żywiec).
Może powrót TLK Bieszczady w starej relacji Gliwice - Kraków - Tarnów - Stróże - cz.do Zagórza i cz. do Krynicy, to marzenie które kiedyś stanie realne i znów jak dawniej pojade ulubioną trasą w Bieszczady, odwiedze rodzine a łącznikiem do Krynicy pojade odwiedzić @kryniczanina
Pociąg który przez lata woził tłumy pasażerów, przez 12msc w roku, a teraz mamy zabawe i możemy sobie pomarzyć o takim połaczeniu
Przy dobrych prędkościach można pomyśleć np. o EC Gedania Gdynia - Poznań - Berlin. Taki pociąg jest potrzebny, dużo pasażerów obecnie jest zmuszonych do przejazdów z przesiadkami w Poznaniu TLK+EC.
Trójmiasto potrzebuje takiego połączenia, napewno frekwencja byłaby zadowalająca.
Weż pod uwagę to, że pociagi wleką się między Tczewem a Bydgoszczą. Podróz trwała by dłużej.Może lepiej puścic ten pociąg przez Słupsk i Szczecin.Lepsze parametry ma już linia Chojnice - Kostrzyn, ale tu wchodzą w gre tylko spalinowe loki.
Jeśli chodzi o marzenia dla Gorzowa, to przede wszystkim powrót porannego połączenia do Warszawy i pociągu do Krakowa/Rzeszowa/Przemyśla. Oprócz tego kiedyś było np. popołudniowe połączenie do Lublina, a całkiem niedawno w 2009r. był pociąg nocny do Warszawy/Krakowa/Gdyni. Ech... dlaczego teraz to są marzenia?
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Moim marzeniem jest powrót pociągów osobowych na trasę Skarżysko - Tomaszów, w tym składów piętrowych jak również składy piętrowe do relacji Gdynia - Hel)
Wymyśliłem 20 mało realnych propozycji, więc myślę, że mogę je tutaj przedstawić.
z Zakopanego badz z Przemysla do Szczecina na EZT???
//Nie cytujemy przedmówcy ~ Adams
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
@Lord W
Bardzo fajne zyczenia . Tez chcialbym to wszystko, najbardziej pociagi iR na Helu...
a czemu nr 16 nie zaraz jako REGIOekspres.
Nr 16 moze jest realisticzne!!!
Nr 1 tez bardzo fajna!
Chyba 3 Bhp do Chełma i 1 do Zamościa, dzielone w Rejowcu, no chyba, że pociąg by leciał do Chełma a następnie zmiana loka na spalinowy i powrót przez Rejowiec do Zamościa, ale to chyba jest trochę bez sensu... aczkolwiek wg mnie propozycja jest ciekawa, lecz mało realna, niestety
_________________ W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
@Lord W, wielki szacun dla Ciebie za pomysłowość i pracę którą w ten zestaw połączeń włożyłeś. Naprawdę mało komu by się chciało coś takiego wymyślać. Szkoda że Twoje propozycje nie są do zrealizowania, ale pomysłowości Ci nie brakuje, czego Ci szczerze gratuluję
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Hm. One są nie do zrealizowania dlatego, że spółki kolejowe raczej by nie chciały ich wprowadzić w życie, bo nie mają taboru; bo nie widzą sensu takich połączeń; lub zmieniłyby kursowanie, tak by ominąć te mniejsze miasta. Ja natomiast uważam, że większość z tych połączeń przy odpowiednich godzinach jeździłaby raczej pełna. No może poza 7,11,13,17; ale to wynika raczej z specyfiki tych województw, gdzie gęstość zaludnienia jest mniejsza, a stan torów gorszy. Dla takich województw niestety sytuacja jest trudna, bo mają do wyboru uruchomić połączenie na szynobusach, albo nie uruchomić wcale. Natomiast uruchomienie połączenia opartego na EZT czy składach wagonowych w większości przypadków nie ma uzasadnienia ekonomicznego.
Lord W, ja nie twierdzę, że pomysły są złe, ale trzeba by jeszcze ułożyć rozkład, tabor odpowiedni i można coś z tego jeszcze wyciągnać.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Szacun! Rzeczywiście są to nasze marzenia. Wiele z tych połączeń (mimo wszystko) miałoby szansę na utrzymanie się.
Co do "7" Zielona Góra - Lublin p. Leszno, Ostrów Wlkp., Łódź, Radom - niestety brak druta między Krotoszynem, a Lesznem robi swoje (dlaczego ten odcinek nie został zelektryfikowany w l. 70?!). Mimo wszystko ja bym zrobił wszystko, aby to było. Nawet w relacji ZG - Uć i jako przyspieszone REGIO.
"3" Zakopane - Kraków - Częstochowa - Łódź - OW - Poznań - Szczecin to jeden wielki miks d. "Włókniarza" z Łodzi do Szczecina, d. "Narciarza" Poznań - Ostrów - Łódź - CMK - Kraków - Zakopane i d. "Cegielskiego" z Poznania do Przemyśla przez Ostrów, Zduńską Wolę, Węglówkę, Częstochowę, Kraków. Połączenie ciekawe, ale jeśli do tym "EZT" kryłby się kibel - nie wróżę zadowolenia.
"10" Białystok - Szklarska Poręba p. Warszawę, Łódź, Wrocław, Jelenią Górę to dobry pomysł. Takie połączenie "Jaćwinga" i "Sudetów". W mądrych godzinach musi przejść. Może wystarczyłoby tylko wydłużyć TLK16102 (Białystok - Łódź - Wrocław)?
"16" (w relacji Pomorze - Wrocław) to kursujący przez krótki okres pociąg Wrocław - Gdynia p. Łódź, Warszawę. Połączenie uwalono, powstało. Połączenie fajne, mogące powstać przy okazji łączenia relacji i racjonalizacji obiegów. Mieszkańcy okolic linii kolejowej nr 14 mieliby bezpośrednie połączenie z Pomorzem Gdańskim. Może zamiast tego to do IR "Bursztyn" dodać relację Zduńska Wola - Wrocław (-Kłodzko/Jelenia Góra)
Może jeszcze taką sezonówkę by dodać... Łódź - Pabianice - Zduńska Wola - Sieradz - Kalisz - Ostrów Wlkp. - Poznań - Piła - Kołobrzeg/Koszalin - Słupsk - Ustka? ew. przez Kutno, Konin.
Sorry, że tak bardzo rozpisuję się o "czternastce", ale tej linii należą się połączenia, które kiedyś były i cieszyły się niezłą frekwencją.
Przydałoby się kilka par pociągów Kraków - Częstochowa - Łódź
co do Białystok-Szklarska to można by przedłużyć d.Karkonosze i byłoby dobrze
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum