Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
14 SZT dla Kolei Ślaskich
Autor Wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 14-01-2012, 11:42    Odpowiedz z cytatem

Nic się nie stało. Pociągi zakupi zachodnia firma na na sugestie od KŚ. Następnie wydzierżawi je KŚ. Róznica będzie polegała tylko na tym, że nie będą one wlaśnością KŚ tylko firmy zewnetrznej.
Newag i ZNTK mogą się cmoknąć w nos.
Nienawidze tego kraju ! (tak, niedługo wyjeżdzam)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

iploxi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2011

PostWysłany: 14-01-2012, 12:04    Odpowiedz z cytatem

Wiesz co to jest prawo? KŚ złamały przepisy co potwierdził wyrok KIO. Sugerujesz, że ktoś wywali 17 mln euro po to by wydzierżawić KŚ pociągi - chciałbym to zobaczyć... Ciekawe kto za to odpowie?

_________________
Tiry na tory - tirówki na perony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

katowicer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Sty 2009
Skąd: Praha hl.n.

PostWysłany: 14-01-2012, 12:20    Odpowiedz z cytatem

Nie takie rzeczy już widywano Wink
Albo będzie tak jak napisalem albo drugie rozwiązanie, które KŚ już mają. Niestety nie mam uprawnień żeby o nim pisać w tym momencie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 14-01-2012, 20:05    Odpowiedz z cytatem

KIO nakazała unieważnienie postępowania zakupowego.
Rzeczą elementarną jest to że od orzeczenia Izby przysługuje skarga do sądu okręgowego i to on wtedy tylko wydaje wyrok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 14-01-2012, 21:14    Odpowiedz z cytatem

Żeby KŚ mogły wydzierżawić składy na dłużej niż mniej więcej 2 miesiące, inaczej też musiałyby rozpisać przetarg... Po co tyle zachodu dla 10-letnich używek, bez dopuszczenia, z wysoką podłogą i dziurą między drzwiami a peronem? Ślązacy aż tak mocno nienawidzą wszystkiego co polskie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 14-01-2012, 21:21    Odpowiedz z cytatem

Widocznie za dużo słyszeli o zakamuflowaniej opcji, no i do tego nie potrzebują KKA tylko taboru szynowego Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 14-01-2012, 21:39    Odpowiedz z cytatem

To niech sypną groszem i kupią tabor niezawodny np. wprowadzając kary za przestoje. To wcale nie wymaga kupowania nie pasujących do naszych torów 10-letnich używek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 14-01-2012, 21:47    Odpowiedz z cytatem

Nie porównywałbym stanu naszych torów do dziesięcioletnich używek, mimo wszystko to luxus Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 14-01-2012, 22:24    Odpowiedz z cytatem

Alstomy są trochę delikatniejsze niż Siemensy, w połączeniu z polską jakością serwisu, bezawaryjność używek wcale nie jest oczywista. A co do dostosowania - chodzi o to, że sprzedawane LINTy po pierwsze mają "wysoką" podłogę - na wielu peronach będzie półmetrowa różnica poziomów, do pokonania bez stopni. Do tego odstęp między krawędziami (wejściem, a peronem) będzie duży bo Coradia jest wyraźnie węższa niż SA134/137 (ok. 20cm, co daje zwiększenie dziury o 10cm).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 16-01-2012, 16:27    Odpowiedz z cytatem

Krajowa Izba Odwoławcza nakazała Kolejom Śląskim unieważnienie postępowania w sprawie zakupu używanych pociągów spalinowych, jakie oferowała włoska firma Railconsult. Tym samym rację przyznano nowosądeckiemu Newagowi i Zakładom Naprawczym Taboru Kolejowego z Mińska Mazowieckiego, które oprotestowały plany samorządowego przewoźnika.

Polscy producenci taboru kolejowego osiągnęli zamierzony cel. Domagali się odwołania zamówienia i rozpisania go w formie dopuszczającej konkurencję. KIO przyznała im rację. Krajowe firmy jednocześnie zapewniły, że są w stanie w tym okresie dostarczyć pociągi podobnej wartości i w zbliżonej cenie, na dodatek nowe. Teraz Koleje Śląskie mają dwie drogi wyboru. Mogą odwołać się od niekorzystnej decyzji lub rozpisać przetarg. Decyzja zarządu spółki ma zapaść jeszcze w tym tygodniu. Pojawiły się obawy, że Włosi mogą teraz sprzedać składy innej firmie, która zaoferuje je samorządowemu przewoźnikowi z dodatkową marżą.

Przypomnijmy, że sprawa ujrzała światło dzienne tuż przed Bożym Narodzeniem. Włosi zaproponowali Kolejom Śląskim sprzedaż 14 używanych składów spalinowych. Koszt wraz z transportem to 17 220 000 euro bez polonizacji i homologacji składów. Polski przewoźnik wyraził chęć dokonania zakupu bez przetargu ze względu na szczególne okoliczności. W tym wypadku był to krótki czas dostępności oferty. Na Śląsk miały trafić pojazdy Alstom Lint 41/H, jeżdżące do tej pory po holenderskich torach.


źródło: Gazeta Wyborcza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl