Koleje Zachodniopomorskie mogłyby powstać ale jako koleje aglomeracyjne w Szczecinie i najbliższej okolicy. W tym mieście przydałaby się taka SKM, tym bardziej że jest gdzie jeździć i kogo wozić. Jestem przeciwny, żeby jeździło to po całym województwie.
I GDZIE NIBY TA "PSEUDOSKM" MIAŁA BY JEŻDZIĆ? Np. Tory do Gryfina są zdegradowane, tu raczej człon "szybka" nie pasuje.
Trójmiasto i cała aglomeracja ma około 800-900 tys. Szczecin może uzbierałby ponad 500tys. z Goleniowem, Stargardem i Gryfinem.
3-City obecnie zamieszkuje obecnie dobrze ponad 1 milion ludzi.
Ale Szczecin razem z Policami, Stargardem, Goleniowem, Gryfinem i przyległymi wichurami ma na pewno z 600 tys. Na zachodzie mniejsze miasta mają S-Bany i metro, więc trzeba kiedyś zacząć realizować ten projekt, a nie tylko jojczyć.
Ok. Tylko czy zachpom. ma tyle taboru. A poza tym woj. zachodniopomorskie to nie tylko Szczecin. Szczecin ma bardzo dobrze rozwinięta komunikację miejską oraz połączeń kolejowych tez nie brakuje między Szczecinem a Stargardem, Gryfinem, Goleniowem.
Przydałoby się, aby w Koszalinie zawitało więcej pociągów i to zarówno od spółki PKP IC jak i od PR. Koleje Zachodniopomorskie, jeżeli powstaną, mają już całkiem niezłe zaplecze w postaci "Smerfów", a dodatkowo dojdzie jeszcze kolejnych siedem pociągów z programu POiIŚ. Szczecin ma dość ograniczone postrzeganie, a na wschodzie województwa naprawdę także jest spory ruch. Odcinek Świdwin - Białogard - Koszalin - Sławno, to spora ilość podróżnych. Nieco mniej, ale także sporo (zwłaszcza latem) generuje Szczecinek - Białogard - Kołobrzeg. Tutaj KZ mogłyby wpasować się idealnie ze swoją ofertą, zwłaszcza że i tak planowany tabor z POIiŚ ma iść na te szlaki.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum