Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Następny
Reaktywacja linii Chełm - Włodawa
Autor Wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 13-02-2012, 18:00   Reaktywacja linii Chełm - Włodawa Odpowiedz z cytatem

Szynobusem z Chełma do Włodawy


Być może już w czerwcu mieszkańcy Chełma i okolic będą mogli wybrać się na wycieczkę szynobusem. Samorząd miasta z kilkoma ościennymi gminami zabiega o uruchomienie połączenia kolejowego do Włodawy.
Kilka dni temu zawieźliśmy do marszałka województwa petycję w tej sprawie - mówi wiceprezydent Józef Górny. Pod dokumentem podpisali się, oprócz władz miasta Chełma i Włodawy, także wójtowie gmin Włodawa, Wola Uhruska, Ruda-Huta i Chełm.


Jak tłumaczy wiceprezydent, w lutym opracowywana jest w urzędzie marszałkowskim korekta planu rzeczowo-finansowego na drugi półrocze. To, jego zdaniem, doskonały moment na to, aby złożyć wnioske o uruchomenie takiego połączenia kolejowego. Przedsięwzięcie ma siedmiu partnerów. Promuje je sześć samorządów i marszałek województwa, więc powinno się udać - przekonuje wiceprezydent - Polskie Linie Kolejowe również chcą zaangażować się w projekt.

Połączenie, z przyczyn technicznych i ekonomicznych, miałoby być uruchamiane etapami. W tym roku działałoby tylko od czerwca do października. Szynobus jeździłby z Chełma do Stulna i z powrotem, trzy razy dziennie, przez cały tydzień. W 2013 roku byłyby już dwie trasy: chełm-Włodawa (trzy kursy dziennie tam i z powrotem przez cały rok) oraz Chełm-Stulno (w miesiącach maj-październik, dwa kursy dziennie, tam i z powrotem).

- Uruchomienie połączeń kolejowych przyczyni się do rozwoju turystyki o ożywienia gospodarczego subregionu chełmsko-włodawskiego, a także uchroni linię kolejową nr 81 Chełm-Włodawa przed likwidacją - argumentują wnioskodawcy przedsięwzięcia - linia ta posiada także ogromne możliwości stymulowania rozwoju współpracy transgranicznej w ramach Euroregionu Bug. Mogą one zostać uruchomione poprzez odbudowę mostu kolejowego na Bugu we Włodawie i stworzenie w ten sposób połączenia kolejowego pomiędzy Chełmem w Polsce i Brześciem na Białorusi. Władze Obwodu Brzeskiego są zainteresowane takim połączeniem.

Jak podkreślają samorządy, tereny wokół "ożywianej" linii kolejowej obfitują w wiele pomników przyrody, parki przyrodnicze i krajobrazowe, unikalną florę i faunę, nieskażone środowisko, zabytki, miejsca pamięci, szlaki turystycznej, kompleksy leśne, rzeki i zbiorniki wodne.

- Chcemy, aby było to nie tylko dobre połączenie komunikacyjne dla mieszkańców, ale także atrakcja turystyczna - mówi Kazimierz Smal, wójt gminy Ruda-Huta - Będzie można zabrać ze sobą rower i, na przykład, wysiadając na stacji w Rudzie-Hucie, wybrać się na przejażdżkę do Hniszowa, aby zobaczyć dąb Bolko. Pomysłów jest mnóstwo.

- W sezonie będzie można wybrać się szynobusem na grzyby, jagody, ryby - wylicza Górny.
Dodatkową atrakcją jest to, że wzdłuż linii kolejowej nr 81, przez miejscowości: Srebryszcze, Koza-Gotówka, Okszów i Siedliszcze-Przymiarki biegnie Ścieżka Rowerowa Polski Wschodniej.

-Połączenia te ułatwiłyby mieszkańcom dojazd do pracy, na zakupy lub załatwianie spraw urzędkowych, a młodzieży dojazdy do szkół - przekonuje wiceprezydent Górny. Informuje też, ze wnioskodawcy otrzymali już zapewnienia od Polskich Linii Kolejowych S.A. o gotowości wyremontowania torów, rozjazdów, urządzeń stacyjnych oraz przystosowania jej do prędkości podróżnej szynobusem do 60 km/godz.

- Ze swojej strony, jako samorząd przy współpracy z PLK, Lasami Państwowymi oraz organami ochrony środowiska deklarujemy pomoc w oczyszczeniu na swoim terenie toru kolejowego, rozjazdów i urządzeń stacyjnych z zachwaszczeniem zakrzaczeń i innych przeszkód, jakie powstały w ciągu wieloletniego braku regularnego ruchu pociągów na tej trasie - dodaje Górny.

Źródło: Super Tydzień Chełmski


I jak? Wiadomość chyba bardzo dobra, jestem gorącym zwolennikiem takiego rozwiązania, jednak niezbyt chyba wierzę w pozytywne rozwiązanie TEGO roku. Czy aby PR mają wystarczającą liczbę szynobusów aby obsłużyć jeszcze Chełm-Stulno? No i dziwi mnie pomijanie chyba największego atutu linii - bliskości Jeziora Białego.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 13-02-2012, 18:14    Odpowiedz z cytatem

No byłoby super Very Happy Widać też duże zaangażowanie gmin, może województwo się przyłączy. Na pewno warto, bo Roztocze i Polesie to jedne z najciekawszych i najpiękniejszych miejsc, jakie miałem okazję odwiedzić. Dojazd tam pociągiem, szczególnie nad Jezioro Białe byłby strzałem w dziesiątkę i myślę że na pewno chętni by się znaleźli. Tylko nie pamiętam, jak daleko od Okuninki przebiega ta linia 81?

EDIT: zerknąłem, i jednak kawałek jest do jakieś stacji od jez. Białego, a jakoś nie wyobrażam sobie żeby ktoś doginał kilka kilometrów z buta, więc chyba bez zaangażowania busiarstwa, albo czegoś podobnego by się nie obyło, bo przecież nie można liczyć na samych rowerzystów. Trzeba też pamiętać, że podobnie jest we Włodawie, gdzie z Orchówka ze stacji do miasta też jest dość znaczna odległość. Tory są w dobrym położeniu np. w Woli Uhruskiej (stacja Uhrusk) i w Sobiborze blisko muzeum.

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km


Ostatnio zmieniony przez filip39 dnia 13-02-2012, 18:27, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 13-02-2012, 18:21    Odpowiedz z cytatem

Około 3 km bezpośrednio od linii. Od przystanku Sobibór to chyba będzie w linii prostej 4 km, z tym że nie ma tam bezpośrednio drogi. To byłoby pole do pewnych inwestycji infrastrukturalnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 13-02-2012, 18:30    Odpowiedz z cytatem

No właśnie pamiętam, że z tymi drogami było krucho, pierwszy raz jak byłem w Sobiborze, właśnie w muzeum, dojeżdżał jeszcze PKS z Włodawy, jechał akurat przez Okuninkę i Białe (taki sympatyczny mały cabrio - bus Very Happy ) Jakby to skomunikować to miałoby rację bytu, najlepiej żeby jeszcze bilet obowiązywał z pociągu np. na busa do miasta (do Włodawy, albo do Okuninki, jak kto potrzebuje). Ale koniec marzeń.

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

_kamil_ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2010
Skąd: Chełm

PostWysłany: 13-02-2012, 21:48    Odpowiedz z cytatem

Do sukcesu szynobusów Chełm - Stulno - Chełm przyczyniłoby się skomunikowanie tych kursów z pociągami REGIO i interREGIO odjeżdżającymi ze stacji Chełm oraz oferta Połączenie w Dobrej Cenie. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 13-02-2012, 22:18    Odpowiedz z cytatem

Ja bym poszedł o krok dalej i połączyć może jeden kurs relacją Zamość-Rejowiec-Chełm-Stulno/Włodawa/Okuninka (jak kiedyś dobudują tory ;]). Naprawdę sensownych połączeń byłoby mnóstwo, ale to wszystko zależy od zainteresowania linią. PWDC to obowiązek. W sumie nie wyobrażam sobie, aby było inaczej, skoro na Chełm-Dorohusk jest to do Włodawy/Stulna tym bardziej. Ale obiektywnie rzecz patrząc co do reaktywacji już na te wakacje, na pewno będzie ciężko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolbak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sie 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 13-02-2012, 22:29    Odpowiedz z cytatem

Widzę, że moje przewidywania okazały się bardziej realne niż się spodziewałem Smile Nie wiem jak w ruchu regularnym, ale sezonowo pociągi na tej linii mają zdecydowanie rację bytu.

No to teraz czekam na pierwsze skowronki z linii hrubieszowskiej. Tam logistycznie będzie dużo prościej uruchomić połączenia bo w Zamościu już są szynobusy. Pozostaje kwestia ich odpowiedniego zobiegowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 14-02-2012, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Bardzo dobra informacja- myślę, że tabor odpowiedni na tę linię to sa107- jeden jest w Lublinie, a drugi powinien niedługo wrócić z naprawy powypadkowej, a są używane praktycznie tylko na jednej parze pociągów Kraśnik- Lublin- Kraśnik. Tylko, że konieczne byłoby jak piszecie zastosowanie PWDC- myślę, że na trasie Chełm- Uhrusk coś 4,00zł, bo u przewoźników drogowych kosztuje od 5zł do 6,10zł, przy czym czas jazdy to aż ok50 minut, a szynobusem spokojnie byłoby ok 30minut Smile

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol-101 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2010
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: 14-02-2012, 22:15    Odpowiedz z cytatem

Hoho....najciekawsze w tym wszystkim paradoksalnie jest to, że wreszcie władzom w Rudzie Hucie się odwidziało i chcą promować kolej u siebie.

Szczerze mówiąc...pomysł jest realny co najwyżej na wakacje. Z dojazdem do Białego z Sobiboru-czysta fantastyka, z Włodawy z resztą nie lepiej, no chyba że mówimy o turystyce rowerowej. Kończenie kursów w Stulnie też jakoś dziwne, jak już reaktywować linię z nastawieniem na turystów to albo Sobibór albo Włodawa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 15-02-2012, 06:23    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli chodzi o Stulno, to pewnie o bliskość lasów, a zgodnie z tym co piszą, to Włodawa miałaby być w przyszłym roku.
A nie zgodzę sięz tym, żeby ruch był tylko sezonowy-Wola Urhuska i Ruda-Huta (tu trzeba by wybudować przystanek) są w miarę dużymi miejscowościami gminnymi, jest jeszcze pare innych wsi po drodze i bez problemu generowały by ruch na poziomie sa107 (40 miejsc siedzących). Patrz Siedlce- Czeremcha (5 par pociągów) często wielki tłok z powodu rowerzystów i grzybiarzy, a i zdarza się tam tabor pojemniejszy.

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 15-02-2012, 06:45    Odpowiedz z cytatem

Możecie mi wyjaśnić jedną rzecz - dlaczego większość reaktywacji zaczyna się na poziomie TYLKO dwóch/trzech par? Przecież takim układem bardzo ciężko zachęcić ludzi do jazdy pociągiem, chociażby ze względu na bardzo nie wielkie możliwości dojazdów i powrotów do/z pracy/szkoły.
Rzepin - Międzyrzecz, Jelenia Góra - Zgorzelec, Żagań - Niegosłowice, Zebrzydowa - Lwówek, Rogoźno - Wągrowiec, Rzeszów - Tarnobrzeg, Lublin - Zamość, Pisz - Ełk, Ełk - Olecko. Przecież na tych liniach frekwencja nie powala (może z wyjątkiem Zamościa i Tarnobrzega no ale tam kursów powinni dołożyć). Pierwsze 4 relacje po krótkim życiu ponownie zamarły, Rogoźno dogorywa na KKA. Przecież to chyba nie tak ma wyglądać.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 15-02-2012, 08:59    Odpowiedz z cytatem

Na liniach reaktywowanych absolutne minimum to 5 do max 7 par pociągów na dobę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kolbak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sie 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 15-02-2012, 13:03    Odpowiedz z cytatem

To jest trochę taki magiczny krąg. Puszczamy 3-4 pary bo nie ma pieniędzy na więcej. A 3-4 parami nie zachęcimy ludzi do korzystania z kolei. Tak jak z każdym 'biznesem' brakuje pieniędzy na rozkręcenie, a na większości linii potrzeba byłoby minimum pół roku do osiągnięcia docelowego obłożenia pozwalającego na utrzymanie połączenia. W połączeniu z minimalnymi nawet działaniami marketingowymi to są miliony złotych, których większość UMów boi się wyłożyć (a czasami po prostu nie ma z czego).

Akurat linia do Włodawy to nie jest dobry przykład, bo to bardzo słabo zaludniony obszar i może być poważny problem żeby wygenerować frekwencję na 6 par pociągów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 15-02-2012, 15:58    Odpowiedz z cytatem

Ale na linii Lublin- Uhrusk (Stulno) z wydłużeniem 2-3 par do Włodawy jak najbardziej.
Za pomocą jednego szynobus dałoby się tak ustawić obiegi, żeby pociągi dojeżdżały do Chełma przed 7, 8, 10, 14, 15.30 i 18, a wyjeżdżały ok. 7, 9, 12, 14.30, 15.45, 18.30.
Ale po prostu na więcej niż te 3 pary nie ma pieniędzy- jak pisałem z czasem przejazdu pociągi będą sporo na plus- 20 minut krócej w relacji do Woli Uhruskiej i będą jeździły do centrum Chełma.

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 15-02-2012, 16:11    Odpowiedz z cytatem

Czy do centrum Chełma to dyskusyjne. Jeśli będą uruchomione kursy w relacji Chełm-Stulno/Włodawa, to raczej przez stację Chełm Miasto przejeżdżać nie będą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 14 Idź do strony 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl